Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 26, 2011

Hazy, hot and humid

Het voelt al flink warm, als ik Cosmo uitlaat om half negen. Dit belooft weer een zomerse dag te worden. De drie Washingtonian "H"'s hoor ik even later op de radio: hazy, hot and humid. Voor velen is dit te heet en vochtig, maar ik vind het heerlijk!

Hoewel, even later in de sportschool is het wel heel erg warm binnen. Ik blijf hierheen gaan vanwege het gemak en Sharon en de andere sociale interacties, maar de mannen, die deze club runnen zijn zo lui als het achtereind van een varken, zoals mijn opa vroeger zei. Ze komen altijd te laat en de hygiene hier houdt ook te wensen over.

Officieel staat er op de deur, dat ze er om tien uur zijn. Nou, om half elf is geen van beiden nog te bekennen. De leden mogen niet aan de airconditioning zitten, dus ik houd me maar voor, dat je in de hitte meer calorieen verbrandt. Dat voelt zeker zo na een uur zwoegen op de stairmaster!

Gisteren bij de mall ben ik straal vergeten een paar kleinigheidjes voor onze Canadese familie, waar we dit weekend heengaan, uit te zoeken. Bij Walgreens hebben ze soms leuke zomerdingen en ik vind er een grappige bal voor in hun zwembad voor mijn tienjarige nichtje. Mijn neef is veertien en voor die leeftijd is het een stuk lastiger uitzoeken, dus ik laat hem nog even zitten.

Voor mijn broer en schoonzus koop ik Virginiaanse pinda's en een fles Virginiaanse rose bij Whole Foods. Als ik er dan toch ben, kan ik het niet laten hun lekkere tonijn en zalm sushi van meergranenrijst voor mijn lunch mee te nemen.

Nadat ik daarvan heb genoten neem ik Cosmo mee naar Petco. De medewerkers daar zijn dol op hem en hij weet al precies bij wie hij zijn snoepjes kan halen. Met een grote zak hondenvoer en een "big bite" koekje voor Cosmo gaan we weer huiswaarts. Ik heb nog meer boodschappen te doen, maar het is nu te warm om Cosmo in de van te laten.

Rick belt om te vragen, of ik eten voor Zorro heb gekocht. Nou nee, ik wist niet, dat hij eten nodig had en zin om terug naar Petco te gaan heb ik niet. Ik vraag Rick of hij ideeen heeft voor onze neef en hij stelt een paar stripbladen voor. Prima voor een tiener lijkt me inderdaad.

Als ik weer terugrijd naar Vienna geeft de thermometer maar liefst 94 graden (34 graden Celsius) aan! Het lijkt wel juli! Bij E.G. Comics koop ik een paar Superman strips voor neeflief. Ik bedenk me, dat ik Zorro's eten ook bij Pro Feed hier in de stad kan kopen. Daar hebben ze geluk zijn merk en de vissmaak, die hij lekker vindt. Volgens Katja is Zorro een kieskeurige eter, nou, daar hebben Rick en ik nog niets van gemerkt!

Inmiddels is Saskia thuis van school. We gaan naar Safeway om eten voor dit weekend voor haar en Laura in te kopen. Dit weekend is de jaarlijkse kermis Viva Vienna! hier en Saskia wilde die per se niet missen.

Wetend, dat een reis met een bokkende tiener geen lol is, mag ze van ons thuisblijven mits er een vriendin komt logeren. Zo zijn de ouders van de vriendin en twee van onze naaste buren er, mocht er iets aan de hand zijn. De meisjes vinden het natuurlijk prachtig en hebben samen al een gezond menu samengesteld. Het zal vreemd zijn voor Rick en mij om na vele jaren weer met zijn tweeen dit traject naar Canada af te leggen.

Bij het Safeway benzinestation gooi ik ook gelijk de van maar vol. Tot mijn genoegen krijg ik maar liefst 30 cent korting per gallon. Ik wist niet, dat Safeway dat ook deed (Giant geeft die kortingen bij Shell stations), dus dat is mooi meegenomen.

Thuis installeer ik me met computer op het deck. Opeens is het helemaal niet meer vochtig en staat er een aangenaam briesje. Het is nog wel 31 graden, maar hier in de schaduw goed uit te houden. Ik ga verder met de Italiaanse lessen en maak het eerste niveau van Rosetta Stone af.

Dat is het enige deel, dat Rick ervan gekocht heeft en ik wil verder leren. Helaas heeft geen enkele plaatselijke winkel alleen het tweede deel, het moet als combinatie 1, 2 en 3 gekocht worden, wat het ook een stuk duurder maakt. Ik had gehoopt op weg naar Canada verder te leren, dus besluit de rest van mijn inkomsten tot nu toe bij te leggen om die drie delen te kopen. Dat maakt het beter te veroorloven, want het programma is bepaald niet goedkoop. Morgen voor we vertrekken ga ik het kopen.

Het zal in Canada een stukje koeler zijn. Vandaag werd het er maar 13 graden, maar voor in het weekend worden temperaturen in de 20 voorspeld. Ik heb enorme zin om te gaan, want het is alweer een aantal jaren geleden.

16 reacties:

naomi zei

Hallo

Heerlijke temperaturen, hier maar weer een onwijs koele en stormachtige dag. Flink aan de inkoop geweest.

En dan even naar je broer in canada. Ik wens je en goede reis en geniet ervan. En succes met de studie verder in de auto. Je besteed je geld goed.

Fijne weekend Groetjes Naomi

Romy zei

Hallo,

Ik kwam via Ciska op je weblog terecht een week geleden ongeveer en ben bij het oudste log begonnen en inmiddels bij vandaag aanbelandt!
Ik heb genoten van je verhalen en vind het erg leuk te lezen over een andere Nederlander in Noord-Amerika. Zelf woon ik in Canada en ben getrouwd met een Canadees. Ik ben 25 en heb tot mijn 21ste in Nederland gewoond, maar nadat mijn toen vriend een jaar op een working holiday visa in Nederland was geweest bleek dat hij geen verlenging kon aanvragen, dus zijn we getrouwd en naar Canada verhuisd.
Ik vind je schrijfstijl trouwens heel leuk! Is het trouwens ok om "je" te zeggen? Ik ben al helemaal gewend aan "you", zo fijn om nooit meer na te hoeven denken over de juiste aanspreekvorm ;)

Over Rosetta Stone, ik heb zelf voor mijn man de losse delen van Nederlands gekocht maar heb zojuist ook nog even naar Rosetta Stone gebeld waar me werd medegedeeld dat het mogelijk is om deel 2 van Italiaans los te kopen, voor $179. Helaas sprak de salesperson die ik aan de lijn had nauwelijks Engels dus helemaal convinced ben ik niet ;)
Maar via Ebay zou je het vast ook goedkoper kunnen kopen, of een ander soort online marktplaats? Wij hebben hier kijiji, ik weet niet wat het US equivalent is.

Ik blijf graag lezen en zou het leuk vinden je beter te leren kennen via blog of mail.

Groetjes uit Calgary, AB Canada

Romy

HennyB. zei

Dat gaat een goed weekend worden in Canada, altijd fijn om familie te bezoeken die je niet veel ziet.
Ik wens jullie een heel goed weekend en veel plezier!

Anoniem zei

Jouw gewicht was ook mijn startgewicht.
Het voelt zo goed dat het gelukt is, ik werk 4 dagen dus heb daardoor helaas niet de tijd om elke dag naar de sportschool te gaan maar loop in ieder geval wel 2 x per dag een half uur met de teckels. En als het weer meezit fiets ik 1 a 2 x per week naar het werk, is 25 minuten fietsen.

Een goeie reis naar je broer en een fijn weekend,

Groetjes, Bea

Marie zei

Goeie reis en heel veel plezier met je familie! Lieve groet uit een (nog) regenachtig Zug, Marie (die zelf ook een weekendje weg gaat met man & kind: Lugano!) PS: hoe heeft Kai het op zijn reis?

Anoniem zei

Goede reis en veel plezier!

Groetjes,

Marieke

marianne zei

Veel plezier in Canada, en goede reis! Grappig om ineens weer met z'n tweetjes te gaan...

Petr@ zei

Die warmte bij jullie klinkt heerlijk, maar de hoge luchtvochtigheid hoeft van mij niet (alsof ik kan kiezen, ha ha).

Leuk èn knap dat Saskia en haar vriendin allemaal gezonde dingen voor het weekend willen. De meesten zullen voor chips, pizza e.d. kiezen op die leeftijd.

Annemiek zei

Hier opeens ook zo'n hitte, voor onze doen dan, en dan onweer er achteraan.
Veel plezier in Canada!

Ineke zei

Fijn weekend in Canada!

Sally zei

Leuk dat Saskia gewoon met een vriendin thuis kan blijven. Bokkend ekinderen in de auto is idd geen pretje. ook wel gemakkelijk voor jullie huisdieren.Hoeven die nu niet naar de opvang.
Veel plezier en goede reis naar Canada.

Nicole zei

Heel veel plezier met jullie reisje naar Canada. En veel succes met je Italiaans oefenen. Dat is een taal die ik nog wel eens zou willen leren. Zo mooi...

Sandrah zei

De eigenaren van jouw sportschool zouden een voorbeeld aan hun klanten moeten nemen! Dan gaat de luiheid er wel af.

Goede reis naar Canada en veel plezier!

Sandra

Petra zei

@Naomi - De studie gaat al goed in de auto! Jij ook een fijn weekend.

@Romy - Leuk, dat je een berichtje achterliet! Heb jij ook een blog? Als ik op de URL in je profiel klik krijg ik niks. Ik vind het ook altijd leuk om blogs van Nederlanders in Noord-Amerika te lezen. Knap van je, dat je je door al mijn schrijfsels hebt geworsteld :). Tuurlijk mag je "je" zeggen, ik ben dat "u" ook helemaal ontwend.

Wat aardig van je, dat je Rosetta Stone belde! De reden, dat ik toch de drie niveaus bij elkaar heb gekocht is, dat ik er dit weekend op reis mee aan de gang wilde. Geduld is niet mijn sterkste kant ;).

@Henny - Inderdaad, we zijn alweer lang niet bij hen geweest. Ik zie ernaar uit.

@Bea - Supergoed van je, hoor! Fijn weekend!

@Marie - Dank je wel. Kai heeft het volgens mij goed naar zijn zin. Gisteren zaten ze in de trein naar Muenchen.

@Marieke - Dank je wel!

@Marianne - Inderdaad, de laatste keer was voor al deze electronica, lang, lang geleden!

@Petra - Ze zijn inderdaad helemaal op een health kick, Saskia heeft haar vriendenclubje aangestoken (hoewel die zeker niet hoeven af te vallen).

@Annemiek - Wij komen vanavond denk ik heel dicht in jullie buurt. We hopen zeker tot Syracuse te komen.

@Ineke - Dank je wel.

@Sally - Inderdaad, voor de huisdieren is het ook fijn. Ik moet zeggen, dat ik het toch nog moeilijk vind, maar dat is meer mijn overbezorgde moederhart.

@Nicole - Italiaans is werkelijk mijn favoriete taal van allemaal. Het is ook geen echt moeilijke taal, maar dat kan zijn, omdat ik al een basis had en ook Frans spreek.

@Sandra - Inderdaad, ha ha. Eentje is ook flink dik en ik zie hem nooit sporten. Niet bepaald reclame ;).

Natasja Valentijn zei

Wat een mooie tijd hebben jullie gehad. Je hebt er weer een fantastisch verslag van gemaakt.

diclofenac drug interactions zei

Hot and humid days are pretty easy so far. The relative humidity is high and water vapor dissolves into atmospheric particles. Saturated in air compared to cold air. Warm air contains more water vapor in the air. The effect of warmth is evident on hot and humid days.