Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, mei 14, 2011

Het gezin weer even compleet

Miezerig is het vandaag, er is geen ander woord voor. Wel nog een aangename temperatuur, maar het lokt niet om buiten te gaan sporten, zoals mijn oorspronkelijke plan was.

Dan maar op tijd naar Sharons klas, wat weer een gezellig uurtje wordt. Toch zijn we, al kletsend, echt serieus aan het gewichten heffen. Volgens mij ga ik morgen een aantal spieren voelen (op de goede manier). Na afloop lees ik nog een half uur op de crosstrainer.

Het is vandaag echt soeperig weer, dus dat eet ik ook als lunch. Campbell's Italian wedding soep is een van mijn favorieten. Ik vind dat altijd zo'n grappige naam, want bij mijn weten wordt hij niet bij Italiaanse bruiloften geserveerd. De combinatie van gehaktballetjes, spinazie en pasta is een goede "bruiloft", vandaar de naam.

Van Saskia heb ik een hele boodschappenlijst met bakspullen gekregen. Ze willen dit weekend een "bake sale" gaan houden om geld op te halen voor de Relay for Life. Bij Giant vind ik alle benodigdheden. Het kind in mij vindt het altijd leuk hier boodschappen te doen met de scanners.

Tegenover de Giant wordt een nieuwe supermarkt gebouwd, The Fresh Market. We hebben hier in Vienna nogal wat kleine bedrijfjes en een daarvan, Norm's Beer and Wine, wordt door die Fresh Market bedreigd. Norm's zou competitie zijn en mag daarom niet in dat pand blijven. Dat is natuurlijk onzin, de Giant tegenover is veel grotere competitie.

Er is nu een petitie gaande om Norm's open te houden. Aangezien we regelmatig onze dranken daar kopen, ga ik die even ondertekenen. Ik vind het heel belangrijk, dat de kleine "mom and pop" winkels blijven bestaan.

Als ik dan toch in dit winkelcentrum ben, ga ik bij Cenan's, de Turkse bakkerij, kijken of ze mijn favoriete broodsoort hebben. Danish kernel zit vol zaden en ik vind dat zo lekker! Kennelijk ben ik daar niet alleen in, want het is voor vandaag al uitverkocht.

Net als Saskia met een groep vrienden en vriendinnen uit school komt, kom ik thuis. Ze beginnen meteen met bakken. Ik heb chocolade-, vanille- en red velvet cakemix gekocht met allerlei frostings. Het ruikt al gauw hemels in huis en ik vermaak me met het luisteren naar de conversaties. Het is een leuke groep Relayers dit jaar en voor het eerst zitten er een paar jongens bij. Tientallen cupcakes later nemen ze een voor een weer afscheid, tot mijn genoegen een keurige keuken achterlatend.


Drukte van jewelste in de keuken

Intussen lees ik op het Alles Amerika forum, dat er computerprobleem was bij de Diversity Lottery van het State Department. Op 1 mei werden 22000 mensen per abuis ervan verwittigd, dat ze een groene kaart zouden hebben gewonnen. Die werden echter door de computer niet willekeurig uitgekozen, waardoor de loterij opnieuw moet worden gedaan.

De mensen, die dus dachten gewonnen te hebben, hebben dat niet en moeten opnieuw meedoen. Echt heel erg vind ik het voor die mensen, die hun hoop opeens helemaal in het niet zien verdwijnen, want de kans, dat ze bij de hertrekking in juli weer winnen is enorm klein.

Nu is het wachten op Katja's thuiskomst. Om zeven uur komt ze met Zorro aanrijden. Het is kostelijk te zien hoe de dieren met elkaar omgaan. Erg blij zijn ze niet met elkaar. Hopelijk verbetert dat met de tijd.


Als er snacks zijn komen ze wel dicht bij elkaar

Katja heeft zin in Thais eten. Met zijn vijven gaan we naar Natta Thai. Dit is een van de betere Thaise restaurants hier (er zijn hier bijna net zoveel Thaise als Chinese restaurants). Ik bestel zalm met een pittige mangosaus, ontzettend lekker! Het is gezellig weer even als gezin bijeen te zijn.

Thuis haalt Rick de post uit de brievenbus en daarbij zit een pakket uit Nederland. Het blijken de superleuke Delfts blauwe regenlaarzen te zijn, die Petra me heeft opgestuurd. Ze passen perfect! Er wordt dit weekend regen voorspeld, dus ik kan ze meteen dragen. Nogmaals heel hartelijk bedankt, Petra!

12 reacties:

Sophie zei

Wat een leuke laarzen!

Helaas ben ik inderdaad dus een van de winnaars/verliezers van de DV lottery. Pff..

Heel veel plezier met de hele familie lekker bij elkaar, met de beestenboel er ook nog bij! Geniet er maar van.

Liefs,

Sophie

Anja zei

Leuke laarzen!
Wat een toestand met de DV lottery, heel erg triest voor alle mensen die dachten gewonnen te hebben!
Geniet van het samen zijn met je gezin!!

Petr@ zei

Wat een leuke laarzen, Petra. Hiermee zou je bijna blij zijn met regen!

Wat vreemd dat Norm's zou moeten verdwijnen naar een ander pand voor een nieuwe supermarkt, terwijl zij er al veel langer zitten. Inderdaad is het jammer dat de kleine winkeltjes steeds meer verdwijnen, vanwege de grote ketens. Hier niet anders.

Fijn dat Katja ook weer thuis is.

HennyB. zei

Wat een geweldige laarzen zeg, zo kan buiten lopen tijdens een buitje nog bijna leuk worden, haha!
Gezellige boel in de keuken voor een goed doel, mooi streven van Saskia en vriend(inn)en.
Het gezin weer even compleet, geniet er van...

Petra zei

Graag gedaan hoor! Nu kun je boodschappen doen met je delfts blauwe boodschappentas èn met je laarzen aan!
Heerlijk dat het hele gezin samen is, even fijne quality time.

naomi zei

Hallo Petra

Wat heerlijk dat iedereen weer even thuis. Ik vondt het al een volle oprit via de webcam.

Geweldig deze laarzen ook lekker om de hond mee uit te laten.

Ik heb weer even een paar dagen bijgelezen. Ben naar een bruiloft in Brabant geweest helemaal in disney stijl.

Fijne week weer.

Groetjes Naomi

Manon zei

Leuke laarzen!! daar moet ik ook eens voor gaan kijken ;-)
Wat irritant van die loterij, lijkt me heel sneu voor die mensen voor wie het nu niet door gaat!

Heerlijk dat iedereen weer bij elkaar is!

Nicole zei

Ge-wel-dig-e laarzen! Ik heb ze ook in mn handen gehad, maar ik heb nog leuke rode met witte sterren en een lichtblauwe zool. Maar wat een verademing tov die ouderwetsche groene en blauwe laarzen...

Fijn dat het gezin weer compleet is! Weer even genieten van je hele kroost om je heen. Ongelooflijk dat Katja al haar laatste jaar College in gaat. Wat gaat de tijd toch snel...

Speaking of which... ik heb ook weer een paar weken bij moeten lezen. Zo druk gehad dat het lezen van je blog er niet van kwam.

Petra zei

@Sophie - Heel naar voor jou inderdaad, ik hoop zo, dat je een andere manier vindt om hier te komen of alsnog de loterij wint in juli.

@Anja - Zeker een blamage voor de US government.

@Petra - Duidelijk bullying door een groter bedrijf is het. Als dat kleine zaakje zoveel competitie geeft.

@Naomi - Ha ha,inderdaad de oprit staat vol. Leuk een Disney stijl bruiloft!

@Manon - Ze komen van de Aldi.

@Nicole - De tijd gaat veel te snel! Zat er maar ergens een rem ;).

Anoniem zei

Dit is het eerste wat ik hoor van het DV Lottery drama - wat ongelofelijk lullig! Ik had meegedaan, had verloren en dan is het gewoon einde verhaal. Maar voor de mensen die hadden "gewonnen" en dan dit horen, dat is echt heel, heel flauw. Vind dat zo niet goed geregeld - in principe verwachten de verliezers toch niets dus waarom gewoon niet zo laten...

Emma

Annemiek zei

Leuk om weer even compleet te zijn. Geniet ervan.

Corry zei

Wat een leuke kaplaarsjes.
Erg van de DV niet? Vond het wel opmerkelijk dat we zoveel winnaars op het forum hadden dit jaar maar geen idee dat het DIT was.