Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 16, 2011

Het lijstje afwerken

Midden in de nacht hoor ik Ricks wekker afgaan. Hij moet er voor dag en dauw uit om de vlucht van zes uur naar Los Angeles te halen. Helaas moet hij twee nachten naar Huntington Beach. Hij mist zo een paar kostbare dagen met Katja en is daar helemaal niet blij mee.

Nadat hij is vertrokken val ik weer in slaap tot ik Saskia bezig hoor. Ook zij vertrekt op tijd en ik doezel nog verder. Als Katja om acht uur opstaat om zich klaar te maken te gaan babysitten, stap ik ook uit bed.

Samen eten we ontbijt en dan gaat Katja op Katie passen. Daar heeft ze vorige zomer ook op gepast en ze is dol op het kleintje. Ook krijgt ze flink goed betaald, $15 per uur. Ze zal dat geld in Ecuador zeker kunnen gebruiken.

Sharon wacht me al op en heeft een uur met veel gewichten in petto voor mijn spieren. Het is druk bij de fitness, duidelijk zijn alle collegestudenten vrij. Na het uur met gewichten ga ik zoals gewoonlijk nog een half uur op de crosstrainer.

Inmiddels is het zonnig en lekker warm. Leah komt Cosmo halen om met Diego te spelen. Die twee matten elkaar wel af, dat is zeker. Diego en Zorro spelen ook even hier binnen en Zorro lijkt wat minder bang van Cosmo. Hopelijk worden zij ook goede vriendjes.

Katja belt en vraagt of ik op haar wacht om te gaan lunchen. Ze moet tot een uur oppassen, dus dat is wel laat, maar ik wil deze week zoveel mogelijk tijd met haar doorbrengen. Al wachtend spelen Kai en ik met Zorro op het deck. Die kat is hilarisch, ik moet binnenkort weer eens foto's van hem nemen.

Pas om half twee komt Katja binnenlopen. Ze is wat verlaat, want er zat een nare wesp in haar auto. We hebben allebei flinke trek, dus gaan naar Vienna. Bij Chipotle haalt Katja een burrito bowl, maar ik houd niet zo van hun eten. Noodles & Company is twee deuren verderop en ik bestel hun Japanese pan noodles. Op het terras van Noodles vinden we nog een tafeltje en lunchen gezellig samen.

Als Saskia uit school komt gaan we met zijn vieren naar Motophoto om paspoortfoot's te laten maken. Een van de dingen, die deze week moet gebeuren, is de verlenging van ons Nederlandse paspoort. Ik geef de fotograaf de twee pagina's met instructies van de Nederlandse Ambassade, die hij gelukkig wel helemaal leest.

Kai offert zich op om als eerste te gaan. Je zou denken, dat we bij de tandarts zijn, niemand wil eerst. De kinderen lukt het er zonder te lachen ook leuk op te staan, mij niet. Ik heb ronduit een boeventronie, maar ach, gelukkig kijken maar weinig mensen in mijn paspoort zullen we maar denken.

Na een kwartiertje zijn de foto's klaar, hopelijk allemaal volgens de regels gemaakt. Na Kai en Saskia thuis afgezet te hebben, gaan Katja en ik verder met ons gisteren gemaakte lijstje. Daarvoor moeten we naar Fair Lakes.

Bij Petsmart kopen we eten voor Zorro. Ik kan het niet laten ook het een en ander aan lekkers voor Cosmo mee te nemen. Vooral de botjes met pindakaassmaak zullen bij hem in goede aarde vallen, daar ben ik van overtuigd.

Katja heeft van haar professor gehoord, dat men geen teenslippers draagt in Quito. Ze wil daarom naar DSW voor sandalen. Het is maar goed, dat ik hier niet vaak kom, anders zou onze garage nog voller met schoenen liggen. Deze winkel ligt vol met de leukste paren, allemaal afgeprijsd.

Terwijl Katja op zoek gaat naar haar paren bedenk ik me, dat ik wel een legitieme reden heb om nieuwe schoenen te zoeken. Ik heb maar een paar (dichte) schoenen, die geen sportschoenen zijn, om lange wandelingen in te maken. Met mijn rondleidingen in de zomer in het vooruitzicht wil ik wel graag heel comfortabele en toch leuke sandalen vinden.

Dat lukt tot mijn grote genoegen goed. Ik ben helemaal dol op een paar Merrell sandalen. Die zitten zo lekker, dat ik ze niet eens meer uit wil doen! Ze lijken wel een beetje op deze in het zwart, maar zijn iets anders. Ik zie me hier de hele stad mee door lopen.

Met wat hulp van mij en Leah, die hier ook toevallig blijkt te zijn, vindt Katja ook wat zij zoekt. Het worden een turquoise paar sandalen en een balletschoen in beige en zwart. Tevreden rekenen we af.

Onze laatste stop van vandaag is Target. Katja verwacht heel wat boeken te gaan lezen op reis en wil daarom graag een Kindle. Dat is ook handig, want zo kan ze mijn al gekochte Kindle boeken ook lezen. We hebben wel ongeveer dezelfde smaak in boeken.

Behalve de Kindle koopt Katja ook andere benodigdheden voor haar reis. Zo is zonnebrandcreme heel belangrijk, want Quito ligt hoog en dicht bij de evenaar. Ook andere toiletspullen belanden in het wagentje. Ik zie een leuke sportcapri en t-shirt, mijn enige aankoop hier vandaag.

Op de terugweg zien we een prachtige regenboog en de hele tijd blijft het dreigend. Het dondert in de verte en we zien af en toe een bliksem, maar zoals zo vaak het geval is gaat het slechte weer net langs ons heen.

Katja heeft zin in kabobs. We bestellen van Friends en Katja gaat het halen. Het is wel makkelijk om de rijdende kinderen weer thuis te hebben, moet ik zeggen. Saskia is aan het leren voor haar learner's permit, maar het zal nog meer dan negen maanden duren voor zij haar rijbewijs mag halen. Maar goed ook, want ik vind haar nog wel erg jong!

Nu Rick weer weg is, vind ik het extra gezellig om de twee oudsten ook thuis te hebben en dat vertel ik ze ook. Het is gewoon alsof een paar goede vrienden hier logeren. Morgen hebben we weer een volle agenda.

19 reacties:

Anja zei

Heerlijk om de kinderen allemaal thuis te hebben, jammer dat Rick er niet is.
Ik loop zo af en toe ook bij de DSW naar binnen, leuke sandalen heb je gekocht.

Becs zei

Wat een leuke sandalen! Ik zou ook eens een DSW op moeten zoeken. Wat leuk dat Katja jouw boeken kan lezen op de Kindle, daar moet ik me ook eens in verdiepen

Suus zei

Wat heerlijk te lezen... je blijdschap straalt er inderdaad van af.

Is een Kindle nu echt handig...? Ik heb graag echte boeken in mijn hand en ik heb het idee dat het niet handig leest... Misschien toch maar eens informeren hier en daar.

Anoniem zei

Wauw, wat een leuke winkel die DSW, heb meteen de website opgeslagen onder mijn usa favorieten. Helaas hebben ze geen winkel in het gebied waar wij het najaar naartoe gaan.
groetjes Karla

Kristel Holsbeek zei

ha dat was weer een gezellige dag!!
DSW is een hele toffe winkel maar om voor ons via internet te kopen is het een ramp;-(
Ik heb ook net Merrell's gekocht, zalig hé!!

Sally zei

Jammer dat Rick weg moest maar voor jou gezellig die dagen met al je kinderen om je heen. Leuke sandalen hoor. Ik ken dat merk niet maar ze lijken een beetje op de T.B.S.'s die ik heb voor o.a. op de boot. Ze lopen idd heerlijk

marianne zei

Heerlijk, de kinderen allemaal weer even thuis. Jammer dat Rick nu net weg moet. Wanneer vertrekt Kai?

Die paspoortfoto-eisen luisteren inderdaad erg nauw. Ik moest er zelfs m'n bril voor afzetten, zag gelijk niet meer waar de camera stond ;-).

Manon zei

DSW ging ik ook altijd heen, heb nog een lading slippers ingeslagen voor we gingen verhuizen!

Tot wanneer mag je eigenlijk een dubbele nationaliteit hebben? Wij hebben natuurlijk ook twee kinderen met een Amerikaans en Nederlands paspoort, het zal nog wel even duren totdat ze moeten kiezen maar voorlopig houden we de Amerikaanse ook gewoon nog aan.

Op hyves en facebook zie je een echo van onze derde spruit, die is gemaakt toen ik 12 weken zwanger was :-)

groetjes

Anoniem zei

Wat een gezelligheid. Geniet er maar flink van.
Leuk dat de hond en poes het al beter kunnen vinden.
Zondag op de hei zag ik 2 Cosmo's en 2 met een andere kleur.
Ik herkende ze natuurlijk vanwege de foto's van jouw en heb even staan kletsen met de dames.
Vriendelijke honden die graag een kus (grote lik) gaven.
Ik reis vanavond naar Barcelona met mijn zus, ben zondag weer terug.
Fijne week verder.
Bea

Anja zei

Wat fijn dat alle kinderen weer thuis zijn, al is het dan maar voor even. Gaan jullie deze zomer ook nog met het hele gezin op vakantie?

Zo te lezen was het een druk maar wel geslaagd dagje!

Annemiek zei

Ik wist niet dat je boeken naar een andere Kindle over kunt zetten, moet eens kijken hoe je dat doet dan.

Petr@ zei

Fijn om een paar goede sandalen te hebben. Zo hoef je geen dichte schoenen te dragen als het heel warm is bij rondleidingen.

Hopelijk zijn de foto's allemaal goed voor het paspoort. Ze kunnen zo moeilijk doen bij de gemeente (geen idee hoe dit op de ambassade werkt).

Nina zei

Wat vervelend voor Rick dat hij nu net een paar dagen weg moet als alle kinderen thuis zijn. Maar zo scheelt het wel voor jou, is het toch minder leeg thuis.

Flink wat spullen heeft Katja ingeslagen! Heeft ze ook van die factor-50-UV-block t-shirtjes?

Leuke sandalen heb je gevonden!!

Ineke zei

Oh, wat een enige sandalen!

Car zei

Hihi even je echte blog opgezocht. Het zijn dezelfde :)

Petra zei

@Anja - Het gaat me weer veel te snel, de tijd dat Katja thuis is!

@Becs - Katja's Kindle staat op mijn account en zij kan gewoon de boeken, die ik heb, opladen (en ik straks degenen, die zij koopt, we hebben ongeveer dezelfde smaak).

@Suus - Of een Kindle handig is voor jou, weet ik niet. Een e-reader zeker wel. Dat "echt boek" gevoel krijg ik door de kaft, die ik eromheen heb.

@Karla - Dat is jammer, want ze hebben een erg leuke selectie schoenen.

@Kristel - Ze zitten als gegoten.

@Sally - Grappig,ik kende het merk t.b.s. niet.

@Marianne - Kai vertrekt maandag, dus dan zullen we weer even met zijn drieen zijn.

@Manon - Onze kinderen hebben de dubbele nationaliteit voor het leven, volgens mij die van jullie ook. Ik ben meteen naar de echo gaan kijken, spannend weer een kleintje voor jullie!

@Bea - Wat leuk, dat je een paar "Cosmo's" zag! Het zijn lieverds, dat is zeker. Veel plezier op je reis!!!

@Anja - Begin augustus gaan we op onze jaarlijkse Aruba reis met zijn allen. Iets korter, dan "gewoonlijk", maar het is gelukt gezamenlijke data te vinden!

@Annemiek - Katja's kindle staat op mijn account en zo heeft zij toegang tot al mijn boeken en ik straks tot haar boeken. We hebben vrijwel dezelfde smaak.

@Petra - Dat hoop ik ook, ze lijken goed, maar je weet het maar niet.

@Nina - Nee, Katja heeft geen UV shirtjes. Ik heb haar flink gewaarschuwd en goed zonnecreme ingeslagen, want ze heeft nogal de neiging bruin te willen worden.

@Ineke - Ja, he? Ik kan niet wachten ze te gaan dragen.

@Car - Jee, dat is ook toevallig!

naomi zei

Hallo Petra

Ik lag gister om 23.00 in bed en dacht ben vergeten een reactie te plaatsen. En ik weet dat je daar zo van geniet. Dus nu maar meteen doen.

Wat een super heerlijke sandalen en zijn niet zo grof en mannelijk als je ze vaak ziet.

Wel heerlijk even een paar dagen samen alleen balen dat Rick dan net op reis moet.

Ik geniet erg van mijn e-book en slim van Katja dat ze ook een Kindle heeft en dan samen op het account en boeken delen.

Groetjes Naomi

Nicole zei

Wat jammer dat Rick net nu een paar dagen weg moet. Ik kan me voorstellen dat hij nu het liefst zo veel mogelijk bij zijn gezin is.
Slim dat Katja en jij nu beide een Kindle hebben. Ik lees veel op mn iPad maar wil er eigenlijk nog een gewone ereader bij. Hebberd die ik ben...
En leuke sandalen heb je gekocht! Ik heb nogal moeilijke voeten en moet altijd lang zoeken voordat ik comfortabele schoenen vind.

Tink zei

Je kan nu ook de boeken op je Kindle uitlenen aan iemand anders. Uiteraard heb jij er dan geen toegang toe en ik geloof dat het uitleen termijn 3 weken is. Eind deze zomer kun je ook bibliotheek boeken lenen op je Kindle, een groot aantal bibliotheken heeft zich hiervoor al aangemeld. Ook die van ons hier dus ik ben benieuwd!