Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 11, 2011

Meadowlark Gardens

Alweer een schitterende dag, dus ik sta op tijd op om ervan te genieten. Kai heeft aangekondigd, dat hij flink uit zal slapen, dus die zie ik nog niet. Toch is het een fijn gevoel te weten, dat ik niet alleen thuis ben. Waarom weet ik niet.

Na mijn ontbijt rijd ik, zoals gewoonlijk, naar Anytime Fitness. Ook zoals gewoonlijk heb ik helemaal geen zin, maar gelukkig heb ik alweer een fijn boek. Het uur op de stairmaster gaat daardoor vrij snel voorbij. Ik zie nog een aantal bekenden en klets daarmee even bij, zo heb ik mijn sociale uurtje ook gelijk binnen.

Thuis is Kai (en met hem Cosmo) eindelijk wakker. Het loopt al tegen lunchtijd, dus we eten samen op het deck. Brunch voor Kai en lunch voor mij, ergens benijd ik hem, dat hij zo lang kan slapen. Ik heb dat nooit gekund, of eigenlijk mijn ouders stonden dat simpelweg nooit toe. Half negen was voor hen "uitslapen" met als gevolg, dat ik echt niet langer dan tot tien uur in bed kan blijven.

Helaas krijg ik Kai niet zover om mee te gaan naar Meadowlark Gardens. Deze botanische tuin ligt tien minuten rijden bij ons vandaan en ik heb er nog een pas voor tot eind juni. Eigenlijk ga ik er dus veel en veel te weinig heen! Een van de redenen is, dat er geen honden binnen mogen, maar toch.

De parkeerplaats staat best vol, maar er is bijna niemand in het park. Na mijn pas te hebben laten zien, loop ik naar buiten. Zoals altijd vroeg in het seizoen bloeit er nog niet veel. Dit is een park, waar je op de kleine nuances moet letten.

Een paar red winged blackbirds vliegt ruzieend over. Libelles zweven alweer boven het water. Ganzenouders leiden hun kroost het water in. Schildpadjes zonnen op boomstammen. Ik hoor kikkers kwaken en voor het eerst begrijp ik, waarom Engelstalige kikkers "ribbit" zeggen.

Het is hier zo'n oase van rust, ik krijg de neiging op een van de bankjes neer te zijgen en te gaan mediteren. Ok, dat is zo helemaal niet mijn persoonlijkheid, maar ik zou wel die rust in me willen hebben. In plaats daarvan fotografeer ik erop los en neem me meteen voor hier voor eind juni meerdere keren terug te komen.

Op de terugweg ga ik langs Whole Foods. Nu Kai thuis is gaan er weer liters melk doorheen, dus ik haal een extra gallon. Ook heeft Kai mijn favoriete snack ontdekt, Hot Chili Pepper Curls van Michael Season's. We hebben weer een mannelijke tiener in huis, dat is duidelijk.

Rick neemt Chicken Out mee voor het avondeten. Opeens herinner ik me de vakantie in Engeland, toen ik een jaar twaalf was, en we gegrilde kip aten. De aders waren zichtbaar in die kip en sindsdien ben ik geen kip met botten fan.

De kip van Chicken Out is veel beter bereid, maar ik heb toch, na die flashback, liever geen botten (en aders). Hun Aziatische salade is ook erg lekker, vooral de gember en sesamzaadsaus. We eten alweer buiten en blijven na het eten nog een tijd buiten zitten. Ik zie het eerste vuurvliegje van het jaar, de zomer is echt in aantocht.

Foto's van vandaag staan hier.

11 reacties:

Bianca zei

o gets, aderen in vlees, en als je eraan trekt lijkt het wel elastiek brrrr
Mooie foto's ! de natuur krijg je nooit genoeg van hoe wonderlijk alles is, soms ook erg lelijke beestjes hier wel die toch heel bijzonder zijn weer.

Ik ben ook niet opgegroeid met uitslapen maar ik kan het ook echt niet, eigenlijk ben ik er altijd wel om 6.30 uur uit, s' winters hooguit een half uur later. Lekker met de honden naar buiten, paarden voeren enz. Heerlijk vind ik dat zo vroeg.

Anja zei

Getsie, aderen in vlees hoef ik ook niet. Toen ik jong was kon ik ook een gat in de dag slapen, nu niet meer. Ik vind het nu ook zonde van de dag.

Petr@ zei

Wat een prachtig park. En heerlijk als het er zo rustig is.

Getver, kip met aders. Ik zit ziek thuis en wordt helemaal misselijk van het idee. Gauw aan iets anders denken.

Heerlijk, die zomerse temperaturen. Hier loopt het nu iets terug. Volgende week is hier de Avondvierdaagse, dus ik hoop in elk geval op droog weer dan.

marianne zei

Mijn ouders waren echte uitslapers, als kind stond ik vaak als eerste op. Maar nu niet meer, heerlijk als het weekend of vakantie is en je nog lekker kunt blijven liggen...

Vond het altijd al stoer dat je zo trouw iedere dag fitnesst, maar helemaal als je eigenlijk geen zin hebt!

Ingrid en Michael zei

Wat een prachtige foto's, echt heel mooi. Ik kan me deze zo maar voorstellen in een boek of op een mooie kalender.
Die hot chili pepper curls zien er goed uit! Die ga ik eens opzoeken als we in september naar de USA gaan! Hebben ze die alleen bij Whole Foods? Weer een tip van je, want dan hopen we ook het butterscotch ijsje bij DQ te vinden (naast alle andere tips die ik al van je ken). :-)

ilse zei

Mooie foto's. Het uitslapen is ook niet aan mij besteed, toch niet meer sinds er kinderen zijn. Tijdens de studies was het wel anders, misschien omdat er dan meer s nachts geleefd werd.

Anoniem zei

Lekker zo'n dagje hoor. Mooie foto's ook!

Ik ben zelf ook niet zo van het uitslapen. Ik vind het altijd zo zonde van mijn dag :)

Gr. Julia

Nina zei

Ik geloof dat ik zo dol ben op vlees dat ik me niet herinner ooit vlees met aderen te hebben gegeten. Maar het klinkt wel vies, ja. En botten...heerlijk, lekker kluiven!! Het is dat ik nu al een paar uur misselijk ben, anders was ik lamskoteletjes gaan halen. ;-)

Het is trouwens best rustgevend af en toe op de nuances (of meer de kleine dingetjes, als ik je beschrijving lees) te letten. Gelukkig heb je dat in de botanische tuin ook weer ontdekt.

Marion2 zei

O, wat ontzettend mooi zijn de Meadowlark Gardens. Ik ben dol op dat soort tuinen en mag ze in Amerika graag bezoeken. Ik kom er helemaal tot rust. Heerlijk!

Wat spartaans dat je vroeger nooit mocht uitslapen. Iets in de trant van " Ledigheid is des duivels oorkussen"?

Ik vind het ook altijd zo fijn als er nog iemand in huis is. Vooral sinds dat, door leeftijd en studie, niet meer vanzelfsprekend is.

Petra zei

Blogger was down en deze blogpost ging verloren. De reacties erbij dus ook. Gelukkig had ik nog een copie op Facebook staan.

Bibi zei

Nou, dan ben ik toch nog de eerste:-) Wat een schitterende tuin heb je in de buurt, ik zou daar echt vaak zitten. Ik heb die hot chili curlys nog nooit geprobeerd, ik probeer al zo erg om van die cheese puffs af te blijven.