Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 08, 2011

Moederdagweekend

Zaterdag

Het werd gisteravond voor ons allemaal nogal laat. Ik probeerde op te blijven tot ze thuiskwamen, maar gaf het om half een op. Het concert bleek tot na middernacht te duren, maar Kai en Saskia hebben zich prima vermaakt. We slapen vanochtend dus allemaal uit tot na tienen.

Het is ontzettend mooi weer en na het ontbijt maken Rick en ik een lange wandeling door de buurt met Cosmo. Onderweg bespreken we de tuin. Er zijn een aantal plekken kaal in de voortuin en Rick heeft een dode rozenstruik uit de achtertuin gehaald. We besluiten naar een tuincentrum te gaan om wat nieuwe planten uit te kiezen.

Bij Craven's Nursery blijken we niet de enigen te zijn, die op die gedachte zijn gekomen. Het is ook zo'n genot om tussen al die bloeiende planten en bomen te lopen. Ik ben geen tuinierster, maar word er zelfs hebberig van!


Nu we hier toch zijn, kies ik ook gelijk mooie geranium en citronella planten voor het deck. Voor de voortuin wordt het een langdurige bloeiende lage struik en Rick vindt zijn rozen"boom". We hebben een hardnekkig slingerend onkruid in de achtertuin, dat onze rozenstruik om zeep hielp, omdat we het er met al die doornen niet uit konden trekken. Met zo'n boompje hoopt Rick dat te voorkomen.

Kai en Rick gaan voor mijn moederdag winkelen en ik ga buiten zitten lezen. Wat maakt dat buiten kunnen leven toch vrolijk! Vooral als er een mooi rood cardinaaltje mij vanuit een van de bomen een serenade brengt (foto's).

Rick komt terug met een barbecue maaltijd. Hij grilt biefstukspiesjes en daarbij maken Kai en ik asperges en biscuits. Met zijn vieren eten we buiten, alleen Katja ontbreekt nog en opeens mis ik haar erg. Gelukkig zal zij donderdag naar huis komen, al is dat maar voor iets meer dan een week.

Alsof ik het voelde, dat ik me bezorgd om Katja moest maken, komt zij even later online met de mededeling, dat ze weer ziek is. En niet zo'n beetje, ze heeft 39,2 graden koorts, wel hoog voor een volwassen. Leah, die ook ziek is, sms-t Katja niet veel later, dat ze naar het ziekenhuis is gegaan. Wat zou ik op zulke momenten willen, dat er echt teleporters bestonden!

Gelukkig kan ik via MSN ook nog wat moederlijke steun verlenen. De ibuprofen verlaagt Katja's koorts en ze krijgt weer trek. Natuurlijk heeft ze niets gezonds in huis, dus ik draag haar op een maaltijd te laten bezorgen. Die betalen wij dan wel terug. Hopelijk gaat het met een goede nachtrust beter, want ze heeft nog een examen op dinsdag.

Zondag

Vrijdag werd er voor vandaag een miezerige dag voorspeld, maar die voorspelling veranderde gistermiddag opeens. Inderdaad schijnt de zon stralend, als ik wakker word. Rick is al opgestaan en ik hoor hem bezig in de keuken. Ik moet in bed blijven, roept hij.

Dat is geen straf, ik lees intussen een Asterix, die ik nog niet ken. Met een groot dienblad vol lekkernijen komt Rick even later de trap op. Er is gerookte zalm, gepocheerde eieren, een cinnamon roll, verse frambozen en bramen en meer. Het ziet er allemaal even smakelijk uit.

Kai en Saskia zijn inmiddels ook op en ook voor hen en zichzelf heeft Rick ontbijt gemaakt. Op ons bed genieten we van de lekkernijen. Dan komen de kaarten en cadeautjes tevoorschijn. Het lijkt wel of ik jarig ben!

Saskia heeft met Laura een "Happy Mother's Day" poster voor me gemaakt en ik krijg een grappige kaart en de dvd van Tangled van haar. Kai's cadeautje vind ik super gevonden, het is een programma om zakenlogo's e.d. te maken. Van Rick krijg ik een lange zilveren Pandora ketting met een grote glazen kraal eraan. Prachtig, echt zo'n fijne "speel"ketting is het. Ik "speel" nogal veel met mijn sieraden, namelijk. Dolblij ben ik met alles, maar nog het meest met deze drie lieverds hier op mijn bed.

Om dit weekend toch nog een beetje te sporten doe ik een half uur op de crosstrainer in onze "sport"kamer. Die heb ik alweer een tijdje niet gebruikt, dus het is ook een goede afwisseling voor mijn spieren.

Het is zulk lekker weer, dat Rick voorstelt om in Georgetown op een van de terrassen aan de rivier te gaan lunchen. We vinden, tot onze verbazing, met gemak een parkeerplaats. Aan de kade vergapen we ons aan twee gigantische plezierjachten! De ene komt uit Miami, de ander hier uit Washington. Er liggen een aantal boten, maar deze zijn miljoenen waard.


De drie restaurants hier zijn op 18 april overstroomd, waardoor de keukens en restaurants binnen nog gesloten zijn. De terrassen zijn wel open, maar er wordt een beperkt menu geserveerd, dat op barbecues buiten wordt gegrild. Wij nemen plaats bij Tony and Joe's, vlak aan het water.

Het is altijd zo leuk mensen kijken hier. Er zijn elegant geklede vrouwen en mannen en mensen in hun sportkleding. Ook zijn er allerlei talen te horen. Ik bestel een half dozijn oesters uit de Chesapeake Bay, die lekker groot zijn. Verder is de keuze tussen een hamburger of een gegrilde zwaardvissandwich. Rick en ik nemen beiden de laatste, die zeer goed en heel vers smaakt.


Na een paar uur ontspannen op het terrasje, rijden we via Home Depot, waar Rick een nieuwe tuinslang koopt, terug naar huis. Ik ga op het deck computeren en verneem van Katja op MSN, dat ze zich al wat beter voelt. Gelukkig, want zo'n hoge koorts vond ik wel eng.

Kai moet studeren, Saskia heeft huiswerk, maar Rick stelt voor naar Something Borrowed te gaan. Hij weet, dat ik dat boek net heb gelezen en popel om de film te zien. We gaan naar Rave Fairfax Corner en er zitten heel wat vrouwen in de zaal. Toch zegt Rick na afloop, dat hij het een vermakelijke film vond, en ik hoor een andere man dat ook zeggen. De film volgt het boek vrij goed, alleen aan het einde zijn er wat vrijheden.

We halen de kinderen op voor het avondeten. We hebben een reservering bij Sushi Yoshi. Maar goed ook, want het restaurant zit helemaal vol. De kinderen bestellen kip teriyaki en Rick en ik een bord met sashimi (voor mij) en sushi (voor Rick). Het lijken werkelijk wel kunstwerkjes en zo smaken ze ook!


Het wordt een gezellige maaltijd en een super afsluiting van een geweldige moederdag. Rick krijgt een enorme knuffel van mij, want hij heeft er een topdag van gemaakt voor mij! Ik hoop, dat alle moeders hier, die moederdag vierden, net zo'n fijne dag hebben gehad.

20 reacties:

Bibi zei

Je bent heerlijk verwend zeg, wat ziet die sushi plate er lekker uit!
Vervelend toch voor Katja, ik hoop dat ze snel beter is.

Margreet zei

Fijn verwend dus. Ik heb voornamelijk opgeruimd en boodschappen gedaan voor ons bezoek, maar ach, kwam gewoon zo uit. Wel ontbijt op bed gehad.
Mooi, daar aan de rivier zeg.

Anoniem zei

Lekker dat je zo verwend ben. Mijn man zegt altijd je bent mijn moeder niet dus die doet er niet aan mee. Maar bij thuiskomst (we waren zeilen) zijn beide jongens thuis en staat de bbq klaar. En kreeg ik een lekker flesje olijfolie en een doosje chocolade en een cadeaubon bij de parfumerie dus mijn moederdag is ook geslaagd

Kristel Holsbeek zei

Wat een fijn weekend!! Heel lekker verwend dus!!

Ingrid en Michael zei

Wat een heerlijk weekeinde! Supermoederdag gehad, lekker verwend!
Gelukkig knapt Katja alweer wat op, en fijn dat jullie op afstand toch konden helpen (met steun en idee van gezonde maaltijd bezorgen).
Leuk dat kardinaaltje.

Sally zei

Tjonge wat een verwennerij.
Hier was gisteren gewoon een schooldag en eerlijk gezged waren we allemaal moederdag vergeten. examenstress voerde hier de boventoon.
Wat zag al dat eten er heerlijk uit. Mmmmm.

Petr@ zei

Gelukkig dat Katja zich iets beter voelt. Vervelend als je dan niet in de buurt bent.

Je bent heerlijk verwend met moederdag. Fijn hoor.
Ik heb een lekker ontbijtje op bed gehad en leuke kadootjes. De rest van de dag hadden we verjaardagsvisite, want mijn jongste is 7 jaar geworden.

Anoniem zei

Hi Petra, ik heb het al een keer eerder gezegd: Rick moeten ze echt klonen :-)

Gr Evelyn

Tink zei

Wat een heerlijke Moederdag had je! Voor mij was deze moedardag speciaal omdat mijn dochter voor het eerst haar Moederdag vierde. Toch een vreemd gevoel waar ik nog steeds aan moet wennen. :-)

Grappig dat verschil in geneeskunde, de reguliere westerse geneeskunst heeft ons geleerd dat koorstoel slecht is. Maar als je zoals ik een Naturopath als arts hebt(zij zijn ook gewoon voorschrijvende artsen), leer je dat koorst goed is. Het is een teken dat het lichaam goed functioneert en het virus of bacteriƫle infectie aanvalt en het lichaam probeert te beschermen en te helen. Door medicijnen te nemen zoals ibruprofen onderdruk je de koorts en voel je je tijdelijk beter.

Als je lichaam niet instaat is koorts te generen zoals dat van mij, blijf je ziek. Ik heb een constante temperatuur van 36 en soms zelfs 35,7. Dankzij een slecht functionerende thyroid(wat is de nl naam ook al weer?)

Het beste is dus eigenlijk het lichaam te ondersteunen en uittezieken. Dat is niet altijd praktisch maar voorkomt wel dat je anders constant blijft kwakkelen.

Hoop dat Katja er gauw weer bovenop komt, gelukkig is ze jong en veerkrachtig. Moet ze ook inentingen hebben voor de zomer?

Tink zei

Arrrrrggh huh, stomme autocompletion software!
Dat koorstoel moet natuurlijk gewoon 'koorts' zijn. Sorry!

Bente zei

Oh wat zien die oesters er goed uit! Bij ons (thanks to BP) zijn het maar magere scharminkels. Hopelijk volgend seizoen beter.

Rick weet wel hoe hij een verwendag moet organiseren!

Hier een perfecte niet-moederdag gehad. In mijn eentje op stap geweest. Helaas geen sushi. :(

Karin (dh) zei

Het klinkt weer als een heel gezellig weekend, maar ik kan me voorstellen dat je Katja dan extra mist en je een beetje zorgen om haar maakt vanwege die koorts. Gelukkig voelt ze zich inmiddels weer iets beter!
Maijn hubby was gisteren jarig (hij is trouwens ook geboren op een moederdag, wat een cadeau voor zijn moeder he ;-)), dus hier leek het net moederdag qua visite zullen we maar zeggen, en het was ook hier heerlijk in de tuin.

Je zin over het mensen kijken op het terras heb ik 2x moeten lezen, ik las namelijk, er zijn elegant geklede vrouwen (lange pauze), en mannen en mensen in sportkleding. Zou ik dan toch onbewust mannen niet als mensen zien? :-).

Nina zei

Hmm, Tink zegt 'door medicijnen te nemen voel je je tijdelijk beter' maar wat ik geleerd heb, (ben ik dan toch te westers opgeleid? dat sowieso hoor) is dat het goed is om het lichaam bij 'hoge koorts' te helpen de koorts te verlagen, door inderdaad iets van paracetamol of ibuprofen in te nemen en dat dan ook eerder de infectie bestreden is. De grens van wat koorts is, is vastgesteld op 38.5, (al denken veel mensen 38.0) maar dat is ook maar arbitrair. Zijn thermometers in de VS trouwens ook in F?

Hopelijk gaat het met Katja al wel weer een stuk beter. Het is rot om 'alleen' ziek te zijn, vind ik altijd. Rot ook dat Katja zo kort achter elkaar koorts heeft.

En wat heerlijk dat je zo verwend bent in het moederdagweekend! Geniet er maar goed van! Heb je al nagedacht over een eigen logo nav Kai's cadeautje?

Nicole zei

Wat een lekker moederdagweekend heb je achter de rug! Heerlijk om zo door Rick en de kinderen verwend te worden. De sushi ziet er wel heel erg lekker uit!
Ik hoop dat Katja zich snel beter voelt!

naomi zei

Voor Tink: thyroid is je schildklier.

Petra wat een heerlijk weekend heb jij gehad. Wij konden de haven in Georgetown niet vinden had hem graag ook even gezien. Maar een heerlijk plekje op te zitten en rond te lopen.

Ik hoop zo dat Katja nu echt beter wordt en goed gezond naar Ecuador kan, want daar ziek zijnlijkt me helemaal niets.

Ik heb mijn moeder en schoonmoeder ook in het zonnetje gezet. Vrijdag bij mijn ouders wezen BBQ-en en zondag gourmetten bij mijn schoonouders. Was dus ook voor mij een heerlijk weekend.

Groetjes Naomi

Anja zei

Wat een heerlijke moederdag! Je bent ook goed verwend!! Kan me voorstellen dat je Katja ineens miste nu de andere twee wel allebei thuis zijn. Hopelijk knapt ze snel op!!

Annemiek zei

Je bent goed verwend!

Anja zei

Wat een heerlijk moederdag, je bent goed verwend door Rick en de kinderen!

Petra zei

@B. - Die sushi was heerlijk! Katja lijkt alweer een stuk beter gelukkig.

@Margreet - Het is heerlijk aan de rivier daar, ik zou er wel de hele dag door kunnen brengen.

@Anoniem (Bea?) - Lekker, zeg, zeilen en daarna bbq! Het is gewoon fijn om een beetje aandacht te krijgen, toch?

@Kristel - Inderdaad, enorm verwend.

@Ingrid - Zo van verre kunnen helpen is toch wel heel fijn aan het internet.

@Sally - Sterkte met alle examens. Hopelijk lukt het Michou allemaal een beetje!

@Petra - Nog gefeliciteerd met jullie jongste!

@Evelyn - Ha ha, ja, ik zeg dat weleens tegen hem en hij vindt dat maar een nare gedachte ;).

@Tink - Die theorie over koorts heb ik ook wel gehoord. Ik ben meer van het beter voelen en dus kunnen eten en drinken om aan te sterken. Bovendien heeft ibuprofen anti-ontstekingseffect.

@Bente - Echt? We hebben daar zo heerlijk oesters gegeten, zonde!

@Karin - Grappig, Petra en jij hadden dus jarigen. En ja, mannen kunnen ook elegant gekleed gaan, vind ik, LOL!

@Nina - Inderdaad, zo heb ik het ook altijd geleerd over koorts en ibuprofen. Nee, nog niet aan een logo gedacht, waarschijnlijk iets met het Capitool.

@Nicole - De sushi was heerlijk! Katja voelt zich gelukkig alweer wat beter.

@Naomi - Het weer werkte natuurlijk ook helemaal mee, ook bij jullie. Dat is mijn zorg dus ook met Katja, ik wil haar voor haar reis helemaal beter hebben.

@Anja - Het lijkt gelukkig alweer beter te gaan met Katja.

@Annemiek - Absoluut!

@Anja - Het was genieten gisteren!

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.