Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 25, 2011

W&OD pad en shopping

Allereerst heel hartelijk bedankt voor de vele reacties op mijn blog van gisteren. Ik ben blij te lezen, dat zulke "toeristische" blogs ook interessant worden gevonden.

De zomer is hier opeens in volle glorie gearriveerd. Ook voor vandaag worden weer temperaturen rond de dertig graden voorspeld. Het is zo lekker zonnig, ik moet gewoon van mezelf buiten sporten.

Na mijn ontbijt lijn ik Cosmo aan en rijd naar het Community Center. Daar parkeer ik de van en loop het W&OD pad op. Iedere lente weer sta ik versteld hoe snel de natuur hier in een dichtbegroeide jungle verandert! Mede door de vele regen van de afgelopen weken groeit alles uitbundig en is het megagroen. De kamperfoelie staat in bloei en het ruikt zo lekker!

Mijn oorspronkelijke plan was om tien kilometer te gaan lopen. Het is echter toch warmer en vochtiger, dan ik dacht, en wellicht te warm voor Cosmo. Ik beluit dus twee mijl naar het westen te gaan lopen voor een totaal van vier mijl.

Na zo'n tweeeneenhalve kilometer hijgt Cosmo zo hard, dat ik stop om hem water te geven. Terwijl ik zijn bakje vul, springt hij opeens weg en voor ik weet, wat er gebeurt, heeft hij een skater in het struikgewas geduwd! Ik schrik me rot en ga haar gauw vragen of ze zich bezeerd heeft.

Gelukkig valt het mee en heeft ze alleen een paar schrammen. Ik weet niet hoe vaak ik mijn excuses moet aanbieden, ik sta helemaal te trillen! Jeetje, ze had zich serieus pijn kunnen doen en wat zou dat dan voor gevolgen hebben voor Cosmo (en ons)?

Twee fietsers stoppen ook om hun duit in het zakje te doen, dat ik mijn hond beter onder controle moet hebben. Ja, duh, hij heeft zoiets nog nooit gedaan (al werd hij wel zenuwachtig met skaters) en reken maar, dat ik voortaan enorm goed op zal letten! Ik vraag de vrouw op skates of ze mijn telefoonnummer wil voor het geval ze toch last krijgt, maar dat vindt ze niet nodig. Met een "die wielen maken wel meer honden gek" schaatst ze verder. De fietsers druipen, na nog een heel verwijtende blik in mijn richting, ook af.

Pfff, ik heb meteen geen zin meer om verder te lopen en begin nog trillend aan de terugweg. De kinderen in de cul de sac skaten vaak genoeg en daar heeft Cosmo helemaal geen problemen mee. Ik vraag me af, hoe ik hem dit springen naar mensen, die hem niet aanstaan, kan afleren. Ik wou dat de Dog Whisperer hier aan de oostkust woonde!

Nu heb ik maar vijf kilometer gelopen en dus maar de helft van wat ik wilde gesport. Even overweeg ik dan toch maar een half uur bij de sportschool te gaan doen, maar bedenk dan, dat ik ook kan gaan fietsen en dan op de terugweg in Vienna lunchen. Dat plan staat me een stuk beter aan.

Weer rijd ik naar het W&OD pad, dat net opnieuw geasfalteerd is. Dat merk je op de fiets een stuk meer, dan wandelend. Het gaat lekker naar het westen en ik rijd tot Reston, tien kilometer verderop. Volgens mij heeft de politie deze winter heel wat herten afgeschoten hier, want ik heb er de laatste tijd geen gezien. De enige dieren, die ik vandaag zie, zijn twee chipmunks.

Terug in Vienna besluit ik bij Starbucks te gaan lunchen. Duidelijk ben ik niet de enige, die vandaag de fiets heeft genomen. De fietsenstalling staat vol. Ook de terrasjes zitten vol met zonliefhebbers.

Door het fietsen in de hitte heb ik enorme dorst gekregen, dus bestel een venti passievruchtijsthee en daarbij een ham en kaas sandwich. Onder een parasol buiten is nog een tafeltje vrij en ik geniet al mensen kijkend van mijn lunch. Wat is dit weer toch super, ik heb vandaag ook bijna geen pijn.


Vanmiddag heb ik Saskia beloofd haar mee naar de mall te nemen. Al haar kleren zijn veel te groot nu en ik kan me goed voorstellen, dat ze na al deze zelfdiscipline er ook leuk bij wil lopen. We gaan dus shoppen bij Tysons Corner.

We beginnen bij Old Navy, waar Saskia twee leuke bikini's scoort. Daarna vindt ze bij Delia's een heel leuke korte broek en topje. Alles staat haar nu zo leuk! Niet dat dat vroeger niet zo was, maar het zit nu allemaal zo goed en flatteert haar echt.

Bij Hollister probeert ze van alles aan, wat ik allemaal leuk vind staan, maar Saskia is kieskeurig. Het wordt alleen een leuk rood zonnejurkje daar. Ik ben altijd weer blij als we uit die winkel zijn, de muziek is er zo idioot luid!

Pacsun en de Gap zijn helemaal geen succes, dus gaan we nog even terug naar Delia's. Daar waren nog twee topjes, die Saskia bij nader inzien toch wel leuk vindt (ik vond dat al meteen). Dan is zij tevreden voor vandaag.

Al een tijdje wil ik met mijn verdiende centen mijn zomergarderobe nog wat aanvullen. Op het moment vind ik Esprit erg leuk. Saskia helpt me met kiezen en ik slaag leuk. Een nette bermuda koop ik in drie neutrale kleuren, een aantal t-shirts en een turquoise korte broek. Omdat ik voor meer dan $70 koop, krijg ik 40% korting op alles. Dat is nog eens leuk!


Mijn, eigenlijk wel heel goedkope voor dit merk, buit

Thuis maak ik wat formulieren klaar en breng ze naar buurvrouw Jeanne. We kletsen even bij over onze tieners. Haar zonen zijn Saskia's goede vrienden en zullen dit weekend ook met haar naar Viva Vienna gaan.

Op Facebook zie ik eindelijk een teken van leven van Kai. Hij heeft wat prachtige foto's van Wengen, Zwitserland, op zijn prikbord geplaatst. Ik krijg prompt heimwee naar Zwitserland. Wat zijn die chalets toch leuk!

Ook Katja komt weer op MSN. Ze schrijft, dat ze ons en Zorro erg mist, maar niet zo erg, als anderen, die ze heeft ontmoet. Katja heeft het wel even moeilijk gehad en vindt twee maanden toch wel lang, maar sommige anderen hadden al flinke heimwee. Het is natuurlijk ook wel een heel andere cultuur, zeker als je nog nooit buiten Amerika bent geweest. Katja heeft het voordeel al aardig wat van de wereld te hebben gezien.

Als avondeten bestellen we makkelijk pizza van Pizza Hut. Hun dunne korst pizza "mag" Saskia ook, want die is maar 190 calorieen per punt. Het is alweer een tijdje geleden, dat we pizza aten, en het gaat er goed in.


Zo leuk om weer een nieuwsgierige kitten in huis te hebben!

Na het eten computeren Rick en ik buiten. Het is nu tien voor half tien en een zeer aangename temperatuur. Als dit zo doorgaat zullen we volgende week alweer meteen kunnen zwemmen. Net zag ik ook mijn eerste vuurvliegje van dit seizoen. Doet me meteen weer aan dit liedje denken.,

22 reacties:

HennyB. zei

Oei, dat was schrikken met Cosmo, wat fijn dat het 'slachtoffer'zo goed reageerde!
Wat een heerlijke temperaturen hebben jullie inmiddels, hier in Ned. is het de ene dag heel mooi en de volgende dag minder, komen en gaan zeg maar.
Jij en Saskia hebben leuk gewinkeld, ik winkel graag als ik in de USA ben, want die kortingen, zoals 40% boven het aankoopbedrag van 70$, heb je hier in Ned. niet hoor, haha!

Anoniem zei

Ach... Cosmo.
En de verwijtende blikken van die fietsers.... Zou ik ook niet tegen kunnen.
Onze kinderen hebben allemaal pyjamaatjes van Old Navy, zo lief!
Ik snap ook niet waarom in sommige winkels de muziek zo hard staat (abercrombie & fitch!).
Marjon

Ingrid en Michael zei

Oh ik kan me je gevoel zo goed voorstellen na de reactie van Cosmo! Wat is dat vervelend voor je om mee te maken. Ook al omdat Cosmo gewoon echt een lieve hond is die goed is opgevoed, maar in deze uitzonderingssituatie zo'n andere reactie geeft. Zou hij niet gewoon een soort heel erg schrikken van het geluid en daardoor een rare bokkesprong maken?
En die Saskia, echt respect hoor, wat ziet ze er goed uit!! En als beloning nieuwe kleren, lief!!
Ook ik vind het juist leuk om over je omgeving te lezen, maar dat weet je denk ik wel. Daardoor kom ik juist op ideeën die weer op het lijstje gaan van wat te doen als we weer eens in jouw mooie omgeving zijn.
Ik heb niet altijd tijd om elke dag te lezen, of soms wel om te lezen maar niet voor een reactie. Dus voor een deel is het misschien wel toeval dat je dan minder reacties hebt?
In ieder geval: ook namens mij blijf daar ajb over schrijven :-)
Groet, Ingrid

naomi zei

Hallo

Ook mijn monster Stitch moet niets van skaters, skateboarden of zelfs rolschaatsen hebben. De kinderen in de straat weten dat ook en schikken niet meer van hem. Gelukkig gaat hij alleen onwijs blaffen maar niet springen.

Wel vervelend dat het gebeurd is en je schrikt je rot en voelt je erg bezwaard. Gelukkig is er niets ernstig met de persoon gebeurd.

Goed van je lekker wandelen en daarna nog 20 km fietsen en allemaal in je eentje. Groot gelijk dat je jezelf trakteerde op een lunch en daarna nog naar de mall met Saskia.

Je hebt jezelf verwend bij de Esprit en dat van je rondleiding geld. Leuk geslaagd en heeft dat geld ook een leuk doel gehad en is het niet op de grote hoop gegaan.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Ah, vervelend zeg dat Cosmo ineens zoiets doet (maar ook die fietsers). Kan me voorstellen dat je schrikt. Gelukkig dat die skater zelf het goed opnam!

Snap het best als Katja het af en toe moeilijk heeft. Kan me nog heel goed de culture shock herinneren toen ik ooit voor 2 maanden naar Peru ging. Alles is er zo totaal anders. Gelukkig ging het redelijk snel over en werd het daarna prachtig en leuk, maar die eerste dagen was ik het liefst gelijk weer naar huis gegaan.

Annemiek zei

Onze honden willen ook achter alles aan dat snel gaat. Het was wel schrikken, gelukkig had ze alleen wat schrammen.

Anoniem zei

Wat lijkt het me heerlijk om na een rondje sporten even lekker bij de Starbucks te kunnen gaan lunchen!

Ik kijk heel erg op van die 40% korting omdat je boven de 70 dollar hebt geshopt! Ook al koop je voor 500 euro kleding bij de Esprit in Nederland, korting krijg je echt niet! Super leuk, zoveel kleding van goeie kwaliteit voor zo weinig geld door die korting!

PS: De afgelopen tijd kon ik niet reageren omdat er een probleem was m'n cookies en Javascript ofzo, maar eindelijk heb ik het gefixt!

Ps: Ik volg Katja's blog en wilde een reactie achterlaten, maar dit kan helaas niet zonder in te loggen voor een of ander account.

Anoniem zei

Oh, Anoniem was trouwens Larissa! Ik kan wel Naam/Url aanklikken, maar ik kan nergens een naam invullen meer!

Elke zei

Dat zal inderdaad best schrikken geweest zijn, die 'aanval' van Cosmo!
Onze hond (langharig, lijkt op een beardie) lokt tijdens wandelingen ook altijd heen enthousiaste reacties van mensen uit, die hem dan meteen willen aaien. En dat is iets waar hij natuurlijk een hekel aan heeft: vreemden die hem aaien. Dus telkens moet ik dan "watch out" roepen, om die mensen af te stoppen. En dan leg ik uit dat je altijd eerst toestemming moet vragen aan het baasje van de hond, want dat je nooit weet of een hond dit graag heeft en dus betrouwbaar is... En dan krijg je wel eens nare reacties van mensen. Zucht...
Maar gelukkig is het bij jullie goed afgelopen, ondanks die bemoeizuchtige fietsers.

Petra, telkens als ik jou hier over het winkelen zie praten, krijg ik heimwee naar Amerika. :-) Ik scoorde hier voor Dario een T-shirt van Mexx voor $20, maar dat is zeer uitzonderlijk want het was in clearance. Kledij is hier beduidend duurder. Misschien moeten we dus in het voor- en najaar telkens maar eens een trip over de grens maken om onze garderobe aan te vullen. Geen idee of het leuk winkelen is in Buffalo, NY, want daar zitten we geen 2 uur vandaan.

Leuke voor Saskia, dat ze zich een ganse nieuwe garderobe aan kan schaffen! (minder leuk voor moeders portemonnaie, hahaha)

DixieChick zei

Wat moet je geschrokken zijn met Cosmo zeg! En wat fijn dat die skater zo relaxt reageerde.
Ik heb de laatstte tijd heel veel problemen met een hond op mijn fietsroute die me altijd achter na zit, bokkespringend en al. Ik denk dat hij gewoon wil spelen (het ziet eruit als een enorme lieve, speelse hond), maar ik ben als de dood dat hij een keer voor mijn wiel terecht kom, en ik op mijn snufferd val. De bazen zijn alleen nooit thuis, waardoor ik ze nooit heb kunnen aanspreken. Honden en wielen (hoe klein/groot dan ook) blijft gewoon een lastige combinatie!

Tink zei

Cosmo is en blijft een herding breed en de meeste honden die ik in rescue gehad heb plus die van mijzelf moeten niets van skaters hebben. Het triggert op een of andere manier hun herding instinct en dat verteld hem dan die schapen op wieltjes gestopt moeten worden want ze maken veel te veel lawai en bewegen te snel.
Natuurlijk is dit niet acceptable in dit leven en training an gepast op de hond is de beste oplossing. Trainen in een groep zou ik niet aanbevelen, een reactive hond heeft het meeste baat met een 'dog behaviorist'. Hetzelfde wat de dog whisperer is. Iedere stad heeft er tegenwoordig wel een paar en als ik jou was zou ik er een paar bellen om te zien of ze ervaring hebben met herding breeds en of je denkt dat je je in hun methodes kunt vinden. Kies vooral iemand met positive re-enforcement. Vraag ook naar hun ervaring en of ze aangesloten zijn bij een animal behaviorist organisatie. Werken met een behaviorist 1op 1 geeft je sneller resultaat en is goedkoper dan dat je weer 2 klassen of zo moet volgen. Een voordeel is ook dat zo iemand bij je thuiskomt en ziet hoe hij functioneert in jullie gezin en met je mee gaat daar waar de problemen zich voor doen.
Iets anders wat je ook alvast kan doen is op YouTube kijken, er zijn enorm veel trainers ie opnames online hebben gezet en van het kijken naar die filmpjes kun je al veel van opsteken. Keyword is 'reactive dog training'

Tink zei

Nog een vervolg:-)
Er is een gezegde over herding dogs dat gaat zo; herding dogs are the only dogs who are born retired. Sorry voor het Engels maar zo komt het het beste over. Het is waar natuurlijk, we vergeten vaak de orgine van de hond die we hebben. Bij sommigen is die niet meer zo sterk aanwezig maar bij Border Collies en Australian Shepherds komt dat toch nog wel heel vaak naar boven. Veel eigenaren zijn daar niet blij mee en deze honden krijgen dan al gauw een stempel van probleem hond terwijl ze eigenlijk alleen maar hun instinct volgen. 
Heeft Cosmo geen interesse in een sport om z'n ingebouwde herders kwaliteiten uit te buiten? Vindt je dat zelf niet leuk om met Cosmo te doen? Agility bv is iets waar deze honden enorm goed in zijn en het vraagt van het baasje ook de nodige sportieve actie. Plus dat je fijn met je hond bezig bent. Maar er zijn zoveel meer leuke sporten, zoals Dog-docks, waar ze moeten rennen en dan zo ver mogelijk van een springplank in het water springen. Fietsen met je hond is ook leuk, er zijn speciale houders om hem aan je fiets vast te maken zodat je je handen aan het stuur hebt. Favoriet van mijn honden is altijd Frisbee, dat kan je overal doen heeft Cosmo daar geen interesse in of heeft Kai of iemand anders dat nooit met hem geprobeert? Er vormen zich op dit moment ook nieuwe groepjes met een nieuwe sport, Treibball. Dat zijn grote Pilatus' achtige ballen die ze als een soort voetbal in een doel moeten werken. Zo leuk om te zien! Anyway, wilde je gewoon wat opties geven. :-)

Anoniem zei

Klinkt lekker die temperaturen, hier hebben vandaag en morgen een kleine dip.
Cosmo lijkt mij meestal een opgevoede hond, soms gebeuren die dingen. Gek is wel dat die fietsers zich ergens mee bemoeien en dat het slachtoffer het zelfs begrijpt.
Leuke kleding, ik ga zaterdag met mijn dochter shoppen, ben inmiddels 16 kg afgevallen dus mijn kleren kunnen net als Saskia niet meer.
Fijn dat je bericht hebt gehad van de wereldreizigers. Altijd spannend.

Groetjes, Bea

Petr@ zei

Heerlijk zulke zomerse temperaturen. Hier wordt het juist weer wat kouder en regenachtig. Nou ja, het is pas mei.

Wat zal Saskia fijn shoppen nu. Alles staat toch wat beter als je lekker in je vel zit. Echt goed van haar dat ze zoveel is afgevallen. Het staat haar heel goed (hoewel ze natuurlijk helemaal niet dik was!).

En jij, 40% korting. Dat is nog eens leuk!

Wat akelig, die gebeurtenis met Cosmo. En dan reageert die skater eigenlijk heel sportief en twee bemoeials op een fiets (die vaak iedereen bijna omver fietsen) doen moeilijk. Gelukkig is het allemaal meegevallen, maar ik kan me voorstellen dat je het super vervelend vond.

Sally zei

Kan mij voorstellen dat je schrok van Cosmo's actie en de valpartij vd skatester. Misschien heb je wat aan de suggesties van Tink. Leuke buit heb je gescoord hoor en ook fijn dat Saskia goed geslaagd is. Altijd een leuke 'beloning' nieuwe kleren na zoveel afgevallen te zijn.

Ineke zei

Wat een geluk dat die skater alleen een paar schrammetjes had en het sportief opnam. Kan me voorstellen dat je ontzettend schrok.
Leuke kleren heb je gekocht.

Petra zei

@Henny- Gewoonlijk heeft Esprit ook niet zulke kortingen, het was iets van een dag en ik viel met mijn neus in de boter ;).

@Marjon - Ja, die fietsers vond ik knap ergerlijk. Abercrombie is er inderdaad nog zo een die slecht voor je gehoor is.

@Ingrid - Zoals Tink al schreef volgde Cosmo denk ik zijn herdersinstinct. Het was echt opvallend hoeveel minder reacties "toeristische" blogs kregen.

@Naomi - Inderdaad, ik voelde me enorm bezwaard, want terugdraaien kun je het niet tenslotte. Ik bewaar mijn verdiende geld apart, zodat ik het voor bijzondere dingen kan gebruiken. Rick staat daarop :).

@Anoniem - Grappig, dat jij 2 maanden Peru hebt gedaan. Katja's vriendin Leah heeft daar ook een study abroad gedaan.

@Annemiek - Gek genoeg doet hij het niet met fietsers (gelukkig maar, anders zou ik daar echt niet met hem kunnen wandelen)

@Elke - Cosmo vindt het prima geaaid te worden, maar ze moeten het mij inderdaad eerst vragen en hij moet zitten. De Amerikanen vragen eigenlijk altijd eerst voor ze aaien. Wij gaan dit weekend naar Canada en de Canadese dollar staat hoger, dan de Amerikaanse. Mijn broer klaagt echter steen en been, dat de prijzen daar niet voor aan worden gepast.

@Dixiechick - Bah, dat zou ik ook niet fijn vinden. Misschien eens een briefje achterlaten?

@Tink - Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dat het zijn herdersinstinct is heb ik ook al gedacht. Achteraf gezien vind ik het bijna komisch, hoe hij haar in de struiken had geduwd en daarna keurig ging zitten van "zo, dat heb ik toch maar voor elkaar", LOL! Zodra het wat rustiger wordt (ha!) wil ik naar zo'n trainer zoeken. Een klas heeft volgens mij geen zin, het zijn specifieke gedragingen, verder is hij prima getraind. Ik heb een tijdje gezocht naar agilityklassen, maar die waren allemaal 's avonds of in het weekend en ik wil graag door de weeks met hem bezig zijn.

@Bea - Ja, verder is Cosmo goed getraind inderdaad. Wauw, 16kg kwijt, gefeliciteerd, heel knap! Shop ze! Ik weet ook hoe het voelt, ik woog zo'n 13 jaar geleden bijna 200 pond!

@Petra - Die korting scheelde enorm. Helaas biedt Esprit die niet zo vaak, anders zou ik de winkel leegkopen, ha ha.

@Sally - Zonder die fietsers was het veel minder dramatisch geweest. Ik ergerde me vreselijk aan dat stel "goodie two shoes"!

@Ineke - Het was zeker een schrik voor ons allebei.

Kristel Holsbeek zei

jeetje dat is even schrikken...doet je hart wel even pompen...Gelukkig is iedereen in orde maar zoals je zelf al aangeeft is het niet leuk dat Cosmo dat doet. Hij moet dat ergens niet leuk vinden die rollende wieltjes;-) Hopelijk helpen de tips van Tink of vind je er zelf nog andere.
Wow zo leuk 40 % af...tof gewoon!!
Saskia, doe zo voort, chapeau!

Bianca zei

Die Cosmo, kan me voorstellen dat je geschrokken bent want met een beetje pech doen ze je een rechtszaak aan de broek. Gelukkig kunnen ze hier lekker buiten rennen en spelen en als ze willen nog zwemmen ook op ons eigen terrein. Wat irritant die fietsers die zich er dan mee gaan bemoeien, daar zit je op zo'n moment ook echt op te wachten pff

marianne zei

Nou ja zeg, helemaal vergeten mijn naam er bij te zetten,zie ik. Zal de leeftijd wel zijn :)! (maar die anoniem/peru was ik dus)...

Nicole zei

Oei die Cosmo! Ik geloof graag dat je je wild geschrokken bent! Gelukkig dat het 'slachtoffer' het goed oppakte.

Volgens mij had ik nog niet gereageerd op Saskia's foto, maar WOW! Wat ziet ze er goed uit! Zo'n resultaat verdient zeker nieuwe kleren! En jij had ook een royaal mazzeltje bij Esprit. Voor dat geld zou je hier net een broek met een t-shirt hebben.

verapamil generic zei

Thanks for sharing such a nice piece of information with us.