Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 01, 2011

Weekend met Kai

Zaterdag

Deze Koninginnedag, waar wij verder natuurlijk niets van merken, is het werkelijk schitterend weer en ik moet gewoon naar buiten. Ik besluit Cosmo mee te nemen voor een lange wandeling door de buurt. Die ziet er op het moment uit als een park. Ik kan het niet laten een paar foto's te nemen van de prachtige tuinen met bloeiende azalea's en andere planten. Sommigen zijn een zee van kleur.


Na acht kilometer heuvel op, heuvel af, heb ik het gevoel goed bewogen te hebben. Cosmo is duidelijk ook lekker moe. We komen Rick tegen, die een paar mijl is gaan hardlopen. Ik ben blij, dat hij dat volhoudt, want hij heeft een heel sedentaire baan.

Met zijn drieen gaan we lunch halen bij Manhattan Bagel. Wie de combinatie van cream cheese en gerookte zalm heeft uitgevonden was geniaal. Dat is zo'n delicatesse en mijn favoriete bagel. De mannen houden het bij roast beef en kaas.

Kai gaat eind mei met Ricks vader reizen door Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Ze nemen dan regelmatig de trein, want Ricks vader wil er niet rijden. Het makkelijkst is dan een backpack als bagage. Bij REI in Fairfax Corner vinden we een heel handige met een klein rugzakje, die je eraf kunt halen. Dit vind ik altijd een heerlijke winkel om in rond te kijken.

Buiten is een kunstbazaar bezig en we lopen even langs de tentjes. Er zijn schilders, fotografen en juwelieren. Vooral die laatsten hebben mijn aandacht. Een ervan is wel heel bijzonder, Trisko Jewelry Sculptures uit Minnesota. De sieraden kosten honderden tot duizenden dollars, maar ik bewonder ze, want ze zijn heel uniek.

De tijd begint al te dringen, dus we rijden meteen door naar Tysons Corner, waar we naar de AMC bioscoop willen.

Rio is onze film van keuze. Het is een superleuke, vrolijke en kleurrijke film, een echte aanrader ook voor volwassenen. Deze zou ik wel nog een keer willen zien.

Na de film is het etenstijd en Kai vraagt, of we bij California Pizza Kitchen kunnen eten. Daar zijn Rick en ik ook voor te vinden. Hun champignonpizza vind ik heerlijk!

Onze post komt tegenwoordig heel laat, dus we legen bij thuiskomst de bus. Daar zit mijn "orange fan" Jip t-shirt bij! Zo leuk! Ik trek het meteen aan, want het is tenslotte nog Koninginnedag hier, al is het in Nederland al na middernacht.


Vandaag las ik trouwens, dat in Lewes, Delaware, een stadje hier zo'n twee uur rijden vandaan, ook Koninginnedag wordt gevierd. Het Zwanendael museum daar is in de stijl van een trapgevelhuis gebouwd. Lijkt me leuk eens te bezoeken, misschien volgend jaar.

Saskia is de hele dag druk met vriendinnen geweest. Vanavond ging ze naar de musical "Annie get your gun" op haar school. Die duurde nogal lang, want tegen elven willen wij naar bed, maar Saskia is nog niet thuis. Net als Rick Laura's vader opbelt, horen we haar binnenkomen. In ieder geval was het ook voor haar een leuke avond.

Zondag

Na lekker uitgeslapen te hebben, haalt Rick ons zondagse Starbucks ontbijt. Met zijn vieren eten we het op. Wat is het toch altijd gezellig, als Kai of Katja ook thuis zijn. Vooral Saskia leeft dan echt op.

Het weer is weer omgeslagen en somber en miezerig. Kai, Rick en ik gaan de basement in voor een paar spelletjes ping pong. Dat heb ik al een tijd niet gespeeld en de mannen winnen dan ook telkens ruimschoots. Ach, het is een beetje beweging en veel leuker, dan de stairmaster.

Na de lunch kijken we naar een dvd met oude Donald Duck filmpjes, die Rick na onze Disneyreis heeft besteld. Het is lekker nostalgisch en zo leuk. We zijn allemaal dol op die oude tekenfilmpjes, vooral van Donald Duck. Als het niet zo duur was, zouden Rick en ik een abonnement op de Nederlandse Donald Duck nemen.

Tegen vieren neem ik Saskia mee naar een nieuw gezin in de buurt, waar zij gaat oppassen. Scout van 9 en Cole van 4 zijn heel blij haar te zien. Ik denk, dat Saskia het leuk gaat vinden op hen te passen. Het zijn leuke spontane kinderen, hun ouders ook erg aardig. Ook betalen ze goed ($10 per uur), wat het voor Saskia natuurlijk ook aantrekkelijk maakt. Dinsdagavond zal zij voor het eerst op ze passen.

Kai neemt afscheid voor zijn laatste volle week school. Volgend weekend zal hij weer thuis zijn. Ook Katja is aan de laatste paar weken begonnen. Het wordt dus even schipperen over het terugverhuizen van Kai en doorverhuizen van Katja.

Vooral dat laatste heeft nogal wat voeten in de aarde, want het meisje, dat volgend jaar in Katja's kamer gaat wonen, wil er voor de zomer al in. Wij hadden echter niet het plan haar voor half augustus te verhuizen. Het is nog niet zeker, wat daar nu mee gaat gebeuren.

Ondanks de mistige regen vindt Rick, dat we nog wel naar het Great Grapes Wijnfestival in Reston kunnen gaan. We komen drie kwartier voor de sluiting aan en het is er nog flink druk.

Na de toegangsprijs te hebben betaald kunnen we gratis bij alle standjes wijnproeven. Virginia heeft meer dan 140 wijngaarden (en de wijnindustrie hier groeit snel) en is nummer vijf qua aantal in de VS. De wijnen zijn ook echt lekker. Ik geniet vooral van de rose's, terwijl Rick de rode wijnen probeert.


Na een half uurtje hebben we genoeg geproefd, tijd om te gaan eten. Er zijn heel wat restaurants in het Reston Town Center. Ik weet, dat Rick gek is op Busara en daar hebben we hier nog nooit gegeten.

Inderdaad is dit een van de beste Thaise restaurants in dit gebied. Ik bestel een pittige bouillon met garnalen en champignons vooraf en Rick een kipsate. Als hoofdgerecht neem ik de gestoomde garnalen met een pittige (dat is het zeker, want mijn neus loopt ervan!) limoensaus. Erg lekker allemaal en heel licht, wat ik ook belangrijk vind.

Vanavond is het lekker relaxen voor de buis. Eerst Amazing Race, waar ze in Zwitserland zijn, en daarna Undercover Boss. Mei is begonnen en dat wordt een heel drukke maand voor ons. Happy May Day!

10 reacties:

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad, ennnn wat zie je er goed uit, ik kan wel goed zien dat je er veel aan doet.
Elk jaar ben ik weer verrast door je foto's van de buurt, wat een prachtige soorten.
Fijne week, Bea

Marion zei

Klinkt als een heerlijk weekend, leuk overigens om te lezen van dat kleine stadje dat haar banden met Nederland hoog houdt.

Ik had een vraag n.a.v. een zin die je plaatst. Je schrijft dat Rick net een andere ouder wilde bellen omdat Saskia best laat was. Hoe zit het bij jullie met kinderen/tieners en mobiele telefoons? Heeft Saskia een cell? Mijn zoon van ongeveer dezelfde leeftijd heeft er een en mijn jongste van 10, daar zal het ook niet lang meer bij duren.
Wij hebben gelukkig een family-pakket wat wil zeggen dat we per maand 1000 smsjes en belminuten p.p. gratis naar elkaar kunnen gebruiken. Maar mijn 16-jarige zoon gebruikt zijn telefoon uiteraard vooral ook voor communicatie met vrienden en vriendinnen.

Heerlijk dat Katja en Kai alweer bijna zomervakantie hebben. De universiteit van Charlotte gaat volgens mij door tot ergens in juli.

Petr@ zei

Wat een kleurenpracht in jullie buurt. Hier zijn de tuinen natuurlijk een stuk kleiner dus zie je dat hier niet zo. Ook hebben veel mensen de tuin volledig betegeld met slecht een enkele bloempot erop. Onderhoudsvriendelijk, maar wel jammer.

Leuk dat Kai alsnog met zijn opa naar Europa gaat, nadat het de vorige keer niet doorging. Met de trein reizen door deze landen is erg goed te doen.

Hopelijk vinden jullie een goede oplossing voor Katja's verhuisprobleem. Ze heeft al genoeg problemen gehad in dat appartement, daar hoeft dit niet meer bij. Ik hoop dat ze het volgend jaar echt beter naar haar zin heeft in haar nieuwe woonstekkie.

Marie zei

Hoi Petra! Ik lees dat Kai zijn Europa reis gaat maken met zijn grootvader, wat leuk zeg! En ze doen ook Zwitserland aan, dat is natuurlijk prachtig! Mocht je meer info nodig hebben, laat het me weten. Ook tijdens hun reis kunnen ze met mij altijd contact opnemen, mocht er iets zijn, of mochten ze vragen hebben. Geen probleem! Lieve groet uit zonnig Zug!

marianne zei

Leuk dat Kai met z'n grootvader op reis gaat. Is dat de reis die vorig jaar niet door ging?

Wat ziet de buurt er bij jullie prachtig uit. Hier staat ook wel veel in bloei, maar niet zo uitbundig als bij jullie. Het lijkt inderdaad wel een park, zo mooi.

Tink zei

Deze is voor Rick Petra. Oregonians en zeker die van UO (university of Oregon) zijn trots op hun Football team, the Ducks! Ik weet niet of het het engie team in het land is die Donald Duck als officiƫle mascot heeft, maar ik vond het wel erg uniek!

Hier staat info voor Rick voor mij als hij meer wil weten http://en.wikipedia.org/wiki/The_Oregon_Duck

De jongens van de a cappella group die ook meededen aan het programma ' the Sing-off' hebben een number uitgebracht 'Call me a Duck'. Zo'n number dat 4 dagen in je hoofd blijft zitten..
http://www.youtube.com/watch?v=cNboYbN6wFY

Bibi zei

Mooi dat je tshirt nog op tijd aankwam, hij is erg leuk. Wat leuk dat Kai met zijn opa gaat reizen:-)

Ineke zei

Wat is dat toch altijd genieten als je foto's maakt van die schitterende bloeien bomen/struiken.
Leuk dat Kai eind van de maand met zijn grootvader op stap gaat.

Nina zei

Happy may day, inderdaad, hoe is de Osama/Obamagekte bij jullie, zo relatief vlakbij het witte huis?!!

Super leuk dat t-shirt van Jip, en dat het op tijd is aangekomen! Ik heb er veel mensen mee zien lopen hier, afgelopen zaterdag. ;-)

Wat lekker voor Kai en Katja dat ze al bijna weer klaar zijn, hopelijk gaat met het verhuizen alles goed.

naomi zei

Hallo

heerlijk weekend hebben jullie weer. Gehad ik wil ook nog echt naar Rio. Roberto is gister naar Thorn geweest. Vond hij ook zeer goed en is niet mijn type film.

De bloemen zijn prachtig. Super voor Kai dat hij nu 2x naar Europa gaat binnen 3 maanden. Ze gaan 3 bijzondere landen bezoeken, maar die tas ziet er zeer goed en handig uit. Met de trein is prima te doen.

Ik ga donderdag naar Antwerpen daar opend de disneystore die dag. En ga daar dus naar toe Grappig dat jullie (Rick) zo gek op de Donald Duck is. En Rick deze ook wel leest. Snap wat je bedoeld jammer qua kosten.

Groetjes Naomi