Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 21, 2011

De langste dag van het jaar!

Deze eerste officiele zomerdag begint hier maar weer bewolkt. Tot mijn verrassing staan Kai en Saskia tegelijk met mij op. Nu sta ik niet heel vroeg op, maar toch wel om half negen, dus vroeg voor hen.

We eten met zijn drieen ontbijt. Ik herinner me, hoe zwaar ik het soms vond met drie kleintjes, als Rick op reis was, hoe schattig ze ook waren. Dat lijkt nog maar zo kort geleden en nu zijn het jong volwassenen en fijn gezelschap.

Saskia gaat met mij mee naar de sportschool. Gisteren hebben we haar lidmaatschap weer verlengd, zodat ze in ieder geval de hele zomer meekan. Kai gaat vandaag liever boven op onze lopende band hardlopen. Saskia loopt een half uur hard en doet dan wat gewichten. Ik doe alleen cardio, een half uur crosstrainer en een kwartier op de stairmaster.

Thuis maakt Saskia zich gauw klaar om te gaan babysitten. IK heb met Karin afgesproken te gaan lunchen, zowel om de zomer te vieren, als om elkaar nog een keer te spreken. Onze beider zomers zijn zo druk, dat we waarschijnlijk pas weer in september allebei hier zijn.

Op weg naar het gezellige Reston Town Center haal ik Karin op. Tot onze verbazing is het heel druk en we moeten even naar een parkeerplaats zoeken, die we bovenin een parkeergarage vinden.

Er zijn hier allerlei restaurants met terrasjes en wij kiezen Mon Ami Gabi. Daar moeten we een kwartiertje wachten op een tafeltje buiten en kletsen aan een tafeltje in de bar bij. We hebben elkaar heel wat te vertellen.

Binnen het kwartier gaat onze beeper af en een nogal norse ober leidt ons naar buiten. Hij wil ons helemaal in de zon neerzetten, maar het tafeltje ernaast in de schaduw is ook open. Ik denk toch aardig te vragen, of we daar mogen zitten, maar het schiet kennelijk in zijn verkeerde keelgat, want hij mompelt iets onverstaanbaars en gooit onze menu's neer. Gelukkig komt er een veel aardigere serveerder, die de andere tafel voor ons klaarmaakt. In de zon is het op het moment echt te heet.

Alweer een andere man is onze uiteindelijke serveerder. Hij is erg vriendelijk, maar (bless his heart, zoals we hier altijd zeggen, voor we iets minder aardigs over iemand vertellen) is niet de "helderste Froot Loop" in het bakje. Het gaat allemaal erg langzaam, maar dat vinden Karin en ik niet erg, we hebben geen haast.


Er staat allerlei lekkers op het menu en we vinden het moeilijk kiezen. Uiteindelijk wordt het voor mij gazpacho en mosselen en voor Karin de zalmsalade. Het smaakt allemaal prima. Het uitzicht is ook leuk op vrolijke bloembakken en andere terrasjes. Dit winkelcentrum doet erg Europees aan.


Tijdens het eten heb ik Karin verteld, dat ik op zoek ben naar een lange rok om in Italie te dragen. Zij stelt voor een paar van de kledingzaken hier in Reston te bekijken.

Wonder boven wonder vind ik precies, wat ik zoek, bij South Moon Under. Van deze zaak had ik nog nooit gehoord, maar het blijkt een plaatselijke keten te zijn. De rok, die ik kies, is zwart-wit en van een licht, zijdeachtig materiaal. Heerlijk luchtig en kan zowel wat netter, als gewoon met sandalen en een t-shirt worden gedragen. Ik ben er helemaal blij mee.

Na Karin weer bij haar thuis afgezet te hebben, rijd ik door naar Whole Foods. Kai en Saskia vroegen gisteravond, of ze gorgonzola burgers mochten maken vanavond (Rick houdt niet van blauwe kaas, vandaar nu). Nou, ik zeg nooit nee, als de kinderen willen koken! Ik haal de ingredienten bij de supermarkt, ik ben benieuwd.

Voor het eten werk ik nog een paar Italiaanse lessen af. Ik hoop tegen de tijd, dat we vertrekken, door alle drie de niveaus Rosetta Stone, die we hebben te zijn. Ik wil zo graag uitproberen, of ik het geleerde ook zal kunnen produceren straks.

Mijn huidige boek speelt ook weer in Italie. Het is een mystery van Corinne van Houten, die vrijwel zeker een Nederlandse achtergrond heeft. Ze heeft ook in Amsterdam en Den Haag gewoond. Tot nu toe vind ik haar "A Feast of Small Surprises" leuk leesmateriaal.

Rond vijven beginnen Kai en Saskia aan hun kokkerellen. Het moet gezegd, ze doen, op een paar keer even snel iets aan mij vragen na, alles zelf. Saskia maakt de bison burgers, terwijl Kai de yoghurtsaus bereidt. Saskia bakt de burgers en Kai en ik dekken de tafel buiten.


Let ook op Zorro op de achtergrond, die is overal bij aanwezig

Het lijkt werkelijk wel een restaurantmaaltijd, zo lekker! De yoghurtsaus smaakt ook goed als dressing bij de driekleurige paprikasalade, die ik als groente heb meegenomen. Van mij mogen ze deze burgers wel vaker maken, als Rick er is, kan hij een andere soort kaas erin krijgen, zoals Goudse.

Intussen rommelt het weer vervaarlijk in de verte met als gevolg een nerveuze hond. Ik kreeg een mailtje, dat het "Thundershirt" onderweg is. Ik hoop, dat het snel aankomt, want Cosmo is zo zielig telkens en iedere dag worden er onweersbuien voorspeld.

Hier wordt het nu rond negenen donker op de langste dag van het jaar, maar op de radio hoorde ik, dan in noord Alaska de zon pas twee augustus weer onder zal gaan. Een ander leuk radioweetje is, dat ons metrostation is uitgeroepen tot het meest romantische in de VS, het is wel een grappig verhaal waarom.

10 reacties:

Elke zei

Heerlijk, zo 2 koks in huis! Wil je het receptje van de burgers en de yoghurtsaus eens plaatsen? Klinkt heel lekker!

Veel succes nog met het Engels.
En zo'n lange rok vind ik vaak heerlijk als het warm is, het voelt dan toch koeler aan dan een korte rok.

Petra zei

@Elke - De link voor het recept staat in de blog (klik op gorgonzola burgers): http://www.shape.com/healthy-eating/recipes/gorgonzola-stuffed-burgers-with-cucumber-yogurt-sauce

Het was echt erg lekker! Inderdaad denk ik, dat ik die rok toch vaak aan zal hebben.

Anja zei

Gezellig dat Kai en Saskia samen aan het kokkerellen zijn gegaan. Wat ziet Saskia er goed en volwassen uit op de foto!!

Suus zei

Eindelijk heb ik even de tijd om fatsoenlijk te reageren.... Je hebt zo te lezen een paar leuke dagen in New Jersey geahd! En daarna ook alleen maar leuke dingen, op je pijnen na. Gaat het inmiddels weer beter met je?

En dan vandaag zo verwend door de kinderen.. heerlijk!!!

En bijna tijd om naar Italiƫ te gaan.

Zoals je zag hebben wij in Volendam foto's laten maken. We hebben een familieweekend gehad, (ik en Jort hadden de organisatie in handen dit jaar!) en we hebben gekozen voor Volendam. We hebben ook gezeild met windkracht 7/8, en voor het eerst in 21 jaar moesten de reddingsvesten verplicht aan! Ik hoop zo snel mogelijk alle foto's compleet te hebben!

Petr@ zei

Gezellig, om met een vriendin te lunchen op een terrasje. Dan is langzame bediening inderdaad geen probleem.

Fijn dat je geslaagd bent met zomerkleding.

Leuk dat de kinderen plezier hebben in het koken. Zo ontdek je vaak weer hele nieuwe gerechten. Het klinkt in elk geval heerlijk.

marianne zei

Wat ziet Saskia er toch goed uit! En ineens ook veel volwassener.
Niet gek trouwens, om er 2 koks bij te hebben.

Hopelijk gaat het met jou inmiddels beter?

Nina zei

Leuk dat Kai en Saskia samen hebben gekookt! En dat het dan ook zo goed is gelukt!!

Nog even over de tandarts en zijn 'diagnose' en het apparaat...ik denk toch ook dat hij (of is je tandarts een vrouw?) doelde op apneus en het bijbehorende syndroom. (als je ligt is je luchtweg wat versmald omdat de achterkant van je tong en het gehemelte dichter bij elkaar zitten in liggende positie, dat is normaal en dat is dus niet erg...bij jou is die ruimte standaard blijkbaar wat ruimer (volgens je tandarts dan) dat lijkt me niet erg, je hebt alleen wat meer kans op snurken, wat je dus niet eens doet!) Maar ik denk wel dat je tandarts dan daar een beetje in is doorgeslagen, want dat behoort niet echt tot het tandheelkundig vakgebied... Als Rick nooit gehoord heeft dat je 's nachts ineens ophoudt met ademen en dan na een wat langere tijd weer verder ademt, dan is er lijkt me niks aan de hand. Ik hoop dat je de uitleg snapt, ik heb het wat vaag opgeschreven geloof ik. ;-)

Petra zei

@Anja - Saskia is inderdaad "opeens" helemaal kind af! Gelukkig laat ze mij haar nog wel lekker knuffelen af en toe.

@Suus - Zo, dat was even wat wind met dat zeilen! Hier moet je altijd verplicht zwemvesten aan, als je een boot huurt.

@Petra - Het is zeker een lekker recept, maar ik ben dol op blauwe kaas, dus dat scheelt.

@Marianne - Langzaam gaat het iets beter. Morgen een massage, hopelijk brengt die ook de nodige verlichting.

@Nina - Inderdaad, een vriendin van mij heeft slaap apneu en dat is iets heel anders. Ach, wie weet doe ik over zes maanden gewoon die test wel, ik had nu even geen zin om het geld ervoor neer te tellen.

naomi zei

Hallo

Lekker is dat lunchen met een vriendin en dan even shoppen. Kan je zo van genieten.

Heerlijk dat de kinderen voor je gekookt hebben. Alleen zou ik het niets vinden lust geen kaas en zeker geen schimmel kazen. Alleen gesmolten kaas lust ik wel.

Hoop dat de massage helpt en morgen al weer donderdag dan is Rick al weer terug. geniet ervan.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Naomi - Rick is dus ook geen echte kaasliefhebber, alleen heel milde kazen, al vindt hij Goudse kaas wel lekker. Ik vind kaas ook het lekkerst, als het gesmolten is.