Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 26, 2011

Lekker zomers weekend

Zaterdag

We slapen lekker uit, al maakt de felle zon, die de kamer binnenschijnt, mij eigenlijk al vrij vroeg wakker. Na een rustig ontbijt samen met Rick rijd ik naar de sportschool. Ik doe een half uur op de crosstrainer en daarna heb ik een personal training afspraak met Sharon. Misschien is het wel goed zo ietsje later op de dag, want ik heb het gevoel meer kracht, dan gewoonlijk, te hebben.

Precies op tijd om Saskia naar de kapper te brengen ben ik weer thuis. Ik zet haar bij Lofty Salon af, waar Lauren haar haar gaat doen. Dan rijd ik gauw terug naar huis om onze "Name in Lights" te zien online.

Kai en ik kijken beiden naar de livestream van het Museumplein. Opeens zie ik Kai's naam verschijnen en daarna die van mij, Rick, Katja en Saskia. Ook Dad's naam komt voorbij, ik wist niet, dat Kai hem ook op had gegeven. Toch een leuk iets om zo te zien.


Net als alle namen langs zijn gekomen, belt Saskia, dat ze klaar is. Haar haar zit goed, maar ik schrik me lam, als ik de prijs hoor, $75 plus fooi! Gelukkig ziet Lauren, dat ik schrik, en haalt er $10 vanaf. Maar ik weet niet, of ik Saskia's haar hier weer laat knippen. Zo moeilijk is bijknippen van lang steil haar nu ook weer niet!

De rest van de middag besteed ik aan mijn Italiaanse lessen. Ik wil alle nieuwe lessen voor we vertrekken afhebben en dat zijn er nog acht. Eigenlijk zal ik straks na onze reis dit leren van een taal missen. Jammer, dat Rosetta Stone zo duur is, hoewel, eigenlijk minder duur, dan jarenlang les aan een universiteit of zo.

Tegen vijven gaat de bel en staan Christine en Mallory voor de deur. Het is zo goed ze weer te zien! Christine is hier op doorreis naar New York, waar ze volgende week een romanschrijversconferentie heeft. Mallory blijft vannacht hier logeren en de rest van de tijd, dat Christine weg is, bij een andere vriendin hier in de buurt.

Het is zo fijn weer in persoon bij te kletsen! We bestellen kabobs van Friends, die er allemaal erg goed ingaan. De meiden vermaken zich met de Sims en Christine en ik kletsen tot laat onder het genot van een roseetje. Helaas komt al te snel weer de tijd om afscheid te nemen. Gelukkig is Christine van plan eind oktober een hele week hier te komen logeren.

Zondag

Alweer een prachtige zonnige dag zonder erge luchtvochtigheid. Rick en ik halen ons zondagse ontbijt bij Starbucks, waar het terrasje helemaal bezet is. Wij gaan wel thuis op ons eigen deck eten.

Als we wegrijden, zien we, dat de vuurwerktrailer open is. Die trailers worden ongeveer een week voor 4 juli op allerlei parkeerplaatsen opgezet hier in Virginia. Wij zijn er dit jaar niet met 4 juli, maar Rick wil alvast vuurwerk voor Oud en Nieuw inkopen. Het is twee halen, een betalen, wat best veel siervuurwerk voor maar $60 oplevert.


Na het eten ga ik gauw naar Anytime Fitness. Gelukkig is de stairmaster niet bezet, want ik ben vastbesloten een half uur intervals daarop te doen. Ik ben zelfs de enige aanwezige in het cardioapparatengedeelte! Na een half uur op niveau 9 (hoger dan gewoonlijk) ben ik doorweekt en heb echt het gevoel hard gesport te hebben.

Om twaalf uur komt Christine Mallory ophalen. We kletsen nog even, maar dan moet ik naar binnen. Ik heb namelijk mijn tweede praktijkles Italiaans. Dit keer heb ik wat technische problemen en kom tien minuten te laat de les binnen. Ook de instructrice heeft problemen en de andere studente vertelt, dat er al de hele week problemen zijn. Zij, Denise, woont in Chicago en gaat toevallig ook morgen naar Rome. We kletsen even en dan komt Monica, de instructrice, gelukkig weer terug.

Het helpt enorm om zo even Italiaans te kletsen. Helaas is de les door de problemen wel korter, maar deze instructrice praat ook buiten de plaatjes meer met ons. Daardoor weet ik ook, dat ik alles in ieder geval goed versta. Het lijkt me trouwens erg leuk zo'n instructrice te zijn en ik zie online, dat Nederlands nog gewenst is. Ik denk erover na de vakantie te solliciteren, je weet maar nooit.

Na de les gaan we verder met onze reis voorbereiden. Hoe pakken jullie in? Ik rol altijd alles op, waardoor het veel minder plaats lijkt in te nemen en minder kreukelt. Ik denk, dat ik Rick er eindelijk, na jaren, van overtuigd heb, dat dat zo is, want ik zie, dat hij zijn kleding ook oprolt.

Rick heeft vanmiddag bij Wegmans allerlei lekkers voor de barbecue ingekocht. Voor mij heeft hij een stuk wilde zalm en grilt die op een plankje. Heerlijk is het met de verse "corn on the cob" (maiskolf) en een tomatensalade. Kai en Rick eten Duitse worsten en Saskia en Rick bison "sliders" (minihamburgertjes). Helaas begint het net te spatten, dus we eten maar binnen.

We kunnen nu online inchecken voor onze vlucht morgen. Het komt opeens allemaal heel dichtbij! De taxi is besteld voor drie uur morgenmiddag. Ik hoop erg op geen vertragingen voor de verandering. Het weer ziet er redelijk goed uit, in ieder geval. Zo spannend, ik vind reizen altijd heerlijk (zal de gemiddelde bloglezer(es) niet ontgaan zijn), maar dit is een reis, waar ik al zolang naar uitkijk. Ik durf bijna niet te geloven, dat ik na al die jaren wensen eindelijk echt in Rome zal zijn.

26 reacties:

Anja zei

Onze kleding gaat gevouwen het koffer in.
Goede reis en heel veel plezier in Rome!!

Bente zei

Heel veel plezier in Italie gewenst.
En ik vouw mijn kleren altijd.

Karla zei

Ook ik vouw mijn kleren altijd, de koffer inpakken is niet mijn ding mijn man is daar een kei in.
Fijne vakantie!

Karin L v V zei

Ik rol mijn kleren ook altijd op. Het kreukt in ieder geval stukken minder.
Ik wens jullie een hele fijne vakantie! Geniet ervan..

Petr@ zei

Kleren oprollen heb ik nooit aan gedacht. Ook hier gaat het gewoon gevouwen in de koffer. Op een gegeven moment word je vanzelf handig in het indelen van je koffer.

Wat leuk dat je Christine weer even hebt gezien en gesproken in levende lijve.

Heeft iemand nog foto's kunnen maken van jullie namen in Amsterdam?

Zou wel echt iets voor jou zijn, Nederlandse lessen online. Ben benieuwd hoe dit verloopt, mocht je na de vakantie besluiten te solliciteren.

75 dollar voor de kapper. Wat een geld zeg! En dan nog niet eens iets bijzonders, als verven ofzo.

Heel veel plezier in Italië! Ik kijk al uit naar je foto's en verhalen.

Anoniem zei

Ohhh, spannend, Italie is zo leuk.
Een hele goede reis en geniet van La Dolce Vita.

Oh ja, ik leg alles gewoon plat en heb ook een paar vacuum zakken, die besparen echt ruimte.
Groet, Bea

Anoniem zei

Heel veel plezier in Italië!
Ik rol ook (bijna) alles in de koffer. Hoewel er op de heenweg weinig te rollen valt.....

Jullie zullen wel schrikken van de prijzen.
Starbucks bv is bijna 2x zo duur......(ugg's ook trouwens).

Vorige week nog aan Rick gedacht. Mijn man heeft met een aantal collega's, bier gekocht bij de 'Brouwerij van Westvleteren'.
Ciau!!
Marjon

Marion zei

Hahaha en ík voel, door de berichtgeving, intussen een lichte spanning met je mee. Ik hoop dat je een geweldige tijd zult hebben in Italie en ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte zult blijven houden van je reis. Als jullie terugkomen vertrekken wij net voor 2.5 week naar Spanje waar ik veel minder op internet zal zijn dus hoop voor die tijd je Italiaanse avontuur mee te hebben gekregen.

Heel heel veel plezier in Roma en Firenze en de andere plaatsen!!

Liefs

Nina zei

Ik ben ook een kledingoproller. ;-)

Heel veel plezier in la bella Italia! Geniet ervan! Gooi vooral een muntje in de Trevifontein, dan kom je ooit nog in Rome terug.

Ik weet niet in hoeverre ik je blog kan blijven lezen, over anderhalve week ben ik zelf weg, de Spaanse rimboe in. ;-) Eind augustus ben ik sowieso weer terug.

De foto van Rick bij de vuurwerkkraam vind ik ontzettend komisch: je kan zien dat hij ervan geniet daar te staan.

Goeie reis!

Anoniem zei

Goede reis en heel veel plezier in Italië!

Groetjes,

Marieke

Angelika zei

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Ik zal zeker je blog lezen.

marianne zei

Grappig, ik rol m'n kleren ook vaak op, lijkt inderdaad minder te kreuken.

Heel veel plezier in Rome!

Anoniem zei

Een hele fijne vakantie. Geniet ervan.

Groetjes, Jacqueline

Anja zei

Al een tijdje niet gereageerd wegens vakantie, maar ik lees wel nog mee hier in Tenerife. Het is overigens alweer onze laatste dag, als jullie morgen aankomen in Italië vliegen wij weer terug naar Nederland.

Onze kleding gaat ook altijd gevouwen de koffer in, maar rollen is ook wel een idee, misschien eens proberen.

Een hele goede reis en heel, heel veel plezier in Italië!!!

Natasja Valentijn zei

Heel veel plezier in Italië! Geniet van alle indrukken die op jullie af gaan komen! Ben nu al benieuwd naar je foto's!
Ciao en goede reis!

Kortingen Amsterdam zei

Wat een top pleintje, zou daar graag willen zijn.

Karin (dh) zei

Goede reis en heel veel plezier in Italie, geniet ervan!

Ook ik rol onze kleding op en wij gebruiken geen koffers maar tassen waardoor die rolletjes overal weggepropt kunnen worden.

Ella Rook, Iowa zei

Ik vouw gewoon, de badlakens zuig ik vacuum. En op de terugweg is het vaak zo'n zootje in de koffers dat ik blij ben dat ze dicht gaan en niet overweight zijn! Oh en bid ik dat ze niet open moeten bij de douane ;-)
Heel veel plezier in Italy, lekker wijntjes pimpelen op romantische terrasjes!

Marie zei

Een super fijne vakantie toegewenst! Veel plezier!

naomi zei

Hallo

Ik vouw altijd mijn kleding maar prop sokken en dat soort dingen wel in gaatjes en hoekjes. Moet zeggen dat ik wel steeds meer basic inpak. Heel simpel en weinig mee.

Moest bij die foto van Rick denken aan een kind in de snoepwinkel. Niet kunnen kiezen. Duur grapje het haar van Saskia.

Leuk idee van je om evt te solliciteren naar instructrice NL les.

Ga genieten van je droomreis mag ik wel zeggen. Hoop dat je blog kan bij houden ben benieuwd naar je ervaringen en foto's.

Succes met de nachtvlucht en hoop dat jullie uitgerust aankomen.

Groetjes Naomi

Margreet zei

Ik vouw altijd, stapeltjes enzo. Nu de kinderen ouder zijn, gaat er steeds minder mee, we kopen wel als we iets nodig hebben en meestal probeer ik te wassen onderweg. Op de terugweg is het proppen, als ze maar dichtgaan.

Ruben heeft inderdaad zo'n netipot,maar vindt het geen fijn gevoel.

Rest mij nog jullie een hele goede reis te wensen zonder vertragingen en een hele fijne tijd in Italie!

Annemiek zei

We hebben net mijn ouders afgeleverd bij het vliegveld. Ze waren daar koffers aan het checken waar je het kunt zien; alles eruit op een hoop en daarna weer terug geduwd. Ze hadden zo netjes ingepakt. Dat zal er heel anders uitzien als ze weer thuis zijn! Ik ga me nooit geen zorgen meer maken over netjes inpakken!
Een hele fijne tijd in Italie gewenst!

Ingrid en Michael zei

Een prachtige reis naar Italië gewenst, maar dat zal vast wel goedkomen. Ik vind het altijd een leuk idee wanneer je zo relatief dichtbij bent. Leuk dat jij op afstand wel wist van je name in lights. Ik wist het dus niet!
Inpakken gaat bij mij altijd anders en altijd chaotisch. Zoals je weet gaan we naar de USA dus heen geen probleem: koffer half leeg. Terug is het proppen en stouwen en op goed geluk hopen dat de koffers niet te zwaar zijn ;-)
Heel, heel veel plezier in Rome. Ik lees weer graag mee. Wat minder reacties te laatste tijd. Het is een beetje hectisch in mijn leven op het moment. Maar ik lees en geniet wel!

Sandrah zei

Volgens mijn zus gooi ik altijd mijn kleding in een reistas en komt het er altijd als gestreken weer uit! :-) Was het maar zo, maar wat wel helpt is om het strak gevouwen in de tas te doen.

Zo, dat is een duur knipbeurt geweest!

Heel veel plezier in Rome en lekker genieten.

Sandra

Sally zei

Nou nou dat is idd een aardige prijs voor een knipbeurt.

Spannend, eindelijk is het zover...je droomreis Italie.

Ik vouw mijnkleding ook latijd, hebnog nooit aan oprollen gedacht.

Veel plezier en goede reis in La bella Italia.

Nel zei

Als je dit leest zijn jullie waarschijnlijk al in Italië. Ik hoop dat jullie een superleuke vakantie hebben en dat je alles kan doen van je planning.

Heel veel plezier !!