Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 06, 2011

Meadowlark Gardens

De zon schijnt zo schel door de lamellen, dat ik niet eens kan blijven doezelen, al zou ik dat willen. Rick en Saskia zijn allang op, zoals altijd op een weekdag, en als Rick gaat douchen sta ik ook maar op. Ik vind het altijd weer jammer, als het weekend voorbij is, maar zonneschijn maakt de maandag een stuk makkelijker te behapstukken!

Het is warm, maar er is vrijwel geen luchtvochtigheid, dus het is lekker ontbijten op het deck. Ik computer wat en voor ik het weet is het tijd om naar de sportschool te gaan. Ik heb nogal wat last van mijn nek en daardoor hoofdpijn, dus hoop met sporten een en ander los te krijgen.

Sharon wacht me al op. We doen een aantal bovenlichaamoefeningen, maar om mijn nek te ontzien voornamelijk beenspieroefeningen. Zoals altijd heb ik het gevoel mijn spieren een flinke uitdaging gegeven te hebben, als het uur bijna voorbij is.

Vandaag neemt Sharon ook de roller en gaat met haar volle gewicht op mijn schouders zitten. Dat helpt onvoorstelbaar goed! Met de armbewegingen op de crosstrainer, die ik na afloop een half uur lang doe, voelt alles een stuk losser.

Thuis maak ik een pakket klaar om naar Nederland te sturen. Ook heb ik sinds ongeveer een maand een nieuw achternichtje, Bo Luna (superleuke naam vind ik het). Daar ga ik een leuk cadeautje en kaart voor kopen bij Rite Aid.

Met beide pakjes sluit ik aan bij de rij in het Vienna postkantoor. Als je internationaal verstuurt moet er altijd een uitgebreid formulier worden ingevuld. Ik ben daar net mee klaar, als ik aan de beurt ben. De medewerkers hier zijn allemaal Koreaans, zo grappig. Bij andere postkantoren is dat bij mijn weten niet het geval.

De Koreaanse dame met de heel on-Koreaanse naam "Esther" helpt mij. Ik weet wel zeker, dat dat niet haar geboortenaam is. Heel veel Aziaten nemen bij hun emigratie naar Amerika een Westers klinkende naam aan. Grappig genoeg is dat meestal een heel ouderwetse naam: Judy, Esther, Martha etc. Esthers collega heeft wel haar eigen naam behouden, maar dat is dan ook een makkelijke "Li".

Inmiddels is Kai ook op en we gaan samen naar Whole Foods. Morgen willen we een serieuze "hike" gaan doen in het Shenandoah National Park en daarvoor moeten we water en proviand mee. Ook kopen we avondeten voor vanavond. Ik vind het wel erg gezellig mijn zoon weer thuis te hebben en hij, volgens mij, ook.

Het is zulk ontzettend mooi zomers weer en voor later in de week wordt weer recordhitte voorspeld. Mijn pas voor Meadowlark Gardens verloopt aan het einde van de maand, dus ik neem mijn fototoestel mee en ga erheen.

Een wandeling door dit park is altijd zo rustgevend. Op een van de bruggetjes wordt een meisje gefotografeerd voor haar "quinces". Van verre lijkt ze op een bruid, maar als ik dichterbij kom is ze daar veel te jong voor en haar jurk is roze. Vijftien worden is een belangrijk feest in Latijns-Amerikaanse culturen.

Verderop ligt een hele familie Canadese ganzen te zonnen. Er zijn ook kleintjes, dus ik loop er met een grote boog omheen. Volwassen ganzen kunnen heel gemeen worden, weet ik uit ervaring.

Opeens zie ik een chipmunk heel op zijn gemak zitten knabbelen. Het is vast een jonkie, want hij blijft ondanks mijn nabijheid gewoon zitten. Ik fotografeer erop los, want ik vind chipmunks schattig en meestal zijn ze erg schichtig.

Zoals gewoonlijk in dit park fotografeer ik ook een paar libelles en wat bloemen. Ik sms Pat, dat ik haar nu juist mis, want vroeger gingen wij hier samen heen. Zij sms-t terug, dat ze mij ook mist, en wanneer kan ik naar New Jersey komen. Ik heb een aantal rondleidingen te boek staan in de laatste week van juli, maar we spreken af, dat ik vrijwel direct na Italie daar een paar dagen heenga.

Lang blijf ik verder niet in het park, want er vliegen vervelende steekvliegen rond. Het is vast een koddig gezicht, want ik loop vrijwel dansend verder om ze van mijn benen te houden. Supervervelend, die beesten!

We smullen van de door Rick gegrilde kipspiesjes, aspergesalade (kant en klaar bij Whole Foods gekocht) en pretzelbroodjes, die Kai aan Duitsland doen denken. Nu is het bijna donker en dansen de vuurvliegjes om me heen. We gaan op tijd naar bed vanavond, zodat Kai en ik morgen vroeg op pad kunnen.

Foto's van Meadowlark Gardens en de chipmunk staan hier.

7 reacties:

Anja zei

Schattig die chipmunk. Veel plezier morgen samen met Kai!

Bianca zei

Wat schattig zo'n chipmunk !
Ellendige dingen die steekvliegen, ik sloeg er vanavond een paardensteekvlieg dood bij Boy (die zijn zeker 1 inch groot hier) en had mijn hand vol met paardenbloed zitten. Morgen maar weer een spuitbus halen.
Gelukkig dat Cosmo weinig last van zijn kies lijkt te hebben, alvast sterkte gewenst voor woensdag !

Sophie zei

Klopt wat je zei over die Aziatische mensen met westerse (ouderwetse) namen. Tijdens mijn studie heb ik een Taiwanese Gina leren kennen, en een Chinese Diana. Verder een Amber en Winona, en Sasha vond ik wel heel erg schattig klinken eigenlijk.

Had de foto's van de chipmunk al gezien, en vnod 'm echt zo schattig! Net als jij heb ik iets met eekhoorntjes.

Gauw de rest van je blog lezen, want afgelopen dagen heb ik expres even gewacht (ik was bij m'n moeder thuis), en kijk er erg naar uit om alles bij te lezen!

HennyB. zei

Leuke foto's van een mooi natuurpark! Aparte schildpad heb je gekiekt, een schildpad met een soort vacht, die moet inderdaad oud zijn, haha! Veel plezier voor jouw en Kai tijdens de hiking.

Annemiek zei

Veel plezier in Shenandoah. Ik zou zo mee willen op de hike :) We gaan vandaag een stukje Finger Lake Trail doen.

naomi zei

Hallo

Heerlijke dag heb je weer gehad in dit park. Leuk die chipmunks ze doen me aan knabbel en babbel denken.

Succes met de hike fijne dag samen.

Groetjes Naomi

Sandrah zei

De foto van die oranje bloem is echt schitterend! En die chipmunk is schattig.

Inderdaad, wat een leuke naam voor je achternichtje.

Sandra