Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 22, 2011

Naar "Wicked" met Saskia

Eindelijk schijnt de zon weer eens bij het opstaan. Het is de afgelopen dagen wel warm geweest, maar met veel bewolking. Met een vrolijk zonnetje de dag beginnen vind ik toch altijd wel heel fijn.

Het is zo gezellig met Kai en Saskia thuis, de tijd zonder Rick vliegt voorbij. Ook vandaag zijn zij bijtijds op en eten we samen ontbijt. Daarna vertrekken Saskia en ik weer richting Anytime Fitness. Daar zien we Sharon, die Saskia alweer een tijd niet heeft gezien. Natuurlijk krijgt Sas van haar een groot compliment over hoe ze eruit ziet.

Bij Target heeft Saskia vorige week het nieuwe Women's Health boek gekocht met allerlei gezonde recepten en tips en ook hele workouts. Een daarvan gaan we vandaag doen. Ik vind het zoveel makkelijker om zo'n routine te volgen, dan zelf maar wat te doen. Dit boek gaat ook mee naar Italie.

Na een half uur gewichten doen we nog een half uur cardio. Saskia doet het rustig aan vandaag en gaat fietsen. Ook ik maak het niet te zwaar, want we gaan vanavond uit en dan wil ik niet doodmoe zijn. Een half uur op een lagere stand op de crosstrainer is goed genoeg.

Thuis halen we Kai op en gaan naar Whole Foods. Hier kopen we spullen voor het avondeten en andere benodigdheden. Het perziken seizoen is begonnen en die kosten maar $1 per pond, dus daar gaan er een aantal van mee.

Vanmiddag wil ik dolgraag naar het zwembad en even lijkt het erop, dat ik Kai en Saskia ook mee zal krijgen. Maar dan belt Shannon en daarmee wil Saskia vanmiddag doorbrengen. Zin in zwemmen hebben de dames niet. Kai ziet wat wolken en besluit op het laatste moment ook maar niet te gaan. Dus loop ik alleen naar de overkant.

Het zwembad is heel rustig. Ik zie maar een paar mensen, die ik ken. Dat is sowieso vaak het geval de afgelopen jaren. Vroeger kende ik vrijwel iedereen, omdat onze kinderen kleiner waren en de ouders mee moesten voor supervisie. Nu komen die kinderen alleen en kennelijk gaan veel volwassenen dan niet meer.

Tijdens het kwartier pauze, dat zwemmers onder de vijftien (het is Saskia's eerste jaar, dat ze erin mag blijven!) ieder uur moeten nemen, trek ik een tiental baantjes. Het water is heerlijk! Ik ben zo door, maar het is nog niet te warm. Verder lees ik lekker lui tijdschriften onder een parasol.

Na een uurtje komt buurvrouw Chris bij me zitten. Ook haar is het opgevallen, dat zo weinig mensen van ons buurtgroepje nog komen zwemmen. Natuurlijk is het wel een weekdag, maar veel mensen zijn dan ook thuis in deze buurt. We kletsen bij over onze families en dan is het alweer tijd voor mij om naar huis te gaan.

Daar maken Saskia en ik ons klaar om naar de schouwburg te gaan. We gaan vanavond "Wicked" zien bij het Kennedy Center. We hebben die musical al eerder in New York gezien en Saskia en ik waren er weg van. Kai niet, dus die functioneert als onze chauffeur.

Een musical bijwonen in het Kennedy Center is een hele belevenis. Deze gigantische schouwburg is werkelijk prachtig. Er zijn meerdere zalen en Wicked speelt in de grootste, het Opera House. Saskia en ik hebben allebei een rok aan en zijn daar blij om, want iedereen is keurig gekleed.

Na wat water voor tijdens de voorstelling te hebben gekocht (het enige, wat mee naar binnen mag), zoeken we onze plaatsen op. We hebben de allerlaatste rij in de hoofdzaal, die bestaat uit losse stoelen. Hier hebben we prima zicht op het podium, alleen zien we de draak, die erboven hangt niet, omdat het plafond van het balkon boven ons dat zicht blokkeert.

Duidelijk is de voorstelling uitverkocht. Het is heel terecht zo'n populaire musical. Tegelijkertijd een beetje een verdrietig verhaal over een meisje, dat wordt verworpen vanwege haar uiterlijk (de groene Elphaba, "wicked witch of the West"), maar ook een positief verhaal over vechten tegen onrecht en natuurlijk winnen de goeden uiteindelijk.

"Elphaba", de hoofdrolspeelster, speelde die rol ook lange tijd op Broadway en heeft werkelijk een superstem! Ook de actrice, die "Glinda" speelt, zingt erg goed, beter, dan degene, die we op Broadway zagen. De costuums en speciale effecten zijn fantastisch en Saskia en ik genieten.

In de pauze wil Saskia in de zaal blijven zitten. Ik heb van tevoren een wijntje besteld, wat erg handig is, want het staat al klaar. De rijen voor drankjes zijn meteen flink lang, weet ik uit ervaring. Ik loop naar buiten de warmte in, waar de zon net boven Georgetown aan het ondergaan is. Een meisje vraagt of ik een foto van haar wil maken, het is haar eerste bezoek aan Washington. Zo'n "dat ik dit toch weer mag meemaken" gevoel overvalt me.


Het tweede gedeelte van de musical vind ik nog veel beter, dan het eerste. Ik was vergeten hoeveel verbloemde grapjes over "The Wizard of Oz" erin zaten. Feitelijk is het de voorgeschiedenis van dat toneelstuk (film). Nu zien we hoe de tinnen man en de vogelverschrikker ontstaan. Het is ook ontroerend en alweer wordt er zo mooi gezongen. Ik vind het verschrikkelijk jammer, als het voorbij is. Dit blijft een van mijn favoriete musicals aller tijden.

Kai komt ons ophalen en we denken zo laat makkelijk de interstate te nemen. Maar dit is de tijd van de wegwerkzaamheden en we komen al snel in een file terecht. We nemen de eerstvolgende afrit en rijden binnendoor naar huis. Zoals altijd na een musical neem ik me voor veel vaker naar het theater te gaan!

8 reacties:

Marie zei

Wat een heerlijk avondje uit! De theater-wereld is wat ik ontzettend mis uit London: daar gingen we ook regelmatig naar the West End. Geweldig! Helaas, die tijden zijn voorbij! Zurich heeft niet zo een theater cultuur, jammer. Maar ja, we hebben weer andere mooie dingen, toch? Fijn weekend! Groet, Marie PS: Ik heb ook nog effe snel bij Katja op de blog gekeken, met haar schijnt het weer goed te gaan he, bij de nieuwe gastfamilie. Fijn hoor!

Anja L. zei

Leuk zo'n avondje uit.
Ik neem me ook steeds voor om vaker te gaan maar om de een of andere reden komt het er maar niet van. We gaan dit weekend naar Londen. Misschien dat het er weer eens van komt!
Groetjes,
Anja L.

Petr@ zei

Leuk om samen met Saskia naar het theater te gaan. Het klinkt ook als een erg leuke voorstelling.

Handig, dat Kai als chauffeur fungeert.

Nel zei

Wat leuk zo'n moeder/dochter avondje uit! Het klinkt al een erg leuke voorstelling. Sinds ik in Kyiv woon gaan we ook vaker uit. Het heeft zijn voordelen om in de hoofdstad te wonen en keuze te hebben uit opera, theaters enz.

Ik heb jouw voorbeeld gevolgd en vandaag een lange rok gekocht;-) Ik liep er al een poosje over te twijfelen maar ik bezoek hier regelmatig cathedralen en kerken en dan kun je niet in een korte broek aankomen vind ik. Vrouwen gaan zelfs met hun hoofd bedekt dus ik heb ook altijd een sjaal in mijn tas om die uit respect op mijn hoofd te doen.

Annemiek zei

Leuk zo'n uitje. Ik heb het boek gelezen, maar vond het maar raar en kon er niet helemaal inkomen. Het zal wel heel anders zijn in musicalvorm.

naomi zei

Hallo Petra

Wat leuk om jouw verhaal over Wicked te lezen het overtuigd met toch wel dat ik straks ook moet gaan. Hij komt vanaf 6 november te draaien in Scheveningen. Maar ik heb niets met de tovenaar van Oz dat ik dus erg twijfelde of ik hem wel moest zien. Maar ga er maar voor.

Wij gaan hier regelmatig naar musicals ze draaien in het circustheater in Scheveningen en het world forum center in Den Haag. Dus twee plekken dichtbij.

Ben pas weer naar Mary Poppins geweest en ga straks in augustus naar Soldaat van Oranje. In oktober naar Zorro en dan nog naar Wicked. Dus genoeg tezien. En dan heb ik ook nog 2 cabaret voorstellingen in het vooruit zicht Bert Visser op 29 oktober en Jochem Meyer mei 2012. Dus geloof dat ik genoeg ga de komende tijd.

Heerlijk zo'n moeder dochter avond. Wij gaan altijd met zijn vieren mijn moeder en me 2 zussen soms nog mijn schoonmoeder mee.

Groetjes Naomi

Sophie zei

hehe, eindelijk heb ik weer eens tijd om te lezen (ik zal zo alles even bijlezen van afgelopen anderhalve week, poe!).

Wat leuk dat jullie naar Wicked zijn geweest. Ik ben twee keer als Elphaba verkleed ben geweest met Halloween. Erg leuk! Helaas heb ik de musical nog niet gezien, maar wil ik wel erg graag. Hij komt naar Nederland en toevallig vroeg een vriendin net gisteren of ik mee wil. Maar kaartjes zijn erg duur (80 euro), en ik zie liever geen musicals in het Nederlands. Dus ik moet er nog even over nadenken. Dan ga ik liever in London een keertje. Maar het is zeker een musical die nog op m'n lijstje staat. Leuk dat je 'm weer gezien hebt!

Petra zei

@Marie - Ja, inderdaad overal zijn andere mooie dingen. Katja lijkt het gelukkig een stuk beter te doen, ik "hoor" haar ook meteen een stuk minder ;).

@Anja - Ik weet het, tenzij er echt een Broadway produktie is, denk ik er niet aan. Dat terwijl Washington na New York de meeste theaters in de VS heeft.

@Petra - Ik zal Kai als chauffeur straks weer erg missen.

@Nel - Wat grappig, dat ik je op het idee van een lange rok bracht. Ik heb bedacht, dat ik er nog wel een wil, maar of ik die op tijd ga vinden weet ik niet.

@Annemiek - Ik heb nooit door dat boek kunnen komen. Ik denk wel, dat de musical heel anders is.

@Naomi - Wow, jij hebt allerlei leuks voor de boeg. Met alle theaters in Washington en omgeving zouden wij echt veel vaker moeten gaan.

@Sophie - 80 Euro vind ik voor een Nederlandstalige musical wel heel veel! Onze kaartjes kostten $89 en we zaten heel goed. Ik heb trouwens je andere reacties ook gelezen, ik krijg ze inderdaad ook via email binnen.