Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juni 18, 2011

Vaderdag shoppen

Met zware hoofdpijn word ik wakker en alles zit in de knoop, bah! Gelukkig helpen wat Mineral Ice en een paar Excedrin Migraine voldoende om me op tijd voor Sharons klas naar de sportschool te krijgen. Ik neem vandaag wat lichtere gewichten, dan anders, en de oefeningen helpen ook een en ander wat losser te krijgen.

Na de lunch ga ik met Kai en Saskia op stap om vaderdagcadeautjes voor Rick uit te zoeken. Helaas moet Rick zondagmiddag weer op reis, dus iets ondernemen die dag gaat niet lukken. Ik vind het wel leuk om hem ook eens in de watten te leggen en de kinderen ook.

Bij World Market koopt Kai een fles Duvel en vier Kasteel biertjes voor zijn vader. Rick is dol op Belgisch bier, dus dat zal een lekkere verrassing zijn.

Naast World Market ligt J.J.'s Hallmark, waar we dan maar gelijk vaderdagkaarten gaan uitzoeken. Ik sta er versteld van hoe uitverkocht ze zijn! De kinderen vermaken zich met hilarische kaarten, die gekke geluidsclips hebben, en kiezen daar ieder een van uit. Ik houd het bij een grappige, maar stille kaart.

Saskia heeft bedacht, dat zij Rick een dvd wil geven. Bij Barnes and Noble kiest zij "Red", waarvan we een deel vorig jaar in New Orleans gefilmd hebben zien worden.

Nu we toch bij een boekenwinkel zijn, neemt Saskia de gelegenheid waar om de volgende boeken in de Pretty Little Liars serie te kopen. Zij leest niet veel, maar deze serie vindt ze erg leuk. Kai wil German for Dummies en ik neem de MaMapEasy kaarten voor Washington DC (zelfs voor mij nog handig) Rome, Venetie en Florence mee.

Onze laatste stop is Microcenter. Ik heb Rick weleens horen zeggen, dat hij een draadloos minikeyboard wel handig zou vinden, dus dat ga ik aan hem geven. Het is altijd moeilijk iets te bedenken, dus ik ben blij, dat ik dat onthouden heb.

Thuis gaan Kai en ik buiten verder met Italiaans leren. Saskia gaat naar het zwembad. Even denk ik erover ook te gaan, maar het water is me op het moment te koud. Ik wacht wel tot volgende week, als er weer temperaturen van boven de dertig graden worden voorspeld.

Rick komt thuis en brengt de post binnen. Daarbij zit een cadeautje van Petra, een Delfts blauwe hoes voor mijn fietszadel. Zo ontzettend leuk, en hij past precies. Mijn fiets zal nu van elke andere hier in de VS te onderscheiden zijn.


Rick heeft nog een verrassing, hij heeft een reservering gemaakt bij Vinifera, de wijnbar in het Westin hotel in Reston, waar we al een tijdje heen willen.

Dat blijkt een supergoede keuze! Precies mijn favoriete soort menu met allerlei kleine hapjes. De kleinste zijn zelfs een hap groot, een combinatie van smaken, die verrukkelijk zijn. Een ervan is een grote garnaal met olijf en een halve kersentomaat. De tonijntartaar is heerlijk en de crabcake op een bed van butternutsquash puree ook. Als toetje delen we een kaasplankje, waarvan zelfs Rick de geitenkaas lekker vindt. Zeker een restaurant, waar we terug zullen keren, want de prijzen zijn ook zeer schappelijk.


Als we weer naar buiten stappen stortregent het werkelijk. We zijn blij, dat we in de parkeergarage hebben geparkeerd! Onze Nederlandse paspoorten zijn klaar en die haal ik op de terugweg even op bij L. Het blijkt, dat de kinderen als burgers vna de Europese Unie korting op toegangskaarten voor sommige musea in Italie kunnen krijgen, dus dat is weer mooi meegenomen.

Kai vertelt, dat Cosmo weer erg bang was van het onweer, dus ik bestel meteen een "thundershirt" voor hem. Ik heb van meerdere mensen gehoord, dat die hun honden helpen, dus hopelijk straks Cosmo ook.

14 reacties:

Sandrah zei

Ondanks de pijn klinkt het toch weer als een productief dagje. Maar ja, voor vaderdag heb je dat natuurlijk wel over. :-)

Onze labrador is ook ontzettend bang voor onweer en harde knallen.
Ik ben dus heel benieuwd of het thundershirt echt helpt.

En dat menu klinkt verrukkelijk...

Sandra

Sally zei

He wat naar toch die pijn.
Hier leeft vaderdag dus helemaal niet. Ben altijd blij als ik erover lees dan kan ik in elk gval een e-kaart naar mijn vader sturen -_-.
Leuke zadel hoes.

Petr@ zei

Wat een leuk kadootje heb je gekregen. Allerlei dingen in 'Delfts blauw' is hier op dit moment helemaal in.

Toch altijd knap, hoe de kinderen weer een passend kadootje voor hun ouders kiezen. Mijn kinderen knutselen nog gezellig wat voor hun vader en halen er een chocoladereep bij, waar hij dol op is. Dat knutselen zal over een paar jaar ook wel voorbij zijn.

De hapjes zagen er heerlijk uit. Gezellig om nog even met Rick uit eten te gaan, voordat hij weer op reis moet.

Gabrielle (otje) zei

Ohhh....zo'n thundershirt klinkt ideaal ! Ik heb net de website even bekeken en zoiets zouden we ook in NL moeten hebben.

Ik ben benieuwd of het gaat werken bij Cosmo !

Nina zei

Wat lekker dat korte tripje naar Pat! En nu dus vaderdagshoppen voor Rick en ook nog lekker uit eten. Grappig al die kleine gerechtjes.

HennyB. zei

Wat vervelend toch dat je weer pijn hebt, ik hoop dat de pijn snel verdwijnt!
Grappig zadelhoesje heb je gekregen en wat je schrijft, dat valt goed op en je fiets is snel te herkennen, haha!

Annemiek zei

Nou, weer even bijgelezen. Je bent maar druk bezig.
Over het heimwee van Katja, de organisatie waar onze gastdochter mee hier is zegt altijd om in de eerste 2 maanden het contact met het thuisfront summier te houden. Wij hebben ons daar niet altijd aangehouden, ze zeiden zelfs de eerste maand geen contact maar dat vond ik te cru. We hebben ze altijd 1 keer per week laten bellen, en elke dag even email laten checken. Zeker computertijd moet in het begin beperkt worden. Niet veel contact met het thuisfront en zo druk mogelijk bezig zijn is het recept tegen heimwee voor de meesten. Het klinkt een beetje tegenstrijdig, als ze heimwee hebben wil je ze graag steunen terwijl meer contact met thuis de heimwee weer aanwakkert.

Elke zei

Wat leuk zeg, dat Kai die interesse in talen heeft!
En ik ben benieuwd of dat thundershirt werkt. Had er nog nooit van gehoord. Dusza blijft er altijd rustig bij, maar je hoort toch veel honden die er last van hebben.

Marion zei

Het klopt, het feit dat De kinderen straks kunnen aantonen lid te zijn van de Europese Unie scheelt aanzienlijk in prijs, echt heel aanzienlijk. Het Colosseum bij voorfbeeld scheelde enorm veel geld of je uit Europa kwam of bij voorbeeld uit Japan. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar twee jaar geleden waren de kinderen onder de 18 nog gratis. En ook voor de meeste andere musea in Rome was er een aanzienlijke korting voor leden van de Europese Unie. Voor Florence weet ik het eigenlijk niet meer. Lisa hoef je niet te lang voor uit te treek en, de toren is leuk maar verder is het enkel enorm toeristisch, beter is het die tijd door te brengen in Rome en Florence. Soenna is ook prachtig.

Waar heb je nou een overnachting in Rome en Florence geboekt?

Wij zijn deze zomer voornamelijk in Lyon en Spanje, ook heerlijk maar binnenkort ook weer snel eens terug naar Italië.

naomi zei

Hallo Petra

Balen van de pijn maar zoals altijd laat je je er niet door weer houden en ga lekker sporten en op stap gaat.

Leuke kado's gekocht voor Rick. Balen dat hij nog even op zakenreis moet, maar bijna vakantie en mag je met hem mee op reis.

Ben benieuwd naar het thundershirt gister was er hier ook weer onweer en dan hebben we 1 grote trillende hond op schoot. Gelukkig past hij erop met zijn 10 kilo.

Duurt altijd wel weer even voor hij rustig is.

Heb je je planning voor Italie een beetje rond? Bijzonder dat je korting krijgt als europese in tegenstelling tot USA of Japan.

Groetjes Naomi

Bianca zei

Een Thundershirt, daar had ik nog nooit van gehoord maar ik hoop dat het helpt ! Marley vind het ook fijn als je hem stevig in je armen en tegen je aan houdt als hij bang is (dat is hondegogisch natuurlijk niet verantwoord want dan bevestig je zijn angst maar als we het negeren wordt hij helemaal ellendig)

dat eten ziet er heerlijk uit die hapjes allemaal verschillende smaken.

Petra zei

@Sandra - Ik houd jullie op de hoogte over het Thundershirt.

@Sally - Goed, dat ik je even aan vaderdag heb herinnerd dan ;). Rick vindt het ook niet zo belangrijk, maar ik vind het wel leuk om hem ook eens te verwennen.

@Petra - Ik heb ook nog allerlei zelfgemaakte cadeautjes van moederdagen. Die staan hier nog steeds naast me. Dat zijn kleine schatten.

@Gabrielle - Misschien een gat in de markt in Nederland?

@Nina - Die kleine gerechtjes zijn precies, wat ik lekker vind. Van alles iets proeven, mmmm!

@Henny - Leuk, he? Ik vind al die Delfts blauwe dingen zo grappig!

@Annemiek - Jee, dat is wel lang een hele maand niet. Ik heb het aan Katja verteld, maar die is toch wel blij, dat wij via MSN contact hebben. Het gaat trouwens alweer beter, het was even een dag een dipje, denk ik.

@Elke - Onze vorige hond had er ook geen last van, maar Cosmo is nogal bangig aangelegd.

@Marion - Inderdaad, Saskia, onder de 18, is gratis bij de meeste musea. We logeren in Rome in een appartement bij het Vaticaan en de laatste nacht in hotel Bolivar, dichtbij de Trevi fontein. In Florence is het hotel Pendini.

@Naomi - Ja, die pijnen, ik zou wel een spierentransplantatie willen soms ;). De planning is al een heel eind rond.

@Bianca - Over dat niet knuffelen omdat je anders de angst zou versterken zijn de meningen volgens mij nogal verdeeld. Ik knuffel Cosmo gewoon, als hij bang is, anders vind ik het zo zielig.

Marion zei

Pensione Pendini is bekend, dat ligt aan een enorm groot plein met daarop ook een grote oude caroussel. Ik weet dat toevallig omdat wij heel vaak over dat plein liepen en dan hoog op één van de muren die het plein ommuurden stond met grote witte letters "Pensione Pendini". Het ligt heel centraal.
Ons appartement van vorig jaar zat er vlakbij in de Via dei Pecori, die uitkwam op het plein waaraan de Duomo ligt. Erg in het begin van die straat, dus net niet meer op het plein, ligt de zaak van de couturiere die heel veel japonnen voor Beatrix maakt. Ze heeft een erg bescheiden etalage maar als je ervoor staat of erlangs loopt weet je meteen dat zij het is, je herkent de kleding onmiddelijk. Erg grappig om eens te zien.

Sophie zei

Hmmm hele korte reactie: Mijn favoriete eten is ook 'hapjes' eten. Het ziet er dan ook echt goed uit!

Hoop dat het inmiddels beter gaat met je lichaam!

Liefs,

Sophie