Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 27, 2011

Gigantische verpakkingen zijn niet mijn ding

Op de helft van de week alweer, de tijd vliegt! Dat mag van mij helemaal niet, want de zomer gaat altijd te snel voorbij. Vroeger leek iedere dag uren te duren, nu slechts minuten. Vooral dagen, als vandaag en gisteren, lekker warm en niet vochtig, zou ik wel lang vast willen houden.

Buiten op het deck in de zon, want het is "maar" 25 graden, eet ik ontbijt. Langzamerhand slapen de kinderen steeds meer uit. Alleen Katja is er ook al vroeg uit, want moet Katie babysitten. Kai is als tweede van de partij en heeft goed geslapen, de tweede nacht met tattoo. Saskia heeft het minder fijn, want zij durft niet op haar oren te slapen.

Toch heeft Saskia vandaag wel energie om mee te gaan naar de sportschool. Ik doe een intensieve interval op de stairmaster en Saskia een half uur op de crosstrainer. Ze moeten echt in een andere stairmaster investeren, want in dat halve uur krijg ik twee keer de vraag, hoe lang ik er nog op ga staan.

Bij deze sportschool zie ik een beetje, wat ik bij mijn vorige ook zag. De eerste paar jaren is alles keurig en schoon. Nu loopt het lekker en zie ik flinke stof op de fans, de kussens van de gewichtenapparaten hebben scheuren etc.. Dat laatste vooral vind ik erg vies, want daar blijven bacterieen in zitten. Een kennis heeft zo waarschijnlijk MRSA opgelopen.

Het is, dat ik het zo lekker dichtbij vind en er veel leuke mensen komen, anders zou ik hier geen lid meer zijn. Ik heb echt geen smetvrees, maar juist waar zoveel mensen komen hoort het proper te zijn. Het is een grote ergernis van Sharon, die de enige vrouw in het management is.

Thuis heeft Katja Katie weer meegebracht. Die vindt onze dieren zo prachtig. Die laten zich gewillig knuffelen, gelukkig zijn ze alle vier aan kleinere kinderen gewend. Daarna neemt Katja haar mee naar een van de vele (allemaal gratis) speeltuinen in onze buurt.

Kai, Saskia en ik gaan naar Giant. Met alle drie de kinderen thuis vliegen de bananen, Griekse yoghurt en geraspte kaas er doorheen. Alle drie zijn op een gezondheidskick, vandaar. Geen chips of dip hier, dat is te ongezond (helaas, want daar ben ik nu net dol op).

We gebruiken de self checkout kassa en worden geholpen met inpakken. Heel vaak zijn de mensen, die daarbij helpen, een beetje gehandicapt. Zo ook de dame, die onze spulletjes inpakt. Kai en Saskia helpen mee en dat waardeert de mederwerkster zeer.

Ze hangt intussen een heel vriendelijk verhaal op tegen hen, waarvan geen van beiden ook maar iets verstaat. Kai en Saskia lachen vriendelijk terug en als zij ze een "hug" geeft, geven ze haar een welgemeende terug. Zo lief, ze heeft duidelijk veel plezier in haar werk. We hebben het er op weg naar de auto over, hoe fijn het is, dat zij zo fijn aan het werk kan zijn.

Bij Whole Foods halen we ingredienten voor buffalo- en zalmburgers. Voor Katja en mij die laatste, er zijn twee smaken, tomaat en basilicum en spinazie en feta. Van beiden neem ik er een.

Terwijl we aan het winkelen zijn belt de mechanicien van Vector, dat hij bijna bij ons huis is. We haasten ons dus terug. Bij dit soort afspraken krijg je altijd te horen, dat ze tussen 12 en 17 uur zullen komen. Ik ben blij, dat wij zowel gisteren, als vandaag, als een van de eersten op het schema blijken te staan (of ze hebben het gewoon niet druk, kan ook).

Toen wij in Italie waren, had Laura grote problemen met ons alarmsysteem. De code, die zij al jaren gebruikt, werkte opeens niet meer. Gelukkig wist ze ook ons paswoord, dus geen gedoe met politie o.i.d. Het alarm werkt dus al een tijdje niet.

De mechanicien ziet inderdaad, dat de code van Laura niet meer te vinden is. Heel vreemd vindt hij het en sluit alles weer aan, inclusief code. Hopelijk gaat het nu goed, want ons buurmeisje van 14 gaat voor de katten zorgen, als wij in Aruba zijn. Gelukkig kost dit alles ook niets, altijd meegenomen.

Intussen ben ik hard bezig van alles te regelen voor dit weekend. Katja gaat dan van haar appartement naar het townhouse met nieuwe huisgenoten verhuizen. Daarvoor hebben we een U-Haul nodig. Ik dacht, dat even te regelen, maar we blijken niet de enigen, dus het is even zoeken om er een te vinden, natuurlijk verder weg, dan gehoopt.

Ook de hotels in Blacksburg blijken uitverkocht. Rick en ik moeten vrijdagavond wel overnachten, want we moeten absoluut zaterdagavond weer terug zijn. Gelukkig vind ik er nog een niet te ver weg voor een redelijke prijs. Je zou denken, dat Blacksburg een zeer geliefd plaatsje is, maar behalve Virginia Tech is er weinig te vinden.

Als Katja klaar is met oppassen, gaan Kai, zij en ik naar Costco. Wat een gevaarlijke winkel is dat toch! Het enige goede eraan zijn alle lekkere hapjes, die je er kunt proeven. Ik heb toevallig flinke trek, dus dat komt goed uit.

Katja koopt toiletpapier, keukenrol en vuilniszakken voor haar nieuwe thuis. Volgens mij hoeven die meiden het hele jaar niets meer te kopen! Ze gooit er ook nog een doos met 1000 Splenda zakjes in en daar steek ik een stokje voor. Katja alleen zou daar zo'n drie jaar mee doen en ik ben niet van plan om alles voor haar huisgenoten te gaan bekostigen.

Dat is dus precies het gevaar van deze winkel. Alles komt in enorme verpakkingen en voor je het weet ben je honderden dollars kwijt voor dingen, die nooit opkomen. Het is dus heel erg inhouden geblazen, want alles ziet er zo goed uit.

Voorbeeld zijn Cosmo's Milkbones. Ik kocht een doos voor $9 (echt een goede deal) en bijna een jaar later is hij nog half vol, terwijl hij er ongeveer een per dag krijgt. Cosmo luistert niet naar "come", maar wel naar "milkbone". Tijd om toch weer aan de training te gaan.

Enfin, ik dwaal af. Omdat mijn Costco kaart 7/2010 als datum had, verwachtte ik, dat hij nog geldig zou zijn. Tenslotte zijn credit cards en National Parks passen geldig tot het einde van de maand, waarin ze verlopen. Zo niet met Costco, mijn lidmaatschap verliep 30 juni. Met grote tegenzin, want de boodschappen zijn al afgerekend, betaal ik weer $50 voor nog een jaar.

Balend en vastbesloten om Rick te dwingen hier vaker heen te gaan (ik heb er zelf een hekel aan) loop ik terug naar de van. De kinderen hebben ook wel door, dat ik niet op mijn happiest ben, en laden alles zonder praten in. Ik vind dit soort zaken gewoon een farce, tenzij je een gezin van meer dan acht hebt.

Wie heeft nu plaats voor zulke enorme verpakkingen en zo ja, hoe komen die dan ooit op voor ze beschimmelen? Die $50 krijg je er als kleiner gezin nooit uit. Nu krijg ik vast allerlei voorbeelden van mensen, die Costco in hun voordeel gebruiken en die hoor ik dan ook heel graag.

Voor haar verhuizing heeft Katja wat dozen nodig. Die halen we bij de U-Haul locatie dicht bij ons. Morgenavond gaat zij weer naar het zuiden en zal beginnen met inpakken. Hopelijk zal ze het merendeel daarvan klaar hebben, als wij op zaterdag verschijnen.

We leven vandaag helemaal buiten, waar gelukkig ook internet is. Alle kinderen en ik zitten met onze laptops om de tafel. Als Rick thuiskomt, doet hij eerst zijn Max Capacity training. Daarna grilt hij de burgers. Ik heb de komkommersalade, tomaat en ui al gesneden, dus we kunnen zo aan tafel. Het smaakt allemaal weer heerlijk. Ik zou eigenlijk best iedere avond zalmburgers kunnen eten.

Rick heeft Kai en Katja ingehuurd om het hek te verven en zij gaan bij Home Depot daarvoor de benodigdheden kopen. Ik zit nog lekker buiten en geniet van het krekelconcert. Ook de vuurvliegjes zijn er nog, wat redelijk laat in het jaar is. Jammer, dat het 's nachts nog zo warm is, ik zou met open raam zo lekker slapen bij deze geluiden!

10 reacties:

Anoniem zei

Hier nog iemand die geen fan is van Costco. Zelfs de groenten en het fruit moet je vaak met de dozen/killo's kopen, dat krijgen wij niet op. Ik ga mijn kaart dus niet verlengen na dit jaar.

Romy zei

Wij doen hetzelfde als jullie - we kopen bij Costco botjes voor de hond, en honden- en kattenvoer. Dat is het wel zo ongeveer. We delen nu een lidmaatschap met de moeder van mijn man, en dan nog vind ik $25 eigenlijk ook nog teveel. Ik heb ook een jaar een lidmaatschap gedeeld met een vriendin, maar toen we het het jaar daarop wilden verlengen bleek dat je eigenlijk echt 1 huishouden moet delen en werd het niet verlengd. We delen ook geen huishouden met mijn schoonmoeder maar wel dezelfde achternaam en daarom hebben ze er waarschijnlijk nog nooit naar gevraagd ;)

Wat wel grappig is trouwens, is dat jullie een paar weken terug in Italie waren en ik elke dag zeer geinteresseerd je weblog heb gelezen, en ik nu zelf in Italie ben. We hadden onze vakantie nog niet geboekt en kwamen een hele goede deal tegen voor vluchten naar Nederland, $800 per persoon waar dat normaal $1500 is (vanuit Calgary). Daarna wilden we nog wel een dag of 10 ertussenuit zodat het niet alleen 3 weken in de tuin zitten bij mijn ouders thuis zou worden ;) We hebben dus ook tickets naar Italie gekocht, maar we hebben een stuk minder gezien dan jullie ;) We zijn van Rome naar Pompei gereisd maar daar aangekomen werd het weer slecht en in tegenstelling tot Virginia waar het blijkbaar erg warm is, weten we dat we in Calgary niet veel zomer meer zullen hebben na terugkomst, dus zijn we het weer achterna gereisd. We zijn nu in Lecce, bij Brindisi, maar rijden morgen terug naar Rome voor de vlucht terug naar Nederland, en vliegen dan 6 Augustus terug naar Calgary.

Ik laat niet vaak reacties achter want denk altijd, wat heb ik nu nog toe te voegen als er al 20 mensen hebben gereageerd, maar ik lees je weblog iedere dag en geniet er van.

Groetjes uit Lecce,
Romy

Theo zei

Ik reageer maar even met de Nederlandse Makro in het vizier.

Dat is een groothandel, alleen voor bedrijven, maar je kunt als kaarthouder van een bedrijf natuurlijk ook prive boodschappen doen (mag van de gemeente niet denk ik, maar ja...).

Ook bij de Makro alles in relatief grote verpakkingen. Blikken groente per 3, minstens kiloverpakkingen vlees enzovoorts. Sommige dingen kun je dan wel weer per stuk kopen, maar zijn dan niet goedkoper als bij een normale supermarkt.

Luiers zijn bijvoorbeeld wel eens in de aanbieding, maar dan moet je 3 superdozen a 3 pakken, oftewel 9 pakken kopen! Daar kun je 2 a 4 maanden meer door! Ik ben dan altijd bang dat ze er uit gegroeid zijn voor de luiers op zijn dus dat doen we dan niet.

Alleen aanbiedingen uit de folder van non-food zijn wel eens interessant, apparaten of zo.

Theo

Wendy zei

De paar keer dat we in Amerika op vakantie waren, vonden we het geweldig de mensen die helpen met de boodschappen inpakken. Ze zijn nl zo dienstverlenend en zo trots op hun baan.... daar kunnen we in Nederland nog wat van leren!
En wat geweldig om te lezen hoe Kai en Saskia hiermee omgaan. Mijn kids zijn nog klein 4 en 6 maar ik hoop echt dat ik ze dit respect ook kan bijbrengen. Dat is denk ik voor mij 1 van de belangrijkste dingen die ik ze hoop mee te geven!

Enne.... voor mezelf hoop ik dat ik net zo respectvol als jij kan omgaan met de (volwassen) keuzes die zij gaan maken in de toekomst. Zoals ik las in je blog van gisteren. Tattoos zijn (totaal) niet mijn ding maar ik heb veel bewondering voor de manier waarop jullie hiermee omgaan en ik kan hier nog veel van leren :) Gelukkig heb ik nog even de tijd haha

Dus dank voor al je bespiegelingen, ze zijn heel waardevol!

Anja zei

Costco klinkt een beetje hetzelfde als de Makro hier, daar wordt ook alles in grootverpakkingen gekocht. Wij kopen daar eigenlijk nooit etenswaren, maar wel dingen voor dagelijks gebruik zoals pads voor de Senseo, shampoo en deodorant en dat soort dingen(en dan vaak ook alleen als ze in de aanbieding zijn) of een heel enkele keer een goede aanbieding uit de folder.

Jullie hebben weer een druk weekend voor de boeg, het is wat met die verhuizingen van de kinderen!

Marion2 zei

Zeg nu niet dat de zomer snel voorbij gaat, want hij moet hier nog steeds beginnen!

Irritant zeg, dat je op de valreep $ 50,00 lidmaatschap moest betalen. Is er een speciale reden dat jullie naar deze winkel gingen (spullen die alleen daar verkrijgbaar zijn of zo)?

Nog even en ook wij gaan voor onze dochter spullen inslaan. Zij verblijft ook in een town house (wel op de campus). Ben erg benieuwd hoe het zal zijn, maar vermoed heel erg leuk.

Ingrid en Michael zei

Las vandaag ook je blog van gisteren over de tattoos van de kids. Goed hoe jullie dit als ouders oppakken en ze hun eigen keuze laten maken na goed nadenken!
Ik ben ook niet van de grootverpakkingen. Je moet ook altijd wel heel goed uitkijken/rekenen of je echt wel voordeel hebt. Dat is echt niet altijd zo. Zeker niet als de supermarkt/AH een mooie aanbieding heeft.
Jullie weer klinkt zo zalig. Hier is het nu ietsje beter. Laten we hopen dat het zo blijft, of liever nog wat warmer en meer zon.

Karin zei

Hier een die wel fan is van Costco:-) Ik vind de kaas daar veel goedkoper en de stukken zijn van normale grote, Maar ook vlees haal ik daar en stop het in porties in de vriezer. Andere dingen die ik daar haal: water, fruit, cowboy caviar dip (errug lekker) en als ik visite krijg is het erg handig om soms wat van die grotere hoeveelheden in te slaan. En natuurlijk de wijn! Mijn favoriete Korbel brut is daar nog steeds $2 goedkoper dan bij mijn normale drankwinkel waar ik nog steeds meer betaal met mijn klantenkaart. Bagels zijn er ook lekker. Soms goede non-food aanbiedingen. Al met al kom ik er eens in de paar weken en neem alleen mee wat ik vind dat ik bij anderen niet kan vinden of goedkoper is.

Nina zei

Ik snapte je titel niet! Totdat ik bijna op het einde van je blog was...;-) Het lijkt me behoorlijk lucratief, als iedereen $50 moet betalen om daar binnen te mogen komen... Waarvan heb je nu écht grootverpakkingen nodig? Volgens mij van niks, maar ja, ik ben ook maar een een/soms tweepersoonshuishouden. Ik sla dingen als tandpasta nog wel eens redelijk groot in, maar doe dan behoorlijk eeuwen met 5 tubes.

Katja gaat dus alweer verhuizen, wat een gesleep is het verhuis van jullie kinders steeds! Lijkt me erg vervelend, al word je er misschien ook wel bedreven in. Hopelijk is ze zelf al een flink stuk opgeschoten met inpakken op het moment dat jullie komen helpen!

Petra zei

@Elke - Inderdaad, zeker nu de twee oudsten naar college zijn hebben wij die grote pakken niet nodig.

@Romy - Goed idee om het met iemand anders te delen. Helaas hebben wij geen familie in de buurt. Ik vind trouwens alle reacties erg leuk, zelfs de twintigste :). Leuk, dat jullie ook in Italie waren en veel plezier nog in Nederland!

@Theo - Het is inderdaad een soort Makro, maar echt wel voor particulieren. Ik ben weleens bij de Maxis in Muiden geweest (bestaat die nog?) en dat is net zoiets. Costco heeft ook verse produkten, vlees e.d. ik weet niet of de Makro die ook heeft.

@Wendy - Kinderen groeien hier eigenlijk op met mensen, die anders zijn. Ook op school zaten er kinderen in rolstoelen, met Down's Syndroom e.d. in hun klas. Maar ik denk, dat het nog het belangrijkst is, dat ze het goede voorbeeld van hun ouders krijgen.

@Anja - Nou, inderdaad! Katja is tot nu toe ieder jaar verhuisd en volgend jaar waarschijnlijk weer!

@Marion - We gingen erheen, omdat ik dacht, dat mijn lidmaatschap nog geldig was en Katja de grootverpakkingen voor haar nieuwe huis. Kai gaat straks ook naar een townhouse op campus, ik ben benieuwd hoe dat zich met die van jouw dochter vergelijkt.

@Ingrid - Inderdaad, ik vraag me ook altijd af, of er nu wel zoveel voordeel bij is. Ik hoop, dat jullie nog wat lekker zomers weer krijgen!

@Karin - Grappig, ik zag gisteren die cowboy caviar dip, misschien had ik die moeten kopen. Hoe eet je die? En inderdaad, ik had er wijn moeten kopen, stom!

@Nina - Inderdaad, dat ieder jaar verhuizen wordt wel oud. Maar ja, ze werd min of meer gevraagd weg te gaan uit haar oude appartement, dus dan voel je je ook niet meer lekker daar :(. Hopelijk wordt dit jaar een stuk leuker voor haar, haar nieuwe huisgenoten klinken in ieder geval goed.