Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 25, 2011

Alle kinderen thuis en een uitje naar Leesburg

Zaterdag

We beginnen de dag met schandalig lang uitslapen. Voor ons doen, althans. Ik ben eigenlijk allang wakker, maar wacht tot Rick om tien uur opstaat. Saskia is alweer een tijdje weg, die moest om zeven uur oppassen. De andere twee liggen nog op een uur en ik verwacht dat ze flink lang zullen slapen. Vooral Katja heeft een heel drukke week achter de rug.

Rick en ik eten samen ontbijt en dan ga ik naar boven om een half uur op de crosstrainer hier thuis te sporten. De interval gaat lekker snel voorbij. Soms is het goed om nergens heen te hoeven, ik ben nog altijd blij met dit apparaat. Het doet al elf jaar trouwe dienst.

Tot mijn verrassing zijn Katja en Kai inmiddels ook op. Arme Zorro kan zijn draai nog maar niet vinden met de andere dieren, vooral Flapjack and hij doen een wedstrijdje hoge ruggen. Wat is Zorro trouwens gegroeid! Hij is nog geen jaar oud, maar groter, dan Meike en Snickers! Hij heeft wel wat van een lynx met de pluimpjes op zijn oren. Helaas is hij nog te schichtig om een mooie foto van hem te nemen.

Al de hele week heeft Katja geschreven, dat ze zo'n zin heeft in pho. Ik neem haar daarom mee naar Pho Thang Long om te lunchen. Rick zal met Kai een "mannen"lunch gaan eten. Katja en ik bestellen een summer roll, garnaal en vermicelli in een rijstpannekoekje. Daarna een bak met de vis pho, die altijd zo lekker is! We bestellen ook "bubbel"thee, met tapioca balletjes. Die vind ik steeds lekkerder.

Tijdens het eten hebben we van alles te bepraten. We hebben wel vrijwel dagelijks contact, maar diepgaande gesprekken zijn dat bijna nooit. Het begint zo langzamerhand wel duidelijk te worden, dat Katja tenminste een extra semester zal doen, zo niet een heel vijfde jaar.

Ze wil dolgraag de medische wereld in en zal met het overdoen van een aantal vakken en andere nieuwe vakken een veel betere kans hebben aangenomen te worden. Rick en ik weten, dat zij echt hard studeert en de kantjes er niet vanaf loopt, dus als dit haar brengt, waar ze wil zijn, dan moet dat maar. Voor mij is dit collegesysteem nog steeds een beetje abracadabra, eerlijk gezegd. Het is wel fijn, dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn en dat je niet meteen een richting op wordt geduwd.

Na de lunch gaan we buiten op het deck zitten. Het is erg lekker weer, zeker vergeleken met de afgelopen natte dagen. We geven de kinderen onze meegebrachte cadeautjes uit Alaska, jade oorbellen voor de meisjes en een totempaaltje uit Ketchikan voor Kai. Gelukkig hebben we zo te zien goed gekozen.

Alle drie de kinderen willen wel naar de mall om wat kleding te kopen. Onderweg halen we Laura op en Saskia en zij gaan op hun eigen pad in de mall. Ik ga met Katja en Kai hun programma aflopen.

We beginnen bij Old Navy, waar Kai naar broeken wil kijken. Katja heeft hier jaren geleden gewerkt en meteen ziet ze een vroegere medewerkster. Een grote hug volgt en de medewerkster zegt, dat Katja maar blij mag zijn, dat ze er niet meer werkt (fluistert ook tegen mij om er maar niets te kopen). Het management is volgens haar verschrikkelijk. Deze winkel is spotgoedkoop, maar dat moet duidelijk ergens vandaan komen. Gek genoeg slagen we hier vrijwel nooit, ook dit keer vindt Kai hun broeken niets.

Volgende stop is PacSun, waar beiden slagen. Kai met drie broeken en Katja met twee leuke vesten en een topje. Hier zien we ook Saskia en Laura weer, deze winkel is populair bij zowel tieners, als jong volwassenen.

Katja wil nog naar Express. Kai is in zijn eigen auto met ons meegereden, zodat hij terug kan gaan, als hij er genoeg van heeft. Kennelijk vindt hij ons gezelschap nog leuk, want hij gaat nog verder mee. Katja koopt een leuke trui bij Express. De kleuren daar zijn ook mijn kleuren, dus daar ga ik ook eens kijken in de komende weken.

Bij Bath and Body Works , Saskia's favoriete winkel (ze heeft de helft ervan in haar kamer staan), zijn de luchtjes overweldigend, maar lekker. We zoeken naar goede luchtverfrissers, ook Kai wil er een voor zijn kamer. Ik neem ook nog een leuke Jack o' Lantern zeeppompje mee voor onze wc beneden. Al met al besteden we toch aardig wat tijd in deze winkel.


Honderden geurtjes!

Als laatste wil Katja naar de MAC make up balie bij Macy's. Daar kiest ze een oogschaduwpoeder uit.

Nu zijn wij klaar, maar moeten Saskia en Laura nog zien te vinden. Ik bel Saskia's mobieltje herhaalde malen, maar krijg haar "It's Saskia, just do it!" berichtje iedere keer. Katja heeft Laura's nummer, dus belt haar.

De dames zijn, hoe kan het ook anders, bij Bath and Body Works aan de andere kant van de mall. Katja en ik gaan op hen wachten, Kai gaat naar huis. Wij hebben wel erge dorst, dus kopen een Coke Zero van de machine. Dat gaat nog niet zonder slag of stoot, althans niet voor mij, die van Katja komt er zo uitrollen. Kennelijk zijn er toch af en toe problemen met de electronica. Gelukkig rolt er na wat geworstel ook een Coke Zero voor mij uit.

Het weer is nog steeds zo lekker, dus ik ga buiten zitten lezen. De anderen komen er ook bij zitten, al zijn de katten het hoofdvertier vandaag. Zorro en Flapjack zijn zeker goed voor de fitness van Meike (vooral) en Snickers. Je zal toch op je oude dag nog worden nagezeten door zulke jonkies!

Vanavond hebben we een reservering bij Sushi Yoshi. Dit is een uniek Japans restaurant met een exotisch menu. Katja wilde "echt" sushi eten dit weekend (en ik ook). We krijgen van alles, van gegrilde roggevin tot gebakken makreelgraat. Het smaakt ook allemaal even lekker.


Grilled stingray fin



Hier in de omgeving (zo is mij verteld) worden de meeste Japanse restaurant door Koreanen gerund. Dit restaurant heeft een Japanse eigenaar en de andere sushi chefs zijn nota bene Chinees. Geen wonder, dat dit menu zo afwijkt van de andere "Japanse" restaurants hier. Hun prijzen zijn ook goed, dit is verreweg mij favoriet hier (en die van Rick en Katja ook)!

Thuis maakt Rick de tv in de basement klaar om foto's te kijken. Met zijn allen bekijken we mijn foto's op het grote scherm. Dan zien een aantal daarvan er wel zo goed uit, dat ik er een poster van zou willen maken! Rick moet zijn foto's nog online zetten. Hij is minstens zo'n goede fotograaf, als ik, dus ik ben benieuwd.

Zondag

Vandaag staan we een stuk vroeger op. Rick gaat naar Starbucks om ons zondagse ontbijtje en (belangrijkst) koffie te halen. Ik maak me ondertussen klaar om op weg te gaan.

We ontbijten samen en dan rijd ik naar het metrostation. Daar staan Susan en Jack me al op te wachten. We gaan vanochtend op fotosafari. Jack is een enorme treinfan, dus ik stel voor bij de "caboose" (soort locomotief, die achteraan de treinen werd gekoppeld vroeger) hier in Vienna te beginnen. Dat vinden ze een prima plan.

Suus en Jack heb ik in 2009 al een keer ontmoet, dus we zijn al oude bekenden. Dat helpt ook met het gesprek, natuurlijk. Bovendien hebben ze de afgelopen week in onze omgeving getourd en vind ik het leuk over hun avonturen te horen.

Na de caboose en andere oude gebouwtjes in de omgeving te hebben gefotografeerd rijd ik door naar Herndon. Ook hier staat een antieke caboose en is er een klein stationnetje. Bovendien is het centrum hier ook erg fotogeniek met oude houten kleurige gebouwtjes.

Oorspronkelijk was het plan om in Leesburg te gaan fotograferen, dus daar rijden we nu heen. Ik denk, dat de cabooses wel een hit waren bij Jack aan zijn enthousiasme te zien. De rit naar Leesburg neemt ongeveer een half uur, maar het is een mooi groene weg, dus meer dan genoeg te zien buiten.

Leesburg is de grootste plaats in Loudoun County ten westen van ons en heeft een vrij groot historisch centrum. Eenmaal in het oude plaatsje parkeer ik de auto bij het Market Station. Dit is onder anderen een oude molen, waar nu een restaurant in is gevestigd en waar ik hoop, dat we zullen kunnen lunchen.

Als eerste gaan we op zoek naar een toilet, wat we bij South Street Under vinden. Daar bestellen we ook wat thee voor we op weg gaan. Suus en Jack nemen hete thee, ik, zoals het een Amerikaanse betaamt, iced tea, hi hi.

We hebben bij de ingang van het stadje al wat leuke fotogenieke huisjes e.d. gezien, dus lopen daar eerst heen. Daarna lopen we de leuke hoofdstraat af links en rechts foto's nemend. Het Court House (gerechtsgebouw) is mooi met kolommen, dus ook dat gaat op de gevoelige plaat.

Na nog wat zijstraatjes ingelopen te zijn en meer dan genoeg schattige huisjes, beginnen de magen te rommelen. We lopen terug naar het Tuscarora Mill restaurant. Alleen blijken ze daar een buffet te serveren en Suus heeft voedselallergien, dus moet voorzichtig zijn.

Niet getreurd, meer dan genoeg restaurants in dit plaatsje. Het wordt uiteindelijk de Georgetown Bakery, waar we alle drie lekkere sandwiches bestellen. Die van mij is met brie en Virginia ham, een goede combinatie.

Suus en Jack willen vanmiddag nog naar Georgetown, dus we rijden terug naar Vienna. Ik laat hen nog even ons pleintje en huis zien en zet ze dan weer af bij de metro. Het was weer leuk ze te zien en ik hoop, dat ze Washington nog eens hun bestemming zullen maken. Ze lijken in ieder geval zeer gecharmeerd van deze omgeving.

Intussen heeft Rick met alle drie de kinderen bij Panera geluncht. Katja en Saskia hebben nog wat dingen van CVS nodig, dus daar gaan we heen. Mijn dames hebben meer cosmetica e.d., dan ik!

De rest van de middag zitten we lekker buiten. De wolken maken plaats voor schapewolkjes en daarna zon. Heerlijk! De enige, die dit weekend echt helemaal niet leuk vond, is Zorro. Hoe dat straks moet, als hij langere tijd hier gaat blijven, weet ik niet. Het is een en al hoge rug en geblaas tegen de andere dieren. Arm dier, hij is heel anders, dan de vrolijke Zorro van deze zomer.


Flapjack daarentegen is helemaal op zijn gemak met iedereen

Katja en Kai willen nog graag samen avondeten. Daarvoor gaan we naar Uno's. Ik bestel een pizza met vijgen, geitenkaas en meer. Helaas krijg ik de verkeerde en dat vindt de manager zo erg, dat ze het van de rekening haalt. Het wordt een gezellige maaltijd en ik ben blij, dat Katja en Kai het leuk vinden zo af en toe naar huis te komen.

Thuis vertrekt Katja vrijwel meteen, want het is toch later geworden, dan ze had gehoopt. Zij heeft nog 400 kilometer te rijden, tenslotte. Kai volgt niet veel later en dan zijn we weer met zijn drietjes over. Ook voor Saskia is het afscheid iedere keer moeilijk, want ze mist haar broer en zus beslist. Maar we kunnen weer terugkijken op een supergezellig weekend!

Foto's van de fotosafari vandaag staan hier.

11 reacties:

Pascale zei

Wat een gezellig weekend zo met z'n allen! Om weer even op te teren.

Ja, wat fijn, hè, van het systeem hier, dat je nog redelijk makkelijk (ook een relatief begrip natuurlijk) de kans hebt om je studierichting te veranderen. Onze oudste zal er om die reden ook 5 jaar over doen om z'n bachelor's te halen.

Annemiek zei

Leuk om weer even compleet te zijn.
Wil Katja nog altijd verpleegkundige worden of wordt het wat anders.

Margreet zei

Leuk he, om ze allemaal weer thuis te hebben. Wij leren ook elke keer weer bij over het collegesysteem hier. Steven heeft het ook nu al over een 5e jaar, hij wil een moeilijke minor erbij gaan doen. Nou ja, zover is het nog niet, we zien wel.

Els zei

Wat fijn voor je dat de studenten een weekend thuis waren!
Weer fijne foto's van jullie omgeving, vind ik altijd heel interessant.

Anja zei

Heerlijk zo’n weekend met allemaal samen!

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend hebben jullie gehad.
Jammer dat Zorro zijn leuke zomer vergeten is. Komt straks wel weer goed.
Fijne week, Bea

Anja zei

Wat een gezellig weekend hebben jullie met zijn allen achter de rug! Kan me goed voorstellen dat het echt genieten is als ze allemaal thuis zijn!!

Mooie foto's heb je weer gemaakt!

Anoniem zei

Leuk weekend, daar kan je weer even tegen. Wat een kleurrijk stadje is Leesburg zo aan je foto's te zien.Lijkt me heel gezellig.
Bath & Body is toch zo'n heerlijke winkel. Ik heb de serie Japanese cherry blossom. Straks in december kan ik ook weer het nodige inslaan.Dan is het weer 3 halen =2 betalen. Ik kijk er nu al naar uit.
Groetjes
Wil

naomi zei

Hallo

Heerlijk zo'n weekend en het vliegt voorbij. Wat leuk met zijn allen shoppen. Goed geslaagd allemaal. Grappig dat je op een gegeven moment zorro and hij tikt. Ging je weer even van NL naar Engels.

De foto safari is ook erg goed geslaagd. Zeer mooie foto's gemaakt. Ziet er erg gezellig uit. Lekker gegeten ook.

Het is in de nacht heel rustig dus zit al 2 nachten je oude reisverslagen met je reizen te lezen. Erg leuk en herkenbaar en echt veel gezien ook Np.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Pascale - Inderdaad zo fijn om elkaar weer te zien even! Katja en jullie oudste gaan gelijk op, toch?

@Annemiek - Verpleegkunde is nog in de running, maar medical school of P.A. school ook. Ze wil gewoon meer opties hebben en terecht.

@Margreet - Volgens mij is het steeds "normaler" om er een vijfde jaar bij te doen. Gewoon om beter op de markt te "liggen" alleen al.

@Els - Leuk, dat je de foto's waardeerde. Leesburg is een schattig plaatsje.

@Anja - Nou, zeker!

@Bea - Dat neem ik ook maar aan, hij zal er toch aan moeten wennen. Maar wat een wilde kat is dat!

@Anja - De tijd ging veel te snel, maar genieten was het.

@Wil - Jij samen met Saskia! Die heeft het hele assortiment van Bath and Body Works zo ongeveer. En ja, Leesburg is erg kleurrijk.

@Naomi - Mijn vingers "staan" gewoon soms naar een bepaald woord en een daarvan is "and". Hoe vaak ik dat niet moet veranderen in "en" en nu is er een bij ingeschoten, oeps! Leuk, dat je mijn reisverslagen aan het lezen bent!

MDG zei

Wat en gezellig weekend hebben jullie gehad! Leuk dat Kai en Katja tegelijk thuis waren, lastig hoor, dat ze allebei in een andere stad studeren.

Goed dat Katja Med School nog open houdt, het zou jammer zijn dat ze er van af zag alleen omdat het moeilijk om in te komen is. En een extra jaar onderwijs is natuurlijk nooit weggegooid, hoe duur het misschien ook is.

Misschien nog een tip voor 'cv-building', waar Katja zelf vast alles al van weet, maar vrijwiligerswerk in ontwikkelingslanden schijnt het 'goed te doen'. Er zijn allerlei programma's en organisaties, allemaal verschillend in land/type vrijwilligerswerk/kosten; bv een zomerstage.