Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 19, 2011

Cosmo kwam gewond terug

Jemig, het lukt mij gewoon niet om op te staan vanochtend!  Ook Rick slaapt een gat in de dag.  Ik schaam me er bijna voor te schrijven, dat ik pas om kwart voor twaalf opsta!  Zolang heb ik al jaren niet uitgeslapen.  Gelukkig heeft Rick al koffie gemaakt, want die heb ik wel nodig.

We besluiten het ontbijt over te slaan en op de gewone tijd te lunchen om te proberen onze lichamen weer in het oostkusttijdritme te krijgen.  We hebben vier uur tijdsverschil en dat merken we duidelijk goed.  Het is een vreemd idee, dat we gisteren nog op zee waren en ik heb zo af en toe het gevoel nog te deinen.

Voor we vertrokken werd Ricks auto tijdens de jaarlijkse keuring afgekeurd.  Er was van alles mis mee, dat intussen bij de BMW garage is gemaakt.  Deze auto is al vanaf het begin een "lemon".  Je zou denken, dat BMW's juist van sterke Duitse makelarij zijn, maar deze zeker niet!  Ik breng Rick naar de garage, waar hij zijn auto ophaalt en daarna doorgaat naar zijn werk.

Als lunch haal ik een dunne bagel met tonijnsalade bij Manhattan Bagel.  Daarna rijd ik naar Annandale om Cosmo op te halen.  Wat een end rijden is dat, merk ik weer.  Gelukkig is het verkeer licht op deze tijd van de dag.  Cosmo is, zoals altijd, enorm blij mij te zien.

Thuis ben ik aan de telefoon aan het bijkletsen met Christine, als ik Cosmo heel erg zijn voorpoot zie likken.  Als ik op heb gehangen inspecteer ik die poot en zie, dat hij bloederig is en de nagel halverwege doormidden gebroken.  Ik bel de kennel om te vragen, of ze dat is opgevallen, maar dat is niet het geval.  De dierenarts daar wil wel, dat ik naar Town and Country ga om ernaar te laten kijken.

Moe als ik ben, heb ik daar allerminst zin in, maar ga toch maar meteen, want ik wil niet, dat Cosmo pijn heeft, natuurlijk.  Dr. Parker werpt een blik op de nagel en zegt, dat hij afgeknipt moet worden.  Omdat hij in het kwik zal moeten snijden, zal het bloeden en moet Cosmo een verbandje aan.  Heel zielig hinkelend neem ik mijn baby weer mee naar huis.  Ik hoef niets te betalen, omdat het bij hun in de kennel is gebeurd, een geluk bij een ongeluk.

Cosmo likt wel wat aan zijn verband, maar laat het gelukkig zitten.  Hij is wel een stuk rustiger, dan gewoonlijk en eet maar weinig.  Hopelijk gaat hij er morgen ook niet aan likken, als het verband eraf is, want dan zal hij zo'n kap om moeten om ontstekingen tegen te gaan. 

Intussen terroriseert Flapjack de andere dieren.  Vooral arme Meike moet het ontgelden, want zij is veel liever, dan Snickers.  Flapjack gaat rustig op Meike's rug liggen en bijt dan in haar oren tot Meike echt kwaad wordt, maar onder de indruk van haar geblaas en gegrom is hij niet.  Snickers en Cosmo boezemen kennelijk meer ontzag in.

Saskia heeft een goede week gehad, maar is dolblij weer thuis te zijn.  Ik ben ook erg blij haar weer te zien.  Het schooljaar is goed begonnen voor haar, ze heeft tot nu toe prima cijfers.  Ook de andere twee, die dit weekend thuis gaan komen (yay!) doen het goed.  De cruise was super, maar het is ook weer heerlijk om thuis te zijn.

Vanmiddag heb ik aan de foto's gewerkt en ze staan hier:
Glacier Bay
Glacier Bay 2
Skagway
Juneau en sleehonden
Ketchikan en Inside Passage en beren en orca's

11 reacties:

Petr@ zei

Och, arme Cosmo. Wel fijn dat je geen kosten had aan de dierenarts.

Leuk dat je alle kinderen dit weekend thuis zult hebben. Ze zullen ook erg benieuwd zijn naar jullie verhalen.

Ann zei

Oei, helemaal niet leuk met Cosmo !

Vergeet de calendula-zalf niet binnen een paar dagen, als de wond dicht is !

Anoniem zei

Zielig hoor voor Cosmo. Gelukkig komt het weer goed.
En Flapjack wat een monstertje, haha, ik kan me voorstellen dat Meike weleens denk van wanneer gaat ie nu weer weg. Dat hebben wij hier ook gehad toen we de katjes opnamen in ons gezin. Onze oudste hond Bo had het helemaal gehad met ze en je kon haar bijna horen denken, wanneer gaan ze weer ;-) Maar ja, ze bleven natuurlijk.
Fijn de kinderen allemaal thuis het weekend, kunnen jullie weer fijn bijkletsen over jullie geweldige vakantie.
Ik heb genoten van de foto's. Helemaal Top hoor.

Groetjes Tine.

Sally zei

Ik heb genoten van je verhalen en foto's hoor, wel via FB en heb dus niet veel gereageerd :-(
Arme Cosmo, gelukkig was de dierenarts heel redelijk en netjes dat je niets hoefde te betalen.
Nog even en danheb je al je kroost weer om je heen.Gezellig.

naomi zei

Hallo

Je hebt echt flink uitgeslapen. Maar hoort bij een jet lag in een paar dagen is het wel weg. En een beetje discipline in het opstaan. Ik heb het bijna iedere 3 weken als ik weer uit de nachtdienst kom. Succes ermee en evt melatonine gebruiken is een lichaams eigen stof.

Arme Cosmo gewond thuis komen. Fijn dat de dierenarts het gratis behandelde. Hoop dat hij het met rust laat.

Gezellig dat alle kinderen thuis zijn dit weekend. Geniet ervan en gaat Flapjack dan kennis maken met Zorro. Geweldig om te zien hoe die dieren met elkaar om gaan.

Groetjes Naomi

De Gulle Aarde zei

Heb net bijna een uur je foto's beken. Prachtig, dank je. Sommige beren kwamen wel dichtbij zo leek het. Dapper dat je bleef fotograferen toen die grote eraan kwam lopen over de boomstam.
Cosmo's nagel komt helemaal weer goed hoor, heb het als dierenartsassistente heel vaak gezien.

Marie zei

Welcome Home!

Anoniem zei

Heb alle foto's nu bekeken en ze zijn schitterend.Toch handig die digitale camera's.Ik had destijds 10 fotorolletjes van 36 st.en nog had ik niet genoeg. Maar we waren met 3 man om te fotograferen.Uiteindelijk kwamen we wel op zo'n 1000 foto's.
Fijn voor je dat Katja en Kai dit weekend weer thuis zijn, je zal ze heel veel te vertellen hebben.
Groetjes Wil

Anja zei

Ach, die arme Cosmo! Na een heerlijke vakantie is het altijd weer fijn om thuis te zijn!!

Bianca zei

Brrr zo'n nagel, arme Cosmo, hopelijk is hij snel beter weer.
Gave foto's hoor van jullie vakantie, maar sommige zien er wel heel koud uit ;-)

Petra zei

@Petra - Ja, ik kijk uit naar hun komst!

@Ann - Ik zal eraan denken.

@Tine - Flapjack is echt wel een monstertje, maar een schattige. Hij gebruikt zijn klauwtjes ook zo lekker overal.

@Sally - Ja, het wordt genieten dit weekend.

@Naomi - Inderdaad neemt Katja Zorro mee, wij zijn heel benieuwd!

@Hanneke - Die beer was inderdaad heel dichtbij, de gids werd er nerveus van.

@Marie - Dank je wel.

@Wil - Ja, digitale fotografie is een prima uitvinding!

@Anja - Ik heb erg met mijn hondenbaby te doen.

@Bianca - Het was zeker koud bij tijd en wijlen, het zou mijn klimaat niet zijn.