Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 02, 2011

De laatste vrijdag van de zomervakantie

Van Rick mag ik zo lang blijven liggen, als ik wil, vanochtend. Hij vond, dat ik er gisteravond wel heel erg moe uitzag. Dat was inderdaad het geval, dus ik heb heel goed geslapen. Wel heb ik last van mijn linkerheup, iedere keer, als ik op die kant lig, moet ik me omdraaien.

Pas na negenen sta ik op, Rick heeft een uur eerder al afscheid genomen. Eerlijk gezegd maak ik me zorgen om de heuppijnen. Ik begin met op tennisballen te liggen om de spieren wat los proberen te krijgen. Dat helpt wel iets, ik kan er tenminste door lopen.

Na het ontbijt doe ik een Max Capacity routine met squats, push ups, lunges en de plank. Ook die helpt alles wat losser maken. Ik heb er echt een hekel aan als een dag verloopt om de pijnen te verlichten, maar het is niet anders.

Met mijn Kindle rijd ik naar de sportschool en "loop" daar 5 kilometer op de crosstrainer. Ik ben blij, dat dat zonder veel pijn kan. Daaruit blijkt, dat het spieren zijn en geen gewrichtspijn, iets waar ik toch altijd weer bang voor ben.

Na de lunch ga ik buiten de Margriet en Esta, die Naomi me heeft toegestuurd, lezen. Mijn oorspronkelijke plan was naar het zwembad te gaan, want dat gaat maandag alweer dicht. Het is echter bewolkt en relatief koel, dus ik zit net zo lekker op het deck.

Saskia verveelt zich echt de hele dag en vindt geen van mijn voorstellen leuk. Dit is voor het eerst, dat ik verlang naar de eerste schooldag. Gewoon voor Saskia, want zij is er helemaal klaar voor. De kitten geeft maar zoveel vertier, tenslotte.

Tegen vijven vertrekt Saskia om te gaan babysitten. Eigenlijk was ze liever naar de eerste Football wedstrijd op school gegaan, maar dit gezin heeft niet zo lang geleden de moeder verloren. Net als haar zus helpt Saskia graag mensen, die het niet makkelijk hebben, zoals deze vader.

Als Rick thuiskomt wil hij graag de laatste paar officiele zomervakantieavonden vieren. We kijken welke restaurants terrasjes hebben en komen bij Chef Geoff terecht. Hun terras is gezellig, maar er staat een koel windje (dat gelukkig gaandeweg minder wordt). Sowieso is het buiten warmer dan binnen, want dit restaurant heeft een idiote airconditioning.

Het eten is erg lekker. We beginnen met een roulade van mozzarella met prosciutto, precies genoeg om te delen als voorafje. Daarna heb ik twee appetizers, de gazpacho, die super smaakt, en de crabcake met een papaya salade. Zo vaak vind ik de hoofdgerechten gewoon te zwaar en werkt het om twee lichtere gerechten te bestellen.

Vanmiddag heb ik ook weer lekker met Flapjack geknuffeld. We proberen hem aan Cosmo en de andere katten te laten wennen. Cosmo was ook even in Saskia kamer en toen nam ik een aantal foto's van Flapjacks reactie. Die nieuwe foto's staan hier.

8 reacties:

Margreet zei

Aaah, Flapjack is zo schattig, hij blijft dus voorlopig in Saskia's kamer, begrijp ik?
Geniet lekker van het laatste vakantieweekend.

Petra zei

We halen hem zo af en toe naar beneden, maar hij is nog zo klein, hij kan zich ook overal verschuilen, dus voor nu is het nog erg opletten.

Becs zei

Wat vervelend dat je met zoveel pijn op stond. Ik kan me wel voorstellen dat je bang bent voor de gewrichtspijnen. Gelukkig was dit niet het geval.

Kristel Holsbeek zei

wat sneu toch van die pijnen;-((
Wel leuk dat je zo hebt kunnen knuffelen met Flapjack;-)
Hoe reageert Cosmo erop?

Petr@ zei

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de pijnen in je heup. Vooral met rondleidingen is dat vervelend natuurlijk. Heb je er dan tijdens het vele lopen last van of vooral achteraf? Gelukkig inderdaad geen gewrichtspijn!

Lief van Saskia dat ze gaat oppassen terwijl ze liever wat anders ging doen. Knap om op die leeftijd al je eigen wensen naar de achtergrond te schuiven.

Wat is Flapjack toch een schatje!

Anja zei

Vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik weet er helaas alles van, de tennisballen komen me dan ook heel bekend voor.
Wat een schattig katje is Flapjack, het lijkt wel een speelgoedknuffel.
Geniet van jullie laatste vakantie-weekend!

Ineke zei

Wat een heerlijk foto-object heb je aan Flapjack!
Sterkte met de pijnen.

Petra zei

@Becs - Inderdaad, aan spierpijn valt te werken.

@Kristel - Cosmo is bang van hem ;).

@Petra - Ik had er ook veel last van tijdens het lopen. Het is nu weer beter. Morgen ga ik onelegante schoenen dragen, er zit niets anders op.

@Anja - Die tennisballen helpen wel, jou ook?

@Ineke - Hij is een enorm knuffeltje. Blijft ook zo schattig zitten, heel anders, dan Zorro, die niet vast wil worden gehouden.