Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 22, 2011

Eerste herfstdag

Oei, mijn rechterbeen doet flinke pijn, dat voel ik in bed al. Ik neem bij het opstaan wat ibuprofen in de hoop het iets te verminderen. Meestal wordt het met bewegen beter, dus ik besluit toch naar de sportschool te gaan.

Inderdaad heb ik er op de crosstrainer gelukkig nauwelijks last van. Tijdens het uur daarop lees ik mijn boek weer uit. Ik heb een nieuwe mystery serie gevonden, die over Chloe Boston van Melanie Jackson. Gewoon weer leuk geschreven en spannende verhalen zijn het.

Cosmo's poot lijkt gelukkig een stuk beter. Hij heeft zijn laarsje niet meer aan en likt het niet meer. Ook trekt hij hem nog maar zo af en toe op en hinkt nog een beetje, maar loopt er verder wel gewoon op. Hopelijk heelt de gebroken nagel dus goed.

Voor bloglezeres Naomi ga ik naar het postkantoor. Zij wil graag de nieuwe Disney Pixar postzegels hebben. Die zijn inderdaad ontzettend leuk. Ik neem gelijk ook een vel voor ons mee. Ik verzamel wel geen postzegels, maar vind het altijd leuk om vrolijke postzegels op verjaarskaarten e.d. te plakken. Vrolijk zijn deze zeker!

Qua temperatuur zou je het niet zeggen, want het is 27 (bewolkte) graden, maar het is nu dus officieel herfst. Bij Whole Foods kun je dat al echt zien. De kleurigste pompoenen liggen in dozen bij de ingang. Ik neem er met mijn telefoon wat foto's van. Dat is een ding, wat ik wel leuk vind aan de herfst: de warme kleuren overal.


Al is het bewolkt, ik neem me toch voor zoveel mogelijk buiten te zitten vanmiddag. Voor morgen wordt weer veel regen voorspeld. Ik lees mijn nieuwe Suske en Wiske en de Vriendin. Daarna leer ik van het Washingtonian tijdschrift weer wat trivia over Washington. Na de Woman's Day en Family Circle, die beiden helemaal een Halloween thema hebben, ben ik weer "bij" met mijn tijdschriften.

Precies op tijd om samen met Saskia Flapjack naar de dierenarts te gaan. Hij moet zijn tweede ronde vaccinaties krijgen. Ook deze dierenarts, die we nog van onze vorige hond Brynna kennen, is helemaal gecharmeerd van het kleintje. Volgens haar hebben rode katers de beste persoonlijkheid van alle katten. Leuk voor Saskia, dat is zeker.


Rick verrast me vanavond met een reservering bij Clyde's. Die hebben iedere september (en nu blijkt ook oktober, want het is zo populair) een kreeft special. Ik ben dol op kreeft en Rick weet, dat ik deze week heel veel pijn heb gehad, dus besloot me vanavond uit te nemen. Een dankbaarder vrouw bestaat er vast even niet!

Een tijdje geleden kreeg ik een speciale kreeftvork toegestuurd door Mariellle. Die neem ik, tot Ricks verbazing, mee naar het restaurant, maar dit is een van de weinige keren, dat ik hem kan gebruiken.

Na ons voorafje van hummus met verschillende groentes krijg ik een slab met een kreeft erop, een notenkraker en waarempel een plastic kreeftenvorkje. Dat is voor het eerst, dat ik er een zie hier. Ik gebruik mijn metalen vorkje voor het prachtige rode schaaldier, dat ik voor me krijg. Het smaakt allemaal voortreffelijk!


Deze hele week is Rick helemaal in zijn element, want alle tv shows beginnen aan hun nieuwe seizoen. Vanavond is het Big Bang Theory met twee nieuwe afleveringen achter elkaar. Het blijft een hilarische serie, onze favoriete comedy.

8 reacties:

Jurgen zei

Owww, wat ziet die kreeft er lekker uit! Maar hoe eet je zo'n ding nou? Ik wil het volgend jaar, als ik in de VS ben, toch eens proberen, maar ben bang dat ik aan een slab niet genoeg heb. Een regenpak is misschien een beter idee. The BBT is inmiddels in Nederland ook op TV en ik lach me regelmatig rot om die gasten. Sheldon is toch wel mijn favoriet, hoewel ik hem zelf waarschijnlijk al een keer het raam had uitgegooid.

Suus zei

Hoihoi,
Ik vind rode katten/katers altijd zo iets ondeugends hebben! Geweldig.. wij kunnen helaas geen rood nemen ivm de allergie van mijn man... jammer.. want ik vind ze prachtig!

Ik zag van de week ook dat Fringe (ik weet niet of jullie het volgen) vanaf vanavond zijn eerste aflevering van seizoen 4 heeft. Ik kan niet wachten tot deze hier begint, het loopt vrijwl gelijk namelijk!

Fijn weekend alvast.. ik begreep dat je je kroost bij je hebt dit weekend!?

Geniet er lekker van!

Anja zei

Wat lief dat Rick je mee uit eten nam, ziet er lekker uit die kreeft. Fijn weekend.

Ineke zei

Wat een klein ukkie is Flapjack nog, grappig dat zo'n handjevol de anderen huisdieren zo terroriseert :-)

Wendy zei

de Big Bang Theory is inderdaad een geweldige serie! Wij liggen hier ook regelmatig compleet in een deuk!

Gelukkig dat het met de hoofdpijn van Saskia weer beter ging. Nu maar hopen dat het wegblijft!

naomi zei

Hallo

Leuk hoor die pompoens altijd mooie plaatjes. Bedankt voor de postzegels erg leuk voor de verzameling.

Ik hoop echt dat je been snel beter gaat en 27 graden in de herfst klinkt heerlijk, maar dit weekend gaan wij ook naar 22 graden joepie.

Wat is Rick toch een schat dat hij je mee uit eten nam en dan nog wel voor 1 van je favoriete gerechten. Ik zou niet weten wat ik ermee moet doen of hoe het smaakt.

Ik zag hier vanavond op tv iets over een reclame spotje van dinsdag avond bij de letterman show. wat door david werdt gedaan en ging over Hollandse stroop. Heb jij hem ook gezien was erg grappig en oer-hollands.

Groetjes Naomi

Natasja Valentijn zei

Hoewel ik het altijd moeilijk vind om afscheid te nemen van de zomer, heeft de herfst toch ook leuke kanten. Zoals de pompoenen die je gefotografeerd hebt en straks de kleuren van de bomen...
Je hebt zo te zien wel gesmuld van je etentje... Alvast fijn weekend!

Petra zei

@Jurgen - Ze hebben dat ding al opengekraakt en verder krijg je er een notenkraker bij, als je meer open moet maken. Inderdaad, die Sheldon zou een verschrikkelijke huisgenoot zijn!

@Suus - Ondeugend is hij zeker! Fringe heb ik nog nooit gekeken, Katja en Rick zijn fans.

@Anja - De kreeft was heerlijk. Jij ook een fijn weekend.

@Ineke - Onvoorstelbaar toch?

@Wendy - Heerlijke serie is het, hoe ze hem telkens weer zo grappig maken vind ik knap.

@Naomi - Nee, die heb ik nog niet gezien. Ik ga er online naar zoeken. Veel plezier met het mooie weer dit weekend!

@Natasja - Inderdaad, de warme kleuren van de herfst maken het wel erg gezellig. Jij ook een fijn weekend.