Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 20, 2011

Homecoming shopping

Het is, dat de temperatuur hoger ligt, dan in Alaska, want anders is het weer hier niet veel verschillend.  Het regent flink, als Rick opstaat, ik hoor het op het dak.  Ik hoef er nog niet uit, dus draai me nog eens om.  Meike, die nu regelmatig door Flapjack wordt belaagd, komt mij kopjes geven.  Op een gegeven moment legt ze haar kop zelfs op mijn wang en spint luid.  Als dat geen goede wekker is?

Arme Cosmo zet zijn gewonde poot niet neer en strompelt op drie poten rond.  Dat maakt, dat hij niet ver wil wandelen.  Maar goed ook, want het komt weer eens in bakken naar beneden.  Ik ben er vrijwel zeker van, dat onze droogte van de zomer inmiddels wel over is.

Om half elf heb ik met Sharon afgesproken. Ik voel me nog steeds erg jet lagged en het lukt me niet zo hard te werken, als anders. Ik heb ook nogal wat pijn, dus Sharon geeft heel wat rek- en strekoefeningen. Die helpen altijd goed. Na afloop ga ik nog een half uur op de crosstrainer.

Het is inmiddels lunchtijd en ik heb enorme zin in soep met dit sombere weer. Plaka Grill ligt precies op weg naar huis en ik bestel een portie van hun avgolemono als lunch. Ieder hapje smaakt voortreffelijk, hoe zoiets simpels zo hemels kan zijn.

Met Flapjack naast me in slaap, zo schattig, dat kleine kattenlijfje, Meike boven mijn hoofd met haar kop op mijn haar en Cosmo op mijn voeten kijk ik de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van "America's Next Top Model". Dit seizoen zijn het modellen, die in de vorige competities hebben meegedaan. Ik ben benieuwd!

Saskia komt thuis en over anderhalve week is het weer Homecoming. Zij gaat met een van haar vrienden naar de dansavond. Daarbij hoort een nette jurk, dus we gaan naar Tysons Corner om er een te vinden.

We beginnen bij Macy's, waar Saskia eerder een rode jurk had gezien. Helaas hebben ze die niet in haar maat, maar ik vind hem haar ook niet zo mooi staan in een grotere maat. Een rood met zwarte jurk zit haar wel als gegoten, maar wordt afgekeurd, omdat hij niet strapless is. Bij Macy's gaat het dus niet lukken.

In de kleedkamer hoor ik trouwens in een ander pashokje Nederlands gesproken worden. Ik maak me helemaal klaar om met nieuwe Nederlanders kennis te maken, als Karin en haar jongste naar buiten komen. Zo toevallig! We kletsen even en dan gaat mijn aandacht weer naar Saskia, die niet blij is, omdat haar geliefde jurk er niet meer is.

We proberen het bij Lord & Taylor, maar daar zijn de jurken ten eerste te duur voor homecoming en ten tweede te ouwelijk voor een bijna zestienjarige. Ook bij Nordstrom is dat het geval en Jessica McClintock heeft ook niets.

Saskia geeft toe, dat we dan nog maar verder bij Macy's moeten gaan kijken. Die hebben de beste selectie, maar het gros is inderdaad niet mooi en bovendien in veel te grote maten.

We lopen langs Bebe en ik stel voor daar ook even te kijken. Hun kleding is meestal net iets "te" voor ons, te sexy, te strak, te kort, je kent het wel. Eerst weigert Saskia, maar ik haal haar over, want je weet nooit. Laat Saskia hier nu twee mooie jurkjes vinden!

De eerste is van satijn en zwart en creme kleurig. Hij staat haar goed, maar zit niet mooi. Erg strak bovenaan en veel losser onder haar middel, ze vindt hem beter, dan de zwart met rode, maar hij is "het" niet.

Het volgende jurkje is ook cremekleurig met een zwarte satijnen band in het midden. Deze is van kant en staat Saskia heel goed (de belichting op de foto is verschrikkelijk, vandaar, dat ik nog een aparte foto van het jurkje maakte). We hebben beet!

Bij Payless gaan we naar schoenen kijken. Saskia vindt een paar met wel heel hoge hakken, maar ze zweert, dat ze erop zal kunnen lopen. Ze staan haar wel heel erg goed.


Wat een verschil met vorig jaar, toen Saskia zich niet happy met haar lichaam voelde. Hier is een stralend meisje, dat duidelijk blij is met haar verschijning. Bij PacSun koopt ze nog een paar topjes van haar zakgeld en dan kunnen we huiswaarts.

Daar probeer ik op doktersinstructies het verband van Cosmo's poot te halen. Die piept echter hard en trekt zijn poot terug. Het lukt me niet het verband eraf te halen, dus bel ik de dierenartsenpraktijk maar weer eens. Geen probleem, ik mag Cosmo komen brengen en dan halen zij het verband eraf.

De tech, die Cosmo komt halen, zegt, dat hij over een paar minuten terug zal zijn. Ik wens hem succes, want dat denk ik dus niet. En inderdaad, ongeveer een kwartier later komt de dierenarts me vertellen, dat het ze niet zomaar lukt. Ze gaan proberen het verband eraf te weken en als Cosmo zo blijft hinken moeten we terug voor foto's. Ik denk niet, dat hij een gebroken teen heeft, want voor ik de nagel ontdekte liep hij gewoon.

Met een hinkende Cosmo zonder verband rijd ik terug. Onderweg probeer ik hem ervan te weerhouden zijn wond te likken. Dat gaat niet zonder constant opletten en ik wil hem niet zo'n plastic kap omdoen. De vorige keer, dat dat moest, was hij helemaal in paniek.

Online raden mensen sokken aan en dan heb ik opeens een idee. Ik heb een tijd geleden hondenregenlaarsjes voor Cosmo gekocht en doe die om zijn voorpoten. Hij vindt het even raar, maar gaat daarna rustig slapen met die dingen aan. Hopelijk doet dit hem, anders moet ik morgen een zachte "kap" gaan halen bij Petsmart.

Nog een paar foto's van Alaska, want we vonden sommige foto's in galakleding van de scheepsfotografen erg mooi en ik had nog foto's op mijn kleine cameraatje, waaronder die uit de lucht vanuit Los Angeles.

9 reacties:

Anne-Sophie zei

Mooie galafoto's!

Anja zei

Prachtige foto’s!! Hopelijk is een kap niet nodig voor Cosmo. Leuke jurk heeft Saskia uitgekozen.

Anoniem zei

Wat gaaf die foto's uit het vliegtuig. Zo herkenbaar ook. Halfdome, Gran Canyon, LA, Hoover Dam zijn we ook allemaal geweest. Een onvergetelijke trip in 2004 met onze zonen die toen net allebei geslaagd waren voor hun Mavo en VWO. Inmiddels hebben ze allebei hun bachelor en is de oudste bezig zijn master binnen te halen. Times flies when you are having fun zeggen wij dan.
groetjes en ook hier is de jetlag (zondag uit Amerika teruggekomen) nog niet over.
Jolanda

Anja zei

Mooie jurk heeft Saskia uitgezocht!! Heb ook nog even teruggekeken naar die van vorig jaar en die vond ik haar ook erg leuk staan. Ze heeft wel een voorkeur voor strapless zo te zien...

Arme Cosmo! Hopelijk werkt het met de regenlaarsjes en heeft hij snel geen last meer van zijn poot.

Leuk die foto's uit de lucht. Las Vegas en Hooverdam waren wij 2 weken geleden nog!!

Petr@ zei

Wat ziet Saskia er mooi uit! Echt een dametje. Zeker een wereld van verschil met vorig jaar. Wat kan het dan opeens hard gaan.

Vervelend dat je weer terug moest voor het verband van Cosmo, maar natuurlijk beter dan het zelf eraf proberen te krijgen. Hopelijk geneest zijn pootje snel.

Leuk, die foto's vanuit het vliegtuig. Jullie galafoto's zijn ook prachtig.

Ineke zei

Wat een goed idee om Cosmo die regenlaarsjes aan te trekken, hopelijk geneest die wond nu snel. Schattig jurke heeft Saskia uitgezocht.

naomi zei

Hallo

Goed dat je lekker bent gaan sporten dan moet jeje bed uit heb je een stok achter de deur.

De jurk is erg mooi en ze kan strapless prima hebben. Ook mooie schoenen. Leuk dat ze ook zo model wilde staan. Bedankt Saskia maakt het beeldender.


Balen van het verband en weer terug naar de dierenarts moest. Fijn dat de regenlaarsjes hielpen. heb je geen foto van schattige Cosmo met laarsjes aan.

Prachtige foto's weer zeker ook vanuit de lucht. goed gelukt.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Anne-Sophie - dank je wel!

@Anja - Tot nu toe lijkt het laarsje goed te werken

@Jolanda - Vervelend, he, die jetlag? Ik voel het ook nog steeds, grrr.

@Anja - Ja, ze wilde per se strapless. Vreemd gevoel om die dingen uit de lucht te zien, he?

@Petra - Zeker een verschil met vorig jaar, ook mentaal trouwens. Van anderen met kinderen van haar leeftijd weet ik, dat het wel heel anders kan zijn.

@Ineke - Het laarsje werkt tot nu toe. Hopelijk raakt het niet geinfecteerd.

@Naomi - Foto van laarsje gemaakt :). Saskia wil nu wel graag poseren, want ze weet ook wel, dat ze er erg goed uitziet. Prima voor een tiener.

Sally zei

wat een leuke jurk van Saskia. Je ziet gewoon op de foto dat ze tevreden met zichzelf is.Super hoor. Ook leuk dat je als moeder gewoon mee kan met shoppen en dat ze dat niet met haar vriendinnen wil doen. Dat hoor je wel eens anders.
Is die regenlaars nog steeds de truc voor Cosmo?