Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 27, 2011

Nieuwe schoenen

Als ik rustig mijn koffie zit te drinken, komt Rick in paniek op MSN. Hij moet morgen naar Charlotte en dacht daarvoor vluchten bevestigd te hebben. Alleen kan hij daar niets van terugvinden en nu kosten de tickets $1300 (hoe belachelijk dat is voor zo'n relatief korte afstand zullen we maar buiten beschouwing houden).

Hij oppert al te moeten gaan rijden vanavond, wat minstens zes uur en waarschijnlijk langer zou duren vanwege het spitsuur hier. Natuurlijk baalt hij flink en belt gauw American Express. Intussen kan mijn reisagentenbrein het ook niet laten, dus ik ga op zoek naar goedkopere vluchten.

Vanuit Washington Dulles en Reagan National gaat het niet lukken, maar ik kijk ook even bij BWI. Dat is wel wat verder weg, maar geen zes plus uren. Daarvandaan kost een ticket maar $280 voor een nonstop nota bene! Gauw MSN ik Rick, die het doorgeeft aan zijn reisagente, die het eerst niet geloofde (nota bene). Ik heb nu in ieder geval een heel dankbare man, want een rit tot diep in de nacht is hem bespaard.

Blij, dat ik van dienst kon zijn, rijd ik, later dan ik wilde, naar de sportschool. Ik wilde eigenlijk een half uur cardio voor het uur personal training met Sharon doen, maar daar lukken maar tien minuten van. Dat betekent nog twintig minuten na de gewichten, zucht.

Sharon had op mijn Facebook gelezen, dat ik veel pijn heb, dus is bezorgd om die spieren niet te overbelasten. Afwisseling is ook belangrijk, vindt zij, dus we doen vooral veel machines, in plaats van losse gewichten. Ik heb toch wel het gevoel echt eraan te trekken.

De twintig minuten op de crosstrainer zijn met mijn leuke boek zo voorbij. Intussen miezert het buiten, maar ik neem Cosmo toch mee voor zijn wandeling. Zijn nagel lijkt beter, hij hinkt niet meer, maar ik zag hem vandaag wel regelmatig eraan likken. Hopelijk raakt het niet geinfecteerd.

Op mijn blog zoek ik op, wanneer ik voor het laatst nieuwe hardloopschoenen kocht. Tot mijn schrik is dat november vorig jaar! Geen wonder, dat deze schoenen geen steun meer geven, ze zijn bijna een jaar oud. Ik besluit meteen op pad te gaan voor nieuwe.

Eerst haal ik een tomaat en mozzarella sandwich en een hete passievruchtthee bij Starbucks. Het is warm, maar somber, weer buiten en dat smaakt dan extra lekker.

Bij Potomac River Running word ik meteen geholpen. Het helpt om al te weten welk merk goed zit. Met een paar New Balance 1260 schoenen vertrek ik weer. Wat een verschil, het lijkt wel of ik op een wolk loop!

Naast deze winkel ligt een Trader Joe's. Hier loop ik even binnen en vind een paar lekkere dingen. Ik wil hier altijd meer slagen, want er is van alles, maar om de een of andere reden neem ik iedere keer maar een paar dingen mee.

Op weg naar huis krijg ik een sms-je van Saskia met de vraag of we naar Michaels kunnen gaan. Natuurlijk kan dat, sms ik terug, waarop ik een "Yay!" antwoord krijg. Nu ben ik wel heel benieuwd, waarom een bezoek aan Michaels zo belangrijk is voor haar.

Het blijkt om de Spirit Day van morgen te gaan, Disney dag. Dan wil Saskia als de Mickey, de tovenaarsleerling, gaan. Daarvoor wil ze een groot rood t-shirt en "gouden" touw kopen. Nu we hier toch zijn lopen we de volle gangen met Halloween spullen ook af. We kopen alvast "spinnenwebben", want willen binnenkort de tuin versieren.


Onze appels zijn op en bij Safeway kopen we nieuwe. De "honey crisp" appels zijn werkelijk mijn favoriet! Het lijkt wel of je een kop met appelsap eet, zo sappig zijn die. Ook hier is alles in de Halloween sfeer, maar dan met snoep.


Intussen komt de zon zelfs tevoorschijn en wordt het heerlijk weer. Tijd om buiten te zitten, dus. Alleen zijn de muggen ook in ruime getallen aanwezig. Door de vochtigheid hebben we twee dingen in overvloed: muggen en paddestoelen (schimmels). Gelukkig wordt er droger weer voorspeld.

Rick komt thuis met heerlijk Indiaas eten als verrassing. Hij is me zo dankbaar, dat hij niet de halve nacht hoeft te rijden. Nou, daar ben ik ook blij om!

Hier nog een foto van 80's Day gisteren:

10 reacties:

Margreet zei

Leuk, die meiden in hun 80's outfit. Hier is het in oktober spirit week, maar ik denk niet dat Vic er (veel) aan mee zal doen, die vindt dat maar niets.
Hier ook alles Halloween wat de klok slaat, wij gaan zaterdag maar eens naar Michaels.

José zei

Oh wat zou ik toch graag Halloween hebben! Heb besloten dat ik ons huis ook een herfstig tintje ga geven. Ik hou van DIY-en, dus dat wordt de site van Martha Stewart bekijken! :)

Leuk zo'n spirit week! En de dames zien er leuk uit zo! haha!

Ik met mijn moeilijke voeten zou ook eigenlijk vaker nieuwe schoenen moeten kopen. Zou straks meteen de stad even ingaan! :)

Nina zei

Wat fijn voor Rick dat je hem nog aan een ticket hebt kunnen helpen!! Heb je de 'echte' reisagente weer verslagen. ;-)

Je bent wel weer goed aan de slag gegaan met Sharon, gelukkig maar. Goed dat ze de training wat heeft aangepast. Met je nieuwe schoenen hoef je eigenlijk de sportschool niet meer in...

Toen ik gisteren las over Spirit Week, dacht ik meteen: ha, pyjamadag. Dat lijkt me nu zo lekker...maar helaas. Dan maar 80's en Disney...!

Anja zei

Leuk die foto’s van Michaels, ik mis de Amerikaanse hobbywinkels!
Saskia en haar vriendinnen zien er leuk uit.

HennyB. zei

Te gek zeg zo'n prijsverschil voor het vliegticket en minde auto-reistijd. Logisch dat Rick helemaal happy is!
Leuke foto van de meisjes, ze zien er retro uit.

Wendy zei

Wat een leuke 80's foto's. Wat is de achtergrond van spirit week? Ik geloof niet dat we het hier in Nederland kennen!

naomi zei

Hallo

Wat een leuke foto van de meisjes. Echt goed in stijl allemaal. Ik ben benieuwd naar haar Mickey outfit haha disneyfan of niet. Ik vraag me wel af wat de gedachte van zo'n week is. Leuk dat ze er zo aan mee doet.

Lang leven internet en dat je zo'n goede vlucht en prijs hebt gevonden voor hem. logisch dat hij je dankbaar is. En zo'n etentje is altijd fijn.

Heerlijk die foto's van de winkels vol met Halloween spullen. Kon ook zo genieten van de wallmart in oktober in Orlando.

Handig zo'n blog/dagboek om te vinden wanneer je schoenen had gekocht.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Kai deed er ook nooit aan, maar de meiden des te meer.

@Jose - Veel plezier met versieren! En goed om nieuwe schoenen te halen.

@Nina - Ik zou zo weer reisagente worden, maar ben er nu te lang uit, vrees ik. De schoenen lopen perfect!

@Anja - In deze tijd vind ik de hobbywinkels zo ontzettend leuk. Ik krijg zin om van alles te maken.

@Henny - Retro en toch modern, grappig, toch?

@Wendy - Ik zal het in mijn blog uitleggen.

@Naomi - Ja, ik gebruik dit blog regelmatig als naslagwerk ;).

Annemiek zei

Yep. Zo liepen wij erbij :)
Grappig dat het voor hun net zoiets is als voor ons een sock hop zou zijn.

Anoniem zei

leuk artikel bekijk mijn blogspot

en hoe komt het nou dat je zoveel bezoekers op je blog krijgt

www.alleartikelen.blogspot.com