Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 29, 2011

Spirit week en Homecoming

Gisteravond vergat ik helemaal de vragen van een paar bloglezeressen te beantwoorden over Spirit Week. Deze week van themadagen qua kleding gaat vooraf aan het Homecoming weekend.

"Spirit" verwijst naar "school spirit", een manier om saamhorigheid te kweken tussen de studenten. Colleges en high schools hebben ook allemaal schoolkleuren en mascottes, die ook bij de "spirit" horen. Saskia's schoolkleuren zijn rood en zwart, kleuren, die ze morgen, de laatste "spirit"dag zal dragen. Hun mascotte is de Warhawk, het logo is hetzelfde, als dat van de Atlanta Falcons (professioneel footballteam).

Bijna iedere high school en college heeft een Homecoming. Oud-leerlingen van die school komen dat weekend terug voor een reunie. Meestal is het een bepaald schooljaar, soms van decennia terug. Traditioneel is er van onze school morgenmiddag een pep rally en een parade. Morgenavond wordt de Homecoming footballwedstrijd gespeeld en zaterdag volgt de dans.

Tijdens de parade rijden ook de verkozen Homecoming King en Queen en hun "court" (hof) mee. Bij deze school worden zij tijdens de Pep Rally voor de parade "gekroond". De Homecoming King en Queen zijn meestal seniors, laatstejaarsstudenten, die door hun medestudenten worden gekozen op grond van veel voor de school te hebben gedaan. Hun hof bestaat uit jongerejaarsstudenten.

We gaan dus morgenmiddag, als ik tenminste thuis ben, naar de parade en Saskia waarschijnlijk ook naar de wedstrijd. Zaterdagavond zal zij met een groepje uit eten en daarna naar de dans gaan. Ik hoop het zo een beetje uitgelegd te hebben. Als er nog vragen zijn lees ik het wel.

6 reacties:

naomi zei

Hallo

Bijzonder om dit te lezen is echt zo ongewoon voor hier. Maar wel erg leuk en je zorgt wel voor saamhorigheid. Denk dat Saskia van deze week heeft genoten. En de dans klinkt ook leuk. krijg wel een beetje de ideeen uit de flims met de kroning van king en queen.

Thanks voor de uitleg
Groetjes Naomi

Suus zei

Het is zo leuk om te lezen. Het schoolleven is zo anders dan bij ons. Echt geweldig.

Ik hoop dat ze een fantastisch week heeft gehad en nog zal genieten van de aankomende activiteiten!

Groetjes,
Suus

elke zei

Dat is heel duidelijk uitgelegd.
Dat is dus een verschil met Canada, waar men dat niet doet. Tenminste toch niet in Ontario en over de andere provincies kan ik me niet uitspreken.
Toch lijkt het schoolleven hier voor de rest erg op het Amerikaanse systeem.

Sally zei

leuk hoor, hier hebben ze sommige van die schooltradities overgenomen. Blijft apart en bevordert inderdaad de spirit van school en de studenten.

Karla zei

Je uitleg is heel duidelijk... maar ik heb toch nog een vraagje. Wat is een peprally?

Petra zei

@Naomi - Ja, he, die king en queen zijn echt uit de film, LOL!

@Suus - Ja, heel anders, wel leuk om mee te maken vind ik altijd.

@Elke - Ze kennen het in Canada zeker ook. Mijn broers hadden Homecoming bij Queens, maar ik zie online, dat dat de afgelopen paar jaar is afgelast.

@Sally - Ja, het is leuk zulke tradities.

@Karla - Bij een Pep Rally wordt vooral het football team aangemoedigd. De hele school komt bij elkaar en de cheerleaders dansen, de band speelt etc. Om ze op te peppen letterlijk, zeg maar.