Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 23, 2011

Warme regen

Deze vrijdag daagt weer somber. We hebben zeker geen regen meer nodig, maar Moeder Natuur heeft daar geen boodschap aan. Ik kan me zo'n lange regenperiode in september niet herinneren. Hopelijk krijgen we nog wel wat mooie "Indian Summer" dagen, want mijn spieren zijn niet blij met dit weer.

Terwijl ik ontbijt, zie ik op Facebook, dat Christine ook een nieuwe kitten heeft. Ik bel haar natuurlijk meteen nieuwsgierig op. Het is een vrouwtje van een week of zeven, licht orangje gekleurd. Ook hier weer een geval, dat de oorspronkelijke eigenaren de kittens naar het asiel gingen brengen vandaag. Wat bezielt zulke mensen toch? In ieder geval is Christine er erg blij mee en bedenkt nu een naam (update: het is Cat-Adora Tonks, vrij naar Harry Potter).

Het is weer tijd om te gaan sporten. Het regent flink, maar is zo'n 24 graden, dus ik kan nog steeds met korte mouwen naar buiten. Ik doe een half uur een gewichtenroutine, waarbij alle spieren aan bod komen. Ik ben best wel trots op mezelf, want ik heb er zo'n grondige hekel aan gewichten in mijn eentje te doen!

Na afloop lees ik een half uur op de crosstrainer en dan zit mijn zweetuurtje er weer op. In ieder geval voelt mijn rechterbeen een stuk beter, gelukkig. Ik ben met zulke pijnen toch altijd weer bang, dat ik niet zal kunnen sporten ermee en dat zou met dit weer echt funest voor mijn spieren zijn.

Het is wel perfect weer om het huis gezellig te maken. Na de lunch ruim ik de zomerspullen (die ook gezellig zijn, daar niet van) op en haal de herfstspullen van zolder. Die warme tinten vind ik wel erg leuk aan de herfst.


Als Saskia thuis komt, wil ze graag naar Rite Aid. Dat komt mij mooi uit, want het postkantoor ligt daar praktisch naast. Ik zet Saskia en Kaylee bij Rite Aid af en verzend dan mijn pakketje. Onderweg bedenk ik me, dat ik het toch wel heel leuk vind om in een stadje met een echt centrum te wonen. Vrijwel alles is vlakbij.

Als we thuiskomen zien we Kai's Kia op de oprit staan. Hoera, hij is thuis! Hij had wel een verschrikkelijke rit met twee erge ongelukken onderweg, dus ik ben maar weer blij, dat hij het er heelhuids vanaf heeft gebracht.

Katja heeft nog ontzettend veel huiswerk, dat voor zes uur vanavond moet worden ingeleverd. Van haar krijg ik regelmatig gefrustreerde updates, want ze wilde al om een uur op weg gaan. Uiteindelijk wordt dat pas kwart voor zes. Het pluspunt daaraan is, dat het inmiddels droog is. Die I-81 in de regen moeten rijden is echt gevaarlijk. Ik zal weer blij zijn, als ze hier binnen komt lopen.

Kai kiest vanavond het restaurant, waar we gaan eten. Dat wordt Glory Days Grill. Tot mijn grote vreugde hebben ze de Vermonter sandwich weer. Die combinatie van zoet, zuur en zout (rozijnenbrood, appelboter, ham, Granny Smith appels en kaas) is zo ontzettend lekker! Ik hoef de rest van het menu al niet meer te zien.

Precies op tijd voor een mooie zonsondergang wordt het droog. Hopelijk blijft die zon nu even! En nu is het wachten op Katja en dan is moederkloek hier weer helemaal blij!


Tot slot meer poezenfoto's:

12 reacties:

Margreet zei

Gezellig, alle kinderen weer thuis. Wij gaan morgen onze oudste even bezoeken, 't is alweer te lang geleden.

Anoniem zei

Altijd weer gezellig die herfsttinten.Jij klaagt over de vele regen bij jullie dat hebben we hier bijna de hele zomer gedaan.Na een droog voorjaar en een natte zomer beginnen we nu aan de echte herfst.Hoewel: voor de komende week zal het anders uitpakken en kunnen we genieten van een prachtige nazomer.
Wat heerlijk he alle kinders weer even thuis te hebben.
Geniet dus van dit weekend.
Hartelijke groeten
Wil

Sally zei

en inmiddels is het gezinnetje weer compleet las ik op FB. Gezellig. Hopelijk blijft het weer nu meewerken.

Nel zei

Fijn dat je alle kuikens weer onder je vleugels hebt.

Geniet van het weekend en van het mooie weer. Ook hier hebben we een paar fijne dagen tegoed.

Anja zei

Fijn om het gezin weer compleet te hebben, geniet ervan!

ilse zei

Leuk dat iedereen weer thuis is; geniet ervan. Het valt me op dat ons weer heel gelijk loopt meestal, nu echter niet. wij hebben een zalige nazomer

naomi zei

Hallo

Zo fijn dat iedereen weer thuis is. De herfst kleuren staan mooi bij het blauw ziet er gezellig uit.

Ik heb het idee dat er toch iets van vriendschap gaat ontstaan tussen de katten. Balen van die regen, maar ik heb vandaag van de zon genoten heerlijk. Even zo naar buiten te kunnen.

Groetjes Naomi

Becs zei

Wat fijn dat het gezin weer compleet is! Ik krijg ook zin om het huis te "versieren"

Nina zei

Fijn dat jullie nu een weekend met zijn vijven zijn. Het is hier inderdaad ook herfstig, maar ik houd er ook wel van, vind het mooi...scheelt ook dat dit weekend in NL de zon schijnt. Jullie familyroom is in ieder geval weer goed voor het nieuwe seizoen. Ik vind die blauwe kleur op de muren altijd echt een mooie kleur! 'Men' vindt blauw meestal een koude kleur, maar dit blauw heeft een warme uitstraling vind ik. Kan Cosmo zijn herfstige regenlaarsjes inmiddels wel weer uit?

Je blog heb ik weer bij gelezen. (zit met mijn poot in het gips...) Zo'n cruise lijkt me heel bijzonder en super decadent! :-)

Petra zei

@Margreet - Leuk, he? Ik hoop, dat jullie ook een fijne familiedag hadden.

@Wil - Ach ja, ik klaag nu wel over de regen, maar we hebben beide weekenddagen ook lekker buiten kunnen zitten. De temperatuur blijft aangenaam.

@Sally - Inderdaad, iedereen weer even op honk (wat gaat de tijd dan weer snel, want ze vertrekken zo alweer).

@Nel - Ik heb er weer met volle teugen van genoten, het is echt kwaliteitstijd, als ze thuis zijn.

@Anja - Heb ik zeker gedaan.

@Ilse - Voor later in de week wordt schitterend weer voorspeld en eigenlijk mochten we dit weekend ook niet klagen.

@Naomi - Helaas geen vriendschap tussen Zorro en de andere katten. Dat ging helemaal niet :(.

@Becs - Ja, dat is wel gezellig aan de herfst, dat versieren.

@Nina - Oei, dat is balen van je been! Beterschap! Cosmo's laarsjes zijn alweer een paar dagen uit, ja. Ik ben ook nog niet uitgekeken op het blauw, tot mijn verbazing.

Cisca zei

Ja, ik wil nu dus ook een kitten. Of een baby, dat mag ook. :-) Hoop dat jullie een leuk weekend hebben gehad met zijn allen. Aan de Facebook updates te zien, was het heerlijk!

naomi zei

Hoi ik bedoelde eigenlijk de vriendschap tussen Flapjack en meike als ik naar de foto's keek. Maar jammer dat Zorro er niet bij paste.

Moest ook lachen om je reactie op nel met je vertaling van quality time in kwaliteits tijd. terwijl wij hier gewoon spreken over quality time.

Groetjes Naomi