Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 02, 2011

Herfstachtig eerste oktoberweekend


Omdat Saskia vannacht bij Laura logeerde, heb ik Flapjack los laten lopen. Ik word vanochtend wakker met een warm licht kattenlijfje op mijn been, zo schattig. Hij heeft ons verder ook niet wakker gemaakt vannacht, zoals Meike en Snickers doen, als wij ze los lieten lopen.

We slapen lekker uit en na het ontbijt komt Mary Ellen me ophalen om eindelijk weer eens een keer samen te gaan lopen. Het weer is miserabel! Zat ik gisteren nog met 26 graden buiten, nu komt het kwik amper boven de tien graden en er valt een koude regen.

Toch lopen we een half uur en hebben enorm veel bij te kletsen natuurlijk. Drijfnat en koud kom ik weer thuis, dus spring meteen onder een warme douche. Het is lang geleden, dat we deze temperaturen hadden en gelukkig zal het niet heel lang zo koud blijven. Ik houd de zonnetjes in het weerbericht van volgende week maar in gedachten.

Rick en ik nemen Cosmo mee naar de dierenarts. Daar moeten we meer dan een half uur wachten! Ergerlijk vind ik dat altijd, dat is verloren weekendtijd. Bel dan even de klanten, dat de dokter is uitgelopen en verzet de afspraken.

Eindelijk zijn we aan de beurt en de dierenarts hoeft maar een blik op Cosmo's nagel te werpen om te zien, dat die inderdaad ontstoken is. Hij krijgt er antibiotica voor en we moeten zorgen, dat hij ophoudt met likken. Daarvoor kopen we dan maar een zachte kraag, want van zo'n plastic kap raakte Cosmo als puppy helemaal in paniek en dat wil ik hem niet aandoen.


Het is inmiddels ver na lunchtijd en Rick en ik halen in Vienna bagels voor ons en Kai. Als het eindelijk droog wordt, gaan we met zijn vieren naar het Oktoberfest in het centrum van Vienna. Heel veel stelt het niet voor, maar het is altijd leuk om even te zien.

Eerst lopen we door de braderie, waar van alles te koop wordt aangeboden. Ook zitten er, zoals altijd, plaatselijke politici, die proberen stemmen te winnen. Begin november zijn de volgende verkiezingen.

Oktoberfest is niets zonder een biertje, dus Rick en ik halen een Hofbrau. Hier zien we ook een heel aantal bekenden. Iedereen is het erover eens, dat dit verschrikkelijk koud weer is voor begin oktober. Toch gek, hoezeer ik ook niet van kou houd, het heeft toch iets knus zo met de vuurputten en iedereen, die eromheen staat om warm te worden.


Kai doet zich nog tegoed aan een broodje bratwurst met zuurkool en dan gaan we weer huiswaarts. Rick en Kai gaan allerlei karweitjes opknappen, waar Rick Kai's kracht goed voor kan gebruiken. Bijvoorbeeld een pan onder de wasmachine leggen, die er eigenlijk al een jaar geleden had moeten zijn.

Kai wil vanavond terug naar Richmond, maar nog wel met ons eten. Hij kiest het Hard Times Cafe, wat perfect eten is voor een dag als vandaag. Ik bestel eens een bowl met Terlingua chili met bonen en verse tomaat, jalapeno's en Parmezaanse kaas. Hun chili's zijn de lekkerste, die ik ooit heb gegeten.

Tijdens het eten kijken we naar de wedstrijd van Virginia Tech. Katja heeft daar vanavond ambulancedienst. Zo te zien op tv is het in Blacksburg nog kouder, dan bij ons. Katja zei gisteren, dat ze koorts en keelpijn had, dus hopelijk heeft ze zichzelf goed ingepakt.


Katja met de Hokie mascotte

Thuis treffen we een heel elegant geklede Saskia aan. Ik mag helaas maar welgeteld een foto van haar maken en ze wil per se niet op de foto met haar "date" Graham. Rick brengt haar weg naar het huis van een andere vriend, van waaruit ze als groep naar Sakura zullen vertrekken, waar ze met hun zestienen gaan eten voor de dans. Kai neemt ook tegelijkertijd afscheid.


Rick mag Saskia om kwart voor twaalf weer ophalen. Saskia en Graham zijn gewoon vrienden, maar hij heeft zich als een galante "date" ontpopt. Niet alleen kocht hij Saskia's toegangskaartje voor haar, maar hij stond er ook op haar diner te betalen. Ondanks, dat ze teleurgesteld was, dat er maar een paar vriendinnen ook gingen, heeft Saskia volgens mij toch wel een leuke avond gehad.

Zondag

Als ik beneden kom, heeft Rick het wekelijkse lekker warme ontbijt van Starbucks al gehaald. Hij heeft een venti koffie voor mij mee, een flinke stoot caffeine heb ik wel nodig.

Ondanks het alweer grijze en koele weer neem ik Cosmo mee voor een lange wandeling door de buurt. Hij is wat aangekomen de afgelopen weken zag ik bij de dierenarts, dus ik heb me voorgenomen hem weer heel regelmatig voor lange wandelingen mee te nemen. Goed voor ons beiden.

Langzaam sluipen de herfstkleuren in de natuur. De dogwoods hebben hun rode besjes, waar de eekhoorns van smullen. Aan de uiteindes van sommige maples worden de bladeren al knalrood. Ook hebben een heel aantal mensen hun tuin al voor Halloween versierd. Saskia en ik wachten daarvoor op mooier weer volgende week.


Intussen regent het weer en we hebben alle drie zin om te "ontsnappen". Het wordt de bioscoop en wel de film "What's your number?". Dat blijkt een goede keuze, erg leuke film en Chris Evans is niet verkeerd om naar te kijken. We worden er helemaal vrolijk van.

Met dit weer krijg ik enorme zin in de Vermonter sandwich van Glory Days Grill. Het is football avond en we moeten een paar minuten wachten op een tafeltje. Ik heb eens een paar foto's genomen van deze typisch Amerikaanse sportbar. De sfeer zit er goed in, want er zijn Green Bay Packers fans en New York Giants fan en beide teams winnen. Eerder vandaag hebben de Washington Redskins ook gewonnen, dus ook de plaatselijke fans zijn in een goede stemming.


Ondanks het grauwe en koude weer was dit toch weer een heel fijn weekend. Volgens het weerbericht nog een dag en daarna moet de zon ruimschoots tevoorschijn komen. Het is tot nu toe een heel andere herfst, dan gewoonlijk, maar wie weet krijgen we die "Indian Summer" toch nog.

Nog een paar schattige poezenfoto's, Flapjack denkt, dat Meike zijn surrogaatmoeder is, volgens mij:


15 reacties:

Margreet zei

Ach, wat vervelend van Cosmo, hoop dat het snel beter gaat, hij ziet er echt wat zielig uit. Flapjack heeft het volgens mij erg gezellig bij jullie.
Saskia ziet er ronduit prachtig uit!

Bente zei

Wat ziet Saskia er goed uit zeg! Jammer dat we haar date niet mogen zien. :-)

Ineke zei

Wat een knappe dochter(s) hebben jullie toch.
Schattig om de katten zo op de bank te zien, ze steken zo mooi bij elkaar af.

marijke zei

Flapjack is echt superschattig!

Petr@ zei

De kap staat Cosmo best goed. Net of hij een kraagje om heeft. Het ziet er ook niet uit dat hij het vervelend vindt.

De jurk staat Saskia echt super!

Anoniem zei

Ik ben echt gek op de herfst. Mooie kleuren, pompoenen,fijne vesten. We zijn net naar het bos geweest met de twins, paddestoelen zoeken. We willen ook zo graag eens de Indian summer in new england beleven.  prachtig!
Marjon
(nog een verlate verjaardagsgroet trouwens!)

Annemiek zei

Saskia ziet er mooit uit. Ik zou haar bijna niet herkennen, een jonge dame.

Sally zei

Jammer dat het zo koud was met de braderie. Vind ik altijd zo sneu, vooral voor de mensen die er werken en achter een kraam staan. Mooie foto van Saskia hoor je ziet gewoon dat ze lekker in haar vel zit. En beterschap voor Cosmo.

Anja zei

Saskia ziet er inderdaad uit als een jonge dame, heel mooi! Ach, die arme Cosco, hopelijk gaat het snel beter met zijn poot

Els zei

Hier net omgekeerd met het weer: we hebben een vreselijk slechte zomer gehad, veel regen, weinig zon; maar het 1e weekend van oktober was een echt zomerweekend: stralende zon en extreem hoge zomerse temperaturen, zalig gewoon, maar vanaf morgen zou het weer gedaan zijn.

Wat een gentleman, die "date" van Saskia, om ook nog haar diner te betalen!

Anoniem zei

Kleine meisjes worden groot, dat zie je goed aan Saskia nu. Jullie jongste staat er stralend bij in haar uitgaansjurk.
En wat schattig zoals Flapjack bij Meike kruipt.
Over slecht weer gesproken; daar hebben we deze zomer genoeg van gehad.Nu de warmste 1e oktober sinds 1908, onvoorstelbaar.
Groetjes Wil.

Kristel Holsbeek zei

Ocharme die cosmo, hij kijkt zo zielig op de foto..
Wow Saskia heel prachtig!!
Wat is die al gegroeid Flapjack;-)!!

naomi zei

Hallo

Arme Cosmo hoop dat de Ab aanslaat en de kraag snel weer af mag. Het weer is echt van slag. Hier hebben we bijna de Indian Summer.

Afgelopen 3 dagen buiten gegeten en zelfs gister geBBQ-ed. Vandaag iets meer wind maar nog lekker. Halverwege de week draait het weer om.

Wel gezellig met de kids op pad geweest. Gezellig even die braderie, maar wel koud. Saskia ziet er goed uit.

En ook Katja staat leuk op de foto.

Groetjes naomi

Bianca zei

Wat rot voor Cosmo, maar dat constante likken eraan doet geen goed, hopelijk is het snel over met de AB.

Ha ha, die Flapjack, hij is zo leuk, ik mis Clyde wel hoor als ik dat zo zie.

Wat is Saskia veranderd zeg ! ze ziet er echt super(slank) uit, geweldig hoor !

Klinkt heerlijk die knapperende vuren, koude lucht en regen hmmm, maar het zal hier toch ook wel ooit een keer komen zeker ? ;-)

Petra zei

@Margreet - Cosmo doet het gelukkig goed.

@Bente - Ja, ze is er zelf ook blij mee

@Ineke - De katten zijn zo lief samen, ik heb Meike hier nu liggen, zij is echt een schat

@Marijke - Absoluut

@Petra - Ik vind hem dat blauw ook zo mooi staan

@Marjon - Dank je! En ik vind de herfst ook erg mooi

@Annemiek - Inderdaad, een groot verschil met vorig jaar!

@Sally - Inderdaad, ik heb ook altijd met de mensen in die standjes te doen, brrr!

@Anja - Hij likt nog steeds, hopelijk gaat de antibiotica helpen

@Els - Ja, dat doen de jongens hier goed, echt "dates" zijn

@Wil - Zeker, ons kleintjes wordt groot. En hoe! Flapjack is een schatje, hoor!

@Kristel - Hij is zeker gegroeid!

@Naomi - Jullie hebben dat lekkere weer ook wel verdiend!

@Bianca - Al kan ik me voorstellen, dat je daarnaar verlangt, ik zou toch liever warmte hebben, denk ik. En die dieren houden ons leven duidelijk leuk!