Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 21, 2011

Herfstige watervallen

Even voelt mijn bed zo lekker aan, dat ik overweeg Sharons klas over te slaan. Maar dat wil ik toch niet, dus sta keurig op tijd op. Rick heeft de koffie al klaar staan en ik eet een bak cereal als ontbijt.

Er zijn allerlei emails te beantwoorden en op de een of andere manier vertrek ik net te laat van huis. Het gevolg is, dat ik me er nog ergens tussen moet proppen in het klaslokaal, want er zijn tien anderen aanwezig. Hoe we dit ooit deden, toen het lokaal de helft zo groot was, is me een raadsel! Gelukkig zijn "mijn" gewichten en bal nog wel voorradig.

Sharon doet zelf niet mee, wat meestal betekent, dat de klas moeilijker is. Ook vandaag is dat weer het geval. Het uur vliegt voorbij. Ik ben blij, dat ik ben gegaan en niet lui ben blijven liggen!

Christine komt dus morgen en zij heeft een allergie voor schaaldieren. Via Facebook heb ik een aantal plaatselijke restaurants gevraagd, of zij daar veilig zou kunnen eten. Van de meesten kreeg ik meteen antwoord, maar van Bazin's nog niet.

De eigenaar van dat restaurant sport ook bij Anytime Fitness en hij is er vanochtend. Ik besluit het hem direct te vragen. Gelukkig is zijn antwoord positief, want ik denk, dat Christine dit restaurant leuk zal vinden.

Halfhartig ga ik nog even op de fiets zitten, maar na tien minuten heb ik er genoeg van. Ik wil met Kai de natuur in. Hij heeft daarvoor Great Falls uitgekozen. Leuk, want daar ben ik alweer een tijdje niet geweest.

De route naar het park is al zo mooi, want de herfstkleuren komen steeds meer naar voren. Het lijkt dit jaar wel vroeger, dan anders, wellicht door de vele regen van de afgelopen maanden. Door de kleuren is het licht ook zo warm.

De parkeerplaats is drukker, dan ik had verwacht, maar we komen maar een paar mensen tegen tijdens onze wandeling. Dit keer besluiten we naar Riverbend Park te lopen, ongeveer vijf kilometer heen en weer. Het is een prachtige wandeling vlak langs de rivier, die Kai nog niet eerder heeft gedaan. Hier kun je goed zien hoe kalm en glad het water is voor het bij de Great Falls naar beneden komt stormen.

Aan het einde van de wandeling lopen we naar de uitkijkpunten van de watervallen. Er zit heel wat water in de rivier en de watervallen zijn wat mij betreft op zijn mooist. Dit uitzicht verveelt echt nooit. De herfstkleuren beginnen te komen, alleen zijn die langs de rivier om de een of andere reden minder vurig, dan bijvoorbeeld langs Burke Lake.

Het is inmiddels ver na lunchtijd en de magen knorren. We lopen terug naar de van en rijden naar Manhattan Bagel, Kai's keuze voor de lunch. We halen dunne bagels met tonijnsalade en eten die thuis op.

Terwijl ik computer gaat Kai bas spelen in de basement. Ik merk, dat ik die muziek eigenlijk best mis. Het is weer fijn hem thuis te hebben, al is het maar een paar dagen. Dit schooljaar is stukken beter voor Kai, dan vorig jaar. Hij gaat zelfs uit met zijn huisgenoten.

Saskia belt, dat ze klaar is bij de sportschool. Ze is er deze week iedere dag heengegaan en ik denk, dat ze zich er goed bij voelt. Het vroege opstaan en de vele beweging maakt Saskia wel erg moe, dus thuis gaat ze meteen even liggen.

Kai heeft enorme zin in hamburgers en Rick en Saskia ook, dus we gaan naar The Counter in Reston. Kai rijdt, zodat Rick ook een biertje kan drinken. We moeten een kwartiertje wachten, wat niets is voor dit populaire restaurant.

Dan krijgen we een tafeltje en het "menu", waarop we onze voorkeuren kunnen aankruisen. Jee, dat valt nog niet mee! Gelukkig zijn er meerdere blaadjes, want op de eerste kras ik zoveel door, dat het niet meer te lezen valt.

Uiteindelijk wordt het een veggie burger met feta kaas, verschillende groentes met tzatziki saus op een English muffin. Het is zeer smakelijk! Als we dan een hamburger moeten eten, doe ik dat graag bij dit restaurant. Ook de anderen smullen van hun keuzes. Jammer, dat mijn maag niet groter is, want ik had ook graag nog wat andere combinaties willen proberen.

Thuis vertrekt Saskia meteen naar bed en de mannen duiken de basement in voor een enge film. Ik heb een spinnende Meike naast mij liggen, die mijn bescherming zoekt van de deugniet Flapjack. Die laatste vermaakt zich met van alles en nog wat. Wie heeft tv nodig, als er een kitten is?

Foto's van vandaag staan hier.

11 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Weer zo een fijne dag achter de rug, super toch!!;-)

Anja zei

Gezellig om er samen met Kai op uit te gaan! Veel plezier samen met Cristine.

Petr@ zei

Gezellig om Kai een paar dagen thuis te hebben. En wat fijn voor hem dat hij het zo goed naar zijn zin heeft op college.

Je burger klonk erg lekker. Het is dat het nog zo vroeg op de ochtend is, anders zou ik er spontaan honger van krijgen.

Geniet van het bezoek van Christine!

Anoniem zei

Kai ziet er goed uit, heeft het duidelijk naar z'n zin.Leuk zo samen met je zoon op stap in die prachtige natuur.Echt quality time.
Geniet van het vriendinnen samenzijn.

groetjes Wil

Bente zei

Fijn dat het dit jaar zoveel beter gaat met Kai!

Ben jaloers op jouw herfstkleuren. Dat mis ik hier in het Zuiden.

Sandrah zei

Wat een heerlijk dagje natuur hebben jullie gehad. En wat fijn dat Kai het zo naar zijn zin heeft.

Sandra

Ineke zei

Leuk om samen met Kai op staan te gaan, prachtige foto's heb je weer gemaakt.

naomi zei

Hallo

Heerlijke dag weer zo gehad en leuk om samen met Kai op pad te gaan. De watervallen zien er weer mooi uit. Toch geweldig om dat zo dichtbij je huis te hebben.

Veel plezier met je week met Christine worden vast drukke dagen. Maar geniet ervan.

Groetjes Naomi

Nina zei

Wat heerlijk dat je even samen met Kai (en Cosmo...?) op stap kon! En dan 's avonds zo'n afsluiter. Ik kan me voorstellen dat Katja erg baalt dat ze niet even naar jullie toe kan komen en dat jullie haar erg missen!

Anoniem zei

Wat is het toch een prachtig park, ook ik krijg er geen genoeg van, van het kijken naar je foto's.
Het is alweer een paar jaar geleden dat ik er in het echt ben geweest.
En zo gezellig met Kai.
Mijn complimenten aan Saskia. Knap dat ze zo trouw naar de sportschool gaat.
Veel plezier met je visite.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Kristel - Echt wel :)

@Anja - Dank je, dat gaat lukken.

@Petra - Het is heel fijn, dat Kai het zo goed doet, geeft mij rust.

@Wil - Inderdaad zit Kai lekker goed in zijn vel!

@Bente - De seizoenen zou ik ook missen, al kan ik zonder winter.

@Sandra - De natuur is nu zo genieten.

@Ineke - Dank je!

@Naomi - Die watervallen zijn ook nooit hetzelfde, ik kan er geen genoeg van krijgen.

@Nina - Ja, hoor, Cosmo was ook mee. Hopelijk gaat het Katja lukken binnenkort ook thuis te komen.

@Bea - Het blijft mooi, die watervallen. Het is net vakantie, nu Christine er is.