Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 06, 2011

Lekker buitendagje

Gisteravond zat ik toch flink met die stukke vriezer in mijn maag. De vriezer beneden is veel kleiner en al bijna vol. Ik vertelde Rick erover en die kwam met het genieuze idee de deur dicht te plakken met een reepje duct tape. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht! Hij blijft nu keurig dicht, gelukkig.

Vannacht heb ik de ramen wijd open gezet. Eindelijk is het niet meer vochtig en wordt het lekker koel. Ik heb dan ook als een roos geslapen. Dit mooie, lekkere (maar niet zo hete) weer geeft me op de een of andere manier ook veel meer energie.

Na mijn ontbijt van twee gepocheerde eieren met kaas en Tabasco en natuurlijk de nodige koppen koffie ben ik dan ook helemaal klaar om Max Capacity te doen. Zoals altijd zorgen Cosmo en Flapjack ervoor, dat ik af en toe uit moet kijken, waar ik mijn handen en voeten neerzet.


Maar weer eens een foto van onze deugniet

Na afloop rijd ik naar de sportschool, waar ik eigenlijk de stairmaster wil doen. Helaas is die bezet (ik doe meteen nog maar eens een briefje met het verzoek om een tweede stairmaster in de suggestiedoos). Dan maar de crosstrainer, die ik op een half uur en zwaarder dan gewoonlijk instel.

Nu het weer zo prachtig is, hebben Claudia en ik weer eens afgesproken een stuk met de honden te gaan wandelen. Ik krijg vandaag mijn beweging wel, lekker! Cosmo is helemaal enthousiast om Ranger weer te zien. We lopen een goed uur en spreken dan af dit weer vaker te gaan doen.

Na Cosmo thuis afgezet te hebben, rijd ik door naar Whole Foods. Daar zie ik allerlei lekkere herfstvruchten liggen, zoals granaatappels. Ik weersta de verleiding er een te kopen, want het is me nog nooit gelukt zo'n ding te pellen.

Op weg naar huis lopen er in de straat naast ons huis opeens vier herten de straat over. Doodgemoedereerd blijven ze in de tuin daar planten staan eten. Daar moet ik natuurlijk een foto van maken. Het doet me altijd aan de serie "Northern Exposure" denken, waar een eland door de straten liep.


Het is vandaag iets koeler, dan gisteren, maar warm genoeg om voor het huis te zitten lezen. Intussen let ik ook op onze vlinderstruiken, die gewoonlijk rond deze tijd vol vlinders zitten. Het aantal is dit jaar beduidend minder, helaas. Gelukkig zie ik er wel een paar, die op moeilijk te fotograferen plekken zitten, helaas. Er komt een goede foto uit:


Laura komt om mij een massage te geven. Ik heb enorm met haar te doen, want ze heeft serieuze problemen met haar knie. Haar been ziet er ook heel eng uit, letterlijk in een halve O vorm naar buiten gebogen. Ze zal er in november aan geopereerd worden en dan een lange weg moeten bewandelen voor ze een kunstknie kan krijgen. Daarna zal ze volgens haar dokter nog maar een jaar of tien, twaalf die knie kunnen gebruiken. Natuurlijk heel heftig, voor iemand, die haar fysieke krachten hard nodig heeft om haar kost te verdienen.

Bij Whole Foods heb ik mijn avondeten voor vanavond gekocht van hun al bereide gerechten. Hun zalm vind ik sowieso altijd een van de lekkerste ooit, dus daar heb ik een moot van.

Verder hadden ze allerlei Joodse gerechten vanwege Rosh Hashannah. Daarbij zat Tzimmes. Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het zag er lekker uit, dus ik nam een bakje mee. Een ontzettend vers broodje met olijven erin rondt de maaltijd af.

Ieder hapje is genieten, kan ik melden. Ik bedenk me, dat de rest van de familie die tzimmes ook wel lekker zou vinden. Die ga ik onthouden voor een nieuw gerecht met Thanksgiving.

Helaas voelt Saskia zich helemaal niet lekker. Ze is koortsachtig en heeft keelpijn en hoofdpijn. Volgens haar zijn een flink aantal mensen ziek op school. Ik meld haar ook ziek voor morgen, want ze moeten 24 uur koortsvrij zijn om te mogen gaan.

Als laatste herinneren jullie je misschien nog de grootmoeder, die in november haar tweejarige kleindochter over de railing van een brug in Tysons Corner gooide. Iedere keer, als ik over die brug loop, moet ik weer aan dat drama denken.

Het blijkt, dat de grootmoeder het deed, omdat ze boos was, dat haar dochter ongehuwd zwanger was geworden. Vandaag heeft een jury wat mij betreft het juiste gedaan en haar veroordeeld tot "murder in the first degree" (moord met voorbedachte rade) en een gevangenisstraf van 35 jaar aangeraden.

12 reacties:

Nina! zei

Petra, weet dat ik je weer lees! Ik ga nu weer slapen, maar morgen liggen er een flink aantal blogs op me te wachten om te lezen terwijl ik hoop dat ik naar huis mag. Heb nog aan jullie gedacht, vanwege Kais geschiedenis met zijn hoofd! En volgens mij helpt het als je een granaatappel doorsnijdt en dan de stukjes eet, ipv pellen! Heb er zelf ook al heel lang geen gegeten, maar dit dacht ik. Ben dus benieuwd!

Margreet zei

Ja, vreselijk van dat kleine meisje, zeg.
Hoop dat jullie koelkast gauw gemaakt is!

Anoniem zei

Wat een heerlijk weer bij jullie, hier zijn we na 10 dagen mooi weer met beide benen weer terug, van 24 graden naar 14 graden, jakkes. Gelukkig gloort over 4 weken Florida weer.
Zo'n grootmoeder, daar kun je toch met je volle verstand niet bij. Wat kon dat kindje eraan doen.
Alvast een fijn en zonnig weekend,
Bea

marielle zei

Hoi Petra, Ik lees je blog altijd op fb maar klopt het dat je het er al een tijd niet op heb gezet??
Anders lees ik het hier hoor maar met de telefoon en I-pad merk ik dat ik de computer nog nauwelijks aan zet.
groeten Marielle

marianne zei

Hier ligt Floor ook met koorts op de bank, dus het heerst zeker ;-). Beterschap voor Saskia!

Onvoorstelbaar toch, zo'n grootmoeder?

Alice zei

Een granaatappel moet je niet pellen.
Je snijdt hem doormidden, dan hou je elke helft boven een kommetje en klopt erop met een lepel. De pitjes vallen zo in je kommetje eruit en die kan je dan lekker oppeuzelen. (De pitjes zijn toch het enige eetbare van een granaatappel, dus de rest kan je weggooien.)

Anoniem zei

Een granaatappel pellen? Ik snij em doormidden en prik dan lekker met een cocktailprikker de "granaatjes" eruit, leuk tijdversdrijf.
Terecht die straf voor die grootmoeder (dan ben je toch mesjogge) kunnen ze hier in NL een voorbeeld aan nemen. In jullie staat bestaat de doodstraf niet volgens mij of wel?
Goed weekend,
Groet,
Evelyn

Petr@ zei

Dat zal nog niet meevallen voor Laura, eerst zo'n zware operatie en dan nog revalideren. Allemaal tijd waarin ze niet kan werken en dus geen inkomsten heeft. En dan daarna van harte hopen dat ze het werk nog kan doen. Vreselijk hoor.

Wat een achterlijke reden van die grootmoeder om daarom je kleinkind te doden. Niet dat er ooit een goede reden voor is, natuurlijk.

Sandrah zei

Alsof dat kindje er iets aan kon doen! Dan ben je echt niet normaal. Gelukkig heeft ze een lange straf gekregen.

Vervelend als er te weinig apparaten zijn in de sportschool. Ik ken dat maar al te goed!

Sandra

naomi zei

Hallo

Ik las gister op mijn mob je blog en dacht als eerste je moet de deur vast tapen tot het egmaakt is. Maar had zo'n drukke dag met leuke en minder leuke dingen en dan nog werken dus geen tijd om te reageren. maar gelukkig kwam rick ook met het idee.

De halloween versiering is mooi. Zo'n oma is gewoon gek. dat doe je je klein kind toch niet aan.

Het weer is omgekeerd in 1 week voorig week jij koud en nat en wij mooi en nu precies anders om. Vannacht hier onweer/ regen veel wind en hagel.

Met Stitch gaat het gelukkig weer een stuk beter maar zit nu nog 10 dagen aan de prednison. En daarvan is de bijwerking dat ze veel moeten drinken en ook goed eten. Maar nu zijn we weer in puppy regime bijna iedere 3 uur moet hij uit om te plassen. Zelfs s'nachts maakt hij je wakker om te moeten plassen. Maar ja hij doet het niet expres. En laat zijn oor met rust. Dus nog 10 dagen en dan weer normaal. Hij drinkt nu bijna 2 L op een dag.

Gezellig om met de honden samen te wandelen. Altijd leuk voor ze. Bijzonder om die hereten zo dichtbij te zien.

Balen voor Laura dat ze zo'n lang proces heeft te gaan. En hoopt dat ze haar werk kan hervatten. Ook voor jouw natuurlijk.

Wat is dat joods Rosh Hashannah?

Wens Saskia beterschap en kan ze even lekker bijslapen en uitzieken.

Zo dat was weer een lange reactie maar gister niet egreageerd dus voor 2 dagen.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Nina - Beterschap voor jou! Ik hoop, dat je inmiddels thuis bent. Wat een schrik moet dat geweest zijn!

@Margreet - Onvoorstelbaar is het :(.

@Bea - Heerlijk vooruitzicht, Florida over 4 weken!

@Marielle - Om de een of andere reden verschijnt hij niet meer, terwijl ik niets heb veranderd. Dat is al vaker voorgekomen en dan staan er opeens een heel aantal tegelijk. Ik hoop, dat dat weer zal gebeuren.

@Marianne - Beterschap voor Floor!

@Alice - Bedankt voor de uitleg, ik ga het zeker proberen, want ik vind het erg lekker.

@Evelyn - Ja, de doodstraf bestaat hier in Virginia wel, maar de jury had denk ik genoeg twijfels over haar mentale staat, dat ze die niet gaven.

@Petra - Inderdaad, ik maak me best zorgen om Laura. Gelukkig heeft ze een groot netwerk om zich heen en is haar vader goed bij kas, dus hopelijk zal hij haar ook helpen.

@Sandra - Weinig vind ik niet zo erg, maar maar een is wel heel erg miniem ;).

@Naomi - Rosh Hashannah is het Joodse Niewjaar. Kennelijk hebben ze daar allerlei speciale gerechten voor.

Marion zei

Komisch dat je Northern Exposure noemt, aan die serie moest ik denken toen ik de foto's zag van je cruise.
Ik vond het een aparte serie maar eigenlijk behoorlijk saai en na verloop van tijd ben ik gestopt met kijken. Deed me ook een beetje denken aan die ene serie, ben even de titel kwijt, die zich ook in Alaska afspeelde met die schrijfster en die verliefd werd op die boswachter of bioloog die daar woonde.

Tja, zo'n grootmoeder, insane. Wij waren net in de Bijenkorf met de kinderen toen een jaar of 4 geleden een moeder samen met haar kind van de ballustrade in de Bijenkorf sprong. Het was heel vreemd, ik wilde met Charlotte in de lift stappen maar de lift deed niets meer, we hoorden via een intercom wel heel vreemde taal, codezinnen waar we niets van begrepen. We gingen met de trap dan maar naar boven en zagen ineens 3 verdiepingen onder ons een kind liggen met een agent die probeerde te reanimeren. Heel onwerkelijk en eng. Iedereen werd geƫvacueerd via de brandtrappen en buiten gekomen vlogen van alle kanten politieautos en motoren naar binnen, ambulances en brandweerwagens, tientallen auto's en de hele straat was afgesloten tot de Beurs van Berlage. Heel onwerkelijk.
Het kind is uiteindelijk overleden en de moeder veroordeeld. Niemand van ons gezin vergeet het, nog regelmatig komt iemand er op terug, het heeft zo veel indruk gemaakt.