Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 07, 2011

Mooie vrijdag

Het was toch wel lekker om vanochtend niet om half zes wakker te worden. De zon schijnt alweer uitbundig, als ik wakker word. Ik check even hoe Saskia zich voelt, maar dat lijkt meer op een zware verkoudheid, dan meer, gelukkig. Dat vroege opstaan hakt er bij haar ook echt in en dan gaat de weerstand omlaag.

Tijdens mijn ontbijt lees ik, zoals altijd, de reacties op mijn blog, emails, Facebook en het Alles Amerika forum. Voor het eerst in lange tijd had ik afgesproken vanochtend een stuk met Kirsten te gaan lopen. Zij emailt en Facebookt echter, dat het weer niet gaat lukken. We hebben deze afspraak nu al een paar weken achtereen moeten verzetten. Hopelijk lukt het volgende week.

Onmiddellijk gooi ik mijn sportprogramma voor vandaag dan maar om. Ik ben nog op tijd om mee te kunnen doen met Sharons core training. Dat uur gaat weer snel al kletsend voorbij. Grappig is, hoe vaak we het over eten hebben. Na afloop ga ik nog een half uur op de fiets.

Saskia is inmiddels op en gelukkig inderdaad wat beter, dan gisteravond. Ik wil dit prachtige weer niet voorbij laten gaan en neem Cosmo mee voor een wandeling door de buurt. Iedere dag komen er wat meer herfstkleuren in de bomen en met de knalblauwe lucht, het felrode en gele is het een genot voor het oog.


Interessante verzameling in een voortuin



We lopen een paar kilometer en dan begint Cosmo opeens met zijn achterpoot te trekken. Hij heeft er duidelijk pijn aan en begint eraan te bijten. Hij wil er ook niet op staan. Ik zie er echter niets aan.

Een paar kennissen komen langslopen en een ervan biedt aan haar auto te halen om ons thuis te brengen. Ik begon me inderdaad al af te vragen, hoe dat zou moeten met een hond van 30 kilo.

Net als ik het aanbod wil aannemen, staat Cosmo weer op de poot. In het gras loopt hij zelfs gewoon. Ik waag het er dus op en gelukkig lijkt het leed geleden en komen we zonder verdere kleerscheuren thuis. Ik (en Cosmo vast ook niet) zat niet op nog een gewonde poot te wachten!

Saskia heeft met haar verkoudheid zin in soep van Panera. Die ga ik graag halen, want hun tonijnsalade op tomaten-basilicumbrood is een van mijn favorieten. Ook de kippesoep met citroen en orzo is heel erg lekker.

Als ik betaal, haal ik een bonnetje uit mijn tas en herinner me opeens, dat ik nooit een telefoontje heb gekregen, dat het slotje van mijn Pandora armband was gemaakt. Ik bel de juwelier en hij blijkt allang klaar te zijn. Gauw haal ik hem op. Nu heb ik dus twee armbandjes, maar goed ook, want de eerste zit bijna vol!

De rest van de middag besteden we voornamelijk buiten in het zonnetje. Cosmo houdt mij voor het huis gezelschap. In het kader van meer beweging voor hem spelen we een tijdje "voetbal" met een van de plastic Halloween schedels. Saskia voelt zich goed genoeg om met een paar vriendinnen een flinke wandeling te gaan maken.

Nu mis ik Rick wel erg. Het is toch altijd weer leuk om op vrijdag het weekend samen te beginnen. Rick wil ook dolgraag naar huis. Hij houdt er helemaal niet van om de hele dag in conferenties te zitten. Hij is meer een doener, dan een luisteraar en wordt van het laatste doodmoe. Helaas neemt de vlucht uit Seattle bijna de hele dag, dus we zullen hem pas laat morgenmiddag weer zien.

Voor het avondeten bestel ik sushi van Yama. Daar kennen ze mijn keuzes al. Ik ben waarschijnlijk de enige klant, die alle drie de soorten viseitjes bestelt. Ik smul van de delicatessen.

Sas en ik gaan bank hangen en tv kijken. Een klein voordeel van Ricks afwezigheid is, dat we zonder schuldgevoelens de shows, die wij leuk vinden en Rick vreselijk, kunnen kijken, zoals Say Yes to the Dress, Four Weddings, Kitchen Nightmares, etc.

Nu wens ik iedereen, dat ze vannacht als een kitten zullen slapen:

11 reacties:

Margreet zei

Oooh, die Flapjack, zalig toch?

Kristel Holsbeek zei

Flapjack ligt echt wel goed te ronken, hopelijk heb je zelf ook heel goed geslapen;-))

De Gulle Aarde zei

Leuke nieuwe foto heb je!!
Totale ontspanning bij Flapjack, gelukkig kan ik er zelf ook wat van.
Een goed weekend!

Petr@ zei

Fijn dat het met Saskia wat beter gaat. Dat vroege opstaan en het vele huiswerk (of valt dat mee?) zal een flinke aanslag zijn op de weerstand.

Gelukkig dat Cosmo toch zelf verder kon lopen. Even dragen zit er niet meer in.

Ik heb zeker geslapen zoals Flapjack (niet op de bank natuurlijk). Alleen ging helaas de wekker weer vroeg af. Om 09.00 uur moest Zion alweer op het voetbalveld staan (in de regen, bah).

Annemiek zei

Heerlijk om van het mooie weer te genieten.
Dat katje zorgt wel voor heerlijke foto's. Kon hij maar zo klein blijven :)

Sandrah zei

Ach, wat een schattige foto weer van Flapjack! Heerlijk zoals dieren kunnen slapen.

Ik ken het gevoel van Rick. Vreselijk, die lange dagen van luisteren!

Sandra

Nina zei

Kan jij wel slapen zonder Rick? :-) Of denken jullie echt dat jullie elkaar in de vroege ochtend onbewust wekken? (dat schreef je afgelopen week) Wanneer mag Flapjack naar buiten?

Hopen dat het lukt om gauw een nieuwe afspraak te maken met Kirsten, die wel gewoon doorgaat. Vervelend als er steeds iets tussen komt.

(en over mij...ja, iedereen was en is enorm geschrokken, het was allemaal heel erg onverwachts en gelukkig ben ik er nog! :-) nu zo snel mogelijk herstellen)

Anja zei

Fijn dat het weer beter gaat met Saskia! Ohhh, wat ligt Flapjack er heerlijk ontspannen bij.

Sally zei

als je die poes zo heerlijk ziet slapen, wil je er gewoon naast gaan liggen haha. Leuk datje je Pandora armband weer terug hebt

naomi zei

Ja ik kan ook zo slapen als Flapjack maar Stitch kan het ook zo goed. Liggend op zijn rug met poten bewegen in de lucht.

Jammer he het weekend zonder Rick beginnen en dan een lange terugreis. Seattle is toch de andere kant van usa.

Je hebt weer veel bewogen vandaag. gelukkig gaat het met saskia weer beter. En kan je nog van het weer genieten.

Groetjes

Petra zei

@Margreet - Die katten kunnen zo helemaal ontspannen liggen!

@Kristel - Ja, hoor, heerlijk geslapen!

@Hanneke - Dank je. Die foto is door de cruise fotograaf gemaakt.

@Petra - Bah, voetbal in de regen, niet lekker!

@Sandra - Ja, Rick heeft daar een grote hekel aan.

@Nina - Ja, ik slaap heel goed zonder Rick, maar heb hem toch liever naast me ;). Beterschap, ik hoop, dat je gauw weer de oude bent!

@Anja - Je wordt er toch slaperig van van zo'n kat?

@Sally - Inderdaad, heerlijk relaxen!

@Naomi - Seattle is inderdaad een flinke vlucht. Rick moet daar toch altijd weer even van bijkomen, ook.