Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 14, 2011

Na plensregen komt zonneschijn

Het heeft vannacht nog flink huisgehouden, al heb ik daar niets van gemerkt. Gisteravond was er hier nog geen half uur rijden vandaan een tornado. Ook langs de weg, die Rick naar zijn werk neemt, zijn weer een aantal bomen neergekomen. Behalve een paar keer aan en uit flikkeren van de stroom hebben wij gelukkig verder niets gemerkt.


Filmpje van de tornado

Rick en ik eten samen ontbijt en dan vertrekt hij naar zijn werk en ik naar de sportschool. De core training klas is vol vandaag en Sharon laat alle spieren aan bod komen, maar vooral onze buikspieren. Die van mij zijn wel wat gewend, maar ik ben ervan overtuigd, dat ik ze morgen ga voelen!

Na de klas heb ik met Kirsten afgesproken op het W&OD pad te gaan wandelen. De zon schijnt, dus vol optimisme rijd ik naar Whole Foods. Onderweg begint het te druppen, maar het ziet er licht uit, dus ik heb goede hoop, dat het daarbij blijft.

Als ik de parkeerplaats op draai, belt Kirsten om te vragen, of we nog zullen gaan. Het lijkt niet zo erg en we hebben nu al zo vaak moeten uitstellen, dat we het er toch maar op gaan wagen.

Met mijn elegante rode regenponcho aan zal ik toch droog blijven en Kirsten heeft een paraplu mee. We lopen in westelijke richting en na een tijdje wordt het zowaar droog. Al pratend leggen we ongemerkt een drietal kilometer af.

Opeens zie ik het voor ons regenen, of liever gezegd plenzen! Het komt letterlijk als een muur op ons af en voor we het weten valt de zondvloed op onze hoofden. De paraplu en poncho mogen niet baten, we worden kleddernat! Het dondert ook, dus zo snel mogelijk lopen we terug.

In de struiken vlak langs het pad zien we nog een hertenpaar. Het mannetje heeft een prachtig gewei. Ik heb helaas alleen mijn telefoon mee en die wil ik niet nat laten worden. Een foto lukt dus niet, ook al omdat Cosmo ze doorheeft en ze met zijn geblaf wegjaagt.

Ondanks, dat het 17 graden is, heb ik toch ijskoude handen en voeten als we terug bij de van zijn. We waren van plan om bij Whole Foods wat lunch te kopen en die bij Kirsten thuis op te eten. Dat stellen we maar tot volgende week uit, want ik wil niets liever dan een warme douche! Mijn handen zijn helemaal gevoelloos.

Na die douche voel ik me weer een stuk prettiger. Ik heb dingen van Whole Foods nodig, dus rijd terug. Er zijn allerlei lekkere dingen te proeven, genoeg voor mijn lunch. Ik krijg nog alle voedeslgroepen binnen ook, want er is vis, vlees, kaas, brood en groente met dip.

Om een uur of twee is de regen eindelijk vertrokken. Ik heb zin om te fotograferen, dus eerst is Flapjack mijn onderwerp. Dat valt nog niet mee, want hij wil met het lusje van mijn fototoestel spelen. Dan maar foto's daarvan nemen. Ik ben zo blij, dat dit katje er is, hij brengt zoveel vertier!




Nu de zon weer schijnt zijn de vlinders ook meteen terug. Er zitten zelfs drie monarchs op onze vlinderstruik voor. Ze poseren prachtig en ik schiet een aantal mooie plaatjes.

Saskia is weer vanuit school naar Anytime Fitness gelopen. Ze laat goede zelfdiscipline zien, want dit is al de derde keer deze week. Ze belt als ze klaar is, zodat ik haar op kan halen. Het gaat goed met Saskia, ook op school. We kregen vandaag de tussencijfers door en die zijn allemaal hoog.

Al de hele dag heb ik enorme zin in crab. Ik heb mijn hoodie van het crabrestaurant in Juneau aan en het is een van mijn favoriete dingen om te eten. Gelukkig vindt Rick het ook lekker, dus gaat graag mee naar Joe's Crab Shack.


Dit restaurant is van hetzelfde bedrijf, als de Rainforest Cafe's, dus helemaal in crabthema ingericht, erg leuk. We moeten vijf minuten wachten op een tafeltje en lachen intussen om de gekke opdrukken op de t-shirts, die je kunt kopen.

We nemen een voorafje van crabballen met jalapenos, erg lekker! Ik bestel de gestoomde crab, King, Dungeness en Snow. Je kunt kiezen welke kruiden worden gebruikt en ik kies Old Bay, lekker pittig. De crab wordt met een maiskolf en gekookte aardappelen geserveerd. Tijdens het pellen breek ik een nagel, maar het is me helemaal waard. Wat een lekkernijen!!!


Voor



Na

Rick is niet zo van het pellen, dus heeft een gerecht met crawfish, mini kreeftjes. Ook hij smult ervan. Intussen worden er door de serveerders allerlei dansjes uitgevoerd. Vermakelijk, maar dat hoeft van ons niet. Het maakt het wel een echte bestemming voor speciale dagen, vooral voor kinderen. In ieder geval is het een erg lekker en leuk begin van het weekend.

Wil je spelende kittenfoto's zien, klik dan hier.

Voor de vlinderfoto's klik hier.

9 reacties:

Elke zei

Denk dat je een kleine vergissing begaat: ik vermoed dat het hert geen geweer heeft, maar een gewei?
Zo'n krabrestaurant lijkt me ook wel lekker, maar hier heb ik het nog niet gezien.
Knap van Saskia, dat ze zo goed bezig is!
En we hadden hier gisteren ook een giga klank- en lichtshow toen we gingen slapen, met kletterende regen.

Sally zei

Wat een mooie foto's van de vlinders. Mijn reader doet 'vreemd' en gaf geen nieuw blogje aan. Gelukkig weet ik dat je bijna dagelijks blogt en zag het ook via FB -_-

Margreet zei

Mooie foto's hoor! Saskia is goed bezig dus.
Hier helemaal geen regen, zelfs morgen wellicht een warmterecord, ze voorspellen 90! We zullen zien.

ilse zei

Die krab ziet er zalig uit. Spijtig dat al die culinaire mogelijkheden van bij jullie hier niet zijn. Proficiat voor Saskia

Anoniem zei

Ja, graag zouden we weer in de USA zijn heerlijk krab eten en andere visdingetjes, heerlijk. Hier is het allemaal zo duur.
Leuke kattefoto's weer. Wij genieten ook altijd van de rare dingen die onze katten doen. Die zijn ongeveer net zo oud als Zorro, en nog steeds kittenspeels.
Groetjes Tine.

Nina zei

Haha, die 'voor' en 'na' foto's! Het heeft je duidelijk weer goed gesmaakt. Leuk om zo het weekend in te luiden, ik hoop dat jullie een heerlijk weekend hebben!

Die tornado was niet niks...

En hoe is het met je buikspieren? Het ergste vind ik het dat het dan pijn doet om te lachen!

naomi zei

Hallo

Wat een lekker sprotief dagje zo. Sporten en dan eindelijk wandlen. Jammer dat jullie overvallen worden door de regen.

Complimenten voor saskia qua school en sporten. Goed hoor die discipline.

Als ik die krab poten zie weet ik niet wat ik ervan denken moeten. Ben echt geen vis mens hou wel van kluiven maar dit? Ik twijfel.

Groetjes Naomi

Ineke zei

Wat zijn die kattenfoto's toch elke keer leuk, ik geniet er steeds zo van, ga zo door!

Petra zei

@Elke - Dank je, ik heb het gelijk verbeterd. Kennelijk dacht ik nog aan het hert, dat Sharons zoon had gejaagd, LOL!

@Sally - Om de een of andere reden zet Facebook de blogs niet meer over, erg hinderlijk.

@Margreet - Gelukkig is de regen hier ook even weg, we hebben schitterend weer gehad dit weekend.

@Ilse - Ja, die schaaldieren hier zijn niet te versmaden.

@Tine - Katja vertelt me, dat Zorro ook nog heel erg speels is.

@Nina - De buikspieren vielen heel erg mee, gelukkig

@Naomi - En ik hou juist niet van kluiven, zo zie je maar weer ;).

@Ineke - Ok, dat is een vrijbrief om Flapjack vaker op de foto te zetten.