Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 29, 2011

"Snowtober" en Halloweenfeestje



Zaterdag

We zijn er vanochtend al vrij vroeg uit, want Jose en zijn mannen komen de basement verder maken en dan wil ik niet in pijama rondlopen. Het plenst werkelijk en is een heel koude regen, want de temperatuur buiten is maar net boven het vriespunt. Net ten westen van ons komt de sneeuw met bakken naar beneden. Doordat het natte sneeuw is, veroorzaakt hij veel problemen met stroomuitval en omgevallen bomen.

Saskia en ik hebben beiden geen zin om in deze natte kou naar de sportschool te gaan. Eigenlijk hebben we ueberhaupt geen zin om te sporten, maar besluiten ons toch maar een half uurtje boven op de machines te gaan inspannen. Ik ben dankbaar voor een dochter, die me niet lui laat zijn, en twee machines hier thuis!

Saskia heeft vanavond een Halloween feestje en daar hebben we nog van alles voor nodig. Eerst gaan we samen bij Pho Thang Long eten. Die pittige pho is precies lekker op deze winterse dag. Nooit eerder in de 28 jaar, dat ik hier woon, is het in oktober overdag rond het vriespunt geweest! En dan die koude regen gemengd met sneeuw en ijs, brrrrr, het voelt als januari!!!!

Na de lunch lopen we naar Michaels, waar Saskia spullen voor haar kostuum koopt. Ik heb gisteravond ook besloten, wat ik ga worden dit jaar. Ik wilde niets nieuws kopen, dus ga dingen gebruiken, die ik al heb en schmink, die ik hier koop. Nu nog even een goede naam voor wie ik ga worden verzinnen.

Sinds we hierheen verhuisd zijn, heb ik me ieder jaar verkleed voor Halloween, zelfs als we, zoals dit jaar, alleen de trick or treaters gingen begroeten. Het blijft een van mijn favoriete feestdagen hier.

Voor het avondeten vanavond heeft Saskia besloten chili te gaan maken. Daarvoor halen we de benodigdheden bij Safeway. Ook neemt ze Halloween koekjes, een taartje en chips en dergelijke mee. De dames zullen niet verhongeren!

Als we de winkel uitlopen sneeuwt het! Niet zo'n beetje ook, dus ik ga de van halen, die aan de andere kant van de (enorme!) parkeerplaats staat, terwijl Saskia met de boodschappen blijft wachten. Het leek een goed idee om wat extra te lopen, maar nu heb ik daar wel spijt van, want duidelijk is mijn lichaam nog niet aan deze temperaturen gewend.

Er ligt al een laagje sneeuw op de van en op het gras, maar verder blijft het gelukkig niet liggen. Thuis zijn Rick en Ray, onze buurman, bezig met het uitspoelen van het sproeisysteem in de tuin. Ray drinkt rustig een biertje in zijn trui, de sneeuw en kou lijken hem niet te deren.

Onze Halloween versieringen hebben ook een laagje sneeuw op zich. Dat is nog nooit voorgekomen (de laatste oktobersneeuw hier viel in 1979!), dus daar moet ik foto's van maken.

Sowieso is het vreemd om sneeuw op bloeiende planten en de bomen, waarvan sommigen nog helemaal groen zijn, te zien. Het wordt hier maar een laagje, gelukkig, maar sneeuw zo vroeg in het jaar is hier heel zeldzaam (gelukkig!).

Het blijft nog een paar uur sneeuwen en het vriest inmiddels. Vannacht zullen de bloemen, die er nu nog zijn, dus wel doodvriezen. Tenzij het laagje sneeuw ze genoeg zal beschermen. De gemiddelde temperatuur voor eind oktober is 16 graden, dus ik hoop, dat die snel weer terug zal komen.


Onze herfstachtertuin met sneeuw



Filmpje van de sneeuwerige cul de sac met Halloween versieringen

Saskia maakt haar Pokemon kostuum en kookt de chili. Om half zes arriveren de eerste gasten. Laura "hoort" bij Saskia qua kostuum. Zij is Ash(ley). Behalve hun twee kostuums is dat van Kaylee super. Zij is Sarah Palin en lijkt ook echt op haar.

De meiden smullen van de chili en eten alles op, waardoor Rick en mijn hoop op een chilimaaltijd vervliegt. Wij bestellen dan maar Ricks favoriete "comfort food", Indiaas. Rick gaat het ophalen en de tandoori zalm is heerlijk.

Uit de basement komen allerlei vrolijke geluiden. Activiteiten op het programma zijn onder anderen het Ouija bord en enge films. Natuurlijk blijft de goegemeente ook slapen. Gelukkig was Jose op tijd klaar in de basement en is die dankzij Rick en Saskia schoon genoeg voor een massale (8 meisjes) logeerpartij.

Sneeuwfoto's staan hier.

Halloweenfeest foto's hier.

Zondag

Ricks eerste daad van de dag is naar Dunkin Donuts rijden voor donuts voor de dames beneden. Die worden met smaak soldaat gemaakt en daarna wordt de een na de ander opgehaald. Saskia kan terugkijken op een geslaagd Halloween feestje!

Omdat ik niet zo'n donut fan ben en Rick er zelf ook geen zin in had, heeft hij voor ons ontbijt van de Starbucks daar meegenomen. Een lekkere hete koffie gaat er goed in, want het is winters koud buiten.

Voor Rick op pad ging, moest hij de sneeuw en ijs van zijn auto schrapen. Verder zijn de daken nog wat wit, maar de rest van de sneeuw is met de felle zonneschijn zo weg. Zoals zo vaak na zo'n stormachtige dag lijkt de lucht wel schoongewassen, zo knalblauw is hij!

Samen met de felle herfstkleuren maakt dat een schitterend palet van kleuren. Ik ga er met Cosmo op uit om er volop van te genieten. We lopen iets meer dan vijf kilometer. Cosmo geniet van dit koelere weer, dat is duidelijk, hij stopt geen enkele keer om terug te gaan, zoals hij bij warmer weer vaak doet.

Thuis ga ik aan het werk om dingen voor mijn kostuum van morgenavond bij elkaar te rapen. Ik denk wel, dat het leuk wordt, eenvoudig, maar toch grappig, hopelijk. De anderen hebben hun kostuum allemaal al, inclusief Cosmo.

Saskia krijgt een klasgenootje op bezoek om aan een project te werken. Rick holt de pompoenen uit en snijdt er een uit.  Het wordt een gemeen gezicht.  Morgen gaan Saskia en ik de tweede doen.




Om een uur of vier gaan we naar Tysons Corner. Saskia gaat shoppen en Rick en ik gaan naar de bioscoop. We gaan naar Johnny English Reborn, een zeer vermakelijke film. Hij kreeg slechte recensies, maar wij vinden het lekker ontspannend kijkplezier.

Het is weer footballzondag en gelukkig ben ik niet thuisgebleven om naar de Redskins te kijken, want die hebben weer jammerlijk verloren. Ooit was ik een fervente fan, geloof het of niet.

Om het weekend af te sluiten gaan we naar Glory Days Grill. Daar is het op footballzondag altijd heel gezellig, vooral als de Pittsburgh Steelers spelen, zoals nu. Er zijn kennelijk heel wat Pittsburgh fans hier! De Vermonter sandwich smaakt weer voortreffelijk, vooral met dit koude weer.

Hopelijk wordt het morgen wat warmer, want die arme Trick or Treaters hebben vaak nogal dunne kostuums aan.

Foto's van vandaag staan hier.

9 reacties:

Margreet zei

Oooh leuk zo'n feestje. Sarah Palin zag er inderdaad erg leuk uit, de anderen overigens ook.
Hier is de sneeuw ook weer weg,voor ons vrij gewoon, zo'n winterstorm in de herfst. Ik heb nog helemaal geen zin in de winter, blerk.

Becs zei

Leuk dat Halloween feestje. Alle kostuums waren overigens ook erg leuk

Anja zei

Wat een leuk Halloweenfeestje en de pompoen van Rick ziet er goed uit.
Hopeijk geen sneeuw vandaag dat zou niet leuk zijn voor de Trick or Treaters. Ik wens jullie een Happy Halloween!

Annemiek zei

Leuke Halloween kostuums!

Petr@ zei

Fijn dat de sneeuw niet is blijven liggen, in tegenstelling tot andere delen van Amerika. Het is toch echt nog te vroeg voor sneeuw! Hier is het maar liefst 17 graden op dit moment, met een heerlijk zonnetje!

Klinkt als een geslaagd Halloween feestje van Saskia. De meiden zagen er ook erg leuk uit.

marianne zei

Het is echt de omgekeerde wereld. Hier kan ik zonder jas naar buiten. Hopelijk wordt het bij jullie snel warmer.

Leuke kostuums van Saskia en haar vriendinnen. Ben ook benieuwd naar jouw kostuum trouwens!

Ingrid en Michael zei

Wat raar om te zien, die sneeuw icm halloween! Ik vind halloween ook echt een hele leuke traditie, grappig sfeertje. De eerste foto op je weblog is ook wel briljant hoor, super!
Het overzicht van de foto's met alle kleuren is zo mooi op FB. Dan zie je goed wat je bedoelt met kleurenpalet. Die rode auto maakt het ook zo af. Heel fijn om naar te kijken. Wij liepen gisteren (zondag) dus in de bossen in Doorn. Was echt warm in mijn jas, maar de lucht was grijs. Gaf toch ook wel een bijzonder sfeertje aan de wandeling. Hier helaas zoals altijd veel minder rood in de bomen dan bij jou, maar ook wel erg genieten.

naomi zei

Hallo

Fijn dat de scheur al gemaakt is en de basement meteen weer goed gebruikt kon worden. Het weer is echt helemaal van slag. Hier nu best warm en bij jullie al sneeuw en vrieskou temperaturen.

De meiden zagen er allemaal zeer leuk. Ook Saskia als Pikachu en de Sarah Palin erg geslaagd. Hoe simpel kan verkleden zijn. Wel heerlijk dat de meiden met zijn allen in de basement het feestje kunnen geven en daar ook slapen. Heb je er weinig last van.

De pompoen van Rick is goed gelukt, maar vondt het een vieze klus dat leeg hollen. Komt zoveel viezig spul uit. Het gezicht is gelukt en ga je er dan ook een kaarsje in branden?

Ik ben echt fan van Halloween en zou het ooit eens in de VS willen vieren. Lijkt me zo leuk. Ben benieuwd wat je mix van kostuums wordt en welke naam je eraan hebt gegeven. En verwacht je veel kinderen aan de deur?

Is het niet gebruikelijk dat je de deur verkleed opent is dat eerder alleen als je langs de deuren gaat. Ga het na vandaag weer missen en duurt het weer een jaar maar er komen nog andere leuke feesten aan.

De kleuren van zondeag zijn weer prachtig. Den k dat mijn reactie wel weer erg lang is. Hoop op aangename temperaturen voor jullie vanavond.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Hier nog een met geen zin in winter! Ik wil wel winterslaap gaan houden.

@Becs - Ja, lekker creatief, die kostuums.

@Anja - Gelukkig geen sneeuw meer! Hopelijk blijft die nu nog lang weg.

@Annemiek - Vond ik ook.

@Petra - Vandaag werd het ook weer lekker en gelukkig de rest van de week ook weer warmer. Die kou mag van mij vertrekken!

@Ingrid - Die rode maples maken het hier zo mooi.

@Naomi - De basement is ideaal voor grote logeerpartijen. Veel volwassenen, die snoep uitdelen, zijn ook verkleed, daarin zijn wij niet de enigen.