Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 13, 2011

Wild weer!

Ondanks alle pijn van gisteravond heb ik toch lekker geslapen. Cosmo lag lekker tegen me aan en ik hoorde de regen op het dak, altijd toch een gezellig geluid. Half zes komt toch wel weer heel vroeg, ik zal blij zijn als Rick morgen weer met Saskia opstaat.

Na haar vertrek draai ik me nog een aantal keren om. Het regent nog steeds en opeens hoor ik ook een flinke donderklap. Gedaan is het met Cosmo's rust, dus ik sta maar op. Gelukkig blijft het bij die ene donderslag.

Na ontbijt en koffie doe ik een Max Capacity routine. Ik vind dat toch wel handig zo tussendoor. Daarna rijd ik naar Anytime Fitness voor mijn cardio. Het weer lijkt inmiddels wat op te knappen. Het is tenminste droog. Ik besluit 35 minuten op de crosstrainer te doen en dan naar huis om met Cosmo te wandelen.

Ondanks het sombere weer neem ik toch mijn kleine cameraatje mee op de "foliage" stand. Er zijn al heel wat herfstkleuren te bewonderen in de buurt, al is onze cul de sac nog vrijwel helemaal groen. Door de bewolking en regen zijn de kleuren nog mooier, dus zelfs mijn gewone Canon point and shoot toestelletje schiet een aantal erg mooie plaatjes!

Met al die kleur voel ik me helemaal vrolijk worden. Mijn sombere bui van vanochtend is helemaal weg. Ik heb wel enorme zin in de orzo soep van Panera, dus rijd naar Vienna om die voor mijn lunch te halen.

In dat winkelcentrum is ook een Tuesday Morning winkel. Ik woon al vele jaren in Vienna en ik heb die winkel nog nooit open gezien. Deze keten heeft heel onregelmatige uren. Nu staan de deuren wijd open, dus mijn nieuwsgierigheid neemt de overhand.

Eigenlijk had ik een veredelde dollar store verwacht, maar niets is minder waar. Ze verkopen hoge kwaliteit produkten voor enorme korting. Ik zie er een aantal dingen, waar ik in geinteresseerd ben, maar mijn maag rommelt, dus besluit een andere keer terug te komen. Zo te zien is het wel de moeite waard hier zo af en toe eens te kijken naar koopjes.

Bij Panera wacht me een teleurstelling. Hun orzo soep blijkt alleen voor het zomerseizoen te zijn geweest en ze hebben het niet meer. Dan maar chicken noodle, die ook lekker is. Omdat de orzo soep nog wel op hun menu stond, mag ik van de manager gratis een halve sandwich erbij kiezen. Dat wordt natuurlijk de tonijnsalade op tomaten basilicum brood, volgens mij heb ik nog nooit een andere sandwich gekozen hier. Dat brood is zo ontzettend lekker!!!

Het is heel raar weer vandaag, want opeens schijnt de zon uitbundig en wordt het vochtig warm. Ik neem meteen de gelegenheid waar om voor op de stoep mijn herfsttijdschriften te gaan lezen. Daar staan ook weer allerlei Halloween ideeen in. Saskia wil misschien een party geven, dus ik bewaar die pagina's.

Net als de wolken weer binnendrijven belt Saskia, dat ze klaar is bij de sportschool. Ze is er weer heengelopen vanuit school. Ik ga haar ophalen en zie in de verte een erg donkere lucht. Thuis horen we ook meteen het gerommel in de verte, waar Cosmo erg nerveus van wordt.

Niet veel later wordt er een tornado watch afgegeven. De radar ziet er onheilspellend uit en niet vel later wordt het veranderd in een "warning", wat betekent, dat er rotatie in de wolken is waargenomen.

Gelukkig komt er geen daadwerkelijke tornado aan de grond, maar we krijgen de zondvloed over ons heen! Onze achtertuin lijkt wel een zwembad. Binnen het uur valt er meer dan drie centimeter water op onze al doorweekte grond. Wat kan het hier toch huishouden, op een gegeven moment zie ik de overkant niet eens, zo hard plenst het.

Voor het avondeten bestel ik Chinees, omdat Rick daar niet van houdt en ik wel. Ik neem dumplings, hot and sour soep en Balado garnalen. Dat laatste is een Maleisisch gerecht, want de eigenaren van dit restaurant komen daarvandaan (ze hebben ook een goreng gerecht op het menu, dus wat Indonesische invloed). Het is een heerlijk gerecht met garnalen, boontjes en wortelschijfjes met heel pittige kruiden.

Hopelijk hebben we het ergste weer gehad en trekt het gauw weg naar het noorden, want Rick moet over anderhalf uur landen bij BWI in Baltimore.

PS: Door de problemen met Web-log.nl ben ik een aantal blogs kwijt. Ik weet van sommigen, dat ze elders opnieuw zijn begonnen, maar laat me even weten (Henny?) of je nog wacht tot Weblog goed zit, of al ergens anders te lezen bent.

De herfstkleurenfoto's van vandaag staan hier.

9 reacties:

naomi zei

Hallo

Wat balen van het weer. Zo veel onrust in de lucht en dan arme cosmo. Je hebt echt prachtige foto's gemaakt met zo'n simpel cameraatje. Wel leuk dat je zo'n speciale stand erop hebt.

Lekker dat je ook nog buiten hebt kunne lezen. Hier zie je ook steeds meer Halloween spullen overal verschijnen. Vindt het echt een leuk feest.

Groetjes Naomi

HennyB. zei

Hoi, hier een berichtje van Henny.
Als eerste, wat een mooie foto's!
Als tweede, ik heb inmiddels een ander weblog aangemaakt in de hoop dat Weblog.nl ooit nog eens 'in de lucht' komt?!?!
Mijn nieuwe weblogadres =
http://nl.netlog.com/henkygirl

Nina zei

Wat fijn dat de kleuren van deze dag je hebben kunnen opvrolijken. Heerlijk als dat dan lukt.

Dat had je goed voor elkaar, die halve sandwich door het missen van de orzosoep! Dat zijn echt van die Amerikaanse gebaren voor mij, om dan iets gratis aan te bieden, zeeeeeeer onhollands! Hier zou het zijn "jammer dan", "hebben we niet meer". Als mij zoiets overkomt, denk ik ook gewoon: ok, helaas. Het komt niet in mijn hoofd op dan 'compensatie' te krijgen, dus ik vind dat heel Amerikaans. (maar wel netjes!)

En grappig die tuesdayshop...maar wel irritant dat ze op wisselende tijden open zijn, lijkt me. Of hoort dat bij het verrassingseffect? Het paste wel bij je 'lucky day' als je daar flink je slag had geslagen. ;-)

Ik hoop dat jullie het woeste weer een beetje zijn doorgekomen...!

Petr@ zei

Sta je 's morgens op voor Saskia of zorg je er alleen voor dat zij op tijd op staat?

Jammer van zo'n winkeltje om zo onregelmatig open te zijn. Wil je er net iets halen, zijn ze misschien gesloten. Lijkt me niet goed van de klandizie. Ik zou wegblijven, na bijv. twee keer voor een gesloten deur te hebben gestaan.

Is Rick weer veilig thuis?

Anoniem zei

Jeetje wat een regen zeg. Wel vervelend voor Cosmo dat hij zo nerveus is, onze oudste gaat altijd in een donker holletje liggen.

Fijn en zonnig weekend gewenst.
Bea

Anoniem zei

Inderdaad wat een prachtige foto's heb je gemaakt. De kleuren zijn zo intens.
Ik weet niet of je er al over gelezen of gehoord hebt maar er komt een nieuw Assasin's Creed uit.In de Volkskrant staat een uitgebreid artikel hierover.Deze gaat over Constantinopel ( Istanbul)van de 16e eeuw.Aan de hand van zesduizend foto's en zesenhalf uur video werd de stad gereconstrueerd. Toepasselijk cadeautje voor de Kerst ?
Medio november ligt 't spel hier in de winkels. Mijn zoon heeft er al een optie op genomen.

Groetjes Wil

Anja zei

Ik kan me voorstellen dat je vrolijk werd van die mooie kleuren. Hopelijk is Rick veilig thuis gekomen.

Sandrah zei

Wat een kleurenpracht! En dan te bedenken dat het alleen maar mooier zal worden.

Zielig is dat, als een dier zo bang is voor onweer. Wij hebben er ook één die erg schrikt van alle harde geluiden en die dan ook niet meer naar buiten wil. Heel fijn met oud&nieuw bijvoorbeeld.

Sandra

Petra zei

@Naomi - Ja, Halloween is echt heel leuk. Ik geniet ook weer veel van de gek versierde tuinen.

@Henny - Ik heb hem in mijn reader gezet

@Nina - Die manager van Panera is echt heel aardig, ik denk niet, dat iedereen die gratis sandwich had gegeven. Tuesday Morning heet zo, omdat ze vroeger alleen op dinsdagochtend open waren. Nu wel vaker, dus. Geen idee wat de reden is.

@Petra - Ik blijf liggen, maar we kletsen wel een beetje, terwijl zij haar toilet doet. Ik ben dus van half zes tot kwart voor zeven wel wakker.

@Bea - Nou, het is ontzettend veel water inderdaad. Vijf centimeter, die we niet nodig hadden.

@Wil - Bedankt voor de tip! Dat is zeker een goed Kerstcadeautje!

@Anja - Ja, hij heeft gelukkig geen last van het slechte weer gehad.

@Sandra - Harde geluiden en zwarte dingen zijn waar Cosmo bang voor is. Zo zielig inderdaad. Kan me voorstellen, dat Oud en Nieuw dan echt erg is.