Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 12, 2011

Windsday

Oei, het voelt niet lekker, als ik wakker word. Alles in de knoop, vooral mijn nek en schouders. Ik kus Saskia gedag, doe er Mineral Ice op zo goed en zo kwaad het gaat, want sommige plekken kan ik niet bereiken, en duik mijn bed weer in.

Het is een sombere regenachtige en winderige dag, daar zal het allemaal wel door komen. Me iets beter voelend sta ik een paar uur later op en maak een ontbijt van gepocheerde eieren en koffie. Langzaam voel ik me weer een beetje mens.

Op zulke dagen is het zaak om te gaan bewegen, al heb ik er dan het minst zin in, natuurlijk. Bij de sportschool aangekomen herinner ik me, dat Saskia mijn "sleutel" heeft, want zij is die van haar kwijt. Natuurlijk is de deur gesloten, maar een van de medewerkers doet open.

Na drie kwartier op de stairmaster en twintig minuten op de crosstrainer ben ik klaar. Inmiddels is Dennis, een van de medewerkers, er, dus ik vraag om een nieuw sleuteltje voor Saskia. Gelukkig kan ik er meteen een meekrijgen.

Ze zijn wel handig, want klein genoeg om aan je sleutelbos te hangen, maar kennelijk te klein voor een slordige tiener. Nu heeft ze er een speciale plek voor in haar rugzak, dus hopelijk verliest ze hem niet nog een keer.

Met dit herstachtige weer heb ik enorme zin in pho, dus ik ga voor de vissoep bij Pho Thang Long. Kennelijk ben ik niet de enige, die die soep op zulke dagen lekker vind, want het restaurant zit vol en er is geen tafel vrij. Ik neem de soep dus maar mee naar huis.

Cosmo heeft bijna geen eten meer, dus we gaan samen naar de Petco. Dat is Cosmo favoriete uitje en hij wordt ook enthousiast verwelkomd. De luchtjes, de gevallen snacks en hun "treat bar" maken het een amusementspark voor honden!

Behalve eten en botjes voor Cosmo koop ik ook een nieuwe kattendrager. Onze oude dragers hebben allemaal kapotte deurtjes, omdat die van plastic zijn. Ik wil er dus een met een ijzeren deurtje. Daarvan hebben ze er nog een.

Bij de kassa zie ik, dat daar een heel aantal vieze bruine vlekken op zitten. Omdat het de laatste drager betreft, vraagt de caissiere uit eigen beweging aan haar manager of ik er 15% korting op mag hebben. Echt heel aardig van haar! Thuis was ik de vlekken er gewoon af en heb zo een leuk koopje.

Met dit weer krijg ik zin om creatief bezig te zijn, dus ik ga naar Michaels. Daar zie ik wel een leuk tijdschrift met allerlei ideeen, maar niets in de winkel, dat ik graag wil maken. Ik besluit dan maar thuis creatief te gaan zijn met foto's. Ik heb nog onderzetters, waar fotootjes in kunnen, dus die maak ik eindelijk mooi.

Saskia blijft na school voor training. Zij gaat dit schooljaar basisschoolkinderen in de kindergarten, first grade en second grade eens per twee weken mentoren. Dat houdt in helpen met vakken, waar ze moeite mee hebben, en hen gewoon begeleiden waar nodig. Het lijkt Saskia leuk om te doen.

Mijn avondeten haal ik weer bij Sunflower. Het is gezond "comfort food", de general tso's surprise, want net zo lekker, maar lang niet zoveel calorieen als de equivalent van een Chinees restaurant.

Nu heb ik een tennisbal tussen mijn schouderbladen en kijken Sas en ik naar "onze" shows. Rick vertelde me eerder vandaag, dat hij vanavond naar Universal Studios zou gaan. Hij belt me lachend op, dat hij net de Griswolds uit National Lampoon's Vacation was, want na meer dan anderhalf uur rijden vanuit Tampa stond hij voor een gesloten park! Gelukkig kon hij de avond nog een beetje redden door bij het Hard Rock Cafe te eten. Wel vroeg voor het park om al om zes uur te sluiten!

12 reacties:

José zei

Wat vervelend van je pijnen.. Heb momenteel ook veel last van m'n schouderbladen en nek (van de stress), hoe werkt dat met een tennisbal? masseer je het zo een beetje los?

Leuk voor Saskia dat mentorschap! Een juf-in-spé?

Annemiek zei

Ik vraag me af of zwemmen ook wat voor jou is, dat gebruikt zoveel spieren tegelijk. Volgens onze zwemleraar vertaald het zich beter naar andere sporten dan andersom. Misschien ook eens aan het lessen gaan :) Ik kan niet geloven dat ik eindelijk een beetje freestyle kan zwemmen!

Anoniem zei

Stomme vraag maar wat is een "kattendrager"??? Sterkte met je pijn, ik ga zo een massage halen omdat mn nek/schouders (vd stress op t werk) ook zo vast zitten als een huis. Hier was het weer gisteren ook drama, maar nu en de komende dagen lekker zonnig en dat komt mooi uit voor het varen een lang weekend Loosdrecht!
Groetjes, Evelyn

Nina zei

Hé, ik had een reactie geplaatst, maar die staat er niet tussen...

Anyway. Nog een keer dan maar. Wat rot van je pijnen, ik hoop dat mineral ice en de tennisbal iets hebben kunnen verlichten.

Ik moest erg lachen om windsday. Kan me wel voorstellen dat je dan zin hebt in lekkere soep. Je was dus niet de enige.

Wat leuk dat Saskia zich ook al in het vrijwilligerswerk wil storen. Hopelijk bevalt het haar.

@Evelyn: die kattendrager is volgens mij gewoon zo'n reismandje, vooral gebruikt als katten naar de dierenarts moeten. Ik weet vreemd genoeg geen adequaat Nederlands woord.
En @Jose (weet niet of je dit leest): ik weet niet of je in NL woont? Dan kun je icepower proberen tegen schouderbladen/nek/hoofdpijn door stress, ik heb er goede ervaringen mee. Te koop bij de apotheek, drogist, anwb en hardloopspeciaalzaken. De tennisbal is een ander alternatief. ;-) Ik denk dat icepower vergelijkbaar is met mineral ice, wat Petra ook gebruikt.

syl zei

ook ik vroeg me af wat een kattendrager was.... dact al aan de kattenbak of een kattenlouik, maar een reismandje is een logischere verklaring.
Wij hebben er hier een met een gaaswerk ervoor (wel ruime openingen hoor, geen konijnenhok-idee, gewoon 2 bij 2 cm).
Staat verder te verstoffen op de vliering, aangezien de kat altijd vrijwillig naar buiten gaat en nergens naar vervoert hoeft te worden. Inentingen ben ik mee gestopt toen ik nog op het ministerie van Landbouw werkte en veel dierenartsen op de directie had. Zij gaven aan dat het inenten van katten redelijk betrekkelijk was, een aantal inentingen werken maar 3 maanden, dus de rest van het jaar was er weinig tot geen bescherming. Toen was de keuze snel gemaakt.... en kat doet het na 6 jaar nog steeds. In die tijd ook niet meer naar de dierenarts gehoeven, dus mandje staat er voor de show!
Hopelijk je pijnen snel weer minder, hier had je het ook niet best gehad dan de afgelopen dagen, maar komend weekend blijkt het beter te worden.... eerst zien!

Henny Breedijk zei

Ik hoop dat de pijnen inmiddels wat zijn afgenomen, vervelend hoor, sterkte ermee!
Goed zeg dat Saskia vrijwilligerswerk doet.

Ineke zei

Dat vind ik zo goed, dat je, ondanks de pijn, tóch gaat sporten.
Hopelijk voel je je snel wat beter. Sterkte!

Anja zei

Vervelend die pijnen, hopelijk gaat het inmiddels wat beter. Ik gebruik Bio-Ice als ik zoveel pijn heb, heb het in Amerika bij de chiropractor gekregen maar gelukkig verkopen ze het hier ook.

José zei

@Nina: bedankt voor de tip, woon idd in Nederland, kijk morgen meteen even bij de anwb!

Petra zei

@Jose - Ik doe de tennisbal tussen mijn schouderbladen en masseer er dan mee. Ik ben wel benieuwd hoe Saskia het gaat vinden, wie weet inderdaad een juf later?

@Annemiek - Zwemmen is zeker goed, alleen is het water in de zwembaden hier te koud voor mijn spieren. Ik moet dan eigenlijk een therapeutisch zwembad vinden.

@Evelyn - Zoals anderen al schreven een reismandje voor de katten. Veel plezier in Loosdrecht, daar heb ik ook nog goede herinneringen aan.

@Nina - Ik ben erg benieuwd hoe Saskia het gaat vinden. Het lijkt mij wel leuk.

@Syl - Ik moest erg lachen om dit zinnetje van je: en kat doet het na 6 jaar nog steeds. LOL! Hier moeten ze verplicht hondsdolheids- en distempervaccinaties.

@Henny - Dank je, de tennisbal helpt meestal wel.

@Ineke - Ik weet natuurlijk wel, dat het door beweging geholpen wordt.

@Anja - Bio-ice zal ik ook eens naar kijken.

naomi zei

Hallo

Balen van het rotweer, het is bij ons net voorbij en krijgen wij zonnig weer en koud max 12 graden. maar heerlijk windstil. Lijkt wel of het steeds om en om is.

Arme Rick voor niks naar Universal gereden, maar Orlando is altijd leuk en dat is het nadeel van het na-seizoen sluit universal vroeg. Had hij beter naar Disney kunen gaan. Of hij had toch weer zijn persoonlijke reisagente moeten raad plegen of ze online de tijden kon opzoeken. Wel gezellig gegeten heeft hij.

Balen dat je weer zoveel pijn hebt. Ik heb ook veel last van nek/schouders maar komt door de drukte en zwaarte op het werk.

Wat leuk dat saskia de kinderen gaat helpen. lees ik het goed als kleuterklas, groep3 (1e klas) en groep 4 (2e klas)?

Groetjes Naomi

Petra zei

@Naomi - Inderdaad, groep 2 t/m 4 in Nederland, want er is hier geen openbare groep 1.