Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 12, 2011

Een "Je Weet Wel" katertje

Vandaag is de grote dag voor Flapjack. Hij zal een je weet wel kater worden vanmiddag. Bij Spay Inc heb ik een code gekregen, die ons een korting op de kosten van de dierenarts geeft. Er wordt hard op gehamerd om katten te steriliseren en katers te castreren, want de kattenpopulatie, die naar een liefhebbend huis zoekt, groeit snel.

Rick brengt Flapjack op weg naar zijn werk weg. Ik maak een paar gepocheerde eieren voor mijn ontbijt en ga dan naar de sportschool. Het vriest voor het eerst flink en ik ben dankbaar voor mijn stoelverwarming in de van!

Sharon wacht me al op met een hele rits aan moeilijke oefeningen. Het uur gaat altijd snel voorbij. Het is zo koud buiten, dus ik besluit mijn cardio op de crosstrainer te doen. Ik lees verder over het gebied, waar we zaterdag doorheen reden.

Thuis loop ik gauw rillend een stukje met Cosmo en eet dan hete Italian wedding soep voor lunch. Dan kan het wachten beginnen, want tussen twaalf en half zes zullen onze verwarmingsketel worden schoongemaakt. Ik heb altijd een enorme hekel aan zulke vage afspraken. Ik kan dus ook nergens heen.

Er zit niets anders op om dan maar wat huishoudelijke taken af te maken. Ook ben ik blij met de mogelijkheid van leunstoel shoppen, want ik ben nu klaar voor Rick, Saskia en Kai.

Om half drie heb ik nog niets gehoord en ook nog niet gedoucht. Ik weet zeker dat de monteur zal komen, zodra ik me uitkleed, maar ik waag het er toch op. De monteur komt niet, maar als ik net in de douche ben gestapt gaat de telefoon dat hij op weg is. Ik haast me dus en ben op tijd klaar.

De monteur is een joviale oudere man, die met moeite ons laddertje naar zolder opklimt om aan de ketel daar te werken. Ik ben blij dat hij zonder kleerscheuren weer beneden komt.

De andere ketel staat in de basement, dus hij heeft wat trappen te lopen hier. Op het laatst is hij helemaal buiten adem, "old and fat" noemt hij zichzelf. Hij heeft wel duidelijk lol in zijn werk en is erg aardig.

Saskia is inmiddels terug uit school en heeft de Fitbit, die we haar gisteren voor haar verjaardag gaven, gedragen. Alleen met van klas naar klas lopen heeft ze al meer dan 5000 stappen gezet en vier trappen gelopen. Met haar vriendin Alexandra gaat ze boven cardio doen en haalt dan met gemak de 10000 stappen.

Rick haalt Flapjack weer op, die nog helemaal groggy is van de narcose. Hij moet het vanavond rustig aan doen, dus Saskia neemt hem op haar kamer. Morgen krijgt hij nog wat pijnmedicatie en daarna moet hij weer ongeveer de oude zijn.

We bestellen Zpizza en dan gaan we de boom optuigen. De lichtjes en slingers zitten er al in, dus tijd voor de versieringen. Precies op tijd komt onze familieversiering aan en die wordt als eerste in de boom gehangen. Met de jaren hebben we heel wat verzameld, dus er is geen plaats voor alles. Het ziet er weer vrolijk uit!


10 reacties:

Annemieke zei

Hoe oud is Flapjack? Ik dacht net zo oud als Sjakie. Ze adviseren hier te wachten tot zes maanden.

Petra zei

@Annemieke - Hij is van 9 juli. Het is de wet in onze "county" (soort van provincie) om het voor zes maanden te laten doen, tenzij je van plan bent te fokken met de dieren.

Margreet zei

In Colorado krijg je een kat niet mee van de Humane Society als ie niet 'geholpen' is. De onzen waren nog geen 3 maanden oud...
Apart he, al die verschillende regels.
Maar goed, arme Flapjack, gelukkig is het voor mannen iets makkelijker dan voor vrouwen, hihi.

Mary-Ann Moerman zei

Zo ik heb je weer eens gevonden en zit meteen in de Kerstsfeer hahaha. Wat een leuk kado hebben jullie aan Saskia gegeven, ze ziet er dan ook heel goed uit. Het is mooi om te zien dat kinderen zich daar bewust van zijn. Niet van het 'perfecte slankheids ideaal' maar van een gezond leven, en daardoor een gezond lichaam. Ah Flapjack, onze poes is 13 jaar, en we willen haar toch wel meenemen volgens jaar, maar pff zo'n vliegreis vind ik ook heel wat voor zo'n poes. Fijne dag, als je straks wakker word.

Petr@ zei

Vervelend, dat wachten op monteurs. Een vriendin van mij krijgt vandaag een monteur voor de wasmachine en die komt tussen 8.00 en 18.00 uur! Dan kun je helemaal geen kant op.

Wat goed dat Saskia ook aan de 10000 stappen komt. Ik vind het wel heel veel klinken, zoveel stappen. Maar ik heb dan ook geen idee wat ik per dag aan stappen zet.

Leuk, de familie versiering. Een leuke traditie.

Ineke zei

Alles goed gegaan met Flapjack?
Niets ergers dan wachten op monteurs, soms heb je mazeel, maar soms moet je uren wachten, Gelukkig dat hij niet kwam toen je onder de douche stond.

Anja zei

Jullie boom is weer mooi geworden! Leuk, die familiedecoratie. Wij hebben dit weekend ook de boom opgezet, vind het meteen weer heel gezellig ogen. Heerlijk, die kersttijd.

Zo te lezen heeft Saskia een heerlijke verjaardag gehad.

Hopelijk is met Flapjack alles goed gegaan en is hij er snel weer bovenop.

Bibi zei

Poeh 1000 stappen, daar kom ik vaak niet aan. Roeien telt natuurlijk ook niet...

naomi zei

Even een korte reactie. Erg moe drukke dag gehad. Arme flapjack maar wel beter. Boom is mooi leuk die familie versiering.
Groetjes

Petra zei

@Margreet - Inderdaad hier ook, Zorro was ook al "geholpen", toen Katja hem kreeg.

@Mary-Ann - Afhankelijk van de gezondheid van de poes lijkt het me nog best te doen. Wij hebben toen we hierheen verhuisden een 12-jarige kater meegenomen, die daarna nog een aantal jaren heeft geleefd.

@Petra - Jemig, zeg, een hele dag! Dat doen ze hier gelukkig niet. Om een idee te geven, 10000 stappen is meer dan 8 km meestal.

@Ineke - Ja, heel goed, hij heeft vandaag weer ouderwets kattekwaad uitgehaald.

@Anja - Ik vind de Kersttijd ook zo heerlijk. Aan Flapjack zou je niet zeggen dat hij gisteren onder het mes lag.

@B. - Nee, roeien telt niet en fietsen ook niet, zag ik.

@Naomi - Hopelijk kun je even goed uitrusten.