Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 02, 2011

"Gedwongen" middagje thuis

Als ik de lamellen open, zie ik dat het dak van onze achterburen wit uitgeslagen is. Het heeft dus flink gevroren. De zon schijnt weer uitbundig en is kennelijk nog warm genoeg om de damp van de daken te laten komen.

De afgelopen paar weken is Sharons klas erg druk geweest, dus ik ga ruim op tijd richting de sportschool. Alleen staat er onderweg een schoolbus allerlei kinderen in te laden. Het is illegaal om langs een schoolbus met rode lichten te rijden en er vormt zich een hele file. Weg is mijn tijdsvoorsprong.

En inderdaad, alle goede plekjes zijn al ingenomen in het kleine lokaal. Gelukkig ken ik de meeste oefeningen wel, dus kan ook zonder goed zicht op wat Sharon voordoet. Het uur gaat lekker snel met vooral veel beenoefeningen. Die ga ik morgen voelen!

Na nog een half uur op de crosstrainer race ik naar huis. Ik wil nog douchen voor de "trapmensen" weer komen. Die komen keurig om de afgesproken tijd van kwart over elf. Eergisteren zeiden ze nog ongeveer twee uur nodig te hebben, maar dat worden er uiteindelijk vier.

Eigenlijk had ik gehoopt vanmiddag "vrij" te hebben om Cosmo mee te nemen naar Great Falls. Het is een schitterende, maar koele dag. Maar twee dagen geleden ging ik even weg, terwijl deze mensen bezig waren in huis, en zag Rick op de camera in de basement dat ze daar aan het rondsnuffelen waren. Het gevoel dat ze door ons huis aan het lopen zijn en van alles gaan bekijken vind ik niet prettig.

In plaats van lekker van de zon te genieten blijf ik dus maar thuis. Dat geeft me wel gelegenheid om uitgebreid op het internet te surfen. Ik stel mijn Kerstwenslijst samen op Amazon.com (heel handig), zoek naar leuke cadeautjes om te geven aan de gastvrouwen van de verschillende borrels, waar we voor uitgenodigd zijn en meer.

Voor dat laatste kijk op de site van Michaels en krijg meteen zin om creatief bezig te gaan. Wat een leuke projecten staan daar!

Saskia is wat langer op school gebleven om met haar Engelse leraar te praten. Die geeft haar de hele tijd een "F" (Fail) voor haar projecten, terwijl ze voor de rest goede cijfers haalt. Nu hoopt Saskia dat hij haar kan uitleggen, wat hij verwacht, want ze snapt niet, waarom hij haar geen betere cijfers geeft.

Als Saskia belt dat ze klaar is, zijn de trapmensen nog bezig. Er zit niets anders op, dan ze dan toch maar even alleen in huis te laten. Ik neem de "STUDENT DRIVER" magneten mee, want ik vermoed dat Saskia terug zal willen rijden.

Dat heb ik bij het rechte eind en dat betekent dat ze voor het eerst een stukje op een vierbaansweg met een snelheidslimiet van 35 mijl per uur rijdt. Dat gaat haar goed af, gelukkig. Langzaam wil ik haar langer op zulke wegen laten rijden.

Nu is de trap dan eindelijk klaar! Hopelijk vindt Rick het ook goed, want die kan nog weleens heel kritisch zijn. Ik zie al uit naar een week zonder thuis te hoeven blijven en werkmensen over de vloer te hebben volgende week. Nu snap ik helemaal waarom mensen gek worden van een verbouwing.

Rick en ik hebben vanavond een "date night". Hij heeft een reservering bij Bazins on Church gemaakt. Dit restaurant ligt naast Anytime Fitness en iedere ochtend ruik ik de heerlijk geuren van hun keuken daar.

Het wordt een heel lekkere maaltijd met prima service. Rick neemt de gefrituurde oesters als voorafje en ik de tonijn tartaar, beiden heerlijk! Mijn hoofdgerecht zijn de St. Jacobs schelpen met polenta en champignons, een super combinatie. Rick heeft de mahi mahi, die hij ook met smaak verorbert.


Wij doen beiden mee met Foursquare en dit is mijn vijfde check in bij Bazins. Daarvoor krijg ik een gratis dessert aangeboden. Hun dessertlijst is lang en lekker. De keuze valt op een carameltaartje met puur chocoladeijs. Daar hebben we ook geen spijt van!

Tijdens het eten vertelde ik Rick dat Serena met de meisjes naar New York is. Dat betekent dat Niall en Kieran alleen zijn vanavond. Rick nodigt hen uit om golf te komen spelen op de Kinect. Dat wordt met enthousiasme aangenomen, dus nu hoor ik af en toe kreten uit de basement. Waarschijnlijk wint de achtjarige Kieran ook nog!

7 reacties:

Bianca zei

Dat ziet er superlekker uit en fijn dat het werk klaar is in huis.
Het kan heel goed dat het "Kleine Rode Monster" ;-) een goede dief is, van de 3 rode katten die ik gehad hebben waren er 2 hardnekkige dieven en dat begon ook al met een paar maanden oud ha ha, eigenlijk heb ik dat nooit gehad met de andere kleuren katten. Die rode katers pikten zelfs klein kinderspeelgoed (en worstjes) uit het huis van de buren.

Margreet zei

Heerlijk ziet dat eruit.
Inderdaad heel naar als je weet dat de werkers in je huis rondsnuffelen, bah!
En goed van Saskia dat ze is gaat praten met haar leraar, hoop dat het nu beter gaat met haar projecten.
Fijn weekend!

Floor zei

Oef, ik snap niet dat je niet enorm gefrustreerd raakt van die 'trapmensen'. Je blogs zo lezend beloven ze al de hele tijd van alles en houden ze zich er niet aan (hoeveel tijd ze kwijt zijn aan een klus bijvoorbeeld). Tenminste zo lijkt het voor ons lezers. Ik weet niet wat het is: wellicht mijn Nederlandse preciesheid...? Haha. Ik vind het knap van je! Maar aan de andere kant: het is natuurlijk ook fijn als ze het werk netjes afwerken en niet de kantjes ervan af lopen.
Op de foto zag het er in ieder geval goed uit.

Groetjes, Floor

Sandrah zei

Wij vinden continu sokken en handschoenen daar waar ze niet horen. Onze hond pikt ze mee, maar doet er gelukkig niets mee. Ze loopt er alleen maar mee rond en kijkt erg blij als we daar iets van zeggen! :-)

Heel vervelend inderdaad als mensen gaan rondsnuffelen in je huis. Ik heb daar zelf ook zo'n hekel aan. Maar gelukkig is alles weer klaar nu.

Sandra

naomi zei

Hallo

Ik ben benieuwd waar alles heen gaat. Stitch pikt alleen papieren zakdoekjes en is daar heel blij mee. De shitzu van mijn moeder Lady is heel klein en weegt 4 kg maar zei komt als je thuis komt altijd met iets aanlopen. Zo grappig eerst panty kousjes, dan lingerie en nu is het 1 van mijn moeders naaldhakken. Die schoen is nog bijna nog groter dan haar.

Balen dat die mensen door je huis gaan lopen en snuffelen in je spullen. Goed dat Saskia met haar leraar gaat praten. Kan ze alleen maar van leren.

Groetjes Naomi

Jolanda (jolanxyz) zei

En, heeft het gesprek met de leraar Engels geholpen? Zo'n belangrijk vak kan je maken of breken qua vervolgopleiding.

Fijn dat je trap af is, maar wat duurde dat lang zeg. Ik was allang uit mijn vel gesprongen.

Petra zei

@Bianca - Zou dat echt zijn? Meike en Snickers hebben inderdaad nooit dit soort dingen gedaan.

@Margreet - Saskia is het hele weekend bezig geweest met Engels, als ze nu weer een slecht cijfer haalt denk ik, dat wij ons ermee gaan bemoeien.

@Floor - Ja, ze waren heel secuur en vonden het erg belangrijk goed werk te leveren. Daar kunnen wij natuurlijk niet over klagen.

@Sandra - Cosmo heeft gelukkig geen "steel"trekjes.

@Naomi - Ik moest hardop lachen bij het beeld van de Shihtzu van je moeder!

@Jolanda - Inderdaad, Saskia is zich heel erg bewust, wat dit voor haar GPA kan doen. Echt balen dat deze leraar zo moeilijk is. Heel wat van haar klasgenoten zijn al terug naar "gewoon" Engels gegaan (dit is honors). Zonde gewoon.