Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 04, 2011

Over football, Kerst en warme temperaturen

Zaterdag

Om de een of andere reden zijn we alle drie vrij vroeg op vanochtend. Het zal de uitbundige zonneschijn zijn. We doen het lekker rustig aan met ontbijt, maar dan moet ik mezelf een schop onder het achterwerk geven en gaan sporten. Gisteren kreeg ik een doos vol Sinterklaas lekkernijen van Petra en tot mijn schande smaakten de borstplaatjes maar al te goed!

Die moeten er dus afgewerkt worden. De stairmaster wacht geduldig op mij en ik doe er een interval van een half uur op. Daarna nog zo snel mogelijk "rennen" op de crosstrainer en ik heb volgens mijn fitbit al driekwart van mijn stappen voor vandaag gedaan.

Op weg naar huis stop ik nog even bij de "Just $1" winkel om een plastic zak te kopen, waar we onze Kerstboom aan het einde van het seizoen in kunnen doen. Dat gaat altijd heel wat naalden tegen. Dit winkeltje heeft sowieso allerlei Kerstdingen, zoals etiketten en pakpapier, voor veel goedkoper dan elders. Ik neem me voor daarvoor terug te komen.

Na de lunch stort ik me op onze Kerstkaarten. Kodakgallery.com heeft die maar liefst binnen de twee dagen, nadat ik ze gemaakt had, hier gekregen! Het zijn mooie fotokaarten geworden met foto's uit Aruba.

Na 46 kaarten geadresseerd en in envelopes te hebben gedaan, is het tijd die te sluiten. Dat is mijn minst favoriete taakje van alles. Ik probeer het met een nat lapje, maar die is kennelijk niet nat genoeg, want het plakt helemaal niet. Dan maar mijn tong gebruiken, bah, bah, bah! Maar ze zijn klaar om op de bus te doen, hoera!

Al bestel ik de meeste Kerstcadeautjes online, ik wil ook altijd graag bij de lokale kleine winkeltjes wat rondsnuffelen. Langs de historische Church Street liggen een aantal leuke snuisterijenwinkeltjes. Ik begin bij de Dandelion Patch, maar loop daar bijna gillend van de prijzen al heel snel weer uit. De meest onnozele Kerstboomversiering kost al $15!

Aan de overkant probeer ik het dan eens bij Black Eyed Susan. Helaas heeft die winkel geen website, want ze hebben van alles en nog wat. Dit is echt zo'n winkel, waar je allerlei grappige en bijzondere dingetjes vindt. Ik slaag onder anderen met een aardewerken Kerststalletje. Ze hebben ook een erg leuke met losse poppetjes, maar met onze rode dief in huis zie ik dat dit jaar niet zitten.

Verder koop ik nog een leuk sneeuwpop zout en peper stelletje. Voor de winter heb ik nu een sneeuwpopthema in huis en die zijn het beste tijdens de Kersttijd te vinden. Tevreden reken ik af. Ik zou hier eigenlijk nog veel meer kunnen kopen, maar laat het hier even bij.

Rick brengt Saskia en Laura naar Reston om te gaan schaatsen. Daarna gaan ze samen bij een van de restaurants eten en Laura's ouders halen op. De dames voelen zich heel wat om dat zo samen te gaan doen. Het Reston Town Center heeft ook veel leuke winkels, waar ze rond willen kijken.

Vanavond worden de kampioenschappen voor de college footballteams gespeeld. Zowel Ricks school, Michigan State, als Virginia Tech spelen. Rick stelt voor naar Velocity Five te gaan om de wedstrijden daar tegelijk te kijken. Hij doet zijn Michigan State trui aan en ik mijn Virginia State sweatshirt.


Het wordt een leuke avond. We bestellen "appetizers" (die hier altijd om te delen zijn, dus zeker geen voorafje, zoals je dat in Europa krijgt) als maaltijd. Nacho's, kipsate (die erg lekker is!), tonijnhapjes en Rick heeft daarna nog ruimte voor kalkoen"sliders" (mini kalkoenhamburgertjes).

Er zijn wel vijftig tv schermen in deze bar. De meesten worden op Virginia tech ingesteld, maar voor Rick en een paar University of Wisconsin fans gaat een tv naar die wedstrijd. Het is grappig om zo twee wedstrijden naast elkaar te volgen.

Helaas voor de teams echter is het nooit een goed idee voor Rick en mij om ergens heen te gaan om wedstrijden te kijken. In het afgelopen jaar hebben we zo nog geen team zien winnen! Onheilsfans, dat zijn wij. Virginia Tech doet het al vanaf het begin niet goed tegen het enige team, waar ze eerder dit seizoen ook van hebben verloren. De Michigan State wedstrijd is wel heel spannend.

Tijdens de rust, het is al tien uur en mijn rug doet pijn van het op een kruk zitten, gaan we naar huis. Het is al vrijwel zeker dat Virginia Tech gaat verliezen, dus we kijken de rest van de Michigan State wedstrijd, die ze, je hebt het al geraden, op het laatste moment verliezen. Argh! Toch was het een leuke avond zo.

Zondag

Het is gisteravond toch laat geworden, dus we slapen lekker uit. Ik hoor Saskia wel al een stuk vroeger op. Zij heeft weer een enorm project voor Engels. Het heeft te maken met het liedje Hotel California van The Eagles. Saskia vindt het enorm moeilijk en werkt er uren aan. Morgen gaat ze weer naar de leraar om zijn hulp te vragen.

Rick haalt ons wekelijkse Starbucks ontbijt en koffie. Al vind ik de Kerstdrankjes daar ook lekker, ik houd het toch liever bij mijn "misto", koffie met een beetje melk. Hun koffie is lekker sterk.

Het is alweer mooi zonnig weer en ik wil een flinke wandeling met Cosmo gaan maken. Rick gaat een stuk met me mee in zijn hardloopkleding. Ik heb wat langs te brengen bij Karin en zo ver wil hij niet lopen. Bij de hoofdweg in Vienna nemen we afscheid en Rick rent terug naar huis.

Cosmo en ik lopen verder en ik maak foto's van plekjes, die ik dagelijks zie. Onder anderen van Anytime Fitness en de Black Eyed Susan winkel van gisteren. Het geeft een beetje een idee van waar ik altijd over schrijf.


Als ik langs Pats oude huis loop, sms ik haar een foto ervan. Ik mis haar echt, maar hopelijk kunnen we in januari weer eens iets afspreken. Haar dochter studeert een semester in Argentinie, dus ze gaan daar met de feestdagen heen!

Cosmo vindt de wandeling ook duidelijk fijn en ik ben blij met zijn gezelschap. Zo krijg ik mijn tienduizend stappen vandaag wel bij elkaar. Na meer dan vijf mijl en 9000 stappen zijn we weer thuis. De enige dagen dat ik die 10000 stappen tot nu toe niet lijk te halen zijn vrijdagen.

Geloof het of niet, maar het is weer warm genoeg voor het huis om buiten te gaan lezen, op 4 december! De andere buren hebben dezelfde gedachte. Vrijwel iedereen is buiten. De laatste twee huizen, die nog geen Kerstverlichting hadden, hebben die nu wel.


Niet in onze straat, maar het varken Hornsby in Kersttenue

Aan het einde van de middag gaan Rick en ik naar de bioscoop. We gaan Happy Feet 2 op het IMAX scherm kijken. Die film kreeg slechte recensies en de zaal is vrijwel leeg, maar wij vinden hem heel erg leuk. Vooral Brad Pitt en Matt Damon als twee krill (garnaalachtige diertjes) zijn hilarisch.

Na afloop is de mall nog open en ik heb een coupon van $25 voor Express. Een paar weken geleden kocht ik hier een paar topjes, waarvan ik de v-nek net iets te diep vind. Ze hebben hemdjes in de zelfde kleur, die je eronder kunt dragen en daarvan wil ik er twee. Een daarvan kost me zo maar $1.

Thuis is arme Saskia nog steeds aan het werk. We bestellen van Zpizza, een lekkere, maar gezonde, "comfort food". Dan is het televisietijd.

Zondagavond is tegenwoordig sprookjesavond. Eerst Once Upon A Time en nu een nieuwe serie op Syfy, Neverland. Voor mensen, zoals Rick en ik, die dol op fantasie zijn dus een heel leuke avond.

Foto's van de Kerstversieringen in onze cul de sac staan hier.

10 reacties:

Margreet zei

Leuk weer om te lezen, je verhalen, ik had die van vrijdag ook nog niet gelezen. Moeilijk, lijkt me, om 'vijf dingen' te verzinnen.
Hier juist koude temperaturen, brr.

Sally zei

leuke foto's , echt al een kerstsfeer met al die versierde huizen. Blijft een hele kluif volgens mij om die 10.000 stappen te halen.

Petr@ zei

Fijn dat je Sinterklaaspakketje in de smaak is gevallen! Ik heb nog wat borstplaat gekocht bij de Albert Heijn van het weekend. Ze waren afgeprijsd dus kon ik de verleiding niet weerstaan. De rest van de week wordt dus lijnen!

Dat van die appetizers in Amerika heb ik zelf ondervonden. Ik dacht lekker bruschetta als voorafje te nemen, maar jee, wat veel kreeg ik; een hele maaltijd was het!

Ach, wat vind ik die Hornsby toch leuk. Als ik het me goed herinner hebben de eigenaren hem als grapje gekregen, toch? En dan nu zo'n succesnummer. Geweldig.

Anoniem zei

Leuk om die "vijf" dingen te lezen.....We hebben een hoop overeenkomsten zoals oa het niet koken, politiek etc....

Wat gaaf dat je ook naar Amersfoort gaat in je weekje NL. Zoals je weet woon ik in het centrum, wees welkom en wellicht kunnen we dan even lunchen of dineren of koffie of borrel drinken (ijssalon is helaas dan nog dicht). Laat maar weten of jou dat ook uit zou komen en tzt weten wanneer je dan zou kunnen, ik maak er tijd voor (vrij) ook eventueel overdag want jouw programma zal wel jam packed zijn voor die week.

Groet, Evelyn

Ingrid en Michael zei

Wat een gezellige foto, die van Rick en jou. Vraag me af of het hier in NL zou kunnen, verschillende teams aanmoedigen in een ruimte ;-) En de kerstsfeer is weer compleet op jullie pleintje. Van een genot, daar bloeit mijn kersthart helemaal van op. :-) Wat dat betreft woon ik verkeerd....Gaan jullie binnenkort nog je eten kerstboom ergens op een boerderij uitzoeken?
Ik geloof dat ik die fitbit ook wel zou willen hebben. Ik vind het zo'n ideaal apparaatje!
Hornsby ziet er weer prachtig uit trouwens.
Groet,
Ingrid
PS: ontzettend leuk dat je naar NL komt!!

Anja zei

Leuk om zo samen die wedstijden te kijken. Jammer dat ze verloren hebben. Gezellig die kerstversieringen, ik mis het een beetje hier.

Ineke zei

Leuk om via je foto's de wandelroute te kunnen volgen. Hornsby staat er weer goed bij.

naomi zei

Hallo

Leuk weekend weer gehad. Fijn dat de film in de smaak viel. Leuk dat je zo een foto wandeling hebt genomen. Krijgen we beeld bij je verhalen.

Wat leuk om die kerstsfeer te zien overal. Ook zo leuk dat iedereen buiten evrsierd. Ik zie hier ook overal meer versieringen op duiken.

Wij hebben toen ook heerlijk bij velocity gegeten en zo leuk al die wedstrijden door elkaar. Vondt het echt genieten. Top sfeer. Leuk dat jullie samen gingen.

Hornsby is weer helemaal top. Staat in vol ornaat.

Ik ga me nu op de 5 dingen lijstje storten. je hebt me uitgedaagd.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Het zal hier ook niet lang duren voor de kou komt, vrees ik.

@Sally - Inderdaad, vandaag heb ik het niet gehaald :(.

@Petra - Ja, Hornsby was een grap van zijn broer, die hij in een plaatselijke bezienswaardigheid heeft omgetoverd.

@Evelyn - Als het enigszins lukt zou ik je graag ontmoeten!

@Ingrid - We gaan onze "levende" boom zaterdag zelf omzagen.

@Anja - Die kerstverlichting is er dus nog niet door in Nederland?

@Ineke - Hij heeft het wel zwaar hoor, dit seizoen ;).

@Naomi - Succes met de vijf dingen lijst! Ik vond hem maar moeilijk.

Becs zei

Lekker hoor al die lekkernijen! Zowel de dingen die je toegestuurd zijn als het lekkers van bij de wedstrijden