Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 16, 2011

Over nog een lekkere lunch, een gemaakte van en het gezin weer compleet

Oh, wat heb ik heerlijk geslapen vannacht! Eigenlijk wil ik helemaal niet opstaan, maar Sharons klas is een goede stok achter de deur. Het rare (maar wel erg lekkere!) warme weer van gisteren is alweer verdwenen. Onze warmste temperatuur vandaag was 15 graden, maar dat was om zes uur vanochtend. Daarna viel de thermometer met grote spoed naar een graad of zes en daar blijft hij hangen.

Vorige week heb ik mijn buurvrouw Susan uitgenodigd voor Sharons klas. Zij komt het eens uitproberen. Het is verder niet druk, dus er wordt lekker gekletst, terwijl we alle spieren een "beurt" geven. Na afloop doe ik nog een half uur op de crosstrainer. Ik geniet echt van mijn boek dat in de omgeving van Middleburg speelt. Ik krijg er helemaal zin van om weer eens die richting op te gaan.

Als ik weer in mijn huurauto stap, zie ik dat Saskia me heeft ge-smst. Net als ik ze lees, smst ze weer. Of ik haar over een kwartier op kan halen, want ze is moe en heeft buikpijn. De school is maar een paar minuten rijden, dus dat geeft me nog even tijd om naar Party Mania te gaan.

Daar koop ik een drietal ballonnen voor Saskia's feestje morgen. Eentje, die een liedje speelt, een met "Happy birthday Saskia" en natuurlijk moet er een met "Sweet Sixteen" erop zijn. Verder neem ik Sweet Sixteen bordjes, servetten en bekers mee.

Volgens mij is Saskia gewoon erg moe en na haar lunch gaat ze inderdaad slapen. Het valt ook niet mee iedere ochtend om kwart over vijf op te staan. Ze gaat wel vroeg naar bed, maar kan dan nog niet slapen.

Voor de derde keer deze week heb ik voor de lunch afgesproken. Dit keer met T., die ik al vele jaren ken, maar veel te weinig zie. We zullen elkaar ontmoeten bij de Four Sisters, een restaurant dat nog geen tien minuten bij ons vandaan is.

Alleen zijn er allerlei wegwerkzaamheden bezig. Wat gewoonlijk tien minuten duurt, neemt me nu een half uur en ik ben bang dat T. er allang is. Stom genoeg heb ik haar telefoonnummer niet. Eindelijk loop ik het restaurant binnen, waar van T. nog niets te bekennen is. Ik heb een reservering gemaakt, dus neem vast plaats.

De ene na de andere vrouw komt binnen, maar niet T. Na een half uur begin ik me af te vragen, of ze het misschien is vergeten. Het verkeer was wel slecht, maar zo slecht? Ja, dus, want een paar minuten later komt een van de hostesses me vertellen dat T. gebeld heeft en er bijna is. Ze heeft meer dan half uur over minder dan een kilometer gedaan! Ze had wel via Facebook een berichtje gestuurd, maar ik had geen bereik op mijn telefoon.

Het is koud in het restaurant, dus we beginnen beiden met een wonton soep. De wontons zijn gevuld met garnalen en zwemmen in een heldere bouillon. Heel licht, dus, en ontzettend lekker. Als hoofdgerecht neem ik mijn geliefde gehakt in druivenbladeren met rijstpannekoekjes. Zo lekker! T. papaya salade ziet er ook goed uit, onthouden voor een andere keer.

We blijven nog een tijdje nakletsen en lopen dan terug naar de parkeergarage. Het is maar goed dat T. er is, want zij weerhoudt me ervan macarons te gaan kopen bij Pastry Xpo. Die zijn zo lekker, maar we zullen de komende weken genoeg zoets voorgeschoteld krijgen.

Na afscheid van T. te hebben genomen, rijd ik zonder verkeer naar huis. Daar bel ik de garage, want ik heb nog niets gehoord. De receptioniste meldt me dat mijn van klaar is. Huh? Dat durf ik bijna niet te geloven, dus ze verbindt met door met John, de service advisor.

Ten eerste vermeldt hij dat het niet benzine, maar olie was, dat lekte. Achteraf wist ik dat natuurlijk ook, benzine laat geen mooie kleuren op de oprit achter, maar verliegt, duh!

In ieder geval is het lek gemaakt en valt het onder de garantie, dus kost ons niets. Het was deel van een recall, waar ik wel op had gereageerd, maar die nieuwe buis is ook weer losgeraakt. Nu zal het niet weer gebeuren, verzekert John mij.

Maar wacht eens, bedenk ik me, ik heb nu mooi wel een huurauto moeten lenen en daar wil ik dan eigenlijk ook niet voor betalen. Ik vraag vriendelijk of zij daar dan ook voor op willen draaien. Dat gaat John aan zijn manager vragen, maar hij denkt van wel. Ik kan de van gewoon op komen halen, wanneer ik wil.

Dat is meteen, want het verkeer is zo slecht, ik wil niet weer in het donker moeten rijden. Ik ben erg blij dat ik mijn mond open heb gedaan over de huurauto, want die hoef ik inderdaad niet te betalen. Tevreden met de gang van zaken rijd ik niet veel later met een gemaakte van weer weg. Dat is allemaal een stuk makkelijker gegaan, dan ik gisteren vreesde!

Intussen is onze kast vrijwel onbegaanbaar door de dozen. Hoog tijd om wat cadeaus in te gaan pakken. Wat gaat dat lekker snel met de tasjes en dozen van de $1 winkel! Rick is dol op inpakken met pakpapier, maar ik vind dat het minst leuke werkje. Bovendien kun je in zo'n tasje of doos niet de vorm van het cadeautje zien, een bijkomend voordeel.

Tijdens mijn lunch is Kai thuisgekomen en meteen door naar zijn werk bij de Disney Store gegaan. Het waren maar een paar uren werk, ruim op tijd voor het eten is hij weer thuis.

Saskia moet babysitten, dus met zijn drieen gaan we naar Glory Days. Ik hoef het menu niet eens in te kijken. Voor mij is het hier de Vermonter sandwich, rozijnenbrood met appelboter, ham, partjes zure appel en gesmolten kaas. Hun zoete aardappelfrietjes zijn ook heerlijk.

Kai heeft het dit semester goed gedaan, denkt hij. Hij heeft zijn cijfers nog niet terug. Katja wel en we zijn enorm trots op haar, ze staat alweer op de Dean's list, met een GPA hoger dan 3.5. Dat is op een universiteit als Virginia Tech een hele prestatie!

Ten tijde van dit schrijven zit Kai hier gezellig Kerstliedjes te oefenen op zijn nieuwe gitaar. Dat instrument is hij nu aan het leren. Kai vertelt trots over alle instrumenten, die hij en zijn huisgenoot Liam bij elkaar hebben. Wel zeven (Kai heeft behalve de basgitaar en gitaar ook nog een ukelele en mandoline)!


Nu net komt Katja de oprit oprijden. Het gezin is weer compleet! De Kerstfilms spelen op tv en alle verlichting maakt het zo gezellig. Ik ben helemaal klaar voor gezellige feestdagen met zijn allen!

Over Kerst gesproken, via Spotify luister ik naar allerlei Kerstliedjes en heb zeker favorieten, maar ook liedjes, die ik vreselijk vind. Mijn favoriete liedjes zijn van Trans-Siberian Orchestra, vooral Christmas Canon.

Maar nu ben ik eens benieuwd (heb ik ook op Facebook gevraagd) welke Kerstliedjes jullie verschrikkelijk vinden. Voor mij zijn dat "Grandma got run over by a reindeer" en "All I want for Christmas are my two front teeth". Al moet ik zeggen dat Whams "Last Christmas" ook hoog op dat lijstje staat. Dus, wat is jullie favoriet en waarvoor veranderen jullie de zender om het niet te hoeven horen?

13 reacties:

Marieke zei

Kerstliedjes zijn een leuk onderwerp. Ik vind Last Christmas van Wham juist echt bij Kerst horen. Waarschijnlijk komt dat omdat ik daar goede herinneringen aan heb van mijn tienertijd ;-)

De twee andere nummers die je noemt, ken ik niet. Ik zal eens zoeken op YouTube, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. Vandaag ga ik een dagje kerstsfeer snuiven in Centro in Oberhausen.

Fijn weekend!

marielle zei

MIjn favoriet is "Lonely this christmas" van Mud en de slechtste vind ik toch wel "Flappie"van Joep van het hek.

Fijn weekend!!

Anoniem zei

Ik vind de meeste kerstliedjes wel gezellig, een van mijn favoriete liedjes is Driving home for Christmas en de vreselijkste is die van Flappie, net als Marielle zie ik.
Groetjes, Bea

Familie Langens zei

Fijn dat iedereen weer thuis, wij hebben nog een laatste drukke week en dan hebben de kinderen 2 weken vrij van school.

Mijn favoriete liedje is Last Christmas (idd mijn tienerjaren met een herinnering van de videoclip. Flappie vind ik heel erg, maar het ergst van allemaal Maria Carey, all I want for Xmas. Brrr.

Petr@ zei

Wat fijn dat de van weer zo snel klaar is en dat het geen kosten meebrengt.

Super voor Katja dat ze het zo goed doet op school. Spannend nog even voor Kai wat zijn cijfers zijn, maar ook dit zal prima zijn. Fijn om te lezen dat hij zo goed in zijn vel zit.

Wens Saskia maar veel plezier met haar Sweet Sixteen party!

Tja, kerstliedjes... ik luister meestal naar een zender die niet zoveel kerstliedjes draait, dus ik krijg niet zo heel snel ergens genoeg van.
"Last Christmas" van Wham roept herinneringen op uit mijn jeugd, dus die is toch een beetje speciaal. Maar dat betekent niet dat ik die de hele dag door wil horen.
"All I want for Christmas" is wel een nummer waar ik klaar mee ben. Te vaak gehoord door de jaren en geen fan van Mariah.
Verder schiet me even niets te binnen, maar anders zet ik het op FB.

Anoniem zei

Goh wat goed van Katja zeg. Heeft ze hard voor gestudeerd, knap hoor.

Goed dat Kai zoveel instrumenten bespeeld hoor. Best jaloers op.

Wat betreft de kerstliedjes, Belleau woods van Garth Brooks vind ik heel goed, maar die man kan in mijn ogen niets verkeerd doen. HAHA. Ja grote fan ben ik.
Ook veel gedraaid hier Frankie goes to Hollywood met The power of love. Helemaal geweldig.
Echte afknappers heb ik niet, zelfs die met die Missing 2 front teeth vind ik grappig, maar dat komt waarschijnlijk omdat je die hier niet veel hoort.
Wij hebben wel veel Kickin' Country opstaan hier in de zaak.

Groetjes Tine.

Anoniem zei

Ik vindt Bianca Ryan - Why Couldn't It Be Christmas Every Day wel leuk, Flappie valt ook wel mee,
groetjes,
Piet

naomi zei

Hallo

Gezellig weer een lunch. Is zo leuk en lekker. Is in het verkeer bij jullie de kerst gekte ook al begonnen. Hier vandaag ook druk.

Wat is de kinect leuk om mee te spelen. Ik nu het disneyland spel gespeelt. De bediening is wel even wennen.

Wat fijn dat je auto heel is. Gezellig dat iedereen weer thuis is. En lijkt me heel sfeervol als je zoon kerstliedjes op de gitaar zit te spelen. het plaatje is heel mooi, boom, kerstsokken. Ik mis alleen de open haard.

Mijn favo kerstliedjes zijn juist wel Wham met Last Christmas en driving home for christmas. Ik heb een hekel aan Flappie en Mariah Carey met all i want foor christmas is you.

Succes met je drukke weekend.
Groetjes Naomi

naomi zei

Ik vergeet nog te vragen wat de dean;s list en een GPA van 3,5 inhoud. Maar zoals jij het ebschrijft kan ze er wel trots op zijn. En jullie ook. Goed van haar gedaan.

Groetjes Naomi

Margreet zei

O, ik vind dat liedje over een kind dat schoenen gaat kopen voor zijn moeder omdat hij wil dat ze er mooi uit ziet als ze die avond dood gaat, heeeeel zielig.
Met Mariah galm ik altijd lekker mee.
Mooie cijfers zeg, van Katja.

Christa Goes zei

Hoi,

In deze tijd vind ik eigenlijk alle kerstliedjes wel leuk, op de hele moderne na dan.
En ik moet eerlijk bekennen, dat Wham met Last Christmas juist op mijn favorieten lijstje staat. Het is zelfs mijn ringtone in deze periode :)

Groetjes,
Christa

Petra zei

@Marieke - Het zal wel zijn dat ze hier Last Christmas grijs draaien. Was Centro leuk?

@Marielle - Lonely this Christmas ken ik niet, ga ik zo luisteren. Edit: Nu ik het hoor ken ik het wel, hier nooit gehoord.

@Bea - Ik ga zo Flappie weer eens luisteren, die horen wij hier natuurlijk nooit ;).

@Anne-Marie - Mariah Carey's liedje zat de hele tijd in mijn hoofd laatst, argh!

@Petra - Last Christmas is echt zo'n geval van veel te vaak gehoord voor mij.

@Tine - Belleau Woods ken ik ook niet, leuk die nieuwe titels.

@Piet - Dat liedje van Ryan kende ik ook niet. Grappig.

@Naomi - Voor iedere A, B, C of D "cijfer" wordt een percentage gerekend (A=90+% bv.) en daarvan wordt het GPA berekend. Ik vind het ook wel ingewikkeld. 4.0 is een perfect GPA, dus 3.5 is erg goed.

@Margreet - Dat zielige lied ken ik niet. Hoe heet dat?

@Christa - Grappig, ik erger me enorm aan dat lied. Kwestie van veel te vaak gehoord.

Marieke zei

Hoi Petra,

Centro was zeker leuk. De kerstmarkt viel in verhouding met andere Duitse kerstmarkten wat tegen, maar het winkelcentrum doet mij altijd denken aan een Amerikaanse mall. Er zitten ook verschillende winkels die je in Amerika ziet, zoals Hollister, Skechers en Gilly Hicks.

Leuk dus voor een dagje vertier en een groot voordeel in deze tijd an het jaar is, dat het overdekt is. Dat zie je in Nederland niet veel.

Groetjes,

Marieke