Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 28, 2011

Over nostalgie en een nieuw achternichtje

Rick en ik slapen lekker uit en eten dan op ons gemak ontbijt. Wij gingen gisteravond eerder naar bed, dan de kinderen, en dat was al niet vroeg, dus onze drie bloedjes liggen nog op een oor.

Het komt vast, omdat ik niet in mijn gewone ritme zit of zo, maar ik heb deze week helemaal geen motivatie om te gaan sporten! Ik moet mezelf er enorm toe dwingen om te gaan. Andere mensen lijken daar geen last van te hebben, want het is telkens erg druk bij de sportschool.

Eigenlijk "moet" ik vandaag een gewichtenroutine doen, maar daar heb ik al helemaal geen zin in. Ik houd het dus bij een half uur interval op de stairmaster en een half uur op de crosstrainer. Ik zag onderstaand plaatje op de Facebook pagina van Mary-Ann en die is op het moment wel heel toepasselijk, dus.


Omdat ik alweer een zilverkleurig streepje langs mijn scheiding zie lopen, ga ik langs Mona om de uitgroei te laten kleuren. Het blijkt dat zij dat gratis doet, als ik mijn haar niet laat foehnen. Dat doe ik dan voortaan, want de salon is maar vijf minuten van ons huis, dus ik kan mijn haar makkelijk thuis drogen en in model brengen.

Kai en Rick staan op het punt te gaan lunchen bij Panera en ik mag ook mee. Ja, dat is hoe ze het brachten, zo groothartig! Ze moeten alleen wel even op mijn haar wachten, want ik zie er als een verzopen kat uit. Rick vindt dat ik zo wel meekan, mannen!

Het is druk in het restaurant, maar er komt net een tafeltje vrij. Dit is een van die plekken, waar ik een vaste selectie heb. Hun overheerlijke kippensoep met de tonijnsaladesandwich op tomaat-basilicumbrood, het is een super combinatie.

De middag besteden we met spelletjes. Words with Friends op Facebook (zijn hier nog andere spelers?) en Pictionary op de XBox, het is een leuk spel, maar het tablet niet makkelijk om op te tekenen. Wel zo gezellig om lekker met zijn allen te zijn en niets te hoeven!

Saskia heeft een "date" met haar nieuwe vriendje. Ze gaan naar de bioscoop. Jimmy rijdt haar daarheen, dus dat is een heel nieuwe ervaring voor ons. Onze "baby" wordt groot!

Ieder jaar rond Kerst gaan Rick en ik bij de Serbian Crown eten. Dit is al een traditie voor ons sinds we onze eerste Kerstboom samen gehaald hadden. Destijds hadden we nauwelijks geld, maar reden langs dit sjieke restaurant en besloten spontaan te reserveren en er die avond te gaan eten.

Dat is 25 jaar geleden, dus dit is een jubileum voor ons. Het is er met Kerst niet van gekomen, maar Katja en Kai gaan vanavond ook graag mee en het is altijd weer een ervaring. We beginnen met een van hun fruitvodka's. Die zijn inderdaad heel erg lekker! Kai is de "BOB" en voor Katja is dit de eerste keer dat ze ook vodka mag drinken.

Frambozen vodka

Katja en ik bestellen de oesters met zure room en zalmcaviaar als voorafje, erg lekker! Ook Kai en Rick smullen van hun keuzes. Op het menu staan allerlei exotische dieren als hoofdgerecht, waaronder emoe en antiloop. Dit keer kies ik de steak tartaar, die ontzettend lekker is(maar veel te veel!). Ook de anderen genieten van hun eten.

De tartaar wordt bereid

Als iets nogal oud en vervallen is, gebruiken we hier wel de in dit geval zeer toepasselijke uitdrukking "long in the tooth". Dit restaurant is dat echt wel. Het is "de goede oude tijd" en traditie, die ons hier ieder jaar doen terugkomen en hun menu is wel uniek, want waar kun je nog emoe, antiloop of wild zwijn eten.

Het eten is lekker, maar de bediening is oud en helaas is dat te merken. Rick krijgt een salade, in plaats van zijn bestelde soep. Als ik een glas wijn bestel en het niet krijg, verwijt de heel oude serveerder mij dat ik er nooit om heb gevraagd. Voor de prijzen, die zij rekenen, zouden dit soort dingen niet mogen gebeuren.

De andere aanwezigen in de eetzaal zijn de zeventig gepasseerd en het enige jongere stel dat er zit heeft van alles te klagen. Ach ja, nostalgie, het is toch weer een avond met herinneringen voor ons viertjes. Volgend jaar gaan we vast weer terug voor een zesentwintigste keer!

Net als we terug naar de auto lopen, krijgt Rick een telefoontje. Hij en ik zijn voor het eerst oud-oom en -tante! Ons ringdragertje, destijds 3, Lucas is nu vader van een mooie dochter, Eliana Maia! Zo leuk!

10 reacties:

Ingrid en Michael zei

Haha leuk plaatje van de apparaten in de sportschool! Ik zit nu ook tegen gaan op te zien, dus komt helemaal binnen. Goede service van Mona voor wat betreft je uitgroei. Mooi dat je dit nu weet!

Annemiek zei

Gefeliciteerd met de familieuitbreiding!

Anja zei

Gefeliciteerd met je achternichtje!

naomi zei

Hallo

Wat goed dat je blijft sporten staat op mijn lijstje voor 2012 om weer te gaan sporten en op het eten te letten.

Wat leuk een achternichtje erbij blijft toch bijzonder een nieuw leven.

Mooie service van het gratis uitgroei verven, maar zag op de site de prijzen zijn flink duur. Vergeleken met hier.

Leuk zo'n restaurant als traditie, het vlees klinkt erg lekker, wij hadden met de kerst hertenbiefstuk. Ook erg lekker.

De conclusie van het weer over 2011 is dat NL een erg warm jaar was met gemiddeld een temperatuur van 11 graden. Erg grappig.

Groetjes

Suus zei

Gezellig hoor jullie tradities.. Fijn dat je zulke dingen in ere kunt houden.

Wij doen het ieder jaar (behalve het eerste jaar toen we trouwden) ook...
Wij vieren onze trouwdag bij een wok-restaurant... de eigenaar zijn inmiddels bekenden geworden (niet alleen door het eten daar, maar ook door een dansschool waar wij stijldansen).. Maar goed, zij zijn geopend op de dag dat wij getrouwd zijn. Dus vandaar... en het is daar heerlijk eten en een supersfeer....

Overigens ga ik deze vakantie toch sporten... Morgenochtend om 9.15uur!!! Mijn vriendin geeft Zumba (ik volg haar lessen op dezelfde dansschool) en morgen ga ik mee naar de sportschool waar ik me ook wil laten inschrijven! Hihi... Dus ik moet er aan geloven, aangezien ik het al beloofd heb!

Een fijn laatste inspanningsmoment van 2011

Gefeliciteerd met de kleine spruit!!!
Groetjes Suus

Bibi zei

Van harte met jullie achternichtje!
Het sporten is de de afgelopen week een beetje bij in geschoten maar na 1 januari ga ik weer gewoon verder. Kan wel eens toch, zo'n dipje.

Petra zei

@Ingrid - Pff, het is echt moeilijk deze week!

@Annemiek - Dank je wel!

@Anja - Dank je!

@Naomi - Ja, de goede salons zijn hier flink prijzig, helaas. Maar anders heb je kans dat je haar echt vreselijk wordt gedaan, dus het moet maar.

@Suus - Wat een leuk verhaal over dat restaurant! En heel goed dat je gaat sporten!

@B. - Ja, maar ik ben altijd bang dat ik, als ik eenmaal niet meer die routine heb, er helemaal mee op zal houden. Ik heb er eigenlijk een hekel aan ;).

Petr@ zei

Ik had het op FB al gelezen, dat jullie een nichtje hebben gekregen, maar hierbij nogmaals gefeliciteerd. Een mooi meisje is ze!
Oef, ik durf bijna niet te zeggen dat ik al 2 jaar oud-tante ben en zelf nog geen 40. Ach, wat maakt het ook uit.

Nicole zei

Wel een goede service dat Mona die uitgroei gratis doet. Doet ze dan ook alleen maar de scheiding? Meer is in principe niet nodig. Wat dat betreft ben ik zo blij dat ik mijn moeders haren niet heb. Die was al in haar 20-er jaren hartstikke grijs. Ik heb (gelukkig) nog alleen maar een paar sprietjes en kan rustig even wachten met mn haren verven.
Ik lijk qua haar (maar helaas ook qua figuur) op mijn moeders moeder. Die was toen ze stierf nog amper grijs.

Wel leuk dat jullie die traditie nog steeds in ere houden. Je steak tartaar zag er heerlijk uit.

Gefeliciteerd met jullie achternichtje! Mooi kindje en mooie naam.

lactobacillus medication zei

Nostalgia serves as a method of coping. People feel better about themselves. Subjects have thought of nostalgic memories.