Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 30, 2012

Een beetje een saaie maandag

Saskia heeft vandaag vrij van school, dus we slapen een beetje uit. Ook weer niet zoveel, want Rick moet wel naar zijn werk. Hij en ik ontbijten samen en dan vertrekt hij.

Veel energie heb ik niet, want mijn neus doet nog steeds pijn en daardoor heb ik de halve nacht niet geslapen. Ik ben er inmiddels achter dat het een reactie op de neusspray, die ik voorgeschreven heb gekregen, is. Met zoutoplossing spoelen brengt wat verlossing. Ik hoop van harte dat het woensdag een stuk beter is, zo niet weg!

Gek genoeg helpt de personal training sessie met Sharon. Als ik aankom zegt zij dat ik ook erg verstopt klink, maar na afloop is dat weg. Weer een voordeel van sporten. Ik volg de gewichtentraining, zoals meestal, op met een half uur op de crosstrainer.

Omdat dit boek ook alweer opschiet, koop ik de volgende twee delen ook maar gelijk op Amazon. In het vliegtuig zal ik vast veel lezen (het voelt nog zo onwerkelijk dat ik woensdag weer over de oceaan ga vliegen).

Saskia wacht me thuis op met de vraag of we naar Marlowe Ink kunnen om haar navel piercing te laten veranderen. Dat kan ze zelf nog niet na twee maanden, maar de professionals wel. Ik geef toe en we rijden naar Old Town Fairfax alleen om uit te vinden dat de winkel op maandag pas om 13 uur opengaat. Hoe on-Amerikaans!

Onverrichterzake rijden we dus terug naar Vienna. Nu ik dan toch in het centrum ben, besluit ik mijn (denk ik) laatste boodschap voor de reis te doen. Om de een of andere reden kunnen Rick en ik nergens de Europese stekkers, die we naar Italie meehadden, vinden. Die heb ik toch echt voor mijn laptop en telefoon nodig. Gelukkig brengt Radio Shack uitkomst.

Een paar deuren verderop is Manhattan Bagel en Sas en ik hebben trek. Gelukkig voor haar hebben ze ook vegetarische keuzes, want daar lijkt ze toch serieus in. Ik vind het wel gezellig zo even samen, want met al die vrienden en vriendinnen krijgen we Saskia niet vaak alleen.

Mona heeft gezegd dat ik gewoon binnen kan wippen om mijn uitgroei te laten verven. Daar maak ik dankbaar gebruik van. Mona zelf neemt vandaag geen klanten, dus laat haar andere kapster Lauren de kleur aanbrengen. Lauren doet ook Mona's haar, dus wij kletsen intussen bij.

Om de uitgroei gratis te laten doen moet ik met een nat hoofd naar huis. Anders kost het zomaar $35! Gelukkig is het niet koud en thuis foehn ik het droog.

Inmiddels is Jimmy er ook en ik stel voor terug naar Marlowe Ink te gaan. Morgen wil ik de dag vrij hebben om in te pakken (en van het lenteweer te genieten voor ik de Nederlandse diepvries inga). Jimmy gaat mee om dit heuglijke feit te aanschouwen.

Dit keer zijn ze wel open, maar zijn er ook een heel aantal wachtenden voor ons. Ik had nooit gedacht dat ik zo vaak in een tattoe winkel zou zijn! Onze kinderen zijn wat dat betreft heel anders, dan Rick en ik. Ik kijk iedere keer mijn ogen uit, niet alleen om de klanten, maar meer om de medewerkers, die stuk voor een lopend kunstwerk zijn.

Saskia kiest een leuke versiering. Hoe noem je zoiets in het Nederlands? Hier is het een belly ring, terwijl de meesten geen ring zijn. Trots kijken zij en Jimmy er na afloop naar in de spiegel. Wat een wereld van verschil met mijn generatie, mijn ouders vonden zelfs gaatjes in de oren ordinair. Jimmy heeft trouwens ook een piercing in zijn oor, met een blauwig iets erdoorheen.

Rick komt lekker vroeg thuis en stelt een etentje samen voor. De keuze valt op Chef Geoff's. Daar is het op maandagavond halve prijs voor een fles wijn, zoals bij meerdere restaurant in de omgeving. We bestellen een lekkere fles Italiaanse "bianco". Wat overblijft kan met kurk er weer op mee naar huis.

We delen een voorafje van biefstukspiesjes, erg smakelijk. Als hoofdgerecht neem ik tonijnbiefstuk met gember, zeewiersalade en een rijstcake op een citrussaus en wasabi. Het wordt heel mooi gepresenteerd en smaakt net zo super.


Ook Rick geniet van zijn biefstuk met Gouda grits. Ja, je leest het goed, er zit Goudse kaas door de griesmaal, wat "grits" zo ongeveer is. Rick is dol op de Nederlandse kazen en al ieder gerecht daarmee bestellen. Hij vertelt me dat het raar voelt om de Amerikaanse uitspraak van "Ghoedah" aan de serveerder door te geven. Rick is nu zo gewend aan de Nederlandse uitspraak, maar ja, die verstaat niemand hier.

Nog twee nachtjes en dan is het zover. Ik ben heel benieuwd hoe ik Nederland ga ervaren na meer dan zes jaar weg. Ik zie er in ieder geval erg naar uit!

29 reacties:

Margreet zei

Heb je helemaal geen familie meer in NL? Ik kom er nog best vaak en altijd valt de volheid me op en de lange wachttijden bij het avondeten en de hele kleine appelsapjes, haha. En toch vind ik het elke keer weer zo mooi daar en geniet ik van het wandelen over de dijk en natuurlijk van mijn familie. Ik moet echt even weer omschakelen, hoewel ik echt niet meer wil wonen daar en erg geniet van alles wat Amerika te bieden heeft. Veel plezier alvast.

1250/Menno zei

Navel piercing is een belly button piercing in het NL.

Anoniem zei

Een hele goede reis. En ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben in Nederland.

Groetjes, Jacqueline

Marieke zei

Goede reis en veel plezier in Nederland!

Wilma zei

Ja...het is berekoud, maar ik hoop toch dat je een fijne tijd gaat meemaken in NL. Ben reuze benieuwd naar je ervaringen. Mocht je nog in de buurt komen van Wijchen (Malden) je bent altijd welkom, als is het maar om jezelf even op te warmen. Ligt er al een plan wat je allemaal gaat bezoeken? Je zult wel tijd te kort komen. Een hele fijne reis, wij volgen het wel!

Groetjes Wilma Loeffen

marianne zei

Goede reis morgen, alvast veel plezier in Nederland, en tot volgende week!

Anoniem zei

Neem maar lekkere warme kleren mee want het wordt alleen maar kouder! Ook in Amersfoort ben je van harte welkom hoor om op te warmen.
Wat zal onze kou tegenvallen na die hoge temperatuur bij jullie. Succes met inpakken en een alvast een voorspoedige reis gewenst!
Groetjes,
Anja L.

Karla zei

Goede reis morgen!

naomi zei

Hallo

Een belly button, heet hier een navelpiercing gewoon hetzelfde dus. Balen dat je juist meer last kreeg van de neusspray dan dat het beter wordt. Ik slik nu met deze kou maar weer vitamine C helpt mij altijd goed en een beetje extra weerstand kan nooit kwaad.

Ik denk dat je veel dingen anders ervaart maar toch ook wel het gevoel van thuis zal hebben. Het is allemaal wat kleiner en drukker.

Ik vindt het wel raar om te zeggen tot vrijdag voelt onwerkelijk. Heb vandaag een drukke dag 7 uur vergadering over de verhuizing van de afdeling. Dus verveel me niet.

Succes met inpakken en neem veel laagjes mee en lekker warme handschoenen en al dat zo extra's. Nu lekker -4 hier met een zonnetje toch echt genieten.

Inpak ze en vlieg je morgen avond rond 18.00 DC tijd naar ons toe? Groetjes Naomi

Anoniem zei

Goeie reis naar ons koude landje, helemaal in de ban van het schaatsen.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Safe travels morgen en tot volgende week,
Groet, Evelyn
PS: hier zijn veelal alle winkels op maandagochtend tot 13.00 gesloten (muv supermarkten)

Anoniem zei

Ik wens je heeeel veel plezier! Wie weet maak je zomaar een elfstedentocht mee:)!
groetjes, BiancaF

Petr@ zei

Fijn dat het sporten een beetje helpt tegen je verstopte neus. Ik hoop echt voor je dat het woensdag over is.

Ha ha, zo kom je nooit in een tattoo shop en zo ben je bijna vaste klant ;-)

Je hoofdgerecht zag er uit om van te smullen, mmm.

Ik wens je heel veel plezier in NL. En inderdaad dikke kleren mee, want het schijnt erg kou te worden dit weekend.
Goede reis alvast.

Anja zei

Alvast een goede reis en heel veel plezier hier in Nederland!!

Bas N zei

Leuk dat je weer naar Nederland gaat Petra. We hebben speciaal voor jou het oude weer van zolder gehaald. Deze week vriest het dat het kraakt! Veel plezier alvast! ;)

Bas N.

Bas N zei

Klein typfoutje maar dit moet natuurlijk "koude" zijn. ;)

Tineke zei

Kom je samen met Rick naar nederland of ga je alleen. Ik 'duim' voor je beterschap en wens je een comfortabele vlucht en veel plezier in nederland, Tineke

Anoniem zei

Goeie vluchten en geniet van je tijd in Nederland.Je zal wel een druk programma hebben , jou kennende. Je wilt zoveel mogelijk doen en zien. Helaas wordt het berekoud , dat is het nu al.Maar met de zon is het wel uit te houden.Ik ga ook dik gekleed naar buiten,áltijd blootshoofd maar met die koude wind is een muts hard nodig.Daar zal je ook wel aan gedacht hebben.
Veel plezier,
groeten Wil

Conny zei

Een hele goede reis tot zaterdag!

Wendy zei

Heel veel plezier hier in Nederland. Het lijkt me erg leuk om te lezen over je avonturen hier in het koude Nederland! Grappig om ons landje nu eens door jouw ogen te zien!

Ook hier in Helmond kun je je altijd komen opwarmen... misschien kun je de volgende keer dat je komt een soort tour maken langs al je trouwe lezers :)

Dat doet me denken aan een boek dat ik heb gelezen over een Nederlander die grote reizen maakte zonder budget doordat hij bij mensen op de bank sliep die hij via internet leerde kennen. http://www.letmestayforaday.com/
Heel erg grappig want je moet er maar opkomen!

Goede reis en geniet van je verblijf hier

Marion2 zei

Wat leuk dat je naar Nederland komt! Het lijkt me ook best spannend, zo in je eentje. Ik ben heel benieuwd hoe je het nu ervaart en hoop dat je het heel erg leuk zult hebben.

Goede reis en heel veel plezier!

Suus zei

Ik wil je alvast een hele fijne reis wensen en ontzettend veel plezier in NL. Kleed je warm aan, want je hebt precies de koudste periode uitgekozen!!!

Ik hoop dat je geen last meer hebt van je neus, en kaakholtes.

Have fun!

Anoniem zei

Nou... Houd maar wat ruimte vrij in je koffer, voor die truien en vesten die je hier gaat kopen.....
Tip: Hema!
Veel plezier!
Marjon

Claudia Ros zei

Ha Petra,

Heel veel plezier tijdens je vakantie in NL - ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen! Ook in Amsterdam ben je van harte welkom natuurlijk. Schroom ook niet om een berichtje te sturen als je dingen wilt weten, of ik je ergens bij kan helpen.

Have a save flight!

Groetjes,

Claudia

Petra zei

@Margreet - Jawel, maar niet familie waar ik "close" mee ben. Ik ben echt benieuwd hoe ik het ga vinden.

@Menno - Dank je!

@Jacqueline - Dank je wel, gaat vast lukken

@Marieke - Dank je.

@Wilma - Ja, de dagen zitten al vol. Het zullen voornamelijk de grote steden in het westen worden.

@Marianne - Tot dinsdag!

@Anja - Toevallig heb ik dinsdag afgesproken te gaan lunchen in Amersfoort met twee andere bloglezeressen. Heb je misschien zin om mee te gaan?

@Karla - Dank je!

@Naomi - Ik heb allerlei winterspullen mee, hopelijk genoeg.

@Bea - Dank je.

@Evelyn - Ja, daarom hebben we maandag Amsterdam op de planning staan.

@Bianca - Dat zou zeker leuk zijn!

@Petra - Ik heb mijn wintersport warme dingen mee.

@Anja - Dank je.

@Bas - Nou, inderdaad! Het is zelfs kouder daar dan in Chicago, morgen.

@Tineke - Dit keer ga ik alleen. Wel spannend, want voor het eerst in 17 jaar, andere keren altijd met het gezin.

@Wil - Dank je en ja een vol programma. Ik zie er enorm naar uit om de mooie Nederlandse steden weer te zien.

@Conny - Tot zaterdag!

@Wendy - Leuk dat Let Me Stay For A Day. Ik zou volgens mij een paar maanden in Nederland moeten blijven om iedereen met wie ik via het internet contact heb op te zoeken. Zou wel grappig zijn.

@Marion - Dank je! Volgens mij gaat de tijd vliegen.

@Suus - Mijn koffer zit vol warme spullen.

@Marjon - Oh, ja, een Hema worst met zulk koud weer, heerlijk!

@Claudia - Dank je wel. Amsterdam staat op ons lijstje, maar ik wil daar eigenlijk gewoon met mijn vriendin Petra heen, bij wie ik logeer. Ik "ken" namelijk zoveel mensen in A'dam dat ik bang ben iemand voor het hoofd te stoten, als ik met de een wel en de ander niet afspreek.

Sally zei

balen van die reactie op de neusspray.

oei spannend hoor je reis je naar het koude kikkerlandje komt nu rap nabij. Ik hoop ook dat je het erg naar je zin gaat hebben. Goede reis alvast.

Bianca zei

ha ha wat grappig dat verhaal van die navelpiercing, tijden zijn pittig veranderd, je kunt ze zelfs krijgen met heuse diamanten en saffieren erin (hint ;-)
Dat wordt zeker de kou in als ik zo de berichten uit NL hoor is het echt KOUD daar bbrrr
Zal wel vreemd zijn na 6 jaar weer, alvast veel plezier gewenst want van dagelijks blogs lezen komt op het moment niet veel terecht.

Claudia Ros zei

Ha Petra,

Lekker doen waar je zin in hebt! Zo te horen ken je zoveel mensen in Nederland dat je drie maanden nodig zou hebben om ze allemaal te ontmoeten. :o) Verheug me er in ieder geval op om je Nederlandse verhalen te lezen!

Enjoy!

Claudia

what does pilocarpine do to the eye zei

Thank you again for your flawless service, and I look forward to working with you in the future.