Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 23, 2012

Een mistige maandag

Eigenlijk hadden we allemaal half verwacht dat de scholen vanochtend laat zouden beginnen. Er is een "freezing rain advisory" en de Federale regering raadt zijn medewerkers aan pas om elf uur te komen. Het is spekglad en er zijn allerlei ongelukken.

Maar Fairfax County Public Schools beginnen, helaas voor Saskia, op tijd. Later vertelt ze dat de parkeerplaats een ijsbaan was, waardoor er allerlei ongelukken gebeurden.

Door de verlate start van de regering wordt Ricks belangrijke presentatie vanochtend in Washington uitgesteld tot volgende week. Fijn voor hem, want hij wilde meer voorbereidingstijd. Fijn voor mij, want nu kunnen we samen ontbijten.

Om kwart over negen, als we beiden vertrekken, is de temperatuur net boven het vriespunt en de wegen weer goed te begaan. Gelukkig, want ik vind rijden met gladheid doodeng.

Sharon wacht me al op bij Anytime Fitness. Een paar dagen geleden postte mijn vriendin Petra een video van vijf minuten "planken" op Facebook. Ik vertel Sharon daarover en natuurlijk merkt zij dan op dat ik dat vast ook kan. Dat niet alleen, maar ze wil me dan ook filmen.

Dat trekt ook de aandacht van andere aanwezigen. De "vijf minuten plank" houdt in: een minuut "gewoon" planken, een minuut zijplank, een minuut "tummy tucks", een minuut andere kant zijplank en een minuut planken met rechte armen. Het is een enorme uitdaging, maar het lukt me. Na afloop krijg ik zelfs applaus, ha ha! Hier het filmpje:


Daarna laat Sharon me ook nog eens twee minuten in een squat tegen de muur zitten. Mijn spieren voelen na het uur als pudding! Toch ga ik nog een half uur op de crosstrainer staan. Zo krijg ik mijn stappen. Buiten is het nog steeds ijzig en heel mistig, een lange wandeling met Cosmo zit er dus niet in.

Voor Rick naar het vliegveld vertrekt gaan we samen lunchen. We kiezen Natta Thai, ons favoriete Thaise restaurant hier in Vienna. Ik bestel hun lekker Tom Yum soep en dumplings. Rick smult van zijn kerriegerecht.

Thuis pakt Rick in en dan is het weer tijd voor afscheid. Hij gaat tot en met vrijdag naar San Diego, de geluksvogel! Gelukkig ben ik niet lang alleen, want Saskia en Jimmy komen me na school gezelschap houden. Althans, ze zijn in het huis, echt gezelschap heb ik van Cosmo en Meike.

De dieren zijn toch al, zoals gewoonlijk, een groot vermaak. Arme Meike wordt belaagd door Flapjack, Snickers steelt een stuk brie uit mijn hand en Flapjack en Cosmo gaan opeens spelen. Ik kan me zo voorstellen dat alleenstaande mensen zich met dieren omringen!


Als avondeten bestel ik een pizza met feta, wilde paddestoelen en zoete ui van Zpizza. Ik ben zo blij deze zaak ontdekt te hebben. Alles is organisch en gezond voor je. De combinaties zijn ook nog eens heel erg lekker.

Zo gaan Saskia en ik de eerste nacht van vier met zijn tweeen in. Ik vind het gezellig dat zij bij mij beneden blijft om haar huiswerk te doen (en zeg haar dat ook). Over een paar jaar ga ik dat wel erg missen, nog maar niet aan denken!


Gaap!

PS. Het enige dat uit Katja's huis gestolen is, is hun X-Box. Het kan nog iemand geweest zijn, die ze kennen, of een van hun deuren zat niet op slot, want de politie zag geen teken van professionele inbraak.

7 reacties:

Margreet zei

Bah, wat naar die inbraak.
Hier ook een manloze week. Gelukkig heb ik nog 3 kids, 2 poezen, een hond en een schoonmoeder over, haha.
Sterkte!

Petr@ zei

Wat heerlijk voor Rick om een paar dagen naar warmere temperaturen te mogen. Jammer voor jou, omdat hij er een paar dagen niet is. Fijn dat Saskia graag thuis is, zodat je toch gezelschap hebt.

Leuk dat filmpje van je.

Marie zei

Wat eng voor Katja! Wat een vreselijke ervaring, hopelijk draagt ze de negatieve impact niet te lang mee. Wat leuk dat Saskia een gezellige, fijne vriend heeft! Wat een heerlijk gezinnetje! lieve groet!

Anoniem zei

Wat een harige staart!
Marjon

Familie Langens zei

Hoi Petra,

wat vervelend die inbraak!

Ongelooflijk joh die 5 minuten, ik ben begonnen op de sportschool en daar moeten we ook van die oefeningen doen, gelukkig geen 5 minuten!

Succes deze week!

groeten,
Anne-Marie

naomi zei

Hallo

Ongelofelijk die 5 minuten planken. Knap van je lijkt me wel moeilijk. Wat eng dat het zo glad was en dan toch naar school moeten gaan.

Klinkt voor Rick lekker naar San Diego maar zit alleen maar in vergaderzalen. En hij zal weinig van het weer mee krijgen.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Vooral die schoonmoeder lijkt me erg handig, ha ha!

@Petra - Ach ja, Rick zit, zoals Naomi al terecht opmerkte, het grootste deel van de dag in zijn conferenties.

@Marie - Katja is gelukkig altijd wel snel over de schrik heen.

@Marjon - Ja, he? Snickers heeft ook zo'n harige staart, moet ik nog eens een foto van maken.

@Anne-Marie - Het duurde natuurlijk ook wel jaren voor ik mezelf tot die vijf minuten heb opgewerkt!

@Naomi - Het was ook echt wel moeilijk, hoor. Maar wel heel goed, want ik voel mijn buikspieren en dat is meestal niet het geval. Je hebt helemaal gelijk wat Rick betreft.