Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 09, 2012

En toen was er opeens een witte wereld

Als ik wakker word is mijn rauwe keel veranderd in forse keelpijn. Ik voel me ook erg gammel en het lukt me niet uit bed te komen. Eigenlijk heb ik, zoals iedere maandag, een personal training afspraak om half tien. Dat ga ik niet halen. Ik sms Sharon om te vragen of ze later tijd heeft en het kan om twaalf uur.

Terwijl ik me goed genoeg probeer te voelen om tenminste op te staan, verrast Rick mij met mijn favoriete sandwich en een misto van Starbucks. Rick werkt vanochtend van huis, want hij heeft een belangrijke afspraak in Washington, waar hij zich op voorbereidt.

Om een uur of elf komt Rick vertellen dat hij vertrekt. Mijn spieren beginnen pijn te doen, dus ik sta dan ook maar op. Ik heb inmiddels wel besloten om de personal training niet te doen. We verzetten die afspraak naar woensdag.

Omdat mijn spieren protesteren, moet ik wel gaan sporten. Als ik in de van stap en naar de lucht kijk, denk ik dat het eruit ziet of het gaat sneeuwen. Maar dat kan toch niet? Het wordt niet voorspeld en op zaterdag was het nog 18 graden.

Toch zie ik een sneeuwvlok naar beneden dwarrelen en dan nog een. Flurries, dus. De weerman op de radio zegt nog steeds dat het gaat regenen, maar Moeder Natuur heeft duidelijk andere gedachten. Als ik op de crosstrainer sta en opkijk van mijn boek sneeuwt het echt, niet eens meer "flurries".

Door de sneeuw, die natuurlijk niet op de warme weg blijft liggen, rijd ik naar huis. Daar blijft het al wel een beetje op het deck liggen, maar het is vooral gewoon een mooi gezicht. Het temperatuursverschil met zaterdag, 16 graden, is wel even heel erg wennen, brrr!!!

Katja en Kai zijn inmiddels ook op. Jazeker, zij lagen nog langer in bed, dan zieke ik! Kai wil nergens heen, maar Katja is meteen te vinden voor een lunch van pho en onze nagels laten doen. Het is net als mijn beste vriendin hier hebben, ik ga haar weer zo missen volgende week!

De sneeuw blijft maar vallen en is natuurlijk het gesprek van de dag. De hete pho is precies, wat ik nodig heb nu. Ik bestel er groene thee bij, ook lekker gezond.

We kletsen gezellig bij, Katja heeft een heel aantal jongens, die in haar zijn geinteresseerd. De een gaat in de zomer het leger in, de ander is moeilijk te "lezen". Die tijd mis ik toch niet.

Bij Pro Nails kiezen Katja en ik Gelish kleuren. Allebei roze, maar andere schakeringen, met glittertjes erop. Ondertussen praten we door. De Vietnamese dames spreken onderling Vietnamees, dus ons Nederlands wordt gewoon geaccepteerd. Phuong, mijn styliste, spreekt vrij goed Engels, maar sommigen van hen nauwelijks een woord.

Het sneeuwt nog steeds en nog harder. Er ligt een laagje op de van, als we klaar zijn, en de tuinen, daken en bomen zijn wit. Zo vreemd, dat dit helemaal niet voorspeld is. Mooi is het wel.


Thuis gaat de open haard aan en dat vinden de katten ook heerlijk. Flapjack moet er eerst even aan ruiken, maar niet veel later neemt hij allerlei poses aan om die warmte zoveel mogelijk op te vangen. Zo schattig!


Saskia voelt zich niet lekker en gaat boven liggen. Een half uurtje later komt ze via de garage weer binnen met een boeket rozen in haar handen. Huh? Het blijkt dat Jimmy die voor haar heeft gebracht, omdat ze zich niet lekker voelde. Die jongen is goed opgevoed!


Lief toch?

Kai gaat naar de Disney Store om zijn laatste cheque op te halen. Zij hebben hem vrijdag verteld dat ze hem dit seizoen niet meer nodig zullen hebben. Hij heeft er toch een leuk zakcentje verdiend.

Katja heeft vanavond een training met het Vienna Volunteer Fire Department. Ze wil daar graag bij, als ze hier thuis is. Ze moet er nog een interview voor doen, maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn.

We eten vanavond makkelijk pizza. De Zpizza bezorger zegt tegen Rick: "Hi sir, nice to see you again". Na hun pizza eenmaal gegeten te hebben is er eigenlijk voor mij geen andere. Alles is gezond en organisch en de combinaties zijn heerlijk!

Morgen voel ik me hopelijk weer een stuk normaler, want ik wil van dit gammele af en het is niet goed voor mijn spieren. Daarom doe ik ook altijd zoveel om te voorkomen dat ik zelfs een verkoudheid krijg.

Meer foto's van vandaag staan hier.

Als jullie geinteresseerd zijn mijn dagelijkse foto"challenge" te volgen heb ik daar een nieuw blog voor. Dat vind je hier.

18 reacties:

Becs zei

Hier nog iemand die zich helemaal niet lekker voelt. Wat raar heh hoe moeder natuur zo van gedachte kan veranderen. Je nieuwe blog heb ik gelijk bij mijn favoriete gezet

Margreet zei

Vervelend dat je je niet lekker voelt, hopenlijk gaat het snel beter. Wat een lieve foto! Zie ik het goed dat Jimmy ook wat rossig is? Wat lief die rozen.

Bente zei

Wow, ik ben bijna jaloers op Saskia! Leuk voor haar dat ze zo'n attent vriendje heeft.

Hoop dat je je morgen beter voelt.

Sally zei

Wat een leuek foto's zowel van het verliefde koppel als van Flapjack voor de haard. Veel beterschap; ik hoop dat de verkoudheid niet erger wordt.

Jolanda zei

Joepie, nog een blog :-) je schrijft zo leuk, net of ik er bij ben.

Saskia boft maar. Jongens/mannen die bloemen brengen zijn een zeldzaamheid. Mijn man noemt dat een stervensproces en dat geef je toch niet??? Dus als er bloemen in huis staan, koop ik ze zelf.

Marieke zei

Sterkte! Hopelijk voel je je snel beter.

Petr@ zei

Een witte wereld; wat een weersverandering ineens. Het ziet er wel weer erg mooi uit!

Wat lief van Jimmy om rozen te brengen omdat Saskia zich niet lekker voelt. En wat lief, die twee samen op de foto.

Vervelend dat je nog niet bent opgeknapt. Ik had het ergste gelukkig na twee dagen gehad en heb nu alleen nog een verstopte neus. De tandarts afspraak heb ik maar niet door laten gaan; leek me niet zo handig om me te laten boren terwijl ik steeds moest niezen ;-)
Beterschap!

Anja zei

Vervelend dat je je niet lekker voelt, hopelijk knap je snel wee rop. Leuke foto van Saskia en haar vriendje.

marianne zei

Wat een superschattige foto (sorry Saskia)...

Beterschap voor jou, hopelijk knap je snel op!

Marie zei

Hoe is het met je keelpijn? Toch geen keel-ontsteking, of strep, hoop ik? Heel veel beterschap! Leuke foto van Saskia en Jimmy, cute!

Annemiek zei

Daar was het kouder dan hier voor de afwisseling! Gisteren zo'n 45F!
Beterschap!

Anoniem zei

Wat een heerlijke kalverliefde foto van S&J, brings back memories :-) wat goed dat je toch gaat sporten als je ziek bent, als ik 1x nies heb ik voor mezelf al excuus om niet te gaan haha(maar ik vind sporten dan ook niets aan.....)
zie je email over je NL trip wel komen!
Beterschap!!!
Groet, Evelyn

Elke zei

Beterschap!
En wat een romanticus, die Jimmy! Er zullen er velen jaloers zijn op zo'n lief gebaar! Schattige foto ook, van die twee tortelduifjes!
En hopelijk vind Katja ook 'de ware', al is het misschien dat zij er nog helemaal niet aan toe is om een serieuze relatie aan te gaan? Daar zou je ze ook geen ongelijk in kunnen geven, ze is nog jong en heeft tijd genoeg.

Natasja Valentijn zei

Raar hè, zo zit je buiten in een truitje van de zon en warmte te genieten en zo staat het te sneeuwen. Ik stond ook even raar te kijken.

naomi zei

Hallo

Wat een bizar weer, wel leuk wat witte wereld foto's. En wat is je zwart/wit foto omwijs mooi. Door die ramen met de vlokjes.

Gaat Kai evt van de zomer nog helpen in de disney store of niet. wat leuk dat Katja bij de plaatselijke brandweer gaat. Het is een stoere meid hoor. Ook zij gaat vast een leuke vent vinden.

Wat is Saskia schattig met Jimmy op de foto. Hoe oud is hij eigenlijk?
Ook Flapjack steelt weer de show ongelofelijk hoe hij erbij ligt.

Ik snap dat je Katja weer gaat missen is toch fijn als iemand is waar je goed mee kan praten en leuke dingen om mee te doen.

Succes met je verkoudheid en je gammele gevoel.

Groetjes Naomi

Suus zei

Je bent nog steeds niet lekker, niet leuk om te horen. En vooral erg vervelend voor jezelf.

En sneeuw bij jullie... hier niets overal hier in Europa sneeuw en Oostenrijk zijn dorpen niet bereikbaar, en hier niets.. nog steeds aangenaam weer. Ook niet verkeerd eigenlijk.... :-)
We blijven Hollanders he? We blijven klagen. hahaha...

Wat een ontzettend leuke foto van het leuke stelletje! Hihi....

Heerlijk om te zien.
Beterschap Petra!

Groetjes,
Suus

Nicole zei

Allereerst heel veel beterschap! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Wat een ubercute foto van Saskia en Jimmy! De verliefdheid straalt er werkelijk van af. Heerlijk...

Lekker dat je nog wat quality time met Katja kunt doorbrengen voordat ze weer naar Blacksburg moet.

En mooi! Die witte wereld, maar toch niet helemaal. Zo mag het bij ons ook wel worden. Als het daarbij blijft :-)

Petra zei

@Becs - Vervelend dat jij je ook niet lekker voelt. Hier zijn veel mensen ziekig.

@Margreet - Jimmy heeft bruin haar, dus ik denk dat dat het licht is. Ik vind het ook zo'n schattige foto.

@Bente - Dank je!

@Sally - Gelukkig niet erger, maar ik wil er gewoon vanaf.

@Jolanda - Ik moest toch wel even grinniken om jouw man. Rick is ook een romanticus, dus ik krijg ook weleens bloemen.

@Marieke - Dank je!

@Petra - Het lijkt vandaag gelukkig wat beter te gaan.

@Anja - Schattig, he?

@Marianne - Dank je en inderdaad gewoon schattig, LOL!

@Marie - Nee, geen keelontsteking, daarvoor niet genoeg pijn. Ik hoop het ergste gehad te hebben.

@Annemiek - Grappig inderdaad als wij kouder zijn dan ten noorden van ons!

@Evelyn - Ik schrijf zsm, op het moment even heel druk met Katja's laatste dagen hier.

@Elke - Je slaat volgens mij de spijker op zijn kop. K. is nog veel te druk met andere dingen.

@Natasja - Vooral omdat het niet voorspeld was. Toen ik de eerste sneeuwvlok zag vallen had de weerman op de radio het nog over regenbuien.

@Naomi - Jimmy is een half jaar ouder dan Saskia, dus ook 16. Kai weet niet of ze hem van de zomer ook willen hebben bij de Disney Store, dat is meestal een heel rustige tijd.

@Suus - Hier is een groot deel van het land, waar het gewoonlijk wit is, nog sneeuwloos. Dank je voor de beterschapswensen!

@Nicole - Schattig, he, die twee. Dit was inderdaad perfect voor de sneeuw, mooi, maar het verkeer e.d. niet in gevaar gebracht.