Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 06, 2012

Buiten lezen op 6 januari

Het kost me moeite om op te staan vanochtend. Ik heb keelpijn en mijn neus voelt raar. Nee, toch, ik heb helemaal geen zin in een verkoudheid (wie heeft dat wel?).

Rick brengt me een kop koffie en vertrekt dan naar zijn werk. Ik spoel ook meteen met de neti pot, want om de een of andere reden maakt een verkoudheid de fibromyalgie ook meteen een stuk erger. Vroeger kon een verkoudheidje me echt niets schelen, nu vrees ik het.

Sharons klas is al begonnen, als ik aankom, want er waren wegwerkzaamheden onderweg. Het is nog steeds goede voornemenstijd, dus de klas zit vol. Sharon maakt een plekje vrij naast haar. Ze ziet meteen dat ik me niet goed voel, een veeg teken, vind ik! Ik worstel me door het uur en gebruik toch maar iets minder zware gewichten.

Saskia had vanochtend haar donzen dekbed in de was gegooid en ik zonder nadenken in de droger daarna. Opeens krijg ik een visioen van brand in ons huis en Kai, die daar nog ligt te slapen. Gelukkig kan ik Sharons telefoon even gebruiken en Kai stelt me gerust, de droger is klaar en geen brand. Gek, toch, hoe je opeens zo'n paniekgevoel kunt krijgen?

Overal lees ik altijd dat je met een verkoudheid juist lekker moet sporten en daarbij veel water drinken. Na afloop ga ik dus wel op de crosstrainer en drink mijn water goed. Het lukt me niet zo heel snel te gaan, maar iets is beter dan niets.

Thuis is Kai duidelijk na mijn telefoontje verder gaan slapen. Ik haal het dekbed uit de droger, maar het is nog helemaal nat. Dons hoort natuurlijk ook niet gewassen te worden, maar te laat daarvoor. Ik laat het nog een keer drogen, maar het blijft nat en de veren stinken ronduit! Dan maar iets ouderwets Nederlands, buiten laten luchten. Ik drapeer het over een stoel op het dek, gelukkig is het droog en warm buiten.

Intussen ruim ik ook alvast de Kerstspullen in de eetkamer, woonkamer en foyer op. Daar horen ook de nepboom en trapversieringen bij. Natuurlijk word ik ruimschoots "geholpen" door Flapjack, Cosmo en Zorro. Vooral Flapjack zorgt nog even voor flink vermaak en een paar leuke foto's.


Moet je die boom echt weghalen?



En ik dan? Je bent maar lief tegen die katten, maar ik ben er ook nog!



Neeeeee! Laat dit hier!

Het is altijd weer even wennen aan zo'n kale trap en voorkant van het huis, maar ik vind het ook weer zo lekker ruim. Bovendien is het vandaag lenteachtig warm, waardoor ik gewoon helemaal uit de Kerstsferen ben. Ook de deckverlichting ruim ik op. De voortuin en de family room en keuken met de echte boom laat ik voor het weekend, zodat de anderen ook kunnen helpen.

Voor de lunch haal ik pho, want dat lijkt me erg gezond met een beginnende verkoudheid. Kai heeft de soep ook ontdekt en ik breng hem een kippho. Zelf bestel ik altijd de vissoep.

Buurvrouw Lorraine bracht ons hun nieuwjaarsdaggerecht zondag. Ik vond het wel lekker, maar na een keer proeven wel genoeg. Rick echter was er weg van, dus at gisteren het laatste restje. Ik breng de schone schaal terug naar Lorraine en we kletsen wat bij. Het is zulk super lekker weer, met maar liefst 17 graden! We zijn het erover eens dat het zo mag blijven van ons.

Lorraine gaat hun voortuinlichtjes opruimen. Daar heb ik geen zin in, daar mogen Rick en de kinderen morgen mee helpen. Ik pak mijn Kindle en ga op ons bankje voor lezen. Cosmo komt mee naar buiten met me. Hij heeft kennelijk een botje ergens begraven, want daar komt hij trots mee aanlopen. Aan mijn voeten gaat hij tevreden knagen.

Dit is wat ik altijd wilde van een hond. Onze vorige hond was een Brittany Spaniel, een jachthond, en zij liep altijd als een speer weg. Cosmo was ook nogal ontdeugend, maar bleef altijd wel in mijn buurt. Zo aan mijn voeten liggen is nieuw. Ik merk ook meer gehoorzaamheid als het op andere honden in de buurt aankomt. Eindelijk!

Tot net na vieren geniet ik van de lekker warme zon. Het is toch wel heel bijzonder om op 6 januari zo in mijn t-shirt buiten in de zon te lezen! Zo mogen alle winterse dagen van mij zijn. Morgen wordt het weer lekker en dan weer kouder, dus het is zaak te genieten van dit weer. Mijn pijnen zijn tot nu toe ook een stuk minder, dan anders in januari.

Rick vraagt of ik zin heb in "mijn" Vermonter sandwich vanavond. Dat is nu precies, waar ik vandaag aan dacht. Kai heeft er ook oren naar en gaat mee naar Glory Days Grill.

Katja komt vanavond thuis, maar wilde eerst de was nog doen in Blacksburg. Zij zal pas tegen tienen aankomen, zoals het eruit ziet. Saskia is na school met Jimmy mee naar huis gegaan en we hebben haar nog niet gezien. Naar Glory Days wil ze niet mee.

Het is druk in het restaurant, maar er is nog een tafeltje vrij in de bar. Prima voor ons, waarom niet? De sandwich smaakt weer erg lekker. Kai heeft de meatloaf, die er ook goed uitziet en Rick de steaksalade. Intussen kijken we en kletsen we over wat op de verschillende tv schermen zien.

Intussen zijn Saskia en Jimmy bij ons thuis. Hij vertrekt net, als wij terugkomen, want hij wil naar de basketbalwedstrijd op hun school. Het is voor mij (en Rick, denk ik) best vreemd een jongen, die we nauwelijks kennen, mijn kleine meisje te zien kussen. Maar ik zie een heel blij meiske en een heel aardige jongen, dus helemaal goed. Saskia is weer heel anders met vriendjes, dan Katja, grappig.

Het is wel erg wennen dat alle kinderen opeens zo opgroeien. Dit weekend zullen we weer even met zijn vijven zijn (hopelijk, want Katja is nog niet thuis). Daar ga ik nog maar weer heel hard van genieten!

De zwart wit foto van vandaag:

13 reacties:

Nina zei

Fantastisch die foto's van Flapjack! Zwartwit foto's vind ik duidelijk veel minder mooi, maar dat is persoonlijk. ;-)
Saskia en haar vriendje doen blijkbaar ook aan public displayed affection, als jullie ze hebben zien zoenen! Maar ach, dat went vast wel weer.
Ik heb soms ook van die rampvisioenen zoals jij had met Kai en de drogreden, gelukkig was er nix aan de hand. Hoe is het nu met het dekbed? ;-)

Dankje voor de traplooptip, ik ga even kijken of ik hem ga opvolgen, want ik zie geen diepte en twee treden is dus een grote gok met meer kans om te vallen...maar wie weet is het goed te doen.

Annemiek zei

Hier was het ook zo'n mooi weer, heerlijk van genoten met een lange wandeling en overal zag je mensen buiten.
Die jongens hier zijn laatbloeiers wat de meisjes betreft. Zal vast nog komen.

Anja zei

Heel herkenbaar zo’n rampvisioen. Heb je het dekbed nog droog gekregen?
Fijn dat het zulk lekker weer is bij jullie, wij hebben veel regen en storm gehad.

Anoniem zei

Leuke foto's.
Ik vind je zo stoer dat je gewoon naar de gym afreist.
Ik moet me er af en toe ook naartoe sleuren, en dan ga ik maar 3 x in de week.
Kleine meisjes worden groot, soms is het jakkes maar ja zo is het bij ons ook gegaan.
Heel fijn weekend met de hele club.
Groet, Bea

marianne zei

Lijkt me ook wel wennen hoor, zulke grote kinderen. Maar het klinkt wel altijd heel goed, zoals jullie het met z'n vijven hebben.

Hier ook net vandaag de kerstboom opgeruimd (niet 'geholpen' door onze katjes), lijkt altijd veel sneller te gaan dan opbouwen.

Hopelijk zet je verkoudheid niet door, sterkte!

Ineke zei

Ohh, wat een enige kattenfoto's, vooral die eerste!
Heerlijk dat lekker weer bij jullie, geniet er maar lekker van.

naomi zei

Ongelooflijk die temperatuur verschillen van -12 naar +17. Wel heerlijk om buiten te kunnen lezen. Misschien nu je wat verkouden wordt even lekker in je sauna tent zitten en beetje uitzweten.

Wanneer ga nu naar je zus is toch ook al bijna. Wat een geweldige foto's van Flapjack is echt je 2e fotomodel.

Groetjes Naomi

naomi zei

Ongelooflijk die temperatuur verschillen van -12 naar +17. Wel heerlijk om buiten te kunnen lezen. Misschien nu je wat verkouden wordt even lekker in je sauna tent zitten en beetje uitzweten.

Wanneer ga nu naar je zus is toch ook al bijna. Wat een geweldige foto's van Flapjack is echt je 2e fotomodel.

Groetjes Naomi

Petr@ zei

17 graden, dat is wel erg lekker in januari. En ik vond de temperaturen hier al fijn voor deze tijd.

Oh, zo'n enorm schrikmoment ken ik wel. Zo was we eens op weg naar een verjaardag en ik ineens dacht dat ik de oven nog aan had staan. Weer het hele stuk teruggereden en natuurlijk was de oven gewoon uit, ha ha.

Fijn dat Saskia het zo leuk heeft met Jimmy. Lijkt me inderdaad heel vreemd als mijn kinderen later met hun eerste vriendinnetje (neem ik aan) thuis gaan komen. Duurt gelukkig nog even.

Sterkte met je verkoudheid. Ik zit nu al 2 dagen te snotteren, niezen en hoesten en tot overmaat van ramp moet ik morgen naar de tandarts voor een kroon. Ik ga het vast niet volhouden, ruim een uur met mijn mond open liggen.

Nicole zei

Wat een geweldige foto's van Flapjack weer. En Cosmo staat daar inderdaad zo te kijken van: hé, ik ben er ook nog. Hahaha...

Ik heb volgens mij donzen dekbedden echt wel eens gewassen en in de droger gegooid. Wel met een paar tennisballen erbij en op een lage temperatuur. Door die tennisballen wordt het dons weer opgefluft (da's vast geen goed Nederlands)

Ik hoop voor je dat je verkoudheid niet doorzet. Er is als gezond iemand al niets aan, laat staan als jij er met je fibro zo'n last van krijgt.

Wel schattig voor Saskia dat ze een vriendje heeft. Lijkt me inderdaad best even wennen als je ze dan ziet zoenen. Mag je al een foto posten van Jimmy of is dat nog strikt verboden?

Becs zei

Wat naar dat een verkouodheid ook gelijk zo veel pijn met zich mee brengt voor jou

Petra zei

@Nina - Ja, zwartwit doe ik ook meestal niet. Het is best een uitdaging om met een interessante foto te komen, maar juist ook erg goed, want kleur kan je niet "redden".

@Annemiek - Kai is ook een laatbloeier.

@Anja - Ja het dekbed is droog en stinkt niet meer.

@Bea - Die gym vind ik ook vaak maar niets, hoor. Maar als ik er dan ben gaat het wel weer.

@Marianne - Het is zeker gezellig met zijn vijven, hoewel de vonken er ook weleens afspatten ;).

@Ineke - Dit weer zou ik wel willen invriezen!

@Naomi - Ja, die sauna moet ik weer gaan gebruiken. Probleem is dat de basement telkens vol tieners zit en Saskia zou door de grond gaan, als ik erin zou gaan zitten, hi hi. Ik ga de 17e naar mijn zus.

@Petra - Veel beterschap en sterkte bij de tandarts morgen!

@Nicole - Toevallig zag ik vandaag foto's op Facebook, daar zal ik er een van "stelen" (een is echt schattig ;)).

@Becs - Dank je.

Bianca zei

het lijkt wel een beetje een noorse boskat die Flapjack, ik had in NL een grijs gestreepte (bastaard) en die was nog speels toen hij al zeker 7 jaar was, net als een jonge kat zo grappig.
Hopelijk voel je je snel beter !