Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 04, 2012

Kkkkoud!

Het was een van die nachten, die maar zelden voorkomen. Ik word pas om tien over acht wakker, de hele nacht doorslapen is zo lekker! Vreemd eigenlijk dat ik zo lekker sliep, want Virginia Tech verloor gisteravond door een slechte beslissing van de scheidsrechters met drie punten verschil in overtijd!

Het liet een bittere smaak achter bij alle Hokies, maar volgend jaar is er weer een kans. Katja heeft het in ieder geval super gehad in New Orleans. Het is ook zo'n leuke stad, vinden ook Rick en ik, al weten we dat lang niet iedereen die mening heeft.

Rick heeft de koffie al klaar staan voor mij. Hij moet vandaag weer beginnen op kantoor, maar neemt zijn tijd om op pad te gaan. Het is ontzettend koud, vannacht heeft het opeens 12 graden gevroren! Ik ben wel blij dat Saskia met Jimmy meereed, want ze zou zo ongeveer bevroren zijn wachtend op de schoolbus. Ze heeft geen onsje vet meer om zich warm te houden!

Als Rick vertrokken is moet ik al mijn moed bij elkaar rapen om de kou in te gaan. Eigenlijk zou ik gewoon weer terug in bed willen, beren hebben toch wel een goed iets gaande met hun winterslaap. Maar nee, ik ben geen beer en wil dat formaat ook niet aannemen, dus op naar de sportschool.

Daar is het alweer een stuk rustiger. Lang duren die goede voornemens kennelijk niet. Ik stel de crosstrainer in op een uur half vooruit en half achteruit. Mijn boek is heel spannend, dus ik doe er nog twintig minuten bij na afloop.

Zo heb ik ook meteen mijn 10000 stappen bij elkaar. Overigens leuk om te lezen hoeveel mensen geinteresseerd zijn in de Fitbit. Christine heeft de hare in Alabama ook ontvangen, ik ben benieuwd naar haar ervaringen.

Kai is inmiddels ook op en vraagt of hij naar zijn bandrepetitie mag gaan. Eigenlijk zo lief, want hij is 19 en heeft mijn toestemming echt niet meer nodig. Natuurlijk geef ik die en hij gaat op weg naar Richmond. Ik vraag me af hoeveel anderen 160 kilometer gaan rijden om met hun band te repeteren.

In Vienna heb ik wat boodschappen nodig en rillend loop ik de Whole Foods binnen. Tot nu toe heb ik kunnen negeren dat het winter is, maar de afgelopen twee dagen niet meer. Gelukkig wordt het dit weekend weer een stuk warmer.

Thuis kleed ik me nog warmer aan en zet de verwarming hoger. Syl attendeerde me op "Een Huis Vol" en daarvan kijk ik een paar afleveringen. Leuk om te zien en vooral hoe zo'n enorm gezin in een zeker voor Amerikaanse begrippen kleine flat past. Ik dacht altijd dat onze overburen met zeven kinderen een groot gezin hadden!

Rick komt vroeg thuis en stelt voor een wandeling met Cosmo te gaan maken. We kleden ons dik aan en zien een prachtige zonsondergang. Lang houd ik het toch niet vol, want mijn vingers en tenen zijn al gauw ijspegels. Ik moet de goede handschoenen en laarzen duidelijk nog vinden.

Vanavond is er weer een gratis diner bij Gordon Biersch. Rick is lid van de Stein Club daar en iedere keer, als er nieuw bier wordt geintroduceerd, houden ze zo'n avond.

Iedere Gordon Biersch heeft zijn eigen brouwer. In Tysons Corner is dat Grant. Hij heeft echt hart voor de zaak en heeft een donker bier gebrouwen dat zijn recept is. Geen enkele andere Gordon Biersch verkoopt het dus. Dit is dus precies wat Rick leuk vindt. Zoals ik een interesse in wijn en wijngaarden heb, heeft hij dat met bier.

We krijgen heerlijk eten, ik taco's met garnalen en kreeft. Ook mijn wijntje is gratis. Dit is echt een goede deal! Behalve een fooi voor de serveerder kost het ons niets. De volgende avond is 1 februari, als ik op weg ben naar Nederland. Rick is van plan weer te gaan.

Net als we thuiskomen, komt Kai ook de oprit oprijden. Katja is nog onderweg uit New Orleans. Waarschijnlijk zullen ze pas rond twee uur vannacht terug zijn in Blacksburg. Vrijdag zal zij weer deze kant opkomen. Intussen zorgen wij voor haar dieren. Zorro is inmiddels vriendjes met de andere katten en Tigger, de gecko, eet zijn wormpjes lekker.

De zwartwitte foto van vandaag werd deze:

13 reacties:

Cisca zei

Ben zo blij dat het van het weekend weer wat warmer wordt... En spannend, je NL trip komt steeds dichterbij!

Marie zei

Een koude maar gezellige start in het nieuw jaar! Zo horen we het graag haha! En wat lees ik: je gaat naar NL? Dat heb ik gemist! Heerlijk zeg, gezellig!

Anja zei

Ook wij vinden New Orleans een leuke stad. Jammer dat Virginia Tech heeft verloren.
Sterkte met de kou, hier is het stormachtig met veel regen :-((

Nina zei

Geweldig dat je zo lekker hebt geslapen. En dat ondanks het verlies van VT!

Wat betreft handschoenen waar je het echt WARM in krijgt (schijnt...) er bestaan handschoenen die je elektrisch kunt verwarmen. Ze zijn wel erg duur, kosten hier zo'n 150/200 euro. Verkrijgbaar bij buitensportzaken waar ze ook ski's verkopen. Dus als het je geld waard is, (en als je niet iemand bent die voortdurend handschoenen kwijtraakt, haha) zou je dat eens kunnen overwegen... Het is natuurlijk wel een investering. :) -12 is ook wel erg koud. Hier waait het keihard, (en het regent ook veel) maar verder is het niet zo koud.

Suus zei

New Orleans... die stad trekt mij enorms. Vanaf de eerste keer dat ik het op tv zag. Laatst naturulijk met die docu hier met Nick en Simon. En onze neef is er met zn vrouw heen geweest en ook zei vinden het fantastisch. Ze vonden het nog leuker dan Memphis en zijn Graceland.... terwijl hij toch encht een Elvis-fan is.

Je reis komt vlug dichterbij. Wat wil je alemaal gaan bezoeken als je in Nederland bent?

Ik wist trouwens niet dat jullie een gecko hadden!!!
Niet dat het mijn favo eesten zijn, maar de buren hebben er één en die verzorgen we wel eens.

Fijne dag! Met hopelijk minder kou!
Liefs
Suus
Groetjes,
Suus

marianne zei

Wat een uitersten kent het weer bij jullie toch altijd. Gelukkig doet jullie verwarming het weer!

Hier is het al tijden herfst: ca 10 graden + storm + regen :-(. Wat mij betreft mag de zon wel doorkomen!

Nicole zei

Brrrr... wat een kou ineens bij jullie. Wij hebben hier een langdurige herfst. Op dit moment heel veel wind en regen.

Leuk dat je weer naar Nederland komt! Dat had ik volgens mij ook gemist.

Jammer dat VT verloren heeft. Helemaal als het op zo'n lullige manier is gegaan. Jouw kinderen hebben duidelijk jouw reismentaliteit, blijkt wel uit hun kilometervreter verhalen ;-)

Ingrid en Michael zei

Wat een leuke en mooie dag hadden jullie gisteren in de "countryside" . Ik heb al genoten van het meelezen. Dat lijkt me toch zo geweldig, vlak bij je woonplaats zulke diverse en mooie omgevingen en natuur te weten. Je stapt gewoon in de auto, en het is gelijk een mooie rit. Interessant om dat klif uit je boek te zien en te weten wat zich daar afspeelde.
Het gratis etentje van vandaag was niet verkeerd! En dan 1 februari alweer. Mooi dat Rick en jij als bier en wijn liefhebbers beiden aan je trekken kunnen komen in de omgeving!
En nee, ik geloof niet dat er veel mensen 160 km zouden rijden om te oefenen met een band. Wat een toewijding van Kai!

Petr@ zei

Wat leuk dat Kai zo'n passie heeft voor muziek maken en met de band spelen. Dan heb je daar wel 160 km rijden voor over.

Niks aan dat koude weer. Hier zijn de temperaturen nog een heel stuk warmer, alleen is het wel nat.

Jammer dat VT heeft verloren, maar Katja heeft er in elk geval een leuk uitstapje aan over gehouden.

naomi zei

Hallo

Wat een kou bij jullie hier alleen maar storm en regen. En drijgende dijk doorbraken door hoog water.

Ga van het weekend beginnen in de sportschool. Heb er zin in om mijn conditie te verbeteren. Het is echt wel zo'n goede voornemens ding, maar kon me nu gratis inschrijven en betaal 16 euro p/maand. Dus goed te doen.

Wat gaaf dat Kai even terug rijdt voor band training. Respect geloof dat ik het niet snel zou doen. 160 km even rijden.

Heerlijk dat je zo'n geweldige nacht hebt gehad. Doet je zo goed. Leuke serie is dat een huis vol, ik snap ook niet hoe je met 14 man in zo'n klein flatje kan wonen. Dat donkere gezin woont hier in Den Haag. En bij allebei de gezinnen werken alleen de mannen. Dus hoe doe je dat financieel denk ik dan ook. Ach het is vermakelijk om naar te kijken.

Groetjes Naomi

Ineke zei

Jeetje, wat een kou ineens bij jullie. Hier is nog steeds van winter geen sprake. Leuk dat je al zo gauw naar Nederland komt, hopelijk tref je het dan met lekker voorjaarsweer.

Wendy zei

Wat leuk dat je naar Nederland komt! Heb je nog veel familie en vrienden hier?

De fitbit heeft zeker mijn interesse maar ik heb me net 2 weken terug verwend met een e reader. Na al jouw enthousiaste verhalen was ik om en nu ben ik ook helemaal blij met mijn e reader!
Ik heb de Da Vinci code weer gelezen en ben nu bezig met boeken van David Baldacci.... heerlijk!

Dus de fitbit moet even wachten.... eerst weer even wat sparen ;)

Petra zei

@Cisca - Nou, ik ook! Inderdaad spannend, hoe ga ik het daar na al die jaren vinden?

@Marie - Ja, een weekje, logeren bij een vriendin en de meeting van het Alles Amerika forum bijwonen.

@Anja - Ik heb dan toch liever kou.

@Nina - Die handschoenen klinken super, ik ga eens kijken of ik die hier kan vinden en dan hopelijk wat goedkoper.

@Suus - Heel veel tijd om dingen te bezoeken heb ik niet, want het hele weekend zal opgaan aan de meeting. Maar een dag Den Haag, een dag Amsterdam, een dag Utrecht en een dag Amersfoort staan op het programma.

@Marianne - Inderdaad, grote uitersten, straks weer 13 graden (gelukkig).

@Nicole - Ja, het wordt wel een bliksembezoek van amper een week, maar toch leuk. En ja, Katja en Kai zijn ook flink reislustig.

@Ingrid - Ja, het is echt genieten hier in de buurt en door dit blog zie ik het volgens mij nog meer.

@Petra - Ik denk dat ik toch liever kou en zon dan warm en nat heb. Katja heeft zeker een leuk uitstapje gehad!

@Naomi - Veel succes bij de sportschool!

@Ineke - Ik hoop in ieder geval dat het droog zal zijn!

@Wendy - Familie ben ik niet zo close mee, maar ik heb wel een aantal vriendinnen daar en ga naar een "meeting" van het Alles Amerika forum. Leuk dat de ereader zo bevalt!