Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 24, 2012

Opeens weer lenteachtig

Al om half zes hoor ik Saskia onder de douche. Wat dat betreft is zij heel anders dan haar zus, die zo lang mogelijk bleef liggen en daardoor ook regelmatig haar schoolbus miste. Saskia heeft die nog nooit gemist en geeft zichzelf ook kennelijk geen extra tijd in bed nu Jimmy haar wat later op komt halen. Gevolg is wel dat ze iedere middag doodmoe is.

Zodra Saskia is vertrokken, draai ik me weer om en probeer de slaap weer te vatten. Ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat genoeg slaap ook erg helpt met mijn pijnniveaus. Ik hoop dus nog altijd dat ze het belschema van de high schools later gaan maken. Daar gaan nog steeds stemmen over op. Het is ook gezonder voor de tieners, die "nachtuilen" zijn.

Na mijn ontbijt van gepocheerde eieren ga ik naar Anytime Fitness met het plan een half uur op de stairmaster te doen. Pas als ik erop stap zie ik het papier: "Out of Order". Nee, toch! Ik vraag al jaren om een tweede stairmaster en van anderen weet ik dat zij dat ook hebben gedaan. Maar die vraag werd nooit beantwoord, dus nu is er geen stairmaster. Grrrr!!

Nu ik hier toch ben ga ik dan maar op de crosstrainer, waarvan er nog een open is, en stel die op zo zwaar mogelijk in. Alleen staat een van de fans recht op me hier. Ik word bijna weggeblazen en ik kan er niet bij om het te veranderen. Ik moet toegeven dat ik zin heb om eens hard te gaan gillen! Ik moet al al mijn zelfdiscipline oproepen om te gaan sporten en dan wil ik het ook gewoon gedaan krijgen!

Goddank gaat er van de crosstrainer achter mij net iemand weg. Dankbaar ontsnap ik de "wind" en kan dan eindelijk mijn halve uur volmaken. Een half uur, want de rest van mijn beweging wil ik buiten krijgen.

Cosmo wacht me al op met zijn favoriete (en heel vieze) eendenspeeltje. Dat moet ik de hele tijd gooien, zo schattig. Zo krijgt hij op slechte weerdagen ook wat beweging binnenshuis. Vandaag is dat niet nodig, want ik lijn hem aan voor een lange wandeling.

Het is heerlijk weer! Een graad of 13 en volop zon, die in deze tijd van het jaar toch nog heel warm voelt. We lopen meer dan vijf kilometer, heuvel op en heuvel af, zodat ik alle goals van mijn Fitbit haal.

Onderweg poseert een mannelijk cardinaaltje heel netjes voor me. Ze zingen hun typische liedje nog niet. Het is nu een soort "tsk, tsk" geluid dat ze maken. Ik vind deze vogeltjes zo prachtig, vooral in de grijze winterse natuur.


Ook kom ik onderweg twee geparkeerde schoolbussen tegen. Ik probeer daar mijn dagelijkse zwart-wit foto te maken. Op sommige dagen is dat makkelijker dan andere. Toch vind ik dit een leuk thema. Het is jammer dat ik nu weinig in Washington kom, want de architectuur daar leent zich perfect voor zwartwit.


Een blik op Saskia's kamer doet me bijna weer gillen! De grond is niet te zien en het is niet duidelijk welke was schoon en welke vies is. Flapjacks kattenbak laat ook ernstig te wensen over. Ik zend haar een boze sms op school, waar tot mijn verbazing meteen antwoord op komt. Gelukkig een heel berouwvol antwoord, want het is natuurlijk gewoon een lieve tiener, die het met de hygiene niet zo nauw neemt.

Na mijn lunch ga ik dan toch maar even naar Giant om extra wasmiddel en kattengrit te halen. Het is toch wel heel vreemd om op 24 januari opeens weer zonder jas te kunnen lopen!

Thuis ga ik dan ook voor het huis in de zon zitten lezen. Zo is januari en "de winter" goed te doen, vind ik. Die paar koude dagen lukken nog wel, als er dan zo'n warme tussendoor komt. De hele oostkust heeft tot nu toe een milde winter, ook bij mijn zus in Massachusetts was het na een sneeuwerig weekend weer lekker vandaag.

Jimmy brengt Saskia thuis en zij gaat meteen aan haar was, gelukkig, want dat zal uren nemen met alle baddoeken. Het einde van het kwartaal nadert en er zijn nog een aantal opdrachten, die Laura en Saskia voor fotografie moeten voldoen. Vandaag is daar de perfecte dag voor. Ze moeten "panning" en scherptediepte oefenen. Ik geen wat aanwijzingen en daar luisteren ze wel naar. Hopelijk krijgen ze een goed cijfer.

Rick belt uit San Diego, waar het nota bene niet veel warmer is dan hier. Hij stelt voor dat ik sushi voor mezelf ga halen op deze "zomerse" dag. Prima idee! Ik bestel mijn gewoonlijke viseieren met kwarteleitjes erop, hand rol en groente rol bij Yama. Heerlijk!

American Idol is weer begonnen en de voorrondes zijn altijd mijn favoriet. Ze zijn vanavond in San Diego en de dochter van Jim Carrey zingt mee. Ze is goed, dat wordt interessant.

Daarna volgt de State of the Union speech van President Obama. Zou dit zijn laatste zijn? Als het aan mij ligt niet. Geen van de Republikeinse kandidaten heeft ook maar iets dat mij aanspreekt. Dit gaat een van de weinige verkiezingen zijn dat ik geen moment hoef na te denken wie mijn stem zal krijgen.

Het is ontroerend en bijzonder om Gabrielle Giffords daar te zien. Zij werd vorig jaar neergeschoten en het is een wonder dat ze nu zover is. Het is altijd grappig om te kijken naar de gezichtsuitdrukkingen. De president heeft toch wel een aantal belangrijke dingen voor elkaar gekregen, waar hij veel applaus voor krijgt (Osama Bin Laden, troepen weg uit Irak). Ik vind het in ieder geval een heel goede speech.

(en ik vind reacties stiekem nog altijd heel erg leuk, dus schroom niet!)

21 reacties:

Margreet zei

Hoe laat moet Saskia dan beginnen? Hier begint de high school om 7:10. Idioot vind ik. Vic staat om 6:20 op en vertrekt om 6:40. Ik vind half zes douchen ook idioot vroeg, geen wonder dat het kind in de middag doodmoe is. Hier moet meestal ook nog behoorlijk wat huiswerk gemaakt worden.
Fijn dat het zo heerlijk weer is, hier hadden we een sneeuwdag vandaag.

Anoniem zei

De kamer van mijn 17- jarige is niet anders, vastwerk, handdoeken kleren. En als ze dan het lucht zien gooien ze gewoon alles in de was, ook het schone goed, ik kan daar ook zo boos om worden......
Ik dacht dat Deirdre vroeg de deur uit moest maar als ik dit zo lees valt 7.10 uur nog mee.
Groetjes,
Sylvia

Anoniem zei

Wat een onmenselijke tijd om op te staan voor school. Hier is het af en toe totaal anders. Toen mijn zoon nog naar het VWO ging had hij dagen dat hij pas om 11 uur moest beginnen. Daar werd ik dan weer "gek" van want hij was niet voor 1 uur snachts naar zijn bed te krijgen. Zo is het in elk land wat.

Als je Obama's doel hoort, dat hij, onder andere de belastingen voor de hele rijken wil verhogen, de gezondheidszorg wil verbeteren dan zou je als normaal denkend mens toch denken dat moet een appeltje eitje worden om opnieuw gekozen te worden. Zoveel super rijken zijn er nou ook weer niet in de USA.
We hebben de vorige verkiezingen mee gemaakt in Amerika en we weten ongeveer hoe het er aan toe gaat. Af en toe voor ons niet te volgen. Hoe krom kunnen mensen denken. Mensen die een ziektekosten verzekering hebben die tegen de nieuwe wet zijn omdat ze bang zijn dat als ze medische hulp nodig hebben ze zelf niet snel en goed genoeg geholpen worden, omdat er veel meer mensen aanspraak kunnen maken op medische zorg. Als ze horen dat je uit Nederland komt beginnen ze direct met de verhalen dat wij wachttijden hebben voor medische behandelingen. Waar halen ze het vandaan? Hoe vaak ik niet een uitleg heb gegeven over ons ziektekosten stelsel het is niet te tellen.
Maar goed ik hoop dat Obama nog 4 jaar President van Amerika mag zijn, want ik vind dat hij het heel goed doet.

Have a nice day
Jolanda

Jeanny zei

Wat is het altijd heerlijk om je blog te lezen. Ik denk, omdat je veel rust "uitstraalt" in je verhalen. Hier heb ik het gevoel, dat ik geleefd word door gezin, werk en familie. Altijd is er wel iets, waardoor het vlug, vlug moet.
Dus, Petra, dank je voor het "rustpuntje" in mijn leven, haha. Schitterende foto's heb je weer gemaakt en geniet ze van het weer!!!

Anoniem zei

Ik vind die schooltijden van Saskia en natuurlijk alle andere kinderen echt niet kunnen.
Hier begint school op zijn vroegst tussen 8 en half 9.

Je zwart/wit foto's zijn echt geslaagd.

Vandaag gym tijd en met Reus naar de dierenarts om de hechtingen eruit te laten halen van zijn ahum, ik ben niet zo mannelijk meer, operatie.
Hij weet het nog niet want ik word flink geknuffeld onder het typen.

Groet, Bea

Marion zei

Heerlijk vind ik de verkiezingen, boeiend, interessant en hylarisch soms. Uiteraard zijn er overeenkomsten met Nederland (mensen zijn mensen) maar in jullie land gaan de dingen er toch weer heel anders aan toe, mensen denken anders, grenzen liggen anders, ik vind het uitermate boeiend om te volgen. Ook natuurlijk omdat de gevolgen zo groot zijn.
Ik ben benieuwd wie de kandidaat gaat worden voor VP voor de democraten, Clinton zou een boeiende combinatie vormen met Obama.
En dan de republikeinen, geweldig zoals dat per staat op en neer gaat, al dat moddergooien is natuurlijk niet fraai maar niet meer nieuw, en dan weer de hertellingen en de veranderde uitslagen, de enorm kleine verschillen in uitslagen. Jahoor, ik vind het heerlijk om te volgen.

Een ander ding wat me te binnen schoot toen je vertelde dat Rick je belde uit San Diego: hoe werkt het bij jullie qua telefoon? Is het duurder wanneer Rick je belt vanuit San Diego dan wanneer hij vanuit DC bij voorbeeld belt? Is mobiele telefonie duur bij jullie? Hebben jullie net als wij hier een gezinspack zodat je onderling met gezinsleden bij voorbeeld 1000 minuten of smsjes per maand hebt? Niet van levensbelang hoor maar ik ben gewoon benieuwd hoe het bij jullie daar werkt.

Liefs

Marion zei

Ik bedoel natuurlijk hilarisch ipv hylarisch.

Alice zei

Wat een uren om naar school te vertrekken. Moet zeggen dat ik daar als tiener ongelooflijk gelukkig van zou geworden zijn. Heb dit nu nog hoe vroeger ik kan beginnen werken, hoe fijner ik het vind. Er zijn dagen dat ik al om half zeven achter mijn bureau zit. Maar ik ben dan ook het type er vroeg uit en er vroeg in. Uitslapen is niet aan mij besteed. Kennelijk ook niet als klein kind.
Wel fijn dat Saskia onmiddelijk aan haar kamer begint! Ik vind haar toch wel een meisje met heel veel verantwoordelijkheidsgevoel.

Annemiek zei

Ik viel van de speech in slaap. Praten kan hij wel. Ik zou hem niet herkiezen, maar wat de alternatieven zijn is ook niks.

Anoniem zei

Hoi Petra, ik hoop ook dat Obama nog 4 jaar kan blijven. Misschien kan een en ander een stukje eerlijker verdeeld zoals belastingen en zorg.
Dat van die tienerkamer komt mij zelfs bekend voor, dat je weinig vloer meer ziet..stofnesten etc.
Ook ik lees nog met veel plezier je blog.
Groetjes,
Piet

Anoniem zei

Hi Petra, herkenbaar bij de sportschool....Als mijn kamer een puinhoop was dan gooide mijn moeder ALLES maar dan ook echt alles in mijn kamer uit mijn kasten etc op mijn bed, schoon of vies, schoolspullen, make-up, sieraden etc en moest ik dus alles weer netjes opruimen (maar ik maakte regelmatig mijn kamer niet schoon en nu is alles smetteloos schoon en netjes bij me, wellicht daardoor wel hahahaha).
Ik ben het me je eens vwb Obama, echter wel jammer dat er geen betere optie / kandidaat is want er is natuurlijk nog wel heel veel te doen wat hij niet voor elkaar gaat krijgen volgens mij.....Ik had de tranen in mn ogen bij de afscheidsspeech van Gifford, zij moet echt door een hel zijn gegaan, een powerwijf vind ik het! Fijne dag nog! Groet, Evelyn

Tineke zei

Hoi Petra,
Leuk om te horen dat je ook voor Obama bent, hij weet toch ook weer te charmeren, we 'duimen' voor hem.
We lezen Silvia Witteman en vinden haar boeken over washington erg leuk geschreven en geven een beeld van de amerikaanse cultuur.
Wat een onrustig gezinsleven heb je momenteel, eerst jij een midweek weg, nu Rick en volgende week jij weer naar nederland.
We genieten van je blogs , je webcam, die een inzicht in het weer geeft, evenals het weerbericht.
hartelijke groet, tineke

Anoniem zei

Al woon ik niet in de VS toch is Obama ook mijn favoriet. Om iets voor elkaar te krijgen is die 4 jaar veel tekort. Een volgende periode kan hij wellicht meer voor elkaar krjgen.
Die verkiezingen worden een zware klus voor hem. En inderdaad als al die superrijke ( zoals Warren Buffet al voorstelde )eens meer belasting zouden gaan betalen, dat is toch niet zo'n slecht idee.
Romney betaalde zo'n 15% , dat is toch een schijntje op zo'n miljoenen inkomen.

Kan me voorstellen dat je geniet van de hogere temperaturen.Dat hadden we in Las Vegas ook. Slechts een paar dagen frisser weer en de rest was zonnig zodat we dagelijks in de tuin konden zitten. Heerlijk toch, dus geniet er van.
Groetjes.
Wil

Petr@ zei

Wat een raar weer toch deze winter (of eigenlijk is het al veel langer in de war, volgens mij). Ook hier zet de winter niet echt door. Niet dat ik er om zit te springen, maar ik heb liever lichte vorst met een zonnetje dan dit saaie weer.

Ook van mij mag Obama nog een paar jaar blijven. Zijn tegenstanders zijn niet veel soeps en ook al heeft hij niet alles voor elkaar gekregen wat hij 'beloofd' had (lukt dit ooit iemand?), hij heeft het zeker niet slecht gedaan. Ik ben benieuwd.

Ineke zei

Je hebt wsch wel pech, Petra, als je volgende week naar Nl komt. Al weken is de temperatuur veel hoger dan normaal en juist volgende week lijkt het hier eindelijk ook winters te worden! Warme kleren meenemen dus!

naomi zei

Hallo

Stitch heeft ook van die vieze populaire speeltjes het zijn nu vooral snugga van kong en zijn rendiertje die hij met de kerst kreeg. Maar doet hij ook van alles mee. En er loopt nu een loops teefje door de wijk. Dus hij heeft de lente in de bol. Wilde vannacht om 2.00 uit om te snuiven buiten vreselijk.

Leuke foto weer van de schoolbussen in zwart en wit. Ja af en toe moet je boos worden dat er iets gebeurd. Het was niet echt je dag vandaag. Balen dat de stairmaster kapot is. Wij hebben er 2 in de sportschool dus gister gezellig samen met zus trappen klimmen en kletsen maar.

Zo als het er nu uit ziet ga je wel winter in NL krijgen. Ze voorspellen eind volgende week dat er geschaatst kan worden en dan ben jij hier. Maar als er dan mooie blauwe luchten met een zonnetje erbij. Heb je super weer hier.

Succes nog met deze week thuis.

Groetjes Naomi

naomi zei

Ik vergeet nog wat te typen over het politieke gebeuren. Ik vindt het erg interessant om het te volgen. Rtl 4 besteed er ook veel aandacht aan met Erik Mouthaan.

Ik vindt geen van de republikeinen iets boeiends te vertellen hebben. Mitt Romney en griezel en erg glad en New Gingrich te oud. Maar wel leuk om te zien dat het steeds wisselt per staat en het spannend blijft.

Ik ben ook een Obama fan als hij gaat praten heeft hij zo veel charisma en je hangt bijna aan zijn lippen. Zo knap.

Ook op you tube de speech van Grifford gezien erg ontroerend maar zo knap. En zo'n power woman.

Groetjes naomi

Suus zei

Zooo, ik heb weer even de tijd genomen om bij te lezen.... (soms heb ik het zo druk dat ik je vergeet, maar als ik dan thuis tot rust kom ga ik altijd lekker zitten lezen!).

Er is weer een hoop gebeurd in de tussentijd. Wat vreselijk vervelend voor Katja en haar huisgenoten. Vooral omdat ze zelf lag te slapen. Bah....

Wat een heerlijk winterweer bij jullie. Het ziet er naar uit dat het hier gaat vriezen komende week... maar goed, eerst zien, dan geloven.

En de kamer van Saskia.... komt me erg bekend voor hihi... zo was ik ook... en nu kan ik me zo ergeren als manlief de grond naast zijn kant van het bed als wasmand gebruikt ;-)

Voor wat betreft Obama.... ik vind dat hij het heel goed doet als President... en wat mij betreft mag hij dat zeker nog 4 jaar doen.
Sommige dingen zijn ook niet altijd binnen 4 jaar voor elkaar te krijgen. Daar gaat misschien wat meer tijd overheen...

Je reis naar Nederland gaat ook al opschieten!!! Leuke dingen om naar uit te kijken!
Liefs

Sandrah zei

Gaat iedere tiener niet door zo'n periode van ongelooflijke rotzooi op zijn/haar kamer? Ik kan me van mijzelf nog herinneren dat het bij niet anders was. En soms nog... *schaam*

Tja, de verkiezingen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.

Sandra

Petra zei

@Margreet - Hun school begint ook om 7:10 en Jimmy komt haar om 6:40 ophalen. Ik krijg er bij haar niet in dat ze haar lunch de dag van tevoren moet maken.

@Sylvia - Altijd goed die herkenning, ha ha!

@Jolanda - Ja, op zich zijn iedere dag dezelfde uren wat dat betreft wel fijn. En inderdaad, ik kan ook vaak met mijn pet niet bij de gedachtengangen van vooral de heel conservatieve Amerikanen. Gelukkig wonen daarvan niet heel veel hier in de buurt.

@Jeanny - Ha ha, die rust voel ik toch echt niet zo vaak. Maar wel leuk dat jij die in mijn verhalen leest.

@Bea - Hopelijk ging het goed met Reus? Zelfs een half uur later zou fijn zijn voor het aanvangen van de scholen.

@Marion - Volgens mij blijft Biden gewoon vice president. Clinton doet het sowieso veel te goed als minister van buitenlandse zaken en heeft zo ook een publiekere baan. De vice president zie je niet veel (in Bidens geval maar goed ook, want die kan nog weleens "diarrhea of the mouth" hebben, zoals we dat hier noemen ;)).
Of mobiel telefoneren hier duur(der) is weet ik niet. Wij hebben wel een duurder abonnement, omdat we ongelimiteerde data erop hebben. Het kost niet meer om vanuit San Diego te bellen, pas als je internationaal gaat kost het enorm veel meer.

@Alice - Jij was dan wel de uitzondering, de meeste tieners zijn nachtuilen, zoals ze dat hier noemen.

@Annemiek - Dat is zo ongeveer mijn mening ook.

@Piet - We zullen het in november gaan meemaken. Als het Gingrich wordt bij de Republikeinen heeft Obama helemaal veel kans volgens mij, met Romney minder.

@Evelyn - Wow, drastisch die moeder van jou! Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Gelukkig ziet de kamer er alweer een stuk beter uit.

@Tineke - Sylvia Witteman woont hier toch niet meer? Ze woonde destijds in Bethesda, een nogal bekakte voorstad in Maryland.

@Wil - Romney betaalde meer aan zijn kerk! En ja, die warmere temperaturen zijn heerlijk!

@Petra - Inderdaad, liever koud weer en zon, dan warmer weer met regen.

@Ineke - Zolang het maar droog is vind ik alles prima.

@Naomi - Inderdaad, als er zon is vind ik kou prima. En als er geschaatst kan worden levert dat misschien ook leuke foto's op (mij zie niet op de schaats ;)).

@Suus - Heel eerlijk gezegd was ik vroeger ook zo'n rotzooischopster en net als jij nu erg netjes.

@Sandra - Niet iedere, Kai's kamer was bijvoorbeeld altijd keurig. Maar die van Katja kan er nu nog zo uitzien.

Sally zei

hier is 1 tiener netjes en de andere maakt er ook een zwijnenstal van...maar nu ze op kamers woont zie ik een lichte verbetering -_-. Wbt speech daar heb ik korte stukjes van gezien maar wat ik zag vond ik goed. Van mij mag hij nog 4 jaar verder gaan.
Wbt de stairmaster, balen voor jou dat deze stuk was. Ik hoop af en toe dat ik op de gym kom en hij buiten gebruik is haha.