Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 29, 2012

Over dierentuinen, parades en autoshows

Zaterdag

We slapen voor ons doen enorm uit, tot tien uur maar liefst. Saskia is al op en ook Kai laat zich zien. Reden voor Rick om een Starbucks ontbijt voor te stellen. Daar is Kai dol op en hij is tenslotte "eregast" dit weekend.

Eergisteren is Rick naar de San Diego dierentuin geweest en heeft kennelijk nu de smaak te pakken. Het is weer prachtig weer en hij komt van Starbucks terug met het voorstel naar de National Zoo te gaan.

Kai wil liever nog verder zijn muziek componeren en Saskia heeft allerlei plannen met Jimmy en anderen, maar ik ben er meteen voor te vinden. Ik ben al meer dan een jaar niet meer naar de dierentuin geweest. Nieuwe batterijen in onze camera's en we gaan op weg.

We blijken absoluut niet de enigen te zijn, die op dit idee zijn gekomen. Het is flink druk, vooral met gezinnen met kleintjes. Gelukkig vinden we nog wel een plekje op de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Rick heeft optimistisch alleen een trui aan, maar ik ben blij met mijn jas, want er staat een koude wind.

Mijn FONZ (Friends of the National Zoo) lidmaatschap is verlopen en daarmee is parkeren gratis. Entree voor deze dierentuin wordt er niet geheven, maar het parkeren kost een flinke duit. Ik koop dus een nieuw lidmaatschap, me vast voornemend dit jaar meerdere keren te gaan. Intussen gaat Rick toch maar zijn jas halen, het is toch kouder dan hij dacht.

Als eerste lopen we naar de "grote katten", de tijgers en leeuwen. Vorig jaar zijn er zes leeuwen geboren, die nu net een jaar zijn. Ik wilde ze zo graag klein zien, maar dat is er niet van gekomen. Gelukkig zitten ze nog wel bij elkaar, maar dat gaat binnenkort veranderen. Dan gaan de mannetjes apart van de vrouwtjes. Hun mooie verblijf zit wel vol met zeven grote leeuwen!

Door het weer waarschijnlijk zijn de dieren lekker actief. We zien hoe de leeuwen speels zijn, maar de mannelijke tijger, Guntur, komt prachtig dichtbij ons langs de rand van zijn gracht lopen. We fotograferen hem een tijdje en daar zitten heel mooie plaatjes tussen.

Bij het "Think Tank" gebouw, een soort museum van binnen, zitten drie orang utans buiten. Ze mogen tussen elf en twee over draden ver boven onze hoofden gespannen van het apenhuis naar deze Think Thank slingeren. Helaas voor ons zijn ze nu duidelijk niet van plan zich ook maar enigszins in te spannen.

De volgende stop is het reptielenhuis. Rick vindt dit interessant, maar ik heb niet zoveel met koudbloedige dieren. Hoewel ik de reuze leguaan wel mooi vind en sommige slangen ook. Lang besteden we hier niet.

Met het mooie weer zijn alle apen buiten, dus ook de gorilla's. Ook zij zijn lekker actief. Kibibi, het tweejarige vrouwtje, komt dichtbij genoeg om haar een aantal keren goed op de foto te zetten. Zo'n peutergorilla is nog zo lekker klein! Ik kan er geen genoeg van krijgen en Rick moet me praktisch meeslepen.

Ook bij de panda's hebben we geluk. Mei Xiang, het vrouwtje, zit heerlijk een vrucht te eten, helemaal vooraan in haar buitenverblijf. Alweer een fotografisch genoegen, ze is zo schattig! Wat zijn panda's toch leuke dieren.

Via de olifanten en otters zijn we aan de top van de enorme heuvel, waar deze dierentuin op is gebouwd, aangekomen. Onze magen rommelen inmiddels en het Zoo Bar Cafe ligt tegenover ons aan Connecticut Avenue.

Rick bestelt een barbecue pork sandwich. Dat is mij te zwaar, dus ik bestel een kop kalkoen en groentesoep. Die is dan wel weer erg licht, want het is meer bouillon dan kalkoen en groente. Goed voor de lijn, zullen we maar denken.

Na het eten lopen we de dierentuin weer in. We hebben de cheetahs en zebra's nog niet gezien. Al staat er op een van de bordjes dat zebra's te groot zijn voor cheetahs om te eten, lopen de katten te ijsberen voor het hek van de gestreepte paarden. Daar zijn de zebra's kennelijk niet van gediend en komen briesend op de cheetahs afrennen. Die zijn daar natuurlijk absoluut niet van onder de indruk.

Nu hebben we de meeste dieren gezien. Er worden allerlei nieuwe dingen gebouwd, waaronder een nieuw verblijf voor de zeehonden en zeeleeuwen en een nieuw olifanten en giraffen verblijf. Het is toch wel heel bijzonder dat we hier zo gratis naar binnen kunnen, want het is een mooie tuin.

Na nog een stop bij tijgers en leeuwen lopen we terug naar de auto. Thuis treffen we Saskia met acht vrienden en vriendinnen in haar kleine kamertje aan! Dat die allemaal passen! Zij gaan met zijn allen naar Vienna om bij een van de restaurants daar te eten.

Kai heeft wel zin om bij Artie's te eten. Dit restaurant is enorm populair en als ik om vijf over half zes bel om onze naam op de lijst te laten zetten is er al een uur wachttijd (als we er aankomen hoor ik de hostesses al anderhalf uur geven)!

Hun eten is dan ook erg goed en niet duur. Ik smul van mijn gerookte zalmsalade met asperges. Rick neemt de varkenshaas, die hij ook duidelijk zeer smakelijk vindt. Kai neemt de kaasburger en ik steel een paar van zijn frietjes, die ook heerlijk zijn.

Saskia's groepje heeft intussen de weg naar ons huis en de hot tub weer gevonden. Twee van Saskia's vriendinnen blijven logeren. Kai en Rick gaan een X-Box spel spelen en ik vermaak me met Words with Friends op Facebook. Wat een heerlijke dag was dit!

Zondag

In de winter vind ik het hier zo fijn hoe bijna iedere dag de zon schijnt met een diepblauwe lucht. Zo ook weer vandaag en we staan wat vroeger op, ook omdat Kai vanochtend terug naar Richmond gaat.

Rick neemt weer bestellingen op en gaat naar Starbucks voor ons ontbijt. Dit keer neem ik weer eens de spinaziewrap, erg lekker. Terwijl Saskia's vriendinnen nog uitslapen, eten wij gezellig met zijn viertjes ontbijt.

Dan is het helaas alweer tijd om afscheid van Kai te nemen, want hij moet op tijd terug zijn voor zijn bandrepetitie. Hij komt woensdagavond weer even thuis voor een doktersafspraak vroeg op donderdag, maar dan ben ik al op reis.

Rick heeft alweer een leuk plan voor vanmiddag. Lunch en daarna de Autoshow in het Washington Convention Center. Vooral als hij oppert bij Zaytinya te gaan lunchen ben ik helemaal om!

Zo rijden we voor de tweede keer dit weekend naar de stad. We kunnen parkeren onder het Renaissance hotel en lopen dan naar Zaytinya. Dit blijft een van mijn favoriete restaurants hier. Vooral hun volkoren couscous met groente, champignons en harissa bouillon is super. Zelfs Rick, die gewoonlijk niet van couscous houdt, vindt het lekker.

De rest van de gerechten laat ik Rick uitkiezen. Hij komt hier tenslotte minder vaak, dan ik. Het worden gamba's in een lichte citroensaus, gedroogde biefstuk en pita's gevuld met lam en groentes. Alles smaakt even goed. Jammer dat we niet dichterbij dit restaurant wonen.

Op weg naar het Convention Center zien we dat de straten zijn afgezet en we horen muziek. We vallen met onze neus in de Chinese Nieuwjaarsparade in Chinatown! Die is erg kleurrijk, dus we lopen er gauw heen. We staan toevallig op een heel goede plek, waar ze net de bocht om komen. Met de Chinese boog op de achtergrond heb ik hopelijk wat goede foto's.

De autoshow is ontzettend druk. We beginnen met de Amerikaanse merken en zijn onder de indruk van de 2013 Ford Fusion, die electrisch is. Rick moet echt eens aan een nieuwe auto gaan denken, want de BMW kost telkens heel veel in reparaties. Hij is echter zo verknocht aan die auto dat het moeilijk voor hem is iets vergelijkbaars te vinden.

Electrische auto's zijn zeker de toekomst, vrijwel ieder merk heeft er een prototype van. Wel interessant dat we binnen afzienbare tijd onze auto's thuis zullen opladen.

In een andere gigantische zaal zijn de Europese merken vertegenwoordigd. Hier vinden we ook Niall, die met de metro is gekomen. We kijken rond en vooral de mannen gaan in auto's zitten en proberen dingen uit. Ik moet toegeven dat inmiddels voor mij de ene auto er net zoals de andere uitziet.

Tot we bij de echte luxe merken komen. Er staan een paar mooie Jaguars. Bentley heeft me nooit kunnen bekoren, maar een leuke Lotus zou goed op onze oprit staan (droom gerust verder, Petra!). De Lamborghini's slaan echter alles! De zilverkleurige zou mijn droomauto zijn, maar ja, die kost zoveel als een huis zo ongeveer.

Nu hebben we het allemaal gezien en lopen terug naar de auto. We geven Niall een lift terug naar huis. Met alles wat gaande was in de stad staan we al gauw in de file, want iedereen gaat naar huis. We zien wel weer een prachtige zonsondergang.

We zetten Niall af bij zijn auto, die hij bij het metrostation had geparkeerd. Ook dit was weer een heel erg leuke dag en vanavond is er een nieuwe episode van Once Upon A Time, zeker onze favoriete serie op het moment.


Cosmo en Meike, beste vriendjes
Foto's van de tijger en panda's staan hier.

Foto's van de parade en autoshow staan hier.

9 reacties:

Alice zei

Ben wel jaloers hoor dat jullie gratis naar de zoo kunnen. Hier in Belgie is naar de zoo gaan een kostelijke zaak. Heb jaren een abonnement gehad, maar nu met de hond hebben we amper tijd om te gaan. Dus was een beetje verloren geld.

klinkt als een fijn weekend dat jullie gehad hebben. Heerlijk genieten met je gezin!

Anja zei

Wat een heerlijk weekend heb je achter de rug. Enkele jaren geleden zijn wij in die Zoo geweest, prachtig en dan ook nog gratis :-))

marianne zei

Wat een lekker weekend, leuke dingen gedaan, lekker eten en dan ook nog Kai thuis!
Helaas is onze dierentuin bepaald niet gratis, maar we gaan er toch regelmatig heen. Maar dit weekend niet, wel heerlijk geschaatst (op de ijsbaan, natuurijs ligt er (nog) niet, maar eind van de week misschien wel).
Neem vooral warme kleren mee, vanochtend werden we wakker met een laag sneeuw, en het is hier de hele winter nog niet zo koud geweest!

Annemiek zei

Leuke uitstapjes. Het is ook een mooie dierentuin. Ik moet nog altijd aan die tijger met het eendje denken.

Anoniem zei

Lekker weekend! Vanaf morgen hier ook strakblauwe luchten en ijskoud.....Waarom wil Saskia alleen nog maar vegetarisch eten? Doe mij die rode Audi R8 Spyder maar, zo'n gave auto!
Alvast goeie vluchten, hoor nog wel even over de 7e hoe wat waar......Hoop dat je je helemaal beter voelt om te vliegen!
Groet, Evelyn

Anoniem zei

Wat een leuk weekend hebben jullie gehad. Gezellig dat Kai er ook was.
De foto van Cosmo en Meike is echt geweldig.
Groetjes, Bea

Sandrah zei

Oh, die panda! Jaren geleden gingen wij speciaal naar die dierentuin voor de panda's (in 1992, toen ze net aangekomen waren (?!)), maar helaas lieten ze zich mooi niet zien.
Prachtige foto's ook van die tijger.

Jullie hebben een gezellig weekend gehad.

Oh, en ik ga voor die Maserati! If ever... :-)

Sandra

naomi zei

Hallo heerlijk weekend heb je gehad. De dierentuin blijft altijd leuk. Hier was het ook chinees nieuwjaar in de stsd. Het jaar van de draak en zo'n auto show toch meer een mannen ding. Hier vanavond wat mot sneeuw gevallen en verder koud. Nou succes met inpakken. groetjed

fortune healthcare fildena reviews zei

Thank you for a very informative articles. This blog is more information are provide.