Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 12, 2012

Stukke laptop en laatste avond met de collegestudenten

Nog steeds word ik met een kriebelhoest en beetje pijnlijke keel wakker. Daar baal ik enorm van, maar verbeeld me toch dat het ietsje beter gaat. Dat gammele gevoel is in ieder geval weg. Ik heb na een verkoudheid heel gauw een voorhoofdsholteontsteking, maar nu niet de pijn die daar meestal bijkomt. Ik besluit het nog even aan te zien.

Als ontbijt maak ik een paar gepocheerde eieren met geraspte kaas en Tabasco. Die heb ik alweer een tijdje niet op, want Kai gebruikte telkens mijn magnetron eikokers en ik was te lui ze te wassen. Vandaag is er een schoon en het smaakt weer heerlijk. Een paar sterke koppen koffie erbij en ik kan er weer tegenaan.

Zoals iedere ochtend lees ik tijdens het eten mijn e-mail, Facebook en het Alles Amerika forum. De afgelopen weken merkte ik al dat mijn laptop opeens zo eens per dag zichzelf uitzette. Nu heb ik dat wel eerder gehad met vorige laptops, maar het lukte me goed mijn hoofd in het zand te steken en hem rustig weer aan te doen en verder te werken.

Vandaag vindt mijn Thinkpad het echter welletjes geweest. In een tijdsbestek van een kwartier gaat hij drie keer uit. Na de derde keer weigert hij ook Windows te vinden en krijg ik al bij het opstarten allerlei foutmeldingen. Daar valt dus niet meer op te werken.

Gelukkig kent Rick mijn geschiedenis met deze machines, want ik gebruik ze heel veel voor heel veel schrijven e.d. Hij heeft er destijds dus een extra garantie op genomen, waarbij ze zelfs hier thuis de computer zullen komen maken.

Na wat heen en weer gebel met IBM zal dat dus morgen gebeuren. Ieder nadeel heb zijn voordeel, zei Johan Cruijff, en wat een wijsheid is dat. Nu kan ik namelijk ook meteen mijn keyboard laten vervangen en weer zien of ik een "K" of een "L" typ. Alleen kunnen ze tussen 8 en 17 uur komen, een idioot lange periode. Gelukkig zal er wel eerst gebeld worden, want ik hoop Sharons klas te doen.

Inmiddels is de ochtend al ver gevorderd en is de temperatuur buiten zeer aangenaam met elf graden. Tijd voor een wandeling, afgewisseld met de heuvels af hardlopen, met Cosmo. Die is daar altijd helemaal voor te vinden.

Een kennis van mij een paar straten verderop vertelde me vorig jaar al dat zij een nieuwe Aussie pup hadden. Ze wilde graag dat Cooper en Cosmo kennis maakten, maar dat was er tot nu toe nog niet van gekomen. Toevallig komt zij net haar deur uit met Cooper, als Cosmo en ik aan komen lopen.

De honden maken kennis en Cooper wil dolgraag met Cosmo spelen. Die begint echter echt een bezadigde hond te worden. Hij wil Cooper wel even plezieren, maar heeft er al gauw genoeg van. Coopers vrouwtje en ik kletsen een tijdje, terwijl de honden gewoon naast elkaar zitten. Wat zijn blue merle Aussies toch mooi! Ik zou best een tweede willen, maar dat wordt toch te duur, plus Cosmo is zo helemaal mijn maatje.


De rest van de wandeling probeer ik zoveel mogelijk heuvels te lopen. Daarbij probeer ik andere honden te vermijden. Het is donderdagochtend, maar een verrassend aantal honden worden uitgelaten op deze tijd! Vienna heeft zeker heel wat honden, in tuinen ook! Cosmo luistert wel iets beter, maar hij heeft de gentle leader nog steeds nodig, zodat ik hem makkelijk onder controle kan houden.

Katja en Kai kiezen Noodles & Co voor de lunch, wat ik zonder jas ga halen. Buiten in de zon eten we het op. Dit is alweer hun een na laatste lunch hier van deze vakantie. Het leek gisteren dat ze voor Kerst thuiskwamen!

Na de lunch blijf ik buiten zitten lezen. Iedere keer deze maand als het warm genoeg hiervoor was, dacht ik dat het wel de laatste maal zou zijn. En ziehier, op 12 januari wordt het weer 16 graden! Ik bedenk me dat een hele winter met deze temperaturen heerlijk zou zijn, maar aan de andere kant zijn deze dagen juist zulke cadeautjes, omdat het eigenlijk veel kouder zou moeten zijn.

In de tussentijd draaien de wasmachine en droger zonder ophouden. Zowel Katja als Kai heeft een berg was, waar je "u" tegen zegt! Beiden willen morgen op tijd vertrekken, dus het is even aanpoten vanmiddag.

Als de zon weer achter de huizen is gezonken ga ik met tegenzin naar binnen. Tijd om me op te frissen, want daar heb ik de tijd nog niet voor willen nemen. De meisjes doen hetzelfde. Katja heeft vanavond een date met een jongen, die ze in New Orleans heeft ontmoet. Hij wil haar meenemen naar een steak restaurant

De rest van ons gaan naar Kai's keuze van restaurant voor zijn laatste avond hier. Dat werd Gordon Biersch. Dit is niet mijn favoriet en van Saskia ook niet, want veel van hun gerechten zijn erg calorierijk en niet onze smaak.

Saskia neemt de steaktips van hun slankere menu. Ik kies weer eens de kreeft en garnalen taco's en de serveerster wil niet aannemen dat ik daar verder niets bij hoef, dus ik neem dan maar de gestoomde groentes erbij (in plaats van de bruine bonen en rijst). Dat bijgerecht heeft vrijwel geen calorieen, maar smaakt ook naar niets, maar goed, ik neem er een paar happen van. De volgende keer worden het weer de taco's zonder bijgerecht.


Broer en zus nog even samen

Intussen heeft Rick gezien dat mijn telefoon niet goed werkt. Ik heb me al afgevraagd, waarom mijn foto's opeens niet meer draaien. Dat werkt dus op mijn telefoon niet (meer). Gelukkig is er nu de Microsoft Store, waar we de telefoon hebben gekocht. Binnen het kwartier is het gemaakt, toch handig. Het was ook niet saai om te wachten, want allerlei electronica hier om mee te spelen.

Katja belt dat haar date toch niet doorging. Ze baalt enorm, want had graag met ons meegegaan en met zijn allen gegeten. Wij natuurlijk ook, maar ja, niets aan te doen. Ze gaat nu dan maar naar het verjaarsfeestje van een vriendin. Haar date moest laat werken en woont ook nog eens ver weg, dus het is (gelukkig) geen kwade wil van zijn kant.

Toegegeven kan ik in de winter echt genieten van de tv. Vanavond is er een nieuwe Big Bang Theory en Sheldon is weer helemaal in vorm. Het blijft mijn favoriete sitcom!

15 reacties:

Coralie zei

net zoals jij, lees ik jouw blog ook altijd na het opstaan nog even snel.
Wat goed, dat je destijds die extra garantie hebt afgesloten op je laptop, scheelt een stuk. Heb je ook een leen-pc gekregen?
Leuk dat er vlak bij nog zo'n zelfde hond als Cosmo woont, maar kan me voorstellen dat Cosmo niet meer zo'n zin heeft in uren spelen.
Hade de Labrador van mijn ouders ook, die kon zo uit de hoogte en ongeinteresseerd doen met andere honden, echt grappig!
Behalve als je met een balletje aankwam, daar deed ze echt alles voor.
Gezellig, dat je de kids nog even om je heen had, kan me voorstellen dat het straks erg rustig is.
Maar weer aftellen naar de volgende familiebijeenkomst (Pasen?)

Petr@ zei

Wat een leuke foto van Cosmo en Cooper samen. Vooral omdat Cooper nog zo klein is en Cosmo alweer zo groot.

Heerlijk hoor, 16 graden in januari. Zulke dagen zijn inderdaad cadeautjes.

Jammer voor Katja dat haar date niet doorging en dan ook nog eens het etentje met het hele gezin missen.

Sterkte vandaag met het afscheid nemen van je twee oudste kinderen.

Anoniem zei

Het wordt duidelijk tijd voor een iPhone en MacBook - ik krijg ineens hartkloppingen van de herinneringen aan alle blue screens of death die ik tot 2006 had! Sorry Rick ;)

Wat een gave foto van die twee Aussies bij elkaar; je kan echt goed zien hoe Cosmo gegroeid is. En Cooper is natuurlijk briljant, als je Sheldon-fan bent!

Fijne dag, Vita

Sally zei

das balen van je laptop maar 't is niet anders. hopelijk is het euvel snel gemaakt. Wel fijn die extra garantie. Vooruitziende blik van Rick.
leuke foto's weer, zowel van de 2 honden als je teeners.


off topic: ben vanmorgen eindleijk naar de sportschool geweest en heb oa de stairmaster uitgebropeerd. Wat een martelgang. En jij leest dan nog lekker rustig een boek...petje af hoor.

Sally zei

oops beetje snel getypt, sorry voor de fouten -_-

Marieke zei

De Big Bang Theory vind ik ook geweldig. Heerlijk om daar naar te kijken. Maar Two and à half man vind ik ook super. Zelfs nu Charly Sheen niet meer mee doet, hebben ze een manier gevonden om het leuk te houden. Meestal is het na wisselingen in spelers niet zo leuk meer.

Fijn weekend alvast!

Anoniem zei

Bing bang is ook onze favoriet, elke avond om 8 uur even verschrikkelijk lachen.
We kijken nu alweer een tijd naar de herhalingen maar het is nog steeds hylarisch.
Heel fijn weekend, Bea

Alice zei

Big bang was grote favoriet bij ons, maar de afgelopen twee seizoenen vond ik erg teleurstellend. Voor mij blijft how I met your mother op nummer één staan.

Loulou zei

Hoi Petra, zoals je misschien al van Anika (Stuyt) hebt gehoord, hebben we afgelopen woensdag met 10 oud-JvO'ers gegeten. We hebben het uiteraard ook even over jou gehad (daarom heb ik nu je weblog gevonden). Leuk om te lezen! Groetjes, Loulou (al heel lang Riethoff, vroeger Uffen)

Els zei

Alhoewel ik geen grote tv-kijker ben, en in de zomer heel weinig kijk, kan ik in de winter ook heel erg genieten van een tv-avond, zo lekker gezellig onder een dekentje en met de kachel aan. Tijdens het kerstverlof op een regenachtige, donkere dag durfde ik zelfs wel eens overdag een kerstfilm te kijken.

Annemiek zei

Balen die computerproblemen. Hopelijk krijg je het weer gemaakt. Hier is het ook zo ongelooflijk mooi geweest steeds, vandaag pas de eerste meetbare sneeuw van de winter!

Anoniem zei

Cosmo & Cooper, heeft wel iets weg van aan nieuwe Miami Vice serie die namen zo bij elkaar....Balen he die voorhoofdholtontsteking, heb ik ook 3x per jaar ongeveer na een verkoudheid...Hoop dat die jou bespaart blijft deze keer.
Sheldon is my hero, sterker nog ik ben Sheldon: als ik in de stepsles een andere plek heb omdat ik net iets te laat bent en er iemand anders op mn plek staat ben ik totaal van de leg en zou ik het liefst naar huis gaan en ik zou ook het liefst een "busbroek" aantrekken als ik een keer met de trein naar Schiphol moet ("treinbroek dan in dit geval)om maar een paar voorbeelden te noemen hahaha.
Fijn weekend ondanks het afscheid en zeg maar tegen Katja (als deze niets gaat worden): meer mannen dan kerktorens :-)
Groetjes, Evelyn

Floor zei

The Big Bang Theory is echt helemaal geweldig! Ik stream de nieuwe afleveringen hier in Nederland, want uiteraard lopen we zoals altijd hopeloos achter. Moest weer erg lachen toen Sheldon vroeg of Leonard iets wilde drinken dat hij zei: "no thank you I am playing Grand Theft Auto later". :-)

Groetjes, Floor

Petra zei

@Coralie - Nee, geen leen pc, ik heb een netbookje. Geen idee wanneer de volgende familiebijeenkomst zal zijn. Waarschijnlijk niet Pasen.

@Petra - Cooper had ook duidelijk zo'n lieve persoonlijkheid. Vandaag werd het twee graden ;).

@Vita - Ha ha, die komen er hier echt niet in. En aan de Cooper-Sheldon connectie had ik nog niet eens gedacht!

@Sally - Ja, een martelwerktuig is die stairmaster! Ik moet lezen, anders tel ik letterlijk de secondes!

@Marieke - Two and a Half Man vind ik nu iets beter worden, in het begin met Ashton vond ik het maar niets.

@Bea - Ja, heerlijke humor! Jij ook fijn weekend!

@Alice - How I met your mother is ook een van mijn favorieten.

@Loulou - Heel erg leuk dat je me gevonden hebt! Ik heb je op Facebook ook een vriendverzoek gestuurd.

@Els - Precies, in de winter is het wel gezellig. Open haard aan, dekentje en kijken maar.

@Annemiek - Ik verwacht telkens opeens een heel koude periode.

@Evelyn - Ha ha, een waarheid als een koe! Ik heb hem doorgegeven aan Katja.

@Floor - LOL, ja, die was geweldig!

naomi zei

Hallo

Mijn zusje en ik hebben vandaag ook de stairmaster gedaan. Rot ding maar ook wel erg lekker. Vondt me stoer met in een kwartier 23 etages op te zijn geklommen. Zus en ik bleven kletsen dat scheeldde. Maar blijf hem doen. Maar zolang als jouw nee voorlopig nog nier haha.

Prachtige foto van de 2 honden. 2e hond lijkt me ook nog meer reglwerk mee brengen en dan de dierenarts kosten Stitch kost al genoeg en gelukkig verzekerd, maar als ik dan een pup zien ben ik verkocht.

Wens je beterschap, ik ben fan hier van de nieuwe serie the next girl. Een meisje dat bij 3 jongens een kamer huurt en wat apart is.

Groetejes Naomi