Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, januari 28, 2012

Weer warm weer

Als ik opsta, zie ik opeens een flits. Mijn brein is nog niet genoeg wakker om me te realiseren dat dat bliksem is. De donder volgt vrij snel en meteen heb ik een nerveus hijgende Cosmo tegen me aanstaan.

Het onweert flink door en op de thermometer zie ik dat het zestien graden is! Wild weer, dus alweer. Gelukkig is het onweer over, als ik naar de sportschool moet, want ik vind het zielig om Cosmo zo bang alleen te laten.

Sharons core trainingklas is weer erg goed. Ik gebruik nu 15 pond gewichten voor de meeste oefeningen. Dat is verreweg het zwaarst van de klas, want de meesten gebruiken 5 of 8 ponders. Sharon leest veel over gewichtheffen en zei dat zwaardere gewichten beter zijn, maar ze krijgt de andere dames niet zo ver die te proberen.

Na afloop ga ik nog een half uur, wat door mijn boek drie kwartier wordt, op de crosstrainer. Dan schijnt de zon inmiddels en is het zo warm dat ik een lekker stuk met Cosmo ga wandelen. Ik hoef niet eens een jas aan (ja, dat gaat volgende week in Nederland erg koud voelen, want mijn lichaam is daar niet aan gewend)!

Intussen doen mijn kaakholtes zo mogelijk nog meer pijn dan gisteren. Bij Walgreens ga ik nu toch maar de antibiotica halen. De apotheker beaamt dat het nu wel erg lang duurt en vertelt dat hij veel klanten heeft gehad die twee keer antibiotica nodig hadden om van hun sinusitis af te komen.

Nu ik dan toch in Vienna ben, ga ik ook maar even langs Whole Foods voor wat boodschappen. En tja, het is lunchtijd, dus ik neem een lekkere sushi rol. Alleen hebben ze helaas de multigrain rijst niet meer, alleen bruine en witte. Hopelijk komt die wel weer terug, want die is zo lekker!

Het is inmiddels 18 graden en dan kan ik natuurlijk niet binnen blijven. Ik ga voor in de zon zitten lezen voor de zoveelste keer deze winter. Het valt me op dat de vogels ook al erg de lente in de bol hebben, getuige het vele gezang in de bomen.

Tegen tweeen komt een bekende groene auto de cul de sac inrijden. Kai komt dit weekend thuis om wat muziek op te nemen met zijn drumstel. Gisteravond laat zag ik hem op MSN en vertelde hem dat ik hem miste. Dan heb ik goed nieuws, schreef hij, want ik kom morgen thuis! Leuke verrassing weer. Hij vertelt het enorm druk te hebben met school en band, vandaar dat we nauwelijks van hem horen. Helemaal goed, natuurlijk.

Mijn nagels hebben weer hard een beurt nodig, dus Thu maakt ze weer helemaal netjes. Nu ik de Gelish heb, moet ik wel heel korte nagels hebben, want ze zijn nog steeds niet helemaal uitgegroeid na de zijden nagels. Als de nagels langer zijn brokkelen ze daardoor snel af. Ik ben blij dat ik nu weer gewoon mijn eigen nagels heb, hoe mooi ik de zijden ook vond.

Saskia heeft gisteren besloten zoveel mogelijk vegetarisch te gaan eten. Leah, Katja's vriendin, doet dat ook en heeft een website met recepten. Saskia heeft me een lijstje met ingredienten gegeven voor een van die recepten. Ik ga ze bij Safeway halen en bedenk me dat het nog maar een jaar geleden is dat Saskia absoluut geweigerd zou hebben edamame of baby portobella paddestoelen te eten!

Tegen zessen belt Rick op van Dulles Airport dat hij ook weer in Virginia is. Voor hem is het ook een totale verrassing dat Kai er is. We gaan met zijn drieen naar Glory Days om te eten. Natuurlijk hoef ik het menu niet eens in te kijken, de Vermonter sandwich is mijn vaste keuze.


Ziet het er niet heerlijk uit?

Saskia is met Jimmy's familie meegeweest naar Petsmart, waar een hondenadoptie wordt gehouden iedere vrijdag. Ze hebben inderdaad een puppy van zo'n dertien weken uitgekozen, dus Saskia zal daar wel veel tijd gaan doorbrengen. Jimmy's moeder zet haar af bij Glory Days, zodat ze ook met ons kan meeeten.

Het is fijn weer even zo met zijn viertjes te zijn. Alleen Katja mist dan nog (erg), maar hopelijk zien we haar na mijn Nederlandse reis ook weer een keer.

8 reacties:

Nina zei

Geniet van de aanwezigheid van Kai dit weekend! En fijn dat Rick weer thuis is.

Mary-Ann zei

Wat een leuke van Kai, ik snap heel goed dat je dan omdat het dan zo gezellig je dochter Katja mist. Je bent goed bezig met de gewichten. Zo leuk dat je binnenkort ook met Petra's body pump klas meedoet. Wij gaan elkaar ook zeker zien. IK kijk er erg naar uit, en besef maar al te goed dat ik echt mijn hart volg. Ik weet in ieder geval bij wie ik moet zijn als ik vragen over DC heb. Groetjes en een fijn weekend verder.

Mary-Ann x

Mary-Ann zei

Ik bedoelde natuurlijk "wat een leuke verrassing van Kai"....

naomi zei

Hallo

Wat leuk dat Kai thuis komt en gaaf dat hij wat muziek komt opnemen. En fijn dat hij het nu zo druk heeft met de band en school. Klinkt heel fijn ten op zichtte van vorig jaar.

Fijn dat je met je mannen en sas uit eten bent geweest. Oh en een pup ja dan in saskia toch wat vaker bij Jimmy thuis.

Ik heb gister die toilettas die jij hebt online besteld voor dezelfde prijs als jij 26,50 in euro. Ziet er echt super handig uit.

De temperatuur van 16 graden is wel wat anders dan hier niet meer dan 4 garden nu nog op de dag maar van af disndag komen we niet meer in de plus. En ze voorspellen wat sneeuw ben benieuwd.

Geniet van je weekend. Groetjes Naomi

Lotte zei

Ik vind het zo mooi om te lezen dat het zo goed gaat met Kai! Omdat je daar vorig jaar nog weleens je zorgen over uitsprak. En nu heeft hij het als student geloof ik heel erg naar zijn zin!

En wat leuk dat Saskia zo'n bewuste eter is geworden en nu zelfs vegetarisch gaat eten.

Mooie kinderen!

Groetjes Lotte.

Ingrid en Michael zei

Ik hoop echt dat je snel opknapt voor je reis naar NL.
Wat knap dat je terwijl jij je echt niet lekker voelt, je toch nog zo'n zware sport sessie voor elkaar krijgt.
Heerlijk dat Kai lekker naar huis kwam, en het eten ziet er inderdaad heel lekker uit

Petra zei

@Nina - Heb ik zeker gedaan.

@Mary-Ann - Ik heb zo'n zin in die body pump! Ik heb het nog nooit gedaan. Inderdaad, laat me weten of je vragen hebt over hier!

@Naomi - Wat leuk dat we dezelfde toilettas hebben straks. En ik bereid me voor op de diepvries straks in Nederland!

@Lotte - Inderdaad, het gaat stukken beter met Kai dit jaar. Hij heeft zijn draai helemaal gevonden. En Saskia is ook enorm gegroeid op veel gebieden.

@Ingrid - Tijdens het sporten voel ik me eigenlijk nog het best, raar, he?

natural vitamins for erectile dysfunction zei

Summers will be average hot and dryer tan average. It looks like this summer will be around 1C to 1.5C in the long run. The summer months should be higher than the average temperature, with the same chance of July or August, which is the hottest month of summer overall.