Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 05, 2012

Winters Great Falls

Donderdag alweer, de tijd vliegt deze week. Saskia wordt weer door haar beau opgehaald en Rick vertrekt ook vroeg naar zijn werk. Aangezien Kai heeft aangekondigd flink uit te willen slapen, eet ik maar alleen ontbijt.

Nou ja, alleen, om mij heen rollebollen Zorro en Flapjack schattig samen en Cosmo kijkt zoals gewoonlijk iedere hap uit mijn mond, terwijl hij tegen me aanhangt. Als hij kleiner was geweest, zou hij volgens mij een echt schoothondje zijn geweest.

De sportschool roept mijn naam weer. Dit keer lukt het me voor het eerst om het hele halve uur op de stairmaster op niveau 9 te doen! Hoera! Hoezeer het ook voelt als afzien, veel stappen krijg ik er niet door. Maar na nog een half uur op de crosstrainer staat de teller op meer dan 7500.

De zon schijnt en het is een stuk warmer met zo'n 7 graden. Als het zo koud is, krijgt Cosmo helaas niet de lange wandelingen, die hij verdient, dus dat ga ik goedmaken.

Hoe ik ook probeer, ik krijg Kai niet mee. Hij heeft geen zin om ergens heen te gaan. Dan gaan Cosmo en ik maar met zijn tweeen. Bij Manhattan Bagel haal ik een tonijnsalade sandwich voor onderweg en rijd dan naar Great Falls.

Daar hoop ik ook een goede zwartwit foto te nemen voor mijn dagelijkse foto. Ik vind dit wel een erg leuk thema moet ik zeggen, want gewoonlijk gebruik ik zwartwit eigenlijk nooit met mijn camera.

De watervallen liggen er schitterend bij. Het water heeft door de blauwe lucht een blauwgroene kleur en er zit ijs op de rotsen. Tot mijn verbazing zie ik ook een kayaker in wat nu wel water met een temperatuur dichtbij het vriespunt moet zijn. Zelfs met een wetsuit lijkt me dat geen pretje!


Zoals altijd heeft Cosmo veel bekijks. Er lopen een aantal jonge stelletjes, waarschijnlijk collegestudenten, die nog vrij hebben. De toeristen zijn dun gezaaid in de winter, maar een drietal Arabische mannen, die vrijwel geen Engels spreken, maken met handen en voeten duidelijk dat ze met Cosmo op de foto willen.

Ze zijn werkelijk helemaal weg van hem! Ik versta natuurlijk geen woord van wat ze zeggen, maar Cosmo geniet duidelijk van de liefkozingen. Ik zet hem naast de mannen neer en hij poseert gewillig. Dan kan ik zo trots op mijn hond zijn, het fotomodel, ha ha!

Op de terugweg valt Cosmo meteen in slaap. Ik voel me weer helemaal vredig, zoals altijd na een bezoek aan dat park. Ik zou wel uren naar die watervallen kunnen kijken. Ze zijn ook nooit hetzelfde, maar wel "eeuwig", wat er ook in de mensenwereld voorvalt, de rivier blijft stromen. Soms heb ik dat even nodig om dingen te kunnen relativeren.

Rick komt thuis met ontzettend lekker Thais eten. Hij heeft een soep besteld, die op de Chinese hot and sour soep lijkt, maar nog lekkerder is. Verder een heerlijk gekruid rundvleesgerecht en een gerecht met brede noedels. Kai eet ook mee tussen zijn drumsessies door. Als hij thuis is, speelt hij of XBox of een instrument.

Vanavond kijken we naar Wipe Out. Zeer vermakelijk, maar jee, dat die mensen zich niet serieus verwonden! Het ziet er zeer pijnlijk uit hoe de met hun hoofd en rug op dingen klappen, ondanks het schuimrubber. Als het programma afgelopen is, zie ik dat het van Endemol is. Hebben jullie Wipe Out ook? Ik kan me niet herinneren daar ooit iets over te hebben gelezen.

Inderdaad maakte ik een foto van Great Falls mijn "dagfoto":


De rest van de foto's van vandaag staan hier.

15 reacties:

Margreet zei

Wat mooi is het daar. Hier is het erg warm voor de tijd van het jaar. Kan de sneeuw weer smelten.
Hier ook een tiener die eindeloos kan uitslapen en daarna X-box speelt, alleen of met vrienden.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Zwart wit fotografie lijkt mij ook erg leuk om te doen. Ik wil dit binnenkort het eens uitproberen.

Trouwens, er is ook een nederlandse versie van Wipe Out. Deze wordt door RTL5 uitgezonden en de afzendingen kan je vinden op internet.

Groetjes,
Susan

Anoniem zei

Wij kijken hier weer massaal "wie is de mol". Misschien ook iets voor jou? Het speelt dit keer in Ijsland en het waren echt prachtige natuuropnamen gisteravond. Het spelletje laat ik een beetje aan me voorbijgaan, het is voor de gewone kijker onmogelijk om te raden wie de mol is ook al wordt er op internet druk over gespeculeerd.

groet, Ellen uit Friesland

Sally zei

Brrr ik vind het er maar fris uitzien op je foto's -_-. Ik ben trouwens benieuwd hoe die Thaise soep heet. Wbt Wipe Out ik zag dat ze dat hier ook uitzonden. Kreeg een aflevering van de lente episode te zien. tjonge wat een klappers maken sommigen.

José zei

Cosmo lijkt mij ook een hele lieve leuke hond! Daar zou ik ook wel mee op de foto willen :)

Wipe Out hebben wij inderdaad ook gehad, maar na twee keer is de lol er wel af. Wie is de Mol is echt een aanrader, precies wat Ellen zegt, al is het maar voor de mooie beelden! (Al vind ik het spel ook wel heel erg spannend!)

Ik heb zelf een projectje bedacht om elke dag een foto te nemen. Heb 7 onderwerpen bedacht en random over de dagen van het jaar verdeeld.. Had jou project ook gezien, maar niet specifiek voor mij genoeg, ik ken mezelf dan verzaak ik direct weer..

Anoniem zei

Wat woon je toch in een mooi gebied. Het lijkt me heerlijk om bij de watervallen te wandelen.
Wipe Out is inderdaad in Nederland op de tv. Ik vind het wel leuk om te zien maar dan zonder het flauwe commentaar.
Ik vind 'Wie is de mol' veel leuker om te zien.

Groetjes,
Anja L.

Sandrah zei

Oh, ik kan ook uren lang kijken naar watervallen. De kracht die uit gaat van het water... Prachtig! Het is inderdaad een mooie manier om alles te relativeren.

Sandra

Anoniem zei

Vaak vind ik zwart wit foto's mooier dan kleur...(beetje afhankelijk van wat je fotografeert).....Ja we hebben Wipe Out, maar ik vind het een beetje een dom programma.......
Goed weekend!
Groet, Evelyn

Annemiek zei

Watervallen zijn altijd relaxing, en mooi. Ik heb eens gelezen dat er ook een wetenschappelijke uitleg voor is; ze produceren ozon en daarom voel je je goed bij een waterval. Ik weet het niet hoor, het is gewoon mooi, en lekker de frisse lucht in.

Nicole zei

Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! Ik vond jouw vorige foto voor je photo challenge ook prachtig!

Ik ben idd ook een grote Wie is de Mol fan. En in dit geval prachtige natuur.
Wipe out hebben we hier ook, maar daar vind ik niet zo veel aan.

Nina zei

Ik vind het ook altijd een heerlijke gedachte dat de natuur gewoon 'blijft'. (hoewel...met het huidige kabinet in NL is dat maar de vraag...met onze 'minister van infrastructuur en milieu'...jaja, dat is echt een lekkere combinatie)

Inderdaad zoals de andere reageerders zeggen hebben we in NL ook wipeout. Ik dacht eigenlijk dat het oorspronkelijk een Britse uitvinding was, het is af en toe wel (even kort) vermakelijk om te zien, maar ik hoef er niet aan mee te doen...!

Hier ook een soort 'stairmaster': sinds deze week (mooie symbolische datum) loop ik met een aantal collega's trap. We werken op de zevende verdieping en het gebouw heeft een aantal 'tussenverdiepingen'. Het aantal trappen heb ik nog niet geteld, maar het zijn er behoorlijk wat. Haalt het trouwens niet bij jouw half uur op de stairmaster, maar toch. Het lopen vind ik heerlijk: (al heb ik natuurlijk ook een lopend beroep) het voelt als een relaxmomentje, veel lekkerder dan opgepropt in de lift staan.

Zijn er trouwens nog dingen die je speciaal wilt gaan doen/zien als je in NL bent?

Het is wel dik aan voor Saskia, hè! Moeten Rick en jij nu steeds horen dat-ie fantastisch is enzo, of valt dat mee? :)

Petr@ zei

Ja hoor, Wipe Out hebben we hier ook. En ook de Amerikaanse versie is hier wel uitgezonden. Erg leuk om te kijken.

Heerlijk zo bij de watervallen. Jammer dat Kai niet mee wilde.

Mmm, Thais eten, heerlijk. Sinds een paar maanden hebben wij in het dorp een Thais afhaalrestaurant. Echt superlekker is het eten daar.

naomi zei

Hallo

Heerlijk even de natuur in te gaan. Ze zien er weer mooi uit. Leuk he hoe je met een hond snel contact maakt.

Wipe out is ook niet echt mijn favoriet even leuk maar snel verder zappen. Alle wipe-outs worden in Argentinië gefilmd door het land dat uitzend.

Maar ook ik ben een grote wie is de mol fan. Ook al mis ik alle hints en molstreken. Maar geniet erg van de beelden van een land. Hiervoor keek ik elke week pelgrimscode ook heel erg mooi via Egypte, Jordanie naar Jeruzalem. Wel gemaakt door eo maar niet te.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Een kennisje van mij heeft meegedaan met Wipe Out. Zij vond het helemaal geweldig, idd naar Argentinie toe. Was de winnaar geweest als haar teamgenoot niet zijn enkel had gebroken. Erg jammer voor haar.

Ikzelf kijk er niet naar. Ook niet naar Wie is de Mol en Robinson Crusoe. Heb eens gehoord dat het allemaal doorgestoken kaart is. Maar goed, veel mensen vinden het leuk. Ik niet.

Leuk dat het zo "aan" is bij Saskia en haar lief.

Gaaf dat Kai zoveel instrumenten bespeeld, al kan ik me voorstellen dat jullie er horendol van zouden worden als jullie geen basement hadden. LOL.

En ik bewonder je standvastigheid met gaan naar de sportschool. Ik heb het na 1 maand meestal wel weer gehad en houd het dan nog 1 maand langer vol, maar 3 maanden zou een record zijn. HAHA. Maar heb me dan al een abonnement voor een half jaar aan laten smeren. Dat de rest dus niet gebruikt wordt.

Het helpt natuurlijk ook niet dat manlief een antisport man is. Doet niet aan sporten en kijkt ook geen sport op TV, of het moet autosport zijn. Ik vind het wel leuk om sport te kijken. Van schaatsen tot de super bowl en paardrijden tot dragracen. En alles ertussenin.

Een goed weekend gewenst.
Groetjes Tine.

Petra zei

@Margreet - Hier ook erg warm nu, jullie warmte dan waarschijnlijk. Dat heb ik toch wel liever ;).

@Susan - Het is erg leuk om goede foto's te proberen te vinden in zwart wit.

@Ellen - Ik zal eens op zoek gaan naar Wie is de Mol. Die was hier ook een seizoen op tv, maar heb het daarna niet meer gezien.

@Sally - Ik heb de naam van de soep op je blog geschreven.

@Jose - Nu ben ik benieuwd wat die 7 onderwerpen zijn, natuurlijk!

@Anja - Het flauwe commentaar inderdaad, zo stom! Ik verbaas me erover dat niemand ernstig gewond raakt.

@Sandra - Inderdaad, Cosmo heeft echter niet zoveel geduld, die gaat na een paar minuten piepen, ha ha.

@Evelyn - Het is inderdaad geen intelligent programma, LOL!

@Annemiek - Dat is wel een bijzonder iets, wist ik niet, maar ik geloof het meteen.

@Nicole - Ik ga Wie is de Mol op een koude middag ook eens kijken.

@Nina - Wat goed zeg al die trappen lopen! Mag ik nog een tip geven, die ik laatst las? Neem twee treden tegelijk. Dat bouwt de dij- en bilspieren beter op. Ik heb heel weinig tijd in Nederland, maar hoop een dag Den Haag, Amsterdam, Utrecht en Amersfoort te gaan doen (het weekend is in Zaltbommel). Saskia en haar vriendje zijn schattig, maar zij is niet iemand, die het er de hele tijd over heeft.

@Petra - Ik vind Thais eten erg lekker, maar wel met heel veel sauzen (althans hier). Ik heb Vietnamees liever, want dat is niet zo sauzerig.

@Naomi - Interessant dat die Wipe Outs in Argentinie worden opgenomen. Dat wist ik niet. Vraag me af of dat voor de Amerikaanse ook zo is. Mooie omgeving is ook erg leuk om naar te kijken. IJsland staat nog op ons "to see" lijstje.

@Tine - Jouw opmerking over Kai deed me aan het huis, waar mijn ouders het laatst woonden in Nederland, denken. Daar woonden we met ons vijven in een rijtjeshuis en inderdaad hadden we daar zeker geen drums of basgitaar kunnen spelen! Misschien op zolder, maar dan zouden de buren steen en been geklaagd hebben. Dat is voor Kai en Rick gewoon onvoorstelbaar. Schaatsen kijken is een van de dingen, die ik hier echt mis. Ik was een echte fan. Rick is overigens ook geen erge sporters. Zo af en toe gaat hij even hardlopen, maar alleen omdat hij weet dat dat goed voor hem is.