Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 13, 2012

De eerste tekens van de lente

Het belooft weer een prachtige dag te worden vandaag, al vriest het dat het kraakt bij het opstaan. Gelukkig heeft Saskia gisteren in de uitverkoop nog een warme jas gevonden, want nu ze weer op de bus moet wachten is warm aankleden wel noodzakelijk.

Als Rick en Saskia vertrokken zijn, ga ik aan de Chobani yoghurt met zwarte kersen. Dat en drie sterke koppen en ik ben weer klaar voor het wekelijkse uur trainen met Sharon.

Die heeft vandaag iets nieuws bedacht. Twintig secondes intensief een oefening doen, tien secondes rust en dat vijf keer achter elkaar. Daarna komen de zware gewichten aan bod. Een zachte heelmeesteres is Sharon zeker niet, want ik moet een aantal oefeningen doen waar ik eigenlijk een hekel aan heb, omdat ze zo moeilijk zijn. "Practice makes perfect", zegt Sharon onvermurwbaar. Daarom vind ik het dus zo fijn om met een trainer te kunnen werken!

Na het uur ga ik nog een half uur op de crosstrainer. Iedere maandag is er een nogal vreemde dame, die in haar gewone kleding (lees: bloes, rok en gewone straatschoenen) op de lopende band gaat lopen. Ook doet ze steevast, ongeacht het weer, de ramen van de zaal open. Dat wordt haar vandaag niet in dank afgenomen, want een aantal mensen heeft allergieen en door het warme weer waaien er al heel wat pollen rond.

Er ontstaat een flinke woordenwisseling, want madam wil het raam niet dichtdoen. De manager moet erbij komen en die beslist dat de allergieen belangrijker zijn, dan de "frisse" lucht, die deze dame zo nodig heeft volgens haar zeggen, dus de ramen gaan dicht en de rust keert weder.

Met dit mooie weer neem ik Cosmo natuurlijk ook nog voor een lekkere wandeling mee. Onderweg valt me op hoever de bollen al zijn! Veel narcissen staan al helemaal in de knop en even later zie ik er zelfs een paar in bloei. Ook sneeuwklokjes en krokussen staan vrolijk te bloeien in diverse tuinen. Dat is toch wel heel vroeg, ook voor ons gebied.




M., met wie ik voor de lunch had afgesproken, belt dat ze op het internetbedrijf moet wachten en helaas moet uitstellen. Dit is al de zoveelste keer, jammer. Ik haal dus maar een lekkere avgolemono soep bij Plaka Grill.

Het stapeltje Suske en Wiskes dat ik mee heb genomen uit Nederland lacht me toe. Maar er ligt nog een enorme stapel was, dus ik maak dat mijn beloning na gedane arbeid. Het blijven leuke verhalen, al vind ik de klassieke Willy vanderSteen verhalen toch wat beter.


Intussen speelt onze dondersteen

Saskia en Jimmy komen samen terug uit school. De eerste schooldag zonder auto viel mee vinden zij. Ze krijgen er in ieder geval meer beweging door, want ze zijn naar huis gelopen en Saskia wandelt ook met Jimmy mee terug naar zijn huis.

Halverwege de middag wordt er een prachtig boeket rode tulpen en blauwe irissen bezorgd. Er zit een heel romantisch briefje bij van mijn Valentijn. Al sinds ik hem ken kan Rick zo heel romantisch en liefhebbend schrijven. ik ben daar juist helemaal niet goed in, helaas voor hem.

Als Rick ook nog eens met mijn favoriete sushi thuiskomt, zoek ik serieus naar de halo boven zijn hoofd. Rick heeft goed nieuws gekregen op zijn werk en is in een feestelijke bui. In deze economische tijden is goed nieuws op het werk natuurlijk altijd iets om te vieren!


Onze oudste in haar uniform als ambulancezuster

10 reacties:

Margreet zei

Leuk,die foto van Katja! Wat heerlijk dat Rick zo romantisch is. Wij gaan morgen even uit eten, dat wel. Lekker naar de Thai, mijn favoriet. Happy Valentines Day!

Marieke zei

Leuk die valentijnsverrassingen!

Wat een apart type bij de sportschool. Ik zou toch denken dat als je in je gewone kleding op de loopband in de sportschool gaat lopen, maar dit alleen wil met het raam open voor de frisse lucht je beter buiten kunt gaan lopen, maar wie wie ben ik? De heer heeft vreemde kostgangers,

Fijne valentijnsdag!

Anoniem zei

Bij onze sportschool mag je niet eens de zaal in met je straatschoenen. Maar ik dacht net als Marieke, waarom ga je dan niet gewoon buiten in de frisse lucht lopen.
Een mooie bos bloemen is natuurlijk nooit weg en dan ook nog met een mooie tekst. Leuk hoor!
Wat een leuke foto van Flapjack.
Fijne valentijnsdag.
Anja L.

Suus zei

Happy Valentine's Day!

Wat een prachtige kleuren bij jullie al... geweldig zeg!!!

En wat een heerlijke dondersteen is Flapjack... geweldig om te zien....

Fijne dag weer!!!
Ennuh... leuke vooruitzichten... Bahama's en Quebec!

Liefs,
Suus

Petr@ zei

Zulke mensen, zoals die vrouw in de sportschool, geven wel leuke verhalen! Ha ha, ik zie haar zo lopen. Maar zoals Marieke al schreef, dan kan ze net zo goed buiten gaan wandelen in de frisse lucht.

Wat leuk dat Rick zo romantisch is. James en ik zijn dat allebei niet, maar een kaartje en een klein cadeautje kunnen we nog wel bedenken.

Sportief hoor, van Saskia en Jimmy, om te gaan lopen vanaf school.

Wat een stoere foto van Katja!

Anoniem zei

Heerlijk zo'n romantische man, die van mij vindt alles onzin!
Stoere Katja. Alle respect voor haar.
En je kleine rooie donder is zo leuk, alleen dat koppie al.
Rare vrouw op de sportschool, alles is altijd al zo koud vanwege de airco. Als ze frisse lucht wil moet ze lekker de natuur in!!!
Groet, Bea

Natasja Valentijn zei

Bloemetje voor binnen en de bloemetjes buiten. Wat een vrolijkheid!

Bente zei

Fijn he, zo'n romantische man!
Die van mij kan er ook wat van. Helaas geen zelfgeschreven brieven maar hij zoekt altijd mooie kaarten uit en kwam vandaag met een zingende ballon waarbij ik weet dat hij alle ballons in de winkel heeft uitgeprobeerd om het beste liedje te vinden.

En dan moet hij het doen met een veel te nuchtere Hollandse vrouw.:(

Fijn dat Rick goed nieuws op zijn werk heeft gekregen! Gefeliciteerd!

Petra zei

@Margreet - Thais, mmmm! Veel plezier!

@Marieke - Zie mijn blog van vandaag, dat is dus precies wat haar vandaag naar het hoofd werd gegooid, LOL!

@Anja - Volgens mij bij ons ook niet, maar niemand daar die op de regels let.

@Suus - Flapjack is een oneindige bron van vermaak ;).

@Petra - Het verhaal over de vrouw kreeg vandaag nog een vervolg. Het is een heel vreemde vogel!

@Bea - Ja, ik geniet wel van die romantiek van Rick.

@Natasja - Heerlijk, he? Ik kan de bladeren wel aan de bomen kijken, LOL!

@Bente - Ik voel me weleens schuldig dat ik zelf niet zo romantisch ben. Ik vind het leuk om te ontvangen, maar moeilijk om zelf zo te zijn.

Kristel Holsbeek zei

Wow zo een romantisch ziel....zo leuk!!