Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 20, 2012

Een drukke maandag

Hebben jullie dat weleens dat je je dag gewoon opeens heel snel onder je uit voelt slippen? Het begint al in de vroege ochtend. Saskia hoeft vandaag niet naar school, want het is Presidents Day. De verjaardagen van Washington en Lincoln vielen beiden rond deze tijd, dus die zijn samengevoegd, maar voornamelijk is het een koopjesdag.

Rick moet wel werken, dus hij staat op tijd op. Ik blijf nog even liggen, al ben ik wel wakker. Dacht ik! Om negen uur schrik ik op van de grootvaderklok. Oei, nu heb ik minder dan een half uur om naar de sportschool te gaan. Het werd gisteravond laat door de rit terug uit Richmond, daar zal het door komen.

Rick is al naar zijn werk, maar de koffie staat gelukkig klaar. Ik drink een paar koppen om wakker te worden en deel een bakje Chobani met kersen yoghurt met Cosmo en Flapjack (lees: zij likken het bakje gezamenlijk uit, nadat ik het op heb).

Saskia wil niet mee naar de gym, dus ik haast me op weg. Sharon wacht me al op. Het wordt weer een uur flink afzien. Dat vind ik het fijne aan personal training. Het is helemaal op mij afgesteld en regelmatig kan ik de oefening niet helemaal afmaken, wat goed is.

Na het uur ga ik nog een half uur op de crosstrainer. Je zou absoluut niet meer zeggen dat we gisteren nog door dichte sneeuw reden. De lucht is staalblauwe en de warme zon lonkt naar mij. Thuis lijn ik Cosmo dan ook aan en loop een stuk met hem. Er staat wel een venijnig koude wind, maar verder is het lekker.

De tijd vliegt wel erg vandaag en het is opeens alweer ver na twaalven. Ik heb nog een hele lijst af te werken. Als eerste bel ik Mindworks om een bijlesleerkracht voor Saskia te regelen. We hebben zaterdag een lang gesprek gehad, want zij voelt veel school stress en vroeg om hulp bij AP World History en Engels. Hopelijk kunnen we zo laat in het jaar nog iemand vinden.

De tijd schrijdt voort en Saskia heeft opeens een paar cheques, die ze naar de bank wil brengen. Wij gebruiken hier nog cheques, voornamelijk tussen particulieren om elkaar te betalen. Die van Sas zijn van haar grandpa (nota bene nog van haar verjaardag) en oppasgeld.

Door de feestdag is de bank gesloten, maar bij de ATM hoeven we de cheques slechts in te voeren en de machine leest het bedrag ervan af en zet dat op onze rekening. We krijgen een bon met een copie van de cheques erop, heel handig.

Saskia heeft hierheen gereden en dat zorgde weer voor een paar grijze haren, maar goed dat ik ze geverfd krijg. Ik vergeet telkens de "STUDENT DRIVER" magneten op de van te doen, dus besluit ze er nu permanent aan te hangen.

Maar goed ook, want we gaan lunch eten bij Manhattan Bagel en daar is de parkeerplaats nogal nauw. Parkeren is een van die dingen, die heel moeilijk aan te leren is (waar is die professionele instructeur nu toch?). Saskia parkeert dus ook prompt midden tussen twee plaatsen in. Ik zet de van recht en probeer haar te laten zien hoe.

Ook het wegrijden heeft wat voeten in de aarde. Maar met de STUDENT DRIVER erop hebben de andere auto's meer geduld, dat merk ik wel. De van heeft ook benzine nodig en het lijkt me een goed iets om Saskia dat ook te leren. Dat vindt ze wel interessant en ze doet het goed.

Opeens krijg ik een herinnering op mijn telefoon dat ik een kappersafspraak heb. Oeps, ik had geen idee hoe laat het is! Vandaag lijk ik vooral achter mezelf aan te lopen. Ik bel Mona dat ik even Saskia thuis afzet en dan kom. Gelukkig is de kapsalon nog geen vijf minuten rijden van ons huis.

Tijdens het verven is het altijd even een oase van rust. Ik krijg een glaasje witte wijn en wordt onder de kap gezet. Al lezend is het voor ik het weet tijd om gewassen te worden. Mijn haar is het langst in tijden en ik vind het zo erg leuk. Mona ook en ze knipt het slechts een beetje bij.

Saskia heeft een lijst met boodschappen, die we samen zouden gaan doen. Zij sms-t me met de vraag of ze die naar mij kan e-mailen, want Jimmy gaat haar helpen met huiswerk. Hm, daar heb ik niet echt zin in, maar vooruit, ik wil niet de vervelende moeder zijn.

Dan zie ik de lijst met exotische vegetarische ingredienten en heb meteen spijt. Dat gaat zeker een uur nemen in de supermarkt om die te vinden! Wat te denken van guave siroop of soba noedels? Die eerste vind ik verbazend snel, maar de noedels heeft Giant niet en zelfs Whole Foods ook niet.

Zoals ik al vreesde, duurt het meer dan een uur voor ik het relatief korte lijstje bij elkaar heb. Pfff!!! Ik sms naar Saskia dat ze voortaan wat minder exotische vegetarische recepten moet vinden.

Pas tegen vijven ben ik weer thuis en ik moet nog inpakken, want morgen ga ik met Rick mee op een werkreisje hier in Virginia. Opeens is de dag voorbij!

Saskia maakt een erg lekkere maaltijd van groentes, tofu en pasta. Ze wordt toch al een hele dame, zo anders dan slechts een jaar geleden. Ik moet zeggen dat ik er erg trots op ben hoe zij zich ontwikkeld. De komende paar dagen blijft ze zelfs alleen thuis. Morgen komt Kaylee wel logeren, woensdag weet ze nog niet. Ik maak me er veel meer zorgen over, dan Saskia of Rick, dat is duidelijk.

Foto's van Kai's concert staan hier.

5 reacties:

Petr@ zei

Jee, wat een drukke dag, Petra.

Goed idee om Saskia ook te leren hoe je moet tanken. Met rijlessen leer je dat niet en erg vervelend als je bij het tankstation staat en niet weet hoe het werkt.

Klinkt inderdaad erg exotisch, Saskia's vegetarische recepten. Wel leuk dat ze zelf ook kookt en zo eten jullie ook eens wat anders. Tofu ben ik zelf niet echt fan van.

Veel plezier op je tripje met Rick.

Nina zei

Heb je deze al gezien? http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/18/rick-santorum-gedwongen-euthanasie-in-nederland/ Lachwekkend toch.

Wat goed dat Saskia zelf kookt. Die exotische ingrediƫnten mag ze voortaan zelf opsporen, zou ik denken! En 'Jimmy helpt haar met haar huiswerk'? Serieus? (-: Wat een luxe gevoel moet dat zijn om met een glaasje wijn bij de kapper te zitten, ik krijg altijd alleen een glaasje water! ;-)

Sandrah zei

Wat ik zo knap vind, is dat Saskia ook zelf kookt. Ik moest daar echt niet aan denken op die leeftijd, hoor. Maar goed, net als bij jou is koken ook nooit een favoriet van mij geworden. :-)

Leuk die foto's van Kai!

Sandra

Petra zei

@Petra - Wij zijn ook geen fan van tofu en Saskia ook niet. Ik ben wel benieuwd hoe lang dit vegetarische gaat duren.

@Nina - Ja, Rick Santorum is werkelijk te erg voor woorden. Obama gaat gewoon nog vier jaar door. Ja, Jimmy helpt haar echt, zo onschuldig zijn ze (nog). Maar nu hebben ze Pfeiffer :(.


@Sandra - misschien is dit zoiets als moeder vindt het niets, dochters vinden het prachtig. we kunnen hopen!

Annemiek zei

Je kunt voor soba noodles vaak goed terecht bij Aziatische supermarktjes (ook udon noodles, als die op je lijstje terecht zouden komen!) en daar zijn dat soort dingen vaak ook stukker goedkoper dan in de gewone supermarkten. De Whole Foods in mijn woonplaats heeft trouwens wel dit soort noodles, ze liggen in de gang met de internationale ingredienten en niet bij de rest van de pastaproducten.