Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 05, 2012

Forum meeting en winterse plaatjes

Zaterdag

Na het ontbijt zetten Petra en Erik mij af bij Health Center Hoenderdaal. Zij gaan boodschappen doen, terwijl ik mijn drie kwartier op de crosstrainer volmaak. Het is weer een heel andere crosstrainer, dan thuis, ook wel weer eens leuk.

Thuis maakt Petra een overheerlijke lunch voor mij. Een gemengde salade met een vegetarische schijf met zongedroogde tomaten en olijven. Dan maak ik me klaar om op weg te gaan naar de Alles Amerika forum bijeenkomst.

Conny komt me ophalen en samen rijden we naar Zaltbommel. Zij zit in het organisatiecommittee en moet dus eerder daar zijn. Er is voor ons een vroege check in geregeld bij het Apollo Hotel.

De rest van het committee met aanhang is er ook al. Ik maak kennis met degenen, die ik nog niet heb ontmoet en het is leuk een aantal mensen, die ik in Washington al heb ontmoet, weer te zien.

Nadat we onze tassen naar boven hebben gebracht, gaan we naar het American Roadhouse restaurant. Daar help ik met opzetten en het ziet er al gauw gezellig uit.

Rond half vier komen de eerste forumleden binnendruppelen. Bij elkaar komen er meer dan 70 mensen. Er zijn dit jaar ook veel Belgen aanwezig, leuk om met een aantal van hen kennis te maken. Al gauw is het feest in volle gang. Ik probeer met zoveel mogelijk mensen te praten en kennis te maken, maar het lukt niet iedereen te spreken.

Intussen zijn er lotingen voor leuke spulletjes en worden de winnaars van de fotowedstrijd bekend gemaakt. Tot mijn verbazing heb ik een gedeelde vierde prijs met mijn foto van het Jefferson Memorial en de kersenbloesems. Als prijs krijg ik een tas met allerlei lekkernijen, waaronder Leonidas bonbons, mmmm!!!


Het avondeten, hoe kan het ook anders, is barbecue. Er liggen verschillende stukken vlees en stokjes, die we zelf kunnen grillen. Ik maak een paar spiesjes met kip en groentes. Daarbij zijn er salades en frietjes (met frietsaus voor mij, want dat eet ik bijna nooit).

Na het eten is er nog een kwis, waar ik erbarmelijk slecht in ben. We moeten allemaal naar de hoek met de letter van wat wij denken dat het antwoord is lopen. De eerste twee vragen weet ik nog wel, maar daarna is het afgelopen. Aan mij als "Amerikaanse" heeft dus niemand iets.

De tijd vliegt! Voor we het weten is het na elven en is het feest voorbij. Ik had me zelfs voorgenomen eerder te vertrekken, maar het was te gezellig. Met Marjon en Ger rijd ik mee terug naar het hotel. Daar wens ik ze goedenacht, want de rest gaat nog even door in de bar. Ik ben daar te moe voor.

Eenmaal in mijn kamer is het dan ook nog heel even lezen en dan licht uit. Ik ben blij dat ik eens zo'n jaarlijkse bijeenkomst heb meegemaakt. Met veel van de aanwezigen schrijf ik al jaren op het forum en het was wel erg leuk hen in levende lijve te zien!

Zondag

Marjon en Ger zeiden gisteren dat ze tussen negen en half tien zouden gaan ontbijten. Aangezien zij nog naar de bar gingen, gok ik op de latere tijd en computer nog wat voor ik ga douchen. Wie schetst mijn verbazing als om klokslag negen uur Marjon belt dat ze naar beneden gaan.

Gauw spring ik onder douche en pak alvast alles in. Beneden tref ik iedereen al aan. Er is nog een stoel vrij voor mij en ik ga eten halen bij het buffet. Marjon wijst me op de poffertjes, heerlijk! Het is een smakelijk ontbijt en de koffie lekker sterk.

Als we klaar zijn nemen we afscheid van iedereen en checken uit. Nu zal ik allerlei gezichten bij de forumnamen kunnen denken, erg leuk. Ik rijd weer met Conny mee terug. Zonder oponthoud kom ik weer in Driebergen aan en neem afscheid van haar.

Het plan van vanmiddag is sneeuwfoto's maken van het mooie landschappen en boerderijen en dergelijke hier in de buurt. We brengen Lisa naar haar paard en rijden dan via prachtige landweggetjes via Langbroek naar Wijk bij Duurstede. Hier parkeert Erik de auto en lopen we langs de molen het oude centrumpje in. Zo pittoresk is het hier ook weer!

Om warm te worden lopen we een piepklein cafeetje in. De woonkamer van het heel oude huis heeft de tafeltjes. We bestellen een overheerlijke capuccino, waar we moccaboontjes bij krijgen.

Erik gaat de auto halen en Petra en ik lopen verder door het centrum. De sneeuw voegt veel toe aan de plaatjes. Als Erik ons weer op heeft gehaald, gaan we even naar de Jumbo om verse groentes te kopen. In het cafeetje zag ik mosterdsoep op het menu en dat heb ik volgens mij nog nooit op. We kopen een pak ermee voor de lunch.

Het is weer tijd om Lisa op te halen en Petra en ik lopen het laatste stukje naar die boerderij. Natuurlijk fotografeer ik er weer op los. De knotwilgen langs de sloten, de oude boerderijen, de schaapjes in de wei, allemaal zijn het dankbare onderwerpen. Ook Lisa's paard Mirlo poseert even gewillig.

Thuis eten we lunch en ik vind de mosterdsoep heerlijk. Daar gaan een paar pakken van mee terug, want Rick zal daar ook van houden. Morgen ga ik wat dingen inslaan om mee terug te nemen.

Het is zo'n mooie zonnige ijsdag dat Petra en ik zin hebben in een wandeling door Driebergen. We zien kinderen schaatsen op een vijvertje en in het bos poseert een roodborstje heel gewillig voor mij. Ik vind deze roodborstje veel mooier en schattiger dan onze Amerikaanse robins.

Vanavond gaan we uit eten bij 't Jagershuys Alakart. Het menu is erg lekker en het is moeilijk kiezen. Petra en ik nemen beiden het vegetarische gerecht en krijgen daar geen spijt van.

Het wordt leuk gepresenteerd in verschillend gevormde bakjes. De paddestoelenhachee is mijn favoriet, maar ook de geitenkaas met bloemkool soufflee is super. De groentetempura is lekker, maar de spaghetti met rucola en pecorino is me teveel. Toch een heel goede keuze was dit gerecht.

Ook Erik en Lisa zijn blij met hun keuzes. Zij nemen ook nog dessert, een appeltaartje met caramelsaus. Ook dat ziet er goed uit, maar ons gerecht was me al teveel. Hun voorgerechten zagen er ook enorm uit. En ik maar denken dat grote porties iets puur Amerikaans zijn.

Nu is het lekker uitbuiken voor de tv. Dit weekend is alweer bijna voorbij!

Foto's van de bijeenkomst staan hier.

Sneeuwfoto's staan hier.

19 reacties:

Vita zei

Geweldig om je toeristische avonturen in *dit* hoekje van de wereld te lezen! Ik was een beetje bang dat je het Nederlandse eten niet erg zou kunnen waarderen, fijn dat je hier ook wat van je gading kunt vinden.

En als wij volgende maand weer in de VS zijn, zal ik de zakken (biologische) soep ook wel missen. Alleen Whole Foods heeft lekkere soep (die niet vol kunstmatige troep en suiker zit), maar die zit in zulke kleine blikjes dat ik het in Amerika altijd maar zelf maak.

Ben benieuwd hoe de rest van je week verloopt!

Ineke zei

Goh, Petra, dan was je wel heel dicht bij mij in de buurt, ik woon vlakbij de Jumbo (die vandaag voor het eerst op zondag open was).
Leuk dat je in Wijk rondgewandeld hebt.
Veel plezier mog de komende dagen.
Hoe lang blijf je eigenlijk?

Anoniem zei

Hoi Petra,
Ik vond het erg leuk om je op de forum meeting te zien. Helaas hebben we maar kort met elkaar kunnen kletsen. Het zit er zeker een keertje in dat we jou kant weer op komen. We hopen dat je de komende dagen in NL nog leuke uitstapjes gaat ondernemen.

Groetjes,
Susan en Jack

Margreet zei

Dat lijkt me een erg gezellig weekend,leuk dat het nu juist gesneeuwd heeft, dat levert nog mooiere plaatjes voor je op!

Marjon zei

Ja, dat was een kort nachtje voor ons Petra. We gingen er om half drie in en om 8 uur er weer uit!'
Ger en ik vonden het heel leuk om je nu eindelijk in levende lijve te ontmoeten en gezellig met je te kletsen.
Ik hoop dat je nog een paar leuke dagen hebt in Nederland. Morgen in ieder geval veel plezier in Amsterdam. Ik weet niet of je met de trein gaat maar er wordt wel een hele drukke ochtendspits verwacht bij de NS.

Ingrid en Michael zei

Leuk dat je een forum meeting hebt kunnen meemaken. Het blijft toch apart en bijzonder om mensen "in het echt" te zien die je van internet kent.
Gefeliciteerd ook met je prijs voor die mooie foto!
Je hebt er ook weer een heel aantal mooie bijgemaakt van het besneeuwde Nederlandse landschap. Wat goed dat het roodborstje voor je bleef zitten. Ik geniet er ook altijd zo van, maar ze zijn altijd zo snel weg.
Hoop dat je de komende dagen geen last zult hebben van de beruchte vertragingen bij de NS.....
Veel plezier in ieder geval en voor nu: slaap lekker!

Anoniem zei

Wat leuk om je over avonturen in Nederland te lezen.
Bij ons zijn de luiken ook dicht, want wat is het koud!
Heerlijk, naar Amsterdam.
(Zoek een rondvaartboot met een goede verwarming en laat je rondvaren door die geweldige grachten.)
Marjon

Anja zei

Erg leuk om je opnieuw te ontmoeten en ook Marcel heeft nu kennis met je mogen maken! Wij wensen je nog een fijne, gezellige tijd toe en een goede terugvlucht op donderdag.

Petr@ zei

Leuk dat je zoveel 'bekenden' hebt ontmoet op de meeting.

Prachtig hoor, je foto's van het winterse Hollandse landschap. Je logeert in een heel mooie omgeving.

Het water loopt me in de mond als je over mosterdsoep schrijft. Lang geleden dat ik dat heb gegeten.

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's Petra! Misschien moet ik zelf ook wat vaker 'op vakantie' in eigen land, want als ik dit allemaal zie...

Kom je nog naar Rotterdam gedurende je verblijf?

Met alle liefde geef ik je een rondleiding door het Stadhuis!

Groet, RiverCola

Marie zei

die sneeuwfoto's van NL: I LIKE! Prachtig mooi stukje Nederland heb je laten zien Petra! Leuk dat je een gezellige tijd hebt! lieve groet vanuit ons vakantie ski-adresje in Oostenrijk ;-)

Alice zei

Wat fijn dat je de forum meeting hebt kunnen meemaken.
En leonidas bonbons, zijn dat onze Belgische leonidas pralines of is dat nog iets helemaal anders?

Anoniem zei

Wat fijn dat de forum dag zo gezellig was. Wat vliegt de tijd dan hè.
Je boft wel met het mooie winterweer. Je gaat met mooie plaatjes naar huis.
Mosterdsoep is één van mijn favoriete soepen, vrijdag heb ik nog een lekkere kop op.
Groetjes,
Anja L.

marianne zei

Die foto was ook absoluut een prijs waard, erg mooi! En als er nog eens een molen- of roodborstjesfoto-wedstrijd komt moet je ook beslist meedoen :-). Leuk dat je veel forumleden nu ook in levende lijve hebt gezien.
Tot morgen!

Anoniem zei

Nou jij vermaakt je wel zo te lezen! Je maakt ook wel een mooie tijd mee hier, iedereen loopt momenteel als toerist in zijn eigen stad of dorp met een fototoestel of zijn of haar nek....
Groetjes, Evelyn

Annemiek zei

Leuk om die mensen in het echt te zien. Gek dat het een beetje omgedraaide wereld is met de kou, het is er kouder besneeuwder dan hier.

Sally zei

Zo leuk om je verhalen uit Ned te lezen. Ondanks de kou is het toch ook heel apart die winterse taferelen. Leuk dat je het AA forum hebt meegemaakt.

Petra zei

@Vita - Ik waardeer allerlei eten, ha ha! Ik vind het allemaal even lekker hier. Whole Foods heeft ook pakken soep, die ik lekker vind (squash en tomato basil, o.a.) en Trader Joe's een lekkere linzensoep.

@Ineke - Ja, ik heb ook zeker aan je gedacht toen we daar liepen. Helaas is er telkens maar heel weinig tijd overal.

@Susan en Jack - Het was leuk jullie toch even te zien en wie weet tot ziens weer in onze contreien.

@Margreet - Ja, ik prijs me ook zeer gelukkig met dit weer!

@Marjon - Inderdaad een zeer kort nachtje en jullie zagen er gisterochtend zo monter uit! Amsterdam is verschoven naar woensdag, want dan hoeft Petra niet op een bepaalde tijd thuis te zijn.

@Ingrid - Dat roodborstje was inderdaad heel bijzonder. Ik hoop dat we woensdag makkelijk met de trein wegkomen naar A'dam.

@Marjon - Grappig dat jullie ook de luiken dichthebben. Geeft dat veel meer warmte? A'dam komt woensdag, als we meer tijd hebben.

@Anja - Ik vond het ook erg gezellig met jullie!

@Petra - Ik heb nu mosterdsoep gekocht om mee te nemen. Ik ben benieuwd wat Rick ervan zal vinden.

@RiverCola - Het is een heel mooi landje, dit. Wist ik altijd al, maar helemaal nu zo winters. Helaas zit Rotterdam er dit keer niet in, maar dank je voor het aanbod.

@Marie - Veel plezier in Oostenrijk!

@Alice - Ja, dat zijn ze, ik heb vandaag nog een doosje gekocht.

@Anja - Inderdaad, unieke en leuke plaatjes krijg ik deze week!

@Marianne - Tot morgen!!!

@Evelyn - LOL, inderdaad ik was niet de enige fotograaf in Utrecht vandaag!

@Annemiek - Zeker gek! Voor ons gebied is nog steeds geen koud weer voorspeld.

@Sally - Ja, ik neem de kou graag op de koop toe voor de mooie blauwe luchten!

naomi zei

Hallo Wat een heerlijk weekend heb je gehad. De meeting klinkt als erg gezellig. En leuk dat je hebt gewonnen met deze foto en leuk dat ze de prijs hebben aangepast voor jouw. Ik vond de winnende foto ook erg mooi. In het rijtje wist ik meteen dat moet jouw foto zijn.

Blij dat je zo hebt genoten van deze avond en het goed is gegaan. Gister heb je ook een leuke dag gehad. Op tijd weer terug en wat een mooie foto's van het platteland. Met al die boerderij en dan maakt de sneeuw het helemaal af. Heb ervan genoten en wat is NL mooi.

Ja mosterdsoep is erg lekker. Lust niet echt mosterd maar dit zeker wel. Je gaat volgens mij nog aardig bepakt en bezakt naar huis. Geniet nog even van je dagen.

Liefs Naomi