Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 15, 2012

Halverwege de week en de maand

Het is alweer woensdag en het middelpunt van februari, wat vliegen de dagen toch voorbij! En dat in het midden van de winter, om de een of andere reden (waarschijnlijk het weer) voelt het dit jaar allemaal niet zo vreselijk. Ik heb ook nog steeds geen verschrikkelijke pijndag gehad dit seizoen, iets om enorm dankbaar voor te zijn!

Rick moet vandaag naar de Navy Yard in Washington en belt hoe mooi het in de stad is. Het is dan ook echt weer zo'n prachtige dag met felblauwe luchten. Ik kan me er niet toe zetten weer naar de sportschool met het psychiatrisch geval te gaan.

In plaats daarvan zet ik Chopped op en doe twee Max Capacity routines achter elkaar. Daarna lijn ik Cosmo aan en neem hem mee voor een superlange wandeling. Ik kies een heuvelachtige route en ren de heuvels af voor extra inspanning.

Onderweg let ik op de tuinen en vallen me een aantal dingen op. Sommige mensen hebben zeer interessante dingen in hun tuin. Eentje allerlei speeltjes en een blauwe olifant in de boom. Een ander is kennelijk gek op flamingo's. Hun brievenbus is er een en er staat een rijtje plastic roze vogels in hun voortuin. Mooi vind ik de tuinen, waar meer krokusjes dan gras te zien zijn.

Overal bloeien de krokussen nu en ik zie ook heel wat narcissen al. Ik kan er niet over uit hoe vroeg dat is. Hopelijk betekent dat niet dat de kersenbloesems ook heel vroeg gaan zijn, want die wil ik voor eind maart bestellen. Intussen geniet ik van het beetje kleur in de natuur en ben helemaal blij als ik een paar cardinaaltjes hun paringsliedje hoor zingen.

Mijn route voert ons een stuk over het W&OD pad, waar ik twee prachtige roodstaart haviken vlak boven ons zie. Door de zon zijn hun staarten ook echt rood, ze doen hun naam eer aan. Helaas heb ik geen goede camera mee, dus geen foto's.


Na zo'n anderhalf uur en al mijn FitBit doelen bereikt, ben ik weer thuis. Petra heeft me vorige week weer aan de cottage cheese gekregen, dus ik maak dat en een salade als lunch. Dan is het wachten tot ik naar de tandarts "mag".

Maandag trok ik eindelijk de stoute schoenen aan en belde de tandarts, waar ik vroeger heenging en Rick, Katja en Kai nog steeds. Ze bleken voor vanmiddag nog een opening te hebben. Ik ben trots op mezelf dat ik die aannam en niet weer veranderde.

Als een langverloren schaap word ik binnengehaald. Het werk aan mijn gebit (veel!) dat Dr. Burch heeft gedaan wordt enorm bewonderd. Jammer, dat Dr. Burch ons toch echt te duur werd, want dat hij een goede tandarts is staat buiten kijf. In ieder geval slaag ik voor alle "testen", orale kanker heb ik gelukkig ook niet en na drie kwartier sta ik weer buiten.

Tegelijk met Saskia, die haar "mentie" had vandaag, kom ik weer thuis. Zij wil graag naar de sportschool en er ook heen rijden. Ze is vastbesloten zo snel mogelijk haar rijbewijs te halen, maar Rick en ik hebben daar nog onze bedenkingen bij.

In ieder geval is Saskia niet aan de van gewend, dus ik houd regelmatig mijn adem in. Wat mij betreft heeft ze nog vele uren oefenrijden nodig voor ik haar alleen achter het stuur zie. Daar is Saskia het gelukkig ook mee eens. We moeten meer tijd vinden om haar les te geven.

Rick neemt avondeten mee van Sunflower, het vegetarische restaurant van Vienna. Hun General Tso's surprise vinden we allemaal lekker, zelfs Rick de vleeseter. Als dessert hebben we een door mij meegebrachte Leonidas bonbon. Wat zijn die toch heerlijk!


Als bloglezers mogen jullie "genieten" van mijn experimenten met bloemenfotografie

10 reacties:

Margreeet zei

Heerlijk, al die bloemen al overal! Hier alleen nog maar sneeuw, vooral in onze achtertuin. Wel lekker zon gelukkig. Grappig he, al die verschillende tuinen.

Pascale zei

Zo fijn dat je nog geen verschrikkelijke pijndag hebt gehad deze winter. Ik hield eerlijk gezegd m'n hart vast, toen ik zag hoe koud het was in Nederland, net toen jij er was. Gelukkig dat het goed gaat tot nu toe!

Sally zei

fijn dat het bij de tandarts meeviel en dat je niets bijzonders had. Wat is dat overigens voor een test tegen orale kanker? Kan me niet herinneren dat een van mijn tandartsen daar ooit naar gekeken heeft.

Marieke zei

Fijn dat de tandarts meeviel. Het blijft toch altijd spannend zo'n bezoekje.

Je schrijft dat Saskia haar "mentie" heeft gehad. Ik neem aan dat het een soort eervolle vermelding is op school, maar ik ken de term niet.

Ineke zei

Wat mooi al die voorjaarsbloemen, hier beginnen de sneeuwklokjes net weer een beetje overeind te komen nu het vriesweer voorbij is.

Sandrah zei

Ondanks het koude weer van afgelopen week, stonden hier ook al planten en bomen in de knop! Veel te vroeg natuurlijk, maar ik vond het wel een grappig gezicht.

Fijn dat het bezoek aan de tandarts mee viel. Je bent toch altijd maar overgeleverd als je in die stoel ligt.

Sandra

Brin zei

Ja ben ook benieuwd wat een 'mentie'is...

Leonidas pralines altijd lekker mmmm, ik kreeg er ook voor Valentijn. Kan je ze ginder makkelijk vinden? Ik zie altijd alleen maar die Godiva winkeltjes.

naomi zei

Hallo

Goed hoor door naar de tandarts te gaan. Die flamingo's deed me denken aan de film romeo and juilliet met al die kabouters en de blauwe en rode tuin.

Fijn dat je geen pijn dagen hebt gehad tnt en zelf de NL kou je geen problemen heeft gegeven.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Gelukkig geen sneeuw hier!

@Pascale - Weersystemen zijn erger dan kou, heb ik vandaag ook weer gemerkt.

@Sally - Ik moest een vies smakend drankje door mijn mond gorgelen en daarna werd er met een lichtje gekeken.

@Marieke - Sasia's "mentie" is een meisje op de basisschool met wie ze om de andere week werkt met lezen e.d.

@Ineke - Ik ben dol op kleur, wil de bladeren wel aan de bomen kijken!

@Sandra - Inderdaad, volgens mij is een deel van mijn pijn van vandaag daar ook aan te "danken".

@Brin - Nee, zeker niet makkelijk te krijgen. In Georgetown zit een Leonidas, maar dat is best ver weg.

@Naomi - Die film heb ik niet gezien, maar lijkt me wel grappig.

Petr@ zei

Het lijkt me zo eng om rijles te moeten geven aan je kind. Je kunt niets doen om in te grijpen.

Leuk, die foto's van de verschillende tuinen. Hier zie je al dat uitbundige niet.

Mooie fotovoorstelling van de bloemen. Zo kom ik een beetje in de lente sfeer.