Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 10, 2012

Jet lag en Great Falls

Een voordeel van een jet lag naar het westen is het vroege wakker worden. Ik heb lekker geslapen, maar ben eigenlijk om vijf uur al klaarwakker. Ik zing het nog uit tot kwart over zeven, maar sta dan toch echt op. Rick heeft de koffie al klaar voor me.

We eten samen ontbijt en dan vertrekt Rick naar zijn werk. Ik maak me klaar voor de sportschool. Vreemd, vorige week vrijdag gingen Petra en ik naar de Body Pump van negen uur en nu ga ik naar de Core Training van negen uur. Ik word als een lang verloren vriendin binnengehaald, dus dat voelt weer heel goed. Iedereen wil alles weten over mijn reis.

Het uur vliegt voorbij en ik voel mijn spieren weer goed. Dan is het tijd voor cardio en er is nog maar een crosstrainer open. Het wordt steeds drukker hier. Ik mag hopen dat ze meer apparaten zullen kopen nu, vooral een tweede stairmaster.

Het is heerlijk weer, zeker een stuk warmer dan in Nederland met zeven graden. Cosmo heeft de afgelopen week geen goede wandelingen gehad, dus ik besluit hem (en mezelf) op een uitje naar Great Falls te trakteren.

Onderweg zie ik een aantal sneeuwklokjes in bloei en de narcissen zijn ook al een heel stuk verder, dan toen ik wegging. Het is pas 10 februari, maar overal zijn tekenen van lente. Ook insekten, helaas, want die zijn deze winter niet doodgevroren. Hopelijk leidt dat deze zomer niet tot plagen.

Bij de ingang van het park koop ik een nieuwe America the Beautiful pas. Ieder jaar krijg ik de $80 er makkelijk uit met mijn vele bezoeken aan Great Falls en het Shenandoah National Park. Zelfs al zou dat niet zo zijn, dan is het nog een goede manier om de nationale parken te steunen.

Het is heel stil in het park. We zien een paar joggers en een fotograaf met een enorme lens. Hij maakt foto's van een heel stel reigers, die op een "eiland" staan. Die fotografeer ik ook, want dat zie je niet vaak hier. Er zijn heel veel reigers, maar meestal alleen, niet zo in een groep.



De watervallen zijn voller, dan ik had verwacht. Cosmo geniet ook duidelijk van de wandeling. Voor mij is het helemaal af, als ik een witstaart hert vlakbij zie staan. Meestal zijn zij als de dood voor Cosmo, maar deze kijkt hem slechts nieuwsgierig aan.

Terug in Vienna trakteer ik mezelf op een dunne bagel met tonijn bij Manhattan Bagel. Een van mijn buurvrouwen is er ook en vraagt naar mijn reis. Ze heeft genoten van de foto's en vertelt zo ook zin te hebben naar Nederland te reizen. Die opmerking krijg ik via Facebook en email al vaker, wie weet neemt het Amerikaanse toerisme naar Nederland een beetje toe na mijn bezoek, hi hi. Veel van mijn foto's zijn ook gedeeld door Amerikaanse vrienden, wat ook heel wat zegt.

Thuis pak ik helemaal uit. Alle lekkernijen gaan de kast in. De droppotten zitten weer helemaal vol met zwartwitjes. Rick heeft weer thee tot zeker Aruba en binnenkort gaan we de saucijzenbroodjes maken. Flapjack vindt de tassen heel interessant en ik moet hem er regelmatig uit jagen.

Naarmate de middag vordert voel ik ook de jet lag weer terugkomen. Tegen drieen maak ik een kop sterke thee om wat wakker te worden. Saskia en Jimmy zijn hier en lachen om mijn gegaap. Cosmo ligt op mijn voeten en ik lees mijn meegebrachte tijdschriften, maar dat maakt me alleen slaperiger. Ik ga dus maar online bezig.

Rick komt thuis en stelt voor Indiaas te gaan eten. Daar heb ik zeker zin in! Ik neem de tikka paneer, Indiase boerenkaas gegrild met stukken paprika, erg lekker! Het is druk in het restaurant en zoals altijd is er een persoon, die iedereen kan horen. Deze dame gilt werkelijk en ik zie heel veel mensen geergerd kijken. Vreemd, toch, dat zo iemand dat niet doorheeft.

Mijn vermoeidheid wordt alleen maar erger, dus ik schrijf even deze blog af en dan is het bedtijd! Vannacht schijnt het hier een beetje te gaan sneeuwen. Dat is zo ongeveer het meest winterse dat er de afgelopen maand is voorgekomen. Ik vind het prima, maar de kersenbloesems mogen pas de laatste week van maart bloeien, zodat ik ze aan mijn beste vriendin van vroeger kan laten zien!

Foto's van vandaag staan hier.

11 reacties:

Reny zei

Als wij in de USA zijn vinden wij de jetlag niet zo erg. We zijn lekker vroeg wakker en anxious om aan onze dag te beginnen:)

Great Falls hebben we in 2009 op de dag van vertrek bezocht en we vonden het erg mooi. Ik had jouw foto's gisteren al op Facebook gezien. Ze zijn schitterend!

Fijn weekend.

DVDGuy zei

Prachtige foto van die reigers; ik heb er, ook in Nederland, nooit meer dan één tegelijk gezien.

Anoniem zei

Dat is bijzonder om meerdere reigers bij elkaar te zien. Dit komt weinig voor.

Als wij in USA zijn dan is het een voordeel om de eerste paar dagen om vroeg wakker te zijn. Wij gaan dan op tijd op om mooie foto's te gaan maken.

Groetjes,
Susan

Marenko zei

Leuk om je verslag zo te volgen. Het weekje nederland, de meeting, en je terugkomst in Vienna.

Hier bij ons, hebben we een "bosje" waar in het voorjaar veel reigers broeden. Er zijn echt verschillende nesten hoog in de bomen. Wist je dat reigers boven in de bomen broeden? Erg leuk om te horen, vooral het gekrijs van de jongen als pa of ma terug komt met eten.
We zien hier in de omgeving dan ook vaak meerdere reigers op één plek.

Petr@ zei

Leuk dat iedereen zo enthousiast is over Nederland. Je foto's geven natuurlijk ook een prachtig land weer, iets wat je soms vergeet als je er zelf woont.
Er zijn ongetwijfeld best vrijwilligers die je stroom vrienden en kennissen wat rond willen leiden, die we nu natuurlijk verwachten ;-)

Hier hadden we in januari ook allerlei tekenen van de lente (waaronder nog die akelige muggen), maar ik denk dat nu alles wel weg is. En zo te zien is de sneeuw al een beetje gevallen bij jullie, dus wie weet begint de winter ook bij jullie nu pas. Alleen te hopen dat de lente dan niet pas heel laat begint.

Ineke zei

Knap van je om meteen al zo'n eerste morgen na thuiskomst zo'n lange wandeling te gaan maken. Wat zal Cosmo genoten hebben!

Anja zei

Prachtige foto van die reigers, zoveel heb ik er nooit bij elkaar gezien. Sterkte met de jetlag.

Ingrid en Michael zei

Ik vind het altijd een van de fijne dingen van naar de USA reizen; de eerste dagen zo vroeg wakker zijn. Vooral de eerste ochtend voelt dan zo bijzonder. Vaak in de hele vroege ochtend (nacht....) wakker worden, en beseffen dat je op vakantie bent. Maar dus ook zo lekker op tijd aan de dag beginnen. Ben normaal absoluut geen ochtendmens!
Wat leuk dat je amerikaanse vrienden zo enthousiast over de foto's zijn. Wel geluk met dat het weer zo meewerkte, want met de grijze Hollandse luchten zien foto's er toch een stukje minder mooi uit.

Suus zei

Zo vervelend, mensen die hard praten in restaurants. Vorig jaar zat ik in Den Haag bij een Chinees restaurant en zat er een vrouw achter me al haar anti allochtoon standpunten te verkondigen. Heel prettig...

Petra zei

@Reny - Ja, dat vroege wakker zijn is inderdaad wel handig als je lekker veel wilt doen op een dag.

@Ruud - Dank je, het zijn mooie vogels.

@Susan - Vroeg in de dag is het licht nog mooi om te fotograferen. Ik zou eigenlijk vaker vroeg op moeten daarvoor.

@Marenko - Iemand anders schreef ook al hoe luid reigers kunnen zijn. Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit gehoord, ze kijken altijd zo stoisch voor zich uit.

@Petra - Het was dit weekend dus winters, maar de temperaturen gaan volgende week weer flink omhoog.

@Ineke - We hebben er allebei van genoten, Great Falls verveelt nooit.

@Anja - Het gaat alweer beter.

@Ingrid - Het was werkelijk de mooiste week qua weer, die ik in vele jaren in Nederland heb meegemaakt.

@Suus - Oei, ja, dat is helemaal beschamend!

naomi zei

Hallo

Wat goed van je met jetlag lekker sporten en daarna heerlijk wandelen met Cosmo. Ik snap dat je zegt heeft Cosmo nodig, maar je moet de energie er maar voor vinden.

Reigers zijn mooie beesten kunnen zo heel stil zitten.

Groetjes Naomi