Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 01, 2012

Onderweg naar Nederland

Voor ze naar school gaat neem ik afscheid van Saskia en dan ontbijten Rick en ik op ons gemak. Hij zal mij naar het vliegveld brengen en we hoeven pas om half elf weg. Nog wat laatste spulletjes in de tassen en ze kunnen in de auto.

Zodra we de interstate 66 zien, weten we dat dat niet gaat lukken. Die staat compleet vast! Later belt Rick dat het maar goed is dat we het niet hebben gewaagd, want politie had de hele weg geblokkeerd, nog steeds toen hij erlangs reed na mij afgezet te hebben.

Gelukkig zijn er meer wegen, die naar Reagan National Airport leiden, en zonder verdere files komen we eraan. Het is wel even slikken om van Rick afscheid te nemen. Gek, want ik ben wel eerder een week weggeweest van huis, maar nooit zo ver.

Bij Potbelly haal ik een lekkere gegrilde kipfilet sandwich en eet die voor we aan boord gaan maar vast op. Ik heb een zitplaats bij het raam op de tweede rij, dus kan als een van de eersten het vliegtuig in.

Omdat ik telkens hoop dat we langs de stad opstijgen of landen, heb ik de F kant gekozen, zodat ik goed uitzicht heb. Helaas stijgen we weer de andere kant op op. Zo heb ik wel leuk zicht op Old Town Alexandria en eenmaal hoger ook nog op de Mall.


Als je goed kijkt kun je het Washington Monument nog zien.

De vlucht verloopt snel, ik heb een leuk boek op mijn Kindle. Na bijna twee uur wordt de landing ingezet. Uit mijn raam heb ik prachtig uitzicht op de Skyline van Chicago. Zo heb ik toch nog de goede kant van het vliegtuig gekozen.


De gate voor mijn vlucht naar Amsterdam is niet ver lopen. Als ik die eenmaal gevonden heb, ga ik op zoek naar een plek om mijn laptop neer te zetten. Die vind ik al gauw en internet erop los. Alleen is het krukje allerongemakkelijkst! De man naast mij klaagt er ook al over.

Straks ga ik op zoek naar een restaurant voor een glaasje wijn en een snack. Deze overstap duurt 4,5 uur, maar de tijd gaat snel. Om 18 uur vertrekt het vliegtuig naar Nederland en als het goed is landen we rond half tien morgenochtend.

17 reacties:

naomi zei

Hallo leuk om te lezen dat je eerste stuk vlucht goed verlopen is. En een goede 2e stuk .Mooie tijd 9.30 aankosmt. Wel een tijd om te vullen 4,5 uur en dat alleen te vullen.

Ik snap je gevoel van zo'n reis in je eentje zal ik ook niet snel zonder roberto doen, Je uitzicht was prachtig. Geniet ervan en succes met slapen.

Groetjes

Becs zei

Fijne reis Petra en natuurlijk een fijne tijd in Nederland!

Margreet zei

woehaha, ik geloof dat mijn schoonmoeder in hetzelfde vliegtuig zit, die vloog vanochtend van Denver naar Chicago. Grappig. Ik geniet ook altijd zo van aan het raam zitten, ook al zitten er op een heel lange vlucht ook nadelen aan. Ik hoop dat je een beetje rust krijgt in ieder geval!

Bente zei

Heel veel plezier in NL!
Vandaag is de overdracht van mijn huis geweest en daarmee is een van mijn laatste banden met NL doorgesneden. Opluchting maar ook een beetje raar.

Ik hoop dat je het net zo naar je zin gaat hebben als ik het in november had. Ik had helemaal geen last van onbeschofte kortaangebonden mensen. In tegendeel juist.

Goeie reis!

Kristel Holsbeek zei

Fijne vliegreis!! Slaap lekker!!

Marie zei

Een hele fijne reis en heel veel plezier in NL!

MaMarleen zei

Prettige en snelle reis verder en verschiet niet van de temperatuur als je straks van het vleigtuig stapt! Veel plezier in Nederland!

Theo zei

Als ik het nu goed zie (kon het even niet laten, ha ha) op de schipholsite, dan zal ongeveer half tien dus ongeveer 11 uur worden... Balen (die 4 1/2 uur werden dus zo 6 uur).

Anyway, welkom (terug) in Nederland, en een fijne tijd gewenst.

Theo
PS trek je handschoenen en je sjaal aan, hier is het nu wel winter :-)

Anoniem zei

Welkom in nederland!
Veel plezier.
(schrik niet van de nederlandse Starbucks prijzen....)
Marjon

Anja L. zei

Welkom in Nederland!
Ik hoop dat het een gezellige tijd wordt.
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

Maar goed dat je morgen niet aankomt, ze verwachten een pak sneeuw vrijdag! Groetjes, Evelyn

Lotte zei

Heeeeel veel plezier in Nederland!

Anja zei

Terwijl ik dit lees zul jij inmiddels wel geland zijn op Schiphol, dus welkom in Nederland!

Het zal wel even wennen zijn aan de temperatuur. In elk geval heel veel plezier de komende week!!

Petra zei

@Naomi - Die 4,5 uur waren zo voorbij, gelukkig heb ik een leuk boek en het internet.

@Becs - Dank je.

@Margreet - Echt? Er was maar een vliegtuig naar Amsterdam, dus dat zal dan wel. Wat toevallig.

@Bente - Tot nu toe geen onbeschofte mensen, maar die kan ik me van de vorige keer ook niet herinneren. Gefeliciteerd met de verkoop van je huis.

@Kristel - Dank je, maar ik kan helaas niet slapen in het vliegtuig. Toch een goede reis gehad.

@Marie - Dank je wel.

@Marleen - Het valt me eigenlijk best mee. Ik was natuurlijk ook nog maar pas in een ijzig Massachusetts. Ik lijk het ijsweer wel op te roepen!

@Theo - Ja, inderdaad 6 uur. Maar was niet zo erg, we wachtten de anderhalf uur al kletsend in het vliegtuig en zo was het ook later om te slapen.

@Marjon - Als ik naar Starbucks ga, zal ik kijken.

@Anja - Dank je wel.

@Evelyn - Leuk, een wit Den Haag dan morgen.

@Lotte - Dank je.

@Anja - Het is lekker koud, maar ik ben erop voorbereid.

Petr@ zei

Leuk die foto's vanuit de lucht. Hopelijk heb je niet teveel last van een jetlag!

Tineke zei

Welkom in Nederland, ga je tijdens je verblijf in ned. je blog nu ook op een nederlandse tijd schrijven. Is vliegen via chicago een stuk goedkoper?
Je kunt wel een 'stuif in' voor je nederlandse bloglezers organiseren. sterkte met het tijdverschil en je sinus problemen.
groet, Tineke

Petra zei

@Petra - So far so good

@Tineke - Ik ging via Chicago, omdat ik op mijlen reisde. LOL, een stuif in voor bloglezers, een andere keer! En ja, ik zal dit blog bijhouden, als de tijd het toelaat.